חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום באינסטגרם

קידום באינסטגרם – כל מה שצריך לדעת במקום אחד.

מעבר מהיר אל

קידום באינסטגרם - המדריך המלא

אינסטגרם כיום היא אחת הרשתות החזקות בעולם, כמעט ואין מישהו שלא מכיר. הרבה מאוד אנשים משתמשים בפלטפורמה כדי לשמור על קשר עם הקרובים להם, להכיר אנשים חדשים וכפרופיל אישי בדיגיטל. מכיוון שיש המון אנשים שמשתמשים בפלטפורמה, נוכל למצוא שם גם בעלי עסקים, חברות, תאגידים ואנשים שמעוניים לקבל תועלת מקידום באינסטגרם ושימוש בפלטפורמה.

מרבית המשתמשים בפלטפורמה הם בגילאים 14 עד 23 אך יש קשת רחבה של משתמשים בכל טווח הגילאים. הפלטפורמה מתאפיינת בתמונות או סרטונים, לרוב קצרים ובדרך כלל פשוטים, קלילים ומצחיקים, בלי יותר מדי מלל מסובך או העשרה מיוחדת.

לאחר תקופה של שנה שאני משקיע באופן קבוע בפלטפורמה, חוקר אותה לעומק ומצליח להביא תוצאות מאוד יפות הן מבחינת חיזוק המותג והן מבחינת לידים ולקוחות חדשים, החלטתי לעשות מדריך אינסטגרם איכותי שיסביר את כל הרבדים של האינסטגרם, ממתחילים ועד לרמת מקצועית ביותר, מבטיח שגם הטובים ביותר יגלו וילמדו דברים חדשים.

 

אגו אגו ואגו:

אפשר להגיד שיש הרבה "אגו" באינסטגרם לעומת פלטפורמות אחרות כמו לינקדאין ופייסבוק. המשתמשים נמדדים על פי יחס העוקבים נעקבים שלהם, ככה שגם אם מצאתם חן בעיניהם הם לא תמיד יעשו עוקב כדי לא להגדיל את הכמות שלהם ולהיתפס כפחות מוצלחים, לדעתי זה די ילדותי אבל, כבר אמרו עוד לפניי ברומא התנהג כרומאי. זה נכון גם לגבי לייקים ותגובות, אנשים פחות אוהבים לפרגן ובמיוחד למישהו שלא הרבה משתמשים אחרים פרגנו לו, ככה שככל שתהיו יותר חזקים ותקבלו יותר פרגון, משתמשים אחרים ירגישו בנוח לפרגן גם הם.

דרכי השימוש באינסטגרם:

אייקון דף הבית של אינסטגרם

דף הבית

הדף עם הצורה של הבית והוא מראה את הפוסטים שהעלו האנשים שאתם עוקבים אחריהם.

אייקון פעילות באינסטגרם

פעילות

למעלה בדף הבית ניתן לראות סימן של לב, אלה ההתראות שלכם, מי עשה לכם עוקב, מי עשה לכם לייק, תגובה, תיוג וכו' תוכלו לראות את זה

כאן.

אייקון הודעות באינסטגרם

הודעות

מרכז את כל ההודעות הפרטיות שקיבלת, קטגוריות:

ראשי- כל ההודעות שקיבלתם מאנשים שאתם עוקבים אחריהם נמצאים בקטוגריה הראשונה.

בקשות- בצד השני של הראשי יש לחצן כחול שנקרא בקשות הוא מופיע רק אם מישהו שאתם לא עוקבים אחריו שלח לכם הודעה. לאחר

הודעות בריקווסט - בקשה לשלוח הודעה באינסטגרם

שתפתחו את האזור תראו את הבקשות שנשלחו לכם ותחליטו לאן לסווג אותם, לראשי או לכללי. בגדול זה עוזר לכם לסדר את העניינים הפרטיים העסקיים, במידה ולא תרצו להגיב או להחליט לאן להעביר את ההודעה בבקשות הם יישארו שם,

במידה ותחליטו למחוק את ההודעה בבקשות לא תוכלו לשחזר אותה לעולם.

אייקון חיפוש באינסטגרם

אקספלור

הלחצן של זכוכית המגדלת, הוא מאגד את הדברים שאתם מתעניינים בהם ונותן לכם לראות אותם לפי הסדר שמחליט האלגוריתם. אחת המטרות של רוב הדפים שמעלים תוכן לאינסטגרם היא להופיע באקספלור של אנשים אחרים, כמובן שזה מאוד תלוי במה האנשים האלה מתעניינים ומה מידת האינטראקציות שהייתה לפוסט ולפי זה הם יכולים להיחשף. אם אתם נחשפים להרבה אנשים באקספלור סימן שעשיתם משהו טוב [הידד!].

אייקון חנות באינסטגרם

חנות

ניתן לפתוח חנות באינטסגרם או לייבא את החנות מהפייסבוק, להכניס את המוצרים שלכם לשם בתור קטלוג, וגם בחלק מהמקרים למכור שם. גם אם אתם מוכרים שירות עדיף לנסות להכניס לשם , זה מגדיל את החשיפה ושימוש בעוד פיצ'ר.

אייקון IGTV אינסטגרם

IGTV

סרטונים ארוכים מעל דקה עוברים לשם, קצת יותר קשה למשתמש הממוצע שנמצא באינטסגרם להיחשף אליהם, כי האינסטגרם משדר משהו מהיר וקליל, למרות זאת מומלץ מאוד להשתמש בהם מדי פעם שכן עדיף להשתמש בכמה שיותר פיצרים.

אייקון פילטרים באינסטגרם

פילטרים

עיצוב מסוים שמישהו הכין ואנשים אחרים אוהבים ומשתמשים בו. נחמד מאוד להגדיל את התפוצה של המשתמש שלכם, קצת יותר קשה לדפים עסקיים למצוא משהו נחמד. אפשר לעשות אולי פילטר של צבעי המותג או משהו בסגנון.

אייקון מדריכים באינסטגרם

מדריכים באינסטגרם

אחד הפיצרים החדשים של אינסטגרם, ניתן לאגד מספר פוסטים לכדי מדריך בסאקשן נפרד, הפיצר נראה בצורת ספר פתוח ונמצא ליד הלחצן של הפיד ושל ה IGTV, כלי מגניב שמראה מקצועיות ושאתם נותנים גם ערך בעמוד, מומלץ להקדיש לזה מעט זמן עבודה

היילטס

עיגולים מעל התמונות שלכם, מעין תיקייה שאליה אתם יכולים להעלות חומרים, אתם יכולים לסדר אותם בצורה יפה ומושכת את העין לדברים שהייתם רוצים להראות מתוך הסטורים שהעלאתם, לדוגמא לקוחות ממליצים, שאלות ותשובות, מי אני וכו.

תמונת פרופיל לאינסטגרם

מומלץ לשים תמונה מזמינה שאם מישהו רואה שעשיתם פעולה הוא יתעניין וייחשף לדף שלכם. לא תמיד הכי חכם לשים את התמונה של העסק כי אנשים חושבים שבאים למכור להם משהו ולא נכנסים ונחשפים לפרופיל באמת. יש לכם רבע שנייה (במקרה הטוב) כשאנשים גוללים באינסטגרם בין התגובות לגרום לכם להתבלט וללחוץ עליכם. זכרו , תמונת פרופיל טובה מסייעת מאוד לקידום פרופיל באינסטגרם.

סטוריז באינסטגרם

הסטורי נועד להראות את החיים של בעל העמוד, לדוגמא: פגישות, הליכה, כדורגל, כלבים, טיולים, עבודה, ליצור אינטראקציות עם הקהל ולשאול הרבה שאלות ולהשתמש בכמה שיותר פיצ'רים שגורמים לאדם ליצור אינטראקציה [סקרים, שאלות כן לא, להחליק את מדד ההסכמה וכו']. מומלץ לעלות בין 3-10 ביום. פיצר חשוב ונותן הרבה ערך כאשר מדובר על קידום באינסטגרם.

אייקון רילס אינסטגרם

 

REELS

פיצ'ר חדש יחסית באינסטגרם, אפשר לקרוא לזה הגרסא של אינסטגרם לטיקטוק. סרטונים שרצים ברצף. אמרתי כבר ואגיד גם שוב, שימוש בפיצ'רים חדשים נותן בוסט לקידום באינסטגרם, מגדיל חשיפה ומסייע בקידום האורגני באינסטגרם.

אסטרטגית קידום באינסטגרם:

מטרה- למה העמוד קיים?

ייעוד- מה הערך שהעמוד נותן לעוקבים?

נישות- במה העמוד מתמקד, מהם הנישות אותם נרצה להעביר והאם הם תמיד זמינות לבעל העמוד. עדיף לבחור 2-4 נישות לעמוד שיתנו תוכן מגוון ומעניין, לדוגמא שיווק, מוטיבציה, אוכל, אימונים. את התוכן מומלץ לסדר כחודש מראש באמצעות טבלה מסודרת ולתזמן את הפוסטים, מומלץ 2-7 בשבוע.

האלגוריתם של אינסטגרם:

האלגוריתם של אינסטגרם נחשב לחכם מאוד עם הרבה משתמשים אבל, גם הרבה התניות מורכבות. אפשר להגיד שלפעמים הוא לא צפוי. הוא מודד את העניין בדף מוביל אותו לחשיפה, כמה שיש יותר אינטראקציות הדף נחשב מעניין יותר והוא חושף אותו ליותר אנשים. לגבי פוסטים גם כאן כמה שיותר אינטראקציות נחשב ליותר טוב מבחינתו וזה המדד עם פוסט מעניין או לא. ככל הידוע לנו הוא מחלק את הבדיקה של פוסט ל 3 זמנים שונית: 20 דקות מרגע שהפוסט עלה, שעה מרגע שהפוסט עלה, 24 שעות מרגע שהפוסט עלה. בכל בדיקה הוא רואה כמה אינטראקציות היו וכמה התקדמות יש לפוסט ולפי זה הוא מחליט כמה להפיץ אותו או לא להפיץ אותו.

ריל טיים מרקטינג RTM:

להוסיף תוכן בהתאם למועד המיוחד בשנה [יום הקפה הבינלאומי, חג פסח, קריסמס וכו']. לעשות תמונה ראשית לסרטונים, עם תמונת קאבר יפה שתסביר את הסרטון, מוסיפים לרבע שניה בסוף הסרטון תמונה שאנחנו רוצים שתהיה הקאבר ואז בוחרים בה כתמונה ראשית לסרטון. לסטורי להוסיף ממים מצחיקים. לעשות הרבה סרטונים, עדיפות שהרוב יהיו עד דקה, מעבר לדקה זה עובר ל IGTV שזה סרטונים ארוכים יותר.

תוכנות שכדי להשתמש בהם על מנת לייצר תוכן מקצועי שיתן בוסט קידום באינסטגרם בחינם:

Canva

עיצוב תמונות בצורה נוחה ומקצועית, יש טמפלטים מקצועיים.

SPLAICE

עיצוב סרטונים בצורה קלה וניתן לאחד כמה סרטונים ביחד.

Lightroom

עיצוב צבעים ושינויי תמונה.

Storybeat

להוסיף מוזיקה באיכות גבוהה לסרטון, לשים לב שניתן לעלות עד 15 שניות בגלל זכויות יוצרים, לסרטונים ארוכים יותר ניתן להוסיף צלילים שמשנים את המוזיקה כדי שהאלגוריתם של אינסטגרם לא יעלה על זה או לחלופין לחתוך את הסרטון לכמה פוסטים ביחד שכל אחד 15 שניות [קרוסלה של סרטונים] הגרסה של המקצוענים ללא פרסומות עולה 3 שח לחודש.

תפוצה באינסטגרם :

האשטג

רצוי מאוד לשים האשטגים לפוסטים, זה מעלה מאוד את החשיפה. [מוסיפים סולמית ורושמים את המלל]. אסור לחזור כל פוסט על אותם האשטגים, צריך גיוון אחרת יורדת החשיפה. אני ממליץ ליצור קובץ של 120 האשטגים בערך שמדברים לקהל שלכם.40 האשטגים ענקיים (20 אלף עוקבים ומעלה), 40 האשטגים בינוניים (2-4 אלף עוקבים), 40 האשטגים קטנים (מתחת לאלפיים עוקבים). בכל פוסט לעלות 5-7 מכל אחד. משמע 15 -21 האשטגים שונים לכל פוסט שלכם. אפשר להוסיף האשטגים גם לסטורי, בקטן, ככה לא יראו כמעט וזה יגדיל משמעותית את החשיפה

לוקיישן

חשוב לנסות להכניס בכל פוסט מיקום ועדיף מדויק, אם תרשמו מיקום [בית הקפה של שלומי בחולון] כל מי שנחשף לבית הקפה וגם מי שנחשף לעיר חולון יכול להיחשף לפוסט.

אינגייג'מנט

כמה שיש יותר אינטראקציות ותנועה בתוך הפוסטים והחשבון שלכם, האלגוריתם מבין שאתם יותר מעניינים, נסו ליצור כמה שיותר אינטראקציות כאלה. יש מספר דרכים לעשות את זה, סקרים, שאלות.

קבוצות מעורבות

קבוצות וואטסאפ שבהן אנשים שולחים קישור לפוסטים שהם העלו ואנשים אחרים מפרגנים להם, בתמורה הם מפרגנים להם בחזרה. בסוף ההודעה ששולחים עם הקישור, להוסיף הנעה לפעולה, לדוגמא- "אם אהבתם מוזמנים לשמור/אם אהבתם נשמח לשיתוף" בסוף פוסט להוסיף שאלה כמו "מה דעתכם?" או "מה אתם הייתם עושים?" או כל שאלה שעולה לכם בראש.

למי שמגיב לכם, רצוי מאוד לענות כדי להראות שיש עניין מצדכם, נקודה נוספת למחשבה היא אם אני עונה למי שהגיב לי בעוד שאלה, אז יכול להיווצר עוד אינטראקציה, לדוגמא: "מה דעתכם על הפוסט?" העוקב מגיב: "פוסט יפה מאוד אהבתי את ההמלצה" תוכלו לענות לו: "איזה כיף לשמוע, לאיזה מההמלצות התכוונת?" העוקב יגיב שוב: "להמלצה שקשורה לאינטראקציות" תענו לו: "מדליק, שמח לתת ערך" דברים שחשוב להקפיד עליהם כדי להפיץ פוסט: לדאוג שיעשו שמירה לפוסט שלכם! לדאוג שישתפו אתכם כמה שיותר! לדאוג לכמה שיותר לייקים! לדאוג לכמה שיותר תגובות!
למאמר המלא והצטרפות לקבוצה האינסטגרם הכי איכותית לחצו כאן

פיצ'רים חדשים

מומלץ בחום להשתמש בכמה שיותר פיצ'רים חדשים מכיוון שהאלגוריתם נותן "אקסטרה ניקוד" על שימוש בפיצ'רים החדשים. לכן כל פעם שיש הודעה או שאתם רואים פיצ'ר חדש שווה לחקור וללמוד אותו. עוזר מאוד כשמדובר על קידום האורגני באינסטגרם.

שיתוף על שיתוף

אחת הדרכים הכי חזקות להגדיל עוקבים הוא לעשות עם אחרים שיתופי פעולה. ניתן לשלוח לדפים שנראים לכם רלוונטיים הצעות לשיתופי פעולה, אתם תעלו אותם בסטורי והם יעלו אתכם בסטורי שלהם בתמורה [יתייגו אתכם עם כמה מילים על הסטורי וככה תחליפו בינכם קהלים]. זה תמיד טוב ולא פוגע באף אחד, אם הם נחשפו אליכם זה לא אומר שהם יפסיקו לעקוב אחריכם.

הגרלות ואתגרים

נפתח ונגיד שזה לא חוקי לערוך הגרלה ברחבי המדיה ללא עורך דין מלווה ועוד כמה פרמטרים, וזה כולל באינסטגרם ובתחילת שנת 2021 זה גם נכנס לחוקים הכתובים. למרות זאת אנחנו רואים כל הזמן הגרלות ואתגרים רבים של מוצרים סקסיים כמו אייפונים, מחשבים, ימי כיף, וכל מיני מוצרים מדליקים. עושים את ההגרלות כדי לגרום לעוקבים חדשים להגיע בדרך כלל, לדוגמא מציעים להשתתף בהגרלה לכל מי שיעקוב ויגיב וישתף את הפוסט הבא, וככה אנשים שמבצעים את הפעולות לפעמים באמת מגרילים את הפרס ולפעמים סתם מגרילים "חבר קרוב".

דרך נוספת לעשות הגרלות היא באמצעות דפים חזקים- לדוגמא דף עם המון משתתפים מציע השתתפות בהגרלה עם פרס שווה במיוחד למי שיעקוב אחרי כמות מסוימת של דפים שהוא עוקב אחריהם ובין העוקבים יוגרל הזוכה. בדרך כלל מדובר במתנה רצינית וכל אחד מהדפים שצריכים לעקוב אחריו משלם סכום נאה שמתחיל ב1500 ש"ח, בסכום הזהרוכשים את הפרסים וגם מי שארגן את ההגרלה מרוויח כסף! השקעה ממוצעת של 3,000 ₪ תעניק לכם בערך 4,000 עוקבים חדשים. רק תקחו בחשבון שאם הדף שלכם לא באמת מעניין את הקהל החדש יהיה לכם אחוז נטישה גבוה מאוד והעוקבים יעזבו אתכם.

קידום ממומן באינסטגרם

אפשרות אחת היא לעשות בוסט לפוסטים, אפשרות שניה היא לפרסם בסטורי, אפשרות שלישית היא לשלם כסף לדף עם עוקבים מנישה רלוונטית לשלכם, שיפרסם אתכם ובזכות ההמלצה שלו אנשים יעקבו אחריכם. בדרך כלל דף שיביא לכם 1,500 עד 3,000 עוקבים חדשים יבקש באזור ה1,000 ₪.
את הקידום הממומן לאינסטגרם עושים דרך מנהל המודעות של פייסבוק, מצרף את המדריך המלא לפרסום בפיסבוק

עוקב על עוקב

להציע לאנשים עוקב בתמורה לעוקב זוהי שיטה מאוד ידוע וקלה. אם שולחים המון המון הודעות כאלה באינסטגרם עלולים לקבל חסימה. לכן יש קבוצות מתאימות לכך בפייסבוק ששם ניתן לפרסם שמעוניינים בעוקב על עוקב.

לעקוב ולהסיר

אחת הדרכים הכי טובות, אבל יש שיגידו קצת מסריחות, היא לשלוח להמון אנשים עוקבים ולאחר כמה ימים להוריד מהם עוקב. חלק לא יעקבו אחריכם בכלל, חלק יעקבו ולאחר מכן יורידו עוקב כי יראו שאתם גם הורדתם להם וחלק פשוט יישארו עוקבים שלכם. המטרה של השיטה הזאת בגדול היא ליצור חשיפה, אם מישהו נכנס בזכות זה לדף שלכם ומצא שיש שם תוכן בעל ערך או עניין, הוא עדיין יישאר לעקוב אחריכם בחלק מהמקרים.

בוטים ואוטומציות:רובוט משלב ידים

נושא אינסופי, לאחר חקירה עמוקה מאוד ושימוש במספר משתמשים במהלך הזמן, אני אומר חד משמעית שכולם מאוד מסוכנים וגורמים לחסימות ככה שלא באמת שווה להשתמש בהם. מלבד בוט אחד שהוא אחד הבוטים הכי מורכבים שיש והוא עובד בכל הרשתות החברתיות הוא נקרא jarvee.

לא מומלץ לגעת בו אם אתם לא מנוסים, הוא מוביל לבעיות ומאוד מורכב ללמוד אותו, לקח לי כמה חודשים של ניסיון עד שהבנתי מה הולך שם. אם אתם רוצים להשתמש אז רק דרך איש מקצוע תותח על, שיש לו חווה עם פרוקסים (מגוון מחשבים עם כתובות). אני בעצמי עם ידע רחב בנושא וגם באינסטגרם ועדין עושה הכל בזהירות רבה.

בגדול הבוט עובד בצורה מעולה, אם הוא בידיים של מקצוען, אפשר לעשות איתו הכל, הוא יכול להביא תועלת אמיתית כשרוצים לבצע קידום עוקבים באינסטגרם.
בהתחלה בוחרים משתמש מטרה. לדוגמא מישהו חזק מהנישה שלכם שיש לו הרבה עוקבים איכותיים [מזהים עוקבים איכותיים לפי כמות האינטראקציות לעומת כמות העוקבים, מינימום 7%]. לאחר מכן מגדירים לו מה בדיוק לעשות, בין האפשרויות הבולטות: לייק, תגובה [מתוך מגוון תגובות שמגדירים], לייק לתגובה, צפייה בסטורי, מעקב אחר משתמש, הסרת מעקב ממשתמש.

גולת הכותרת היא שהבוט יכול לשלוח לכל העוקבים החדשים שלכם הודעה ולהסביר על המוצרים או להניע לפעולה, אחוזי ההמרה גבוהים מאוד וזה מנוע מדהים לעסקים!

אם יש לכם תוכן טוב, הבוט יכול להגדיל בערך 300-100 עוקבים בחודש, עלות הפעלת בוט כזה בממוצע היא 1,000 ₪ לחודש, אפשר גם להציע לאחיין או לאחיינית הקטנה שלכם לעשות את כל הפעולות האלה על האינסטגרם שלכם בצורה ידנית וזה יתן בערך את אותו מענה ולא תקבלו חסימות לרוב.

אם אתם מעוניינים שאעזור לכם עם הנושא לחצו כאן: בוטים לאינסטגרם

צ'אט בוט שעוזר לקידום באינסטגרם:

תהליך אוטומציה שעונה לכל פניה באופן אישי, אפשר לטרגט את הצאט בוט גם על מילה ספציפית או על פוסט שהעלנו.
זוהי דרך נוח וטובה למי שמקבל המון פניות דרך האינסטגרם DM
בשעה טובה ומוצלחת נכון לתאירך 25.10.2021 יש אישור רשמי מאינסטגרם להרכיב צ'אט בוט שעונה את כל התשובות בצורה אוטומטית ומתממשק למערכות שונות בארגון.

אנחנו מרכיבים צ'אט בוטים ברמה הגבוהה ביותר לארגונים ענקיים וגם ללקוחות פרטיים.
אפשר לקרוא הכל כאן על צ'אט בוט פייסבוק ואינסטגרם

מספר פעולות שמותר לעשות באינסטגרם:

כל שעה בממוצע אפשר לעשות עד 30 פעולות, עוקב חדש, להסיר עוקב, להגיב, לעשות לייק ועוד. אם פעם ביום אתם עוברים את ה-30 לא קרה כלום, אבל אם אתם עובדים מאוד חזק באינסטגרם תקפידו שלא לעבור 25 פעולות בשעה, אחרת תקבלו חסימות.

סוגי חסימות ונעילות באינסטגרם:

בדרך כלל מתחילים בחסימות של הפעולות שעשיתם, לדוגמא עקבתם אחרי 300 אנשים במכה אחת תקבלו חסימה לשעה. אם תעשו שוב תקבלו אולי ליותר זמן, אם תמשיכו לעשות תקבלו חסימה גם לחודש ויותר, זה נכון כמעט לכל הפעולות. מעבר לזה מקבלים לפעמים נעילה מהחשבון בכלל, בשלב ראשון החשבון נסגר לכל פעילות למשך כמה שעות, אם חוזרים שוב על השגיאה הוא ייסגר לכמה ימים או לכמה שבועות, יכול גם להינעל לתמיד. יש לי קהילה שלמה בפייסבוק וכל יום אני מקבל מספר פניות בנושא הזה לעזור לאנשים לפתוח חסימות ונעילות, לצערי לא לכל חסימה יש פתרון ובכלל אני לא מתעסק עם זה יותר, כי כמות הפניות מציפה אותי, אני תמיד עשיתי את זה באהבה וברצון לעזור לאחרים ללא תשלום, אבל אין לי יותר את הזמן והכוחות להקדיש לזה. כל מה שאני יודע נמצא במאמר שהכנתי ובו פירוט מלא איך ניתן להתמודד: למידע נוסף בנוגע לחסימות לחץ כאן מקווה שלא תגיעו לעמוד הזה לעולם, לצערי יש לדף עשרות כניסות ביום ונמצא במקום הראשון בתוצאות של גוגל.
הדבר שהכי חשוב לכם לדעת זה לא להכניס את שם המשתמש שלכם בשום אפלקציה וגם אם אתם מקבלים לכאורה מייל/סמס/וואטסאפ או כל הודעה אחרת ממשתמש רשמי לכאורה של פייסבוק או אינסטגרם לא להכניס את פרטי הגישה כי זה הונאה שעושים לכם.

עוקבים אמתיים ועוקבים קנויים באינסטגרם:

הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות לדף שלכם הוא לקנות עוקבים, מכיוון שזה פיקטיבי והם לא באמת יוצרים אינטראקציה. הם לא קהל מטרה לפרסומים שלכם ובגדול הם אומרים לאלגוריתם שיש לכם דף לא מעניין כי העוקבים לא פעילים אז הוא מוריד בחשיפה. אם כבר קניתם אני ממליץ בחום לחסום אותם בהדרגה. הדבר הטוב היחיד בזה הוא שזה נראה טוב למישהו שבכלל לא מבין באינסטגרם.

זיהוי משתמש עם עוקבים אמתיים נעשה באמצעות חילוק כמות העוקבים. לעומת כמות האינטראקציות, משתמש עם 10 אלף עוקבים ו 5 תגובות הוא כמובן משתמש עם עוקבים לא אמתיים, המינימום הדרוש הוא 5% אינטראקציות, לדוגמא אם יש 10 אלף עוקבים צריך להיות ממוצע אינטראקציות לפוסט 50 תגובות, משתמשים עם אחוז אינטראקציה גבוהה של 10% ומעלה הם משתמשים מאוד מאוד חזקים, כי העוקבים שלהם אמיתיים ופעילים, שזה הדבר שהכי רצוי באינסטגרם, כמה שיותר עוקבים פעילים!

שימו לב שאפשר לקנות גם לייקים וגם תגובות, אבל בדרך כלל זה מאנשים מחו"ל. תוכלו להיכנס לכמה פרופילים ולראות אם הם אמיתיים או לא במשתמש שאתם בודקים. לרוב גם יש תקופות שהמשתמשים לא יקנו לייקים ותגובות ואז תוכלו לזהות שזה לא הגיוני. בשורה התחתונה צריכה להיות הדרגתיות, לראות שבפוסטים מסויימים מקבלים 100 לייקים ואז זה עולה ל120 ואז ל180 ומתקדם עם הזמן, ולא שיש בפוסט אחד מאות לייקים.

וי כחול

משתמש עם וי כחול הוא משתמש שאינסטגרם סימנה כדמות מפורסמת ושזהו המשתמש האמיתי שמייצג אותה. לדוגמא יש לביונסה הזמרת מאות עמודי אינסטגרם שאנשים פתחו, כדי לזהות את הדף האמיתי צרכים לראות את הדף עם הוי הכחול. כדי להשיג וי כחול צריכים לעבור רצף של מבחנים ע"י אינסטגרם, לא נכנס לזה כאן, אבל בגדול זה מאוד מאוד קשה להשיג את זה, צריכים בדרך כלל המון עוקבים ולהיות סלב במידה מסויימת כזה שאנשים ירצו לחקות אותו. דרך אגב אם אתם רואים שאנשים עם וי כחול הסתכלו לכם בסטורי ואתם לא מכירים אותם סביר להניח שהבוט שהם מפעילים עשה את זה.

סוגי משתמשים:

משתמש פרטי-

יש משתמשים פרטיים שהם חסויים וכדי לראות ולעקוב אחריהם, אתם צרכים לשלוח להם בקשה ואם הם מאשרים אתכם רק אז ניתן לצפות להם בפרופיל.

משתמש עסקי-

זה לא מחייב שהוא באמת עסק, אלה מתנהל כדף עסקי, דף עסקי הוא פתוח לכולם וכולם יכולים לראות אותו, יש הרבה הטבות בלהיות משתמש עסקי כמו האפשרות לתובנות.

תובנות באינסטגרם:

עולם ומלואו של תובנות שניתן להסיק על המשתמש שלכם. המידע הזה יכול לעזור לנו להבין מי מתעניין בדף שלנו, מי עוקב אחרינו, עם מי כדאי לנו לשתף פעולה, כמה צמחנו בתקופת זמן מסוימת, איזה פוסטים הכי מעניינים, איזה סטורים הכי מעניינים, מתי יש לנו הכי הרבה פעילות בדף והכל ניתן לסינון ע"י מספר מדדים. החלוקה הראשונית מציעה את 7 הימים האחרונים או 30 הימים האחרונים, בכל שלב ניתן ללחוץ על סימן הקריאה בחלקו העליון של המסך כדי לקבל הסבר איך להשתמש בדף שבו אנחנו נמצאים.

באמצע המסך רשום כמו עוקבים השגנו בזמן הנקוב, אם נלחץ על הקהל שלך נגיע לפירוט עוקב – שם נראה כמה עוקבים סה"כ יש לנו וכמה צמחנו בזמן הנקוב שמורכב מכמה עוקבים חדשים יש לנו פחות כמה הסירו מאתנו עוקב. נוכל לראות מאיפה העוקבים שלנו מגיעים, ארצות וערים, נוכל לראות את טווח הגילאים שלהם ולסנן לפי מגדר, נוכל לראות מה המגדר הבולט של העוקבים ואיך חלוקת האחוזים מתבצעת בין גברים לנשים אצלנו בדף.

בתחתית הדף יש קטגוריה מאוד חשובה, הזמנים הפעילים ביותר, ממנה נוכל לשאוב מידע מתי הכי כדאי לנו לפרסם, בדרך כלל זה בזמן שיש לנו הכי הרבה תנועה בדף, צריך לשים לב שכל יום השעות שונות, בדרך כלל בימי שישי יש פעילות חזקה עד כניסת השבת ואז ירידה עד צאת השבת כמובן שזה משתנה אם הקהל שלכם הוא עולמי ולא רק ישראלי.

נחזור למסך התובנות הראשי ומשם נעבור לעמדה של חשבונות שהגענו אליהם, שם נמצא מדד התפוצה שלנו. נוכל לראות כמה אנשים נחשפו לחשבון שלנו במדד הזמן שהחלטנו וכמה החשבון היה פעיל, כמה לחצו על הלינק בביו [ביו זה המידע בראש הפרופיל שלנו שמסביר מי אנחנו], כמה הקישו על צור קשר ועוד.

נוכל להבחין מה היו הפוסטים המובילים שלנו מבחינת תפוצה, אם נלחץ על הכל נקבל את כל הפוסטים שלנו, מכאן נוכל ללמוד מה הכי הצליח לנו ומה אולי כדי לקדם או לעשות משהו בסגנון דומה. מכאן נוכל לבצע סינון של עד שנתיים אחורה ולראות את כל הפוסטים שלנו ואת כל סוגי הקטגוריות הקיימות, נוכל גם לבדוק את הסטוריז בדיוק באותה צורה ולהבין מה עבד הכי טוב ומה פחות, וגם לגבי סרטוני IGTV [סרטונים ארוכים יותר מדקה].

נחזור שוב למסך התובנות והפעם נבחר באינטראקציות, נוכל מכאן להבין בדיוק כמה פעולות בוצעו עם החשבון שלנו [לייקים, תגובות, שמירות ושיתופים] לפי פוסטים, סטוריז וIGTV. נוכל ללחוץ על המובילים ולראות בכל קטגוריה מה עבד הכי טוב מבחינת כמות אינטראקציות שעשינו וללמוד מזה מה עובד ומה גרם לאנשים לעשות יותר פעולות אצלנו.

כאן כנראה שנבחין בשוני בין כמות התפוצה שהייתה בסעיף הקודם לבין כמו האינטראקציות שמבוצעות ונבין שאם הרבה אנשים נחשפו לפוסט מסוים זה לא תמיד אומר שהם החליטו לנקוט בפעולה. אפשר להסיק מהתובנות המון ובאמצעות זאת לשפר משמעותית את החשבון שלנו, אנחנו יכולים לעבוד לפי הטעם של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו בהסתמך על תובנות.

כלי לבדיקת מעורבות בדפי אינסטגרם:

יש אתר שבו תוכלו להזין את שם המשתמש שלכם ולגלות מה אחוז המעורבות בדף שלכם, לחץ כאן לבדיקת מעורבות דפים. אם קיבלתם בתוצאות פחות מ5 אחוזים, זה לא טוב, ככל הנראה קורה כי העוקבים שלכם קנויים. אם קיבלתם תוצאה בין 5-10 אחוזים, זה סביר בהחלט לעמודים עם הרבה עוקבים. אם קיבלתם תוצאה של 10 אחוזים ומעלה, זה מעולה, רמת המעורבות שלכם טובה.

לימודים וקורסים לאינסטגרם:

היום יש המון אנשים שמתיימרים להגיד שהם מומחים ברשתות החברתיות ובאינסטגרם בפרט, אבל בפועל מעטים באמת יודעים את העבודה ורובם המוחלט בעיקר יודע להעביר את המלל בצורה טובה, וכמובן שזה לא מספיק כדי שאתם תלמדו מהם.
יש מגוון רחב של מחירים ואפשרויות לימוד: לימודי און ליין, לימודים קבוצתיים או לימודים 1 על 1.
הקורסים באנגלית לרוב זולים יותר מאשר הקורסים בעברית אבל חלק מהטיפים שם מתאימים בעיקר לקהל העולמי ופחות לקהל הישראלי.
אם בא לכם לקרוא עוד אז מוזמנים לכתבה המלאה: קורס אינסטגרם

לסיכום

קידום באינסטגרם הוא נושא שאפשר ללמוד בצורה קלילה וליהנות מהפלטפרומה, אבל אם רוצים להגיע לתוצאות צרכים ללמוד את הנושא לעומק ובעיקר להתמיד ולא להתייאש או לקחת איש מקצוע איכותי שבאמת מבין ויוכל לעשות עבורכם את העבודה.

אנחנו מקווים שקראתם ונהנתם מהמאמר, שהתחלתם להפיק ממנו תובנות וכמובן להבין קצת יותר טוב איך עובדת הרשת החברתית המדהימה הזו. אם תעבדו לפי הטיפים בצורה סיסטמתית עם הבנה ונחישות, תוכלו להגיע לפחות לעוד 500 עוקבים חדשים מידי חודש.

זכרו תמיד שההתחלה אמנם קשה, אבל ברגע שתצברו עוקבים העבודה תהיה קלה בהרבה ומתגמלת.

אם אתם מעוניינים בשירות ברמה הגבוהה ביותר אנחנו נשמח מאוד לעזור, ניתן להשאיר פרטים בתחתית הדף או לקרוא על שירותי האינסטגרם שאנחנו מציעים: שיווק באינסטגרם

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!