חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אורגני בגוגל מדריך למתחילים

קידום אורגני בגוגל מדריך למתחילים – במדריך זה נעבור על הנושאים החשובים ביותר. כל מי שחושב לעשות קידום אורגני חייב להכיר, נתחיל מהבנה כללית על התחום ואיך פועל מנוע החיפוש ועולם הקידום האורגני, ונצלול לאט לאט לפרקטיקה והביצוע בפועל.
מעבר מהיר אל

כל מי שעובד איתי יודע שאני מאוד מאמין בקידום האורגני לעסק שלי ועבור הלקוחות שלי, אז אני פותח במשפט שאני אומר הכי הרבה ששואלים אותי איך לקדם: "הכי הרבה לקוחות מגיעים מקידום ממומן, אבל הלקוחות הכי טובים מגיעים מקידום אורגני!"

אחרי קריאת המדריך תגלו שיש המון דברים שתוכלו לעשות בעצמכם ובעיקר תבינו את הבסיס של התחום, ככה שתוכלו להתנהל בצורה מקצועית יותר מול הגורמים השונים, גם אם אתם עושים את הקידום בעצמכם וגם אם אתם נותנים למישהו אחר לנהל את זה עבורכם.

למדריך זה יש גם מדריך המשך למקצוענים עם המון סודות וטיפים, אבל עדיף שתתחילו עם המדריך הזה (:

אז בואו נתחיל!

איך גוגל עובד? כדי שנוכל לדעת איך לקדם

אחד הדברים החשובים והמיוחדים ביותר בגוגל שהבדיל אותו במשך שנים מהמתחרים וגרם לו לצמיחה כל כך גדולה, הוא ההבנה שהלקוח שלו הוא לא זה שמשלם, אלא הלקוח שלו הוא צרכן הקצה, הכוונה למי שמבצע את החיפוש. בזמן שמנועי חיפוש רבים התרכזו בלהרוויח כסף מפרסומות ולהפוך את הפרסומות והמפרסמים ליותר טובים ויותר רווחיים עבורם, בגוגל התרכזו בעיקר בחוויית המשתמש של מבצע החיפוש.

בזכות החשיבה השונה שלהם, הם הצליחו ליצור מערכת טובה יותר, מקצועית יותר וכזו שהמחפשים הכי רוצים להשתמש בה, ואם המחפשים רוצים להשתמש בה אז המפרסמים ירצו לפרסם בה.

בגדול הם הבינו שהביקוש צריך להגיע מהקרקע.

אתן דוגמא מתחום אחר שתעזור להמחיש את זה: תחשבו שיש מיזם חדש ממש טוב, שעוזר להרבה אנשים בחינם בלי מחשבה או רצון להרוויח כסף.

לצורך הדוגמא, נגיד שקיים בנק שעוזר לזוגות צעירים לקבל משכנתא של 100% מימון ובעזרתו הרבה צעירים במדינה מצליחים לקנות דירות. הצעירים מתלהבים מהמיזם של הבנק ומפיצים את הבשורה, עד שהוא הופך להיות בשימוש רציף ויש לו ביקוש גבוה.

בעקבות כך מגיע לבנק יזם נדל"ן גדול, שמציע הרבה כסף ומבקש מהבנק לפרסם אצלו את השכונה החדשה שלו, שכן הוא יודע שקהל היעד שלו נמצא בדיוק שם. הבנק במקום להגיד כן "ולקפוץ על המציאה" (בערך כמו שכל עסק סביר היה עושה) מציע משהו אחר: הבנק מוכן לתת ליזם הנדל"ן לפרסם וגם למתחרים שלו, אבל רק אם הפרסום יהיה טוב ללקוחות של הבנק, ידאג לשמור עליהם וייתן להם ערך. אם לא, הוא פשוט יוריד את הפרסום שלו וישאיר את שאר המתחרים.

זה בערך מה שגוגל עושים על כל תחום אפשרי שיש לו ביקוש בעולם וככה הם הפכו להיות מה שהם היום. הם השקיעו במשתמש ולא במשלם!

זוהי תפיסה מנוגדת לחלוטין מכל מה שהכרנו בעולמות העסקים לפני גוגל, שכן תמיד העדיפות שלנו בתור בעלי עסקים היא להשקיע במי שמכניס לנו את הכסף.

היה חשוב לי להסביר ולהמחיש לכם את הנושא כדי שתבינו את המסקנה…

אם אתם רוצים להצליח בקידום אורגני בגוגל אתם חייבים לתת דגש לחוויית המשתמש של הקורא!

מה זה קידום אורגני

אז אחרי שהבנו את המסקנה החשובה הזאת וממה היא נובעת, אשמח להסביר בקצרה מה זה קידום אורגני ואיך הוא עובד:

קידום אורגני הוא תוצאת החיפוש שמופיעה במנוע החיפוש של גוגל בצורה טבעית, ללא תשלום לפרסומות ושהאלגוריתם של גוגל החליט מסיבותיו שהיא הכי מתאימה לקריאה של מי שביצע את החיפוש.

במקביל לתוצאות האורגניות ישנן גם תוצאות ממומנות לאותו מונח חיפוש, במידה ויש ביקוש לכך.


התוצאות הממומנות גם הן נגזרות ממספר רב של פרמטרים וההבדל העיקרי ביניהן הוא שהלחיצה על תוצאה ממומנת עולה כסף למפרסם, בניגוד לתוצאות האורגניות.

אז למה שמישהו יפרסם בממומן ולא באורגני?

מכיוון שזאת דרך מהירה ומיידית להגיע למקומות הראשונים בגוגל, בעוד שבקידום האורגני נדרש המון זמן, השקעה ומשאבים כדי לעשות את זה.

התהליך ארוך ונע בין 3 חודשים ל- 12 חודשים למונח. אבל הוא בהחלט משתלם, כי כל הכניסות לאתר הן ללא עלות, ככה שנוצר כאן מנוע עסקי אמיתי שלא דורש השקעת תקציב חודשי גבוה ובדרך כלל מאופיין בהחזר השקעה משתלם במיוחד.

ככה לדוגמא כשאני מתחיל עבודה על פרויקט חדש, אני הרבה פעמים משלב בין הקידום האורגני לממומן בגוגל. הממומן מביא לי לידים מיידים ובאורגני אני בונה את העסק לטווח ארוך.

מונח חיפוש, תוצאה אורגנית, תוצאה ממומנת

איך עובד הקידום האורגני?

טוב, אז אחרי שהבנו מה זה קידום אורגני בואו נסביר איך הוא עובד, במקום לסבך אתכם במונחים טכניים מורכבים אני אפשט את הנושא…

לגוגל יש עכביש קטן שסורק את כל האתרים בעולם, על סמך הסריקות שהוא עושה באתרים הוא מייצר את תוצאות החיפוש, שנקראות "אינדקס". אינדקס = היררכיה של מאגר נתונים, המורכבים מדפים שקשורים לנושא אותו חיפשתם.

העכביש מגלה אתרים חדשים באמצעות קישורים ובאמצעות בקשות יזומות, הכוונה שאפשר גם ללא קישורים להגיד לגוגל שאנחנו קיימים (בבקשה בוא תבדוק את האתר שלנו ותציג אותו בתוצאות החיפוש שלך, באינדקס) נקרא לזה להזמין את העכביש.

אותו עכביש שמטייל באתרים מגלה שאתר מסוים נותן הפניה (קישור לאתר אחר ברשת), הוא נכנס לבדוק את הקישור החדש ומגלה שהוא לא הכיר את האתר, לכן, גם אם האתר לא מבקש מפורשות שיצרפו אותו לאינדקס, גוגל מצרף אותו אוטומטית אל תוך מאגר הנתונים ומציג אותו בתוצאות החיפוש.

העכביש בעצם יוצר את רשת האינטרנט של גוגל, הבנתם… עכביש, רשת, רשת דיגיטלית… טוב עזבו בדיחה של חנונים…

איך גוגל בוחר איזה תוצאות להציג ראשונות?

יש מספר פרמטרים שבעזרתם גוגל קובע את סדר הצגת התוצאות באינדקס שלו.

זה מורכב מהכוח הספציפי של האתר ומהכוח הספציפי של העמוד.

תוכן – כמה התוכן בעמוד רלוונטי לחיפוש, איכותי, אמין, מקצועי ומעניין, אם התוכן הוא משחקי או גורם לפעולה מצד הקורא אז גוגל יתגמל אותנו בנושא.

אופטימיזציה – כמה האתר והעמוד הספציפי עשו מאמץ לעבוד "לפי הכללים של גוגל", אם הם עובדים לפי הכללים אז הם יקבלו ציון גבוה יותר, מאשר אתר אחר עם תוכן דומה שלא עשה את המאמץ (נרחיב על מה צריך לעשות בהמשך).

דרגת אמינות – לכל אתר גוגל נותן דירוג פנימי שלו, בעבר היה אפשר לראות את הדירוג, היום כבר לא ניתן. מה שכן ניתן זה להעריך באמצעות תוכנות כאלה ואחרות שנדבר עליהם בהמשך, זה נקרא DR.

דרגת האמינות נקבעת לפי הקישורים שהעכביש ממקודם סרק, היא מסתמכת על כמות הקישורים ועל כוח של כל קישור. לדוגמא: אם נוציא קישור מאתר מאוד ותיק וחזק שהרבה אתרים אחרים מקשרים אליו, אז גוגל ייתן לנו עבורו ציון גבוה יותר, מאשר קישור מאתר חדש שהרגע נפתח ובקושי מכירים אותו.

אחוז נטישה – כמה אנשים נכנסו לאתר שלנו ומיד עזבו בלי לעשות שום פעולה? אפשר לקרוא לזה גם ניטור (Monitoring), הניטור עובד כגרף שעולה ויורד והוא עוזר לנו להשגיח על פעילות אפליקציות הWEB שלנו – לדוגמא אתרי אינטרנט וכדומה. רוב האנשים יכולים להתלהב כשהם רואים שהגרף גבוה, אז זהו, הוא צריך להיות כמה שיותר נמוך.

דרך אגב אתם מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר ואז קופץ פופ-אפ טיפשי ורשום "תאשר שאתה רוצה לגלוש באתר" או "האם אתה מעל גיל 18?" או שקראת את התנאים וכל שטות אחרת? אפילו סתם פופ-אפ מכירתי לפני שרואים את המלל? הפופ-אפ הזה קיים בשביל שאתם תלחצו על איקס וככה אחוז הנטישה ירד משמעותית! כמובן שזה יכול לעצבן את המשתמש, אבל זה מזכיר לכם שאם אתם רוצים להצליח בקידום אורגני אתם חייבים לחשוב על חווית משתמש נוחה ומזמינה.

חווית משתמש – כמה עמודים לקוח ממוצע עובר, על כמה דברים הוא לוחץ, כמה זמן הוא נמצא בתוכן בתוך האתר ועוד מספר פרמטרים שקובעים כמה טובה הייתה החוויה של הלקוח באתר שלכם על פי גוגל. חווית משתמש זה עולם שלם שאולי שמעתם עליו ונקרא UI/UX (UX – user experience, UI – user interface). אם עושים עבודה טובה ומעלים תוכן איכותי, גוגל מעודד את זה ומקדם את האתר שלכם בהתאם.

אבטחה – גוגל לא אוהב אתרים לא בטוחים והוא יוריד להם משמעותית בציון. המינימום שצריכים לדאוג לו זה תעודת SSL בתוקף, כדי שנקבל את ה HTTPS לפני הדומיין שלנו.

יש סה"כ 367 פרמטרים לפי הפעם האחרונה שבדקתי אבל ה – 4 שרשמתי הן המשמעותיים ביותר בעייני ברמת המתחילים.

 

טיפ של STRA:
הכנת האתר לקידום אורגני משפיע מאוד גם התוצאות שלכם בקידום הממומן, כל הפרמטרים נשארים זהים מלבד פרמטר אחד שהוא הביד (הסכום) אותו אתם מוכנים לשלם עבור לחיצה. כך שאם יש לכם אתר שבנוי נכון ומקודם אורגנית טוב, גם העלויות שלכם לקליק יכולות לרדת משמעותית.

לא פעם הלקוחות שלי בקידום ממומן הופיעו לפני המתחרים שלהם, למרות ששילמנו חצי מהסכום עבור הקליק, זה בעיקר בגלל שגוגל זיהה את האתר שלנו כאיכותי ואת שלהם פחות.

שלבי העבודה לקידום אורגני

הכנתי צ'קליסט עבודה שאנחנו עושים ללקוחות החדשים שלנו, אז משתף אותכם פה ומוזמנים להשתמש

  • סקירת מצב:
    • האם גוגל מכיר את האתר.
    • מהו הציון של האתר בגוגל.
    • סריקה של הצפרדע (Screaming Frog).
  • מחקר מילות מפתח, בחירת מונחים ויצירת גאנט תוכן.
  • יצירת תוכן חדש – מלל כתוב, סרטונים, משחקים.
  • עבודה על האתר: תוכן, כותרות, Meta Description, Meta Title, טקסט אלטרנטיבי.
  • תיקון טכני – מפת אתר XML, Robots.txt, ארכיטקטורה של האתר, SSL, 404.
  • פלאגינים ותוספים.
  • שיפור מהירות והתאמה לMobile.
  • קישורים, Google my Business, אינדקסים.
  • עבודה שוטפת.

שלב 1: סקירת מצב

האם גוגל מכיר את כל עמודי האתר שלי?

דבר ראשון שנרצה לבדוק זה אם האתר שלנו בכלל נסרק בגוגל ואם כן כמה עמודים שלו נסרקים.

כדי לעשות את זה נרשום במנוע החיפוש של גוגל את הפקודה site:
אתם יכולים לרשום את הפקודה הבאה עם הדומיין שלכם במקום שלי site://stra.co.il

לדוגמא אם נעשה בדיקה לאתר שלי נראה שיש 115 תוצאות

תוצאות חיפוש של אתר STRA בגוגל

מכאן ניתן להסיק שגוגל קורא ומוצא את האתר שלי.

הרבה פעמים קורה שגוגל קורא רק חלק מהעמודים באתר, לפעמים בצורה מכוונת ולפעמים בגלל שלא הגדרנו נכון את האפשרויות קריאה שלו.

ככה לדוגמא הגיעו אלי לקוחות עם אתר סחר שבו אלפי מוצרים ורק חלק קטן מהם נסרקו בגלל הגדרות טכניות לא נכונות שעשו להם בזמן הקמת האתר.

הציון שגוגל נותן לאתר שלי

אנחנו יכולים לראות די בקלות איזה ציון גוגל נותן לאתר שלנו ברמה הטכנית, אז בואו נבדוק את זה, היכנסו ללינק הבא: https://pagespeed.web.dev/


הכניסו את כתובת האתר שלכם וגוגל יעבור עליו ותוך כמה שניות ייתן ציון.
הציון מתחלק לכמה נושאים, ותחת שתי קטגוריות: מובייל (סלולר) ודסקטופ (מחשב) כשגוגל הצהירה כבר המון פעמים שמה שבאמת מעניין אותה זה המובייל, מכיוון שמעל ל 80% מהאנשים היום גולשים באינטרנט דרך המובייל.

אז בגדול תתייחסו בעיקר לציון שלכם במובייל.

בתוכו יש את הנושאים הבאים:

  1. ביצועים – בעיקר מהירות טעינה, מזכיר שאם האתר לא נטען בפחות מ-3 שניות אתם מאבדים לקוחות שנוטשים עוד לפני שנכנסו לאתר.

  2. נגישות – כמה האתר שלי מתאים לאנשים בעלי מוגבלויות, טקסט אלטרנטיבי לתמונות, ניגודיות צבעים וכדומה.

  3. שיטות מומלצות – מתייחס לאבטחת האתר, אמון, ביטחון לקוח.

  4. אופטימיזציה למנוע החיפוש – כמה האתר שלי מתאים למה שגוגל רוצה כדי לקדם אותי.

אם קיבלתם ציון נמוך מ-80 באחת הקטגוריות, אז כדאי לכם לשפר ולתקן את האתר שלכם בהתאם. ציון נמוך פוגע בתוצאות של הקידום האורגני, הממומן ובחוויית המשתמש. אם לא תתקנו, כל המאמצים שלכם ירדו לטמיון. הכוונה היא שגם אם תשקיעו הרבה, כל עוד הבסיס שלכם לא מספיק חזק אז זה לא יעזור.

דוגמא לציון אתר ממוצע ללא אופטימיזציה:

דוגמא לציון אתר ממוצע ללא אופטימיזציה

ולאחר תיקון וסידור שלנו ככה הבסיס שלו נראה, אין ספק שהסיכוי של אתר להתקדם כשהבסיס שלו חזק הוא משמעותית גדול יותר.

ציון בסיס לאחר תיקון וסידור שלנו

טיפ של STRA:
כשאתם בונים אתר חדש או מעוניינים לשדרג את האתר הקיים שלכם, חשוב מאוד שתתנו את הדגש ותעבדו קודם כל על המובייל ורק אחרי זה תעשו את ההתאמות לדסקטופ. הרבה מפתחים ומעצבים מתחילים מהדסקטופ ועושים התאמות למובייל וזאת טעות שעלולה לעלות ביוקר. אז תקפידו לעבוד תמיד קודם כל על המובייל, זה נקרא מובייל פירסט Mobile First.

סריקת צפרדע לאתר

זה בעיקר חלק טכני שעוזר לנו להבין איפה האתר שלנו נמצא. יש תוכנה מאוד מפורסמת בקרב מקדמי האורגני והיא נקראת הצפרדע או בשמה המקצועי SEO Spider Tool, של חברת screamingfrog. אז בבקשה תורידו אותה למחשב שלכם, יש לה גרסה חינמית ואם אתם לא מקדמי אתרים היא בהחלט מספיקה בשלב הראשון. שימו לב שהתוכנה מאפשרת לבדוק אתרים עם עד 500 עמודים.

סריקת צפרדע לאתר

לאחר ההורדה תכניסו בחלק העליון את שם האתר שאתם רוצים לסרוק והתוכנה בעצם תעשה לו מיפוי טכני ותבדוק מה המצב שלו. מאוד דומה לעכביש של גוגל, פשוט תוכנה אחרת שגם נותנת לנו מידע.

היא תוכל להראות לכם:

  1. באילו עמודים באתר חסרות לכם כותרות, קיימות כותרות משוכפלות או שיש כותרות משנה שלא מתאימות.

  2. אם קיימים עמודים שכוללים שכפול של תוכן.

  3. איזה עמודים נטענים לאט מדי עקב משקל גבוה.

  4. איזה תמונות מאיטות את האתר, איפה חסר טקסט אלטרנטיבי לתמונות.

  5. באילו עמודים חסרים נתוני Meta למנוע החיפוש (גם כותרות וגם תוכן).

  6. אורך כל כותרת וטקסט כדי שתדעו מה חורג מהגודל המומלץ של גוגל.

  7. כמה עמודים יש לנו מכל סוג, 301, 404, 500 וכו' (לדוגמא 404 – לא נמצא דף מתאים).

  8. איזה עמודים מופיעים באינדקס של גוגל ואיזה לא מופיעים.

  9. מבנה היררכי של האתר.

  10. כך נראה מסך הסיכום. הוא מאוד נוח כדי להבין מה צריך לעשות ואיך לתכנן את הפעולות.
מסך הסיכום של סריקת הצפרדע

ויש את האזור שמפרט בדיוק על כל דף מה התקלות או הדברים שצריך לשדרג בו.

סריקת הצפרדע - אזור שמפרט בדיוק על כל דף מה התקלות או הדברים שצריך לשדרג בו

מבחינתי זוהי תוכנה חובה לכל מי שמתעסק בקידום אורגני ומי שמנסה לעשות את הקידום בעצמו, לפחות ברמת הסקירה אחת לכמה חודשים, כדי להעריך מצב ולהכין תוכנית עבודה על החלקים הטכניים.

 

סיכום השלב הראשון – סקירת מצב:

אם עשיתם את הבדיקות בפעם הראשונה כנראה שנבהלתם קצת שהתוצאות שלכם לא מספיק טובות בלשון המעטה. זה די הגיוני ומסביר למה עד עכשיו לא הצלחתם להתקדם בקידום האורגני כמו שהייתם רוצים או צריכים.

אז דבר ראשון, מומלץ לטפל בחלק הטכני של האתר. חלק זה הוא חשוב מאוד, במיוחד לפני שממשיכים להתקדם בשאר המישורים.

כנראה שאתם יכולים לבצע את כל התיקונים האלה לבד, אבל תצטרכו הבנה טכנית בנושא, זמן למידה וזמן עבודה. עבודה על האתר שלכם יכולה להגיע לעשרות ומאות שעות תלוי בגודל ובסטטוס האתר.

האופציה השנייה היא להיעזר באיש מקצוע שיסדר לכם גם את ההכנה לקידום, את מהירות ונגישות האתר וגם את כל החלק הטכני של האתר – סדר גודל לאתר תדמית בסיסי להערכתי 1500-3000 ש"ח עלות חד פעמית.

איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה יעילה?

שלב 2: מחקר מילות מפתח ובחירת מונחים + יצירת גאנט תוכן

מחקר מילות מפתח – מה זה ולמה צריך אותו?

טוב אז נתחיל בהסבר קצר מה זה מחקר מילות מפתח: בעצם זה בירור שאנחנו עושים כדי לדעת מה הביקוש הכי רלוונטי בשוק.

בגדול בשיווק יש 2 אפשרויות: יצירת צורך חדש או התאמה של צורך לביקוש.

יצירת צורך חדש: מתייחס בעיקר לרשתות החברתיות וגורם לאנשים שלא חשבו על שירות מסוים, להבין שיש פתרון שאולי יעניין אותם. לדוגמא: לאדם מסוים יש סכום כסף גדול והוא חושב איפה להשקיע אותו, ופתאום קופצת לו באינסטגרם מודעה של השקעה במטבעות וירטואליים, אז הוא מתחיל להתעניין ואולי משקיע בחברה שפרסמה או בחברות אחרות בתחום הזה.

התאמה של צורך לביקוש: הכוונה שאנשים מסוימים יזמו חיפוש לפתרון שהם רוצים. לדוגמא: אותו אדם בעל סכום כסף גדול שהחליט שהוא רוצה להשקיע, יחפש במנוע החיפוש של גוגל: "איפה הכי טוב להשקיע כסף?", גוגל ימצא לו מספר תוצאות, חלק ממומנות וחלק אורגניות. כך האיש בעל הממון יוכל לקרוא ולהחליט מהי ההשקעה הטובה ביותר עבורו, מבין האופציות שגוגל מצא לו ומבין המאמרים שהוא קרא באתרים מסוימים.

מחקר מילות המפתח עוזר לנו להבין מה אותם אנשים שרוצים ליזום חיפוש מסוים בגוגל, באמת מחפשים ולפי זה להתאים וליצור תוכן רלוונטי באתר שלנו.

ללא מחקר מילות המפתח אנחנו נצא מנקודת הנחה מסוימת שיכולה להיות נכונה או שגויה.

המחקר עוזר לנו להבין בדיוק מה הביקוש בשוק.

אמשיך עם דוגמא על הבחור שלנו שרוצה להשקיע.

נניח ואני חברת השקעות ואני רוצה שלקוחות חדשים ישאירו לי פרטים כדי שאוכל לקבוע איתם שיחה ולגייס משקיעים, אז אני יכול לחשוב שאנשים יחפשו בגוגל: "השקעות משתלמות", או "קופות גמל להשקעה" אבל בפועל אלו לא מונחים שאותם אנשים יחפשו, הם יחפשו מונחים אחרים או בגלל שלב ההבנה שלהם או בגלל סמנטיקה מאוד דקה שעלולה להיות כאן מאוד קריטית.

אלו התוצאות ל-2 המונחים שרשמתי:

השקעות משתלמות – 30 חיפושים מדי חודש

קופות גמל להשקעה  – 2,900 חיפושים מדי חודש

השוואת תוצאות ל-2 מונחי מפתח

משמע אם הייתי מכין את האתר וכותב את התכנים במקרה הטוב הייתי נחשף ל-2930 אנשים בחודש.

אם אני עושה מחקר מילות מפתח אני יכול לגלות את המונחים האמיתיים שאנשים מחפשים.

תוך מספר שניות הצלחתי להבין שאנשים בכלל מחפשים מונחים שקשורים להשקעות ספציפיות ולקופת גמל אחת ולא למספר קופות במקביל.

 

הנה כמה דוגמאות מתוך המחקר:

בקופת גמל להשקעה ישנם 8,100 חיפושים מדי חודש (שימו לב שהשינוי בין קופת גמל לאחרת מביא כמעט פי 3 יותר חיפושים).

דירה להשקעה: 880 חיפושים מדי חודש.

דמי ניהול קופת גמל להשקעה: 880 חיפושים מדי חודש.

מחשבון קופת גמל להשקעה: 720 חיפושים מדי חודש.

מחקר מילות מפתח

מקווה שהבנתם את החשיבות של מחקר מילות מפתח ומה הערך שהוא נותן.

הוא עוזר לכם בדיוק להבין על איזה מונחים הכי מדויק לכם להתמקד.

תכנון מחקר מילות מפתח

אז איך עושים מחקר מילות מפתח בצורה יעילה?

יש כמה שיטות וזה תלוי מה רוצים להשיג בטווח הארוך.

יש את החלק של ההכנה והחשיבה ויש את החלק הטכני, בואו נתחיל מהחלק של החשיבה והתכנון.

קודם כל בואו נבין מהו העסק והתחומים השונים שלו שאותם תרצו לבדוק.

 

אני מציע להתחיל לבדוק על מילות מפתח מהנושאים הבאים:

– שם המותג.
– סלוגן.
– קטגוריות, מוצרים ושירותים.
– מדריכים ותוכן מעשיר מכוון מוצר.
– תוכן כללי לתחילת משפך.

 

פירוט לכל תחום:

1. שם המותג באנגלית ועברית – אם העסק כבר קיים אז כמובן להשתמש בקיים. אם אתם מתכננים לפתוח עסק, לשם העסק יש חשיבות גדולה. במקרה כזה או שאתם הולכים על מונח נקי לגמרי שיעזור לכם לפתח מותג חדש, או שאתם לוקחים שם מאוד ממוקד שזה מעולה לאורגני ולהבנה של הלקוח שאתם ממוקדים בשבילו.

שם עסק ממוקד כנראה גם יצליח מאוד באורגני, למשל שיווק כאן או שיווק דיגיטלי חכם. הבעיה של זה היא שזה עלול לסגור לכם אפשרויות התפתחות, אני תמיד מסביר את זה ללקוחות שלי ואנחנו בוחרים ביחד את השם בהתאם לחזון שלהם.

דוגמא למונחים שהייתי בודק על העסק שלי: STRA, סטרא, סטרה.

 

2. סלוגן – הסלוגן של העסק מאוד חשוב כי הוא יכול לעזור לנו להתקדם באורגני משמעותית. בעבר הסלוגן שלי היה ייעוץ פורץ דרך, אבל גיליתי שאף אחד לא מחפש את זה אז שיניתי למונח הרבה יותר מבוקש, שיווק דיגיטלי רב ערוצי, ומהר מאוד הגעתי למקום הראשון במונח הזה, אז תחשבו טוב טוב על הסלוגן שלכם.

דוגמא למונחים שהייתי בודק על העסק שלי: שיווק דיגיטלי, רב ערוציות, ייעוץ פורץ דרך, שיווק דיגיטלי רב ערוצי.

 

3. קטגוריות, מוצרים ושירותים – מהם השירותים שאנחנו מעניקים ומה יחפשו בגוגל. נעשה טבלה עם כל השירותים הישירים ונבדוק מה אנשים מחפשים לגביהם.

אני לדוגמא מציע שירות של בניית אתרים, קידום ממומן, קידום אורגני ועוד, אז ארשום את כל השירותים בצורה מסודרת ואנסה להבין מה מחפשים אנשים בכל אחד מהתחומים.

דוגמא למונחים שהייתי בודק על העסק שלי:

עבור השירות של קידום אורגני הייתי מחפש: שיווק אורגני, פרסום אורגני, קידום אורגני, גוגל אורגני, סוכנות שיווק אורגני, משווק אורגני מומלץ, מקדם אורגני מומלץ.

הייתי בודק את כולם רואה מה רלוונטי ברמת החיפושים ומכין להם תוכן מתאים, סליחה אם זה נשמע שאני קצת מתלהב, אבל אני ראשון כמעט בכל המונחים האלה, והמדריך שאתם קוראים כרגע יהיה ראשון במונח קידום אורגני.

 

4. מדריכים ותוכן מעשיר מכוון מוצר– אם אנחנו יודעים את השירותים והמוצרים שלנו והחלטנו לבנות לאותם שירותים את עמודי המוצר בהתאם למחקר מילות המפתח, צריך להבין שאי אפשר להכניס בדף אחד יותר מ 2-3 מונחים חזקים. ובכל זאת יש עוד הרבה מונחים שאנשים מתעניינים בהם ואנחנו רוצים להתברג בהם במקומות הראשונים בגוגל, ולכן אנחנו בונים תוכן מעשיר ללקוחות שלנו בתחומים שלא מופיעים בעמודי המוצר.

דוגמא למונחים שהייתי בודק על העסק שלי:

עבור השירות של קידום אורגני הייתי מחפש: מדריך קידום אורגני, איך עושים קידום אורגני, וכדומה.

טיפ של STRA:
בניית המדריכים חשובה מאוד ותורמת לקידום האורגני שלכם. היא גם מציגה אותכם באור שונה ללקוחות, יותר לכיוון של סמכות ויצירת אוטוריטה בתחום. הרי מובן לנו בתת מודע ובמפורש שאם אדם הכין מדריך מאוד איכותי על סמך הידע שלו, הוא יודע על מה הוא מדבר. משמע שאם הוא יודע להסביר את זה, אז סיכוי סביר שהוא גם יודע לבצע את זה.

בגדול, רוב הלקוחות שאני מגייס מגיעים דווקא מהמדריכים והידע שאני מעניק. הם תופסים ממני אוטוריטה בתחומי וסומכים עלי הרבה יותר, מאשר לקוח שמגיע לעמוד נחיתה שלי דרך קידום ממומן, מתוך הבנה שאני משלם כדי שהוא יראה את זה.

 

5. תוכן כללי לתחילת משפך – כמעט כל לקוח שרוכש בעסק מסוים עובר במחזור חיי הלקוח הבא:

זה מתחיל מחוסר מודעות, הופך למודעות, משם להתעניינות, השוואה/בירור, יצירת קשר, רכישה, רכישה חוזרת, שגריר.

*ברור שלא לכל העסקים יש את כל השלבים, תעשו את ההתאמות לעסק שלכם.

בכל מקרה עד עכשיו דיברנו לשלבים הגבוהים של הרכישה, שהלקוח כבר בשל והוא נמצא בשלב ההתעניינות או הבירור ותכף הוא יוצר קשר, ככה הוא יגיע לעמודי המוצר שלנו, לעמודי המותג וכדומה.

מה קורה בשלבים המוקדמים יותר? אני מאוד מאמין שאם לקוח מכיר אותי מהשלבים הראשונים, הסיכוי שהוא יסגור אצלי כשהוא מגיע לשלב המתאים הוא הרבה יותר גבוה, כי הוא מכיר את המותג שלי, הוא תופס אותי כמקור ידע והמותג שלי כבר לא חדש לו. משמע אני מוביל על המתחרים שלי.

כדי לעשות את זה אני צריך לתת לו תוכן לשלבים הראשונים במשפך. בואו ננסה לנתח את זה בזריזות,

אם אני רוצה שהלקוח יכיר אותי כשהוא מתחיל להתעניין בקידום אורגני, אני צריך להבין מה הוא יחפש קודם שיגרום לו לחשוב שהוא צריך קידום אורגני.

ככה לדוגמא הייתי אומר שאם מישהו מתעניין בקידום אורגני כנראה שאין לו מספיק לידים כרגע והוא רוצה להגדיל את כמות הלידים שלו, או שהוא רוצה לבסס את המותג שלו, או שהוא מתכנן לפתח עסק חדש/אתר.

אז כדי שיכיר את המותג שלי אני אכין תוכן בתחומים האלה, וכדי לדעת בדיוק מה המתעניינים יחפשו אני מזכיר לכם שאנחנו צריכים מחקר מילות מפתח.

דוגמא למונחים שהייתי בודק על העסק שלי:

  • אין לו מספיק לידים אז הייתי בודק מה אנשים מחפשים בתחום – דרכים להגדלת לידים, לידים חדשים, פניות חדשות, איך להגדיל את הפניות לעסק, מהם הדרכים לשיווק בדיגיטל ועוד.
  • רוצה לבסס מותג – ביסוס מותג בדיגיטל, הקמת מותג דיגיטלי, איך להפוך למותג, מה חשוב למותגי דיגיטל, הקמת מותג ועוד.
  • פתיחת עסק/אתר חדש – אסטרטגיה לעסק חדש, פתיחת עסק מה צריכים לדעת, איך לפתוח עסק מרוויח, מה חשוב לדעת לפני שפותחים אתר ועוד.
בדיקת מילות מפתח בתוכנות השונות – החלק הטכני

בחלק הטכני ניתן לבדוק את מילות המפתח במגוון פלטפורמות שונות לפי התכנון שעשינו לכל מונח.

מסך Ubersuggest

 

  • כלי חיפוש מילות מפתח של גוגל – כלי שימושי ומקצועי מאוד ללא עלות.

    למי שיש חשבון מודעות בגוגל יכול לעבוד אתו בחינם ולהוציא ממנו אחלה תובנות, הוא ייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים.

    אם אין לכם חשבון מודעות, פשוט תפתחו אחד, הם ידרשו ממכם לעשות קמפיין ראשוני וגם להכניס אשראי. תעשו את זה ומיד תכבו את הקמפיין וכך תוכלו להשתמש בכלי.

    לחצו על כלים והגדרות (סמל של מפתח שוודי), בחרו את הכלי לתכנון מילות המפתח ואז תלחצו על 'רוצה לגלות מילות מפתח חדשות' (סמל של מנורה), תכניסו את מונח המפתח שאתם חושבים שאנשים יחפשו, ותקבלו את החיפושים המדויקים שלו ועוד הצעות מעניינות שאנשים מחפשים.

    שימו לב שהוא לא יודע לתת מונחים דומים, לכן יש צורך לעשות לכל מונח חיפוש בנפרד. לדוגמא: שיווק אורגני, קידום אורגני, פרסום אורגני וכו' (אני מציין את זה כי הכלים בתשלום כן מאפשרים).

    קישור ישיר: https://ads.google.com/intl/iw_IL/home/
כלי חיפוש מילות מפתח של גוגל
  • כלי מקצועי לחיפוש מילות מפתח – אם אתם רציניים ונכנסים לתחום הזה אז כדאי שתבחרו בכלי מקצועי שיעזור לכם. יש המון אתרים בתחום הזה, אך ישנם שניים שהם הכי מפורסמים ומתחרים אחד בשני. בגדול שניהם אותו דבר (ושלא יספרו לכם סיפורים שאחד מהם יותר טוב או יותר מתאים), הם למעשה עובדים בשתי שיטות עבודה טיפ טיפה שונות ואם התחלתם באחד ואתם רצים אתו קבוע, הוא יעשה את העבודה בדיוק כמו השני.

     

Semrush או Ahrefs

אני באופן אישי בחרתי ללכת עם Semrush , אחרי שעבדתי תקופת זמן ארוכה עם שניהם כדי ללמוד מה יותר מתאים לי.

אני אוהב יותר את הממשק Semrush והוא נוח מאוד למעקב אחרי מיקומים של מונחים, ניתוח לקוח ומתחרים וכמובן מעולה לבדיקת מילות מפתח.

לדוגמא אם אני אכניס את מונח 'קידום אורגני', הוא ייתן לי אפשרויות דומות עם אותו מונח או מונחים שונים עם כוונה זהה, שזה מאוד נוח, פותח כיווני חשיבה חדשים, ומקצר משמעותית את העבודה על מחקר מילות המפתח.

Semrush
יצירת גאנט תוכן

איזה כיף גילנו בדיוק מה חשוב לנו לקדם כדי להגיע למתעניינים הנכונים, ועשינו מחקר מילות מפתח כדי להבין בדיוק את הסמנטיקה של הביטויים שהם מחפשים.

מה שצריך לעשות עכשיו זה ליצור תוכן חדש לחלוטין לפי מילות המפתח שאספנו, או לשנות את התוכן הקיים אצלנו באתר.

  • שינוי תוכן קיים

אז אם יש לנו כבר אתר ויש בו תוכן, מאוד מומלץ לקחת "תוכן מת" (הכוונה שאין לו כניסות אורגניות), ולפי מחקר מילות המפתח שעשינו, לשנות ולהוסיף תכנים שנמצאו שיש בהם חיפושים. ככה נוכל לנצל את התוכן הקיים.

זכרו עדיף 10 כניסות אורגניות בחודש לעמוד מסוים מאשר אפס כניסות!

  • יצירת תוכן חדש

אז גילתם שאתם צריכים להכין הרבה מאוד תוכן כדי להגיע למתעניינים הפוטנציאלים שלכם מכל התחומים. בשלב הראשון, חשבו איזה תוכן אתם יכולים לרכוש מכותב תוכן חיצוני ואיזה תוכן אתם חייבים לכתוב בעצמכם.

כל מה שאתם יכולים לקנות ולהוסיף לו קצת טיפים וערך, שווה לעשות בהקדם האפשרי, כי לזמן שהמאמר קיים בגוגל יש חשיבות רבה.

אני נוהג להתחיל בעמודי המוצר ואחרי זה להוסיף את המדריכים אבל זה תלוי עסק כמובן. מדריך טוב שנותן ערך יתקדם הרבה יותר מהר מעוד מוצר.

מומלץ מאוד להעלות לאתר בין 1 ל-4 תכנים חדשים מדי חודש, אני אוהב להעלות בזמנים קבועים, גם גוגל לומד מתי כדאי לו לבקר אצלי וגם הלקוחות.
אם אתם מתכננים אתר גדול ומלא תוכן, 4 כתבות בחודש יכולות לעשות עבודה נפלאה. אם יש לכם אתר קטן ונישתי, נסו להעלות לפחות כתבה אחת בחודש.

טיפ של STRA:
אל תעלו את כל התוכן שלכם כשאתם פותחים את האתר החדש, או משפצים אותו שיתאים לאורגני, עדיף להראות לגוגל שהאתר שלכם מתעדכן ולכן תקפידו לפרסם את התכנים בצורה מסודרת ובזמן מוגדר.

סיכום שלב 2: מחקר מילות מפתח ובחירת מונחים + יצירת גאנט תוכן

 תכנון נכון מתחיל מהבנת העסק והמקום בו הוא שואף להיות, זה נקרא אסטרטגיה. מתחילים מהמותג, הסלוגן, השירותים/מוצרים ומרחיבים לפי הצורך, הדרך הנכונה ליצירת התוכן היא רק לאחר הבנת המונח הספציפי שאותו המתעניינים מחפשים, לא פעם נתקלתי שזה שונה לגמרי מהנחת היסוד שלי או של הלקוחות ולכן חשוב להקפיד על זה.

צרו גאנט תוכן ותדעו מתי יוצרים ומפרסמים בדיוק כל תוכן, כדי שמנוע החיפוש והלקוחות ילמדו אותכם.

זכרו אתר מותאם לאורגני עם תוכן בעל ערך, ינצח בכל יום גם את האתר הכי יוקרתי בעולם!

שלב 3: יצירת תוכן חדש

יש לנו גאנט תוכן ואנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים לקדם.

עכשיו צריכים ליצור את התוכן ויש לכך מספר אפשרויות מעניינות ואם תפעילו בצורה יצירתית תוכלו לתת ערך מוסף גדול ומעניין.

אז האפשרויות הן: תוכן כתוב, תוכן ויזואלי, תוכן מושמע, משחקיות.

תוכן כתוב

כלל ראשון לגבי תוכן – אסור לשכפל תוכן, אין להעתיק את המלל כמו שהוא לאתר שלכם, גוגל ממש לא אוהב את זה והוא במקרה הטוב יתעלם מהעמוד.

כן אפשר לקרוא תוכן ממקור אחר ולשכתב אותו במילים שלכם, אבל זכרו שגוגל אוהב חידושים ואם לא תעניקו ערך נוסף ככול הנראה שעבדתם לחינם, כי כך לא תתקדמו באורגני.

את התכנים הכתובים אפשר לעשות בעצמכם, או לקנות מכותב תוכן מקצועי ולהוסיף קצת ערך מקצועי שיש רק לכם.

הקפידו לשלב בצורה טבעית ונעימה את מונח המפתח שאתם רוצים, בתוך הטקסט והכותרות.

אם אתם כותבים בעצמכם, אני מציע קודם כל לעשות סדר ולהכין את ראשי הפרקים עליהם תרצו לדבר. מעבר לכך תזכרו שגוגל מחפש דברים חדשים שהוא עוד לא מכיר והקורא מחפש חווית קריאה מעניינת, אז אל תכתבו כמו רובוטים, תנסו להיות חביבים, לדבר בשפה יומיומית, לעניין את הקורא ולהצחיק.

שימו לב לדוגמא במאמר הזה, לכאורה נושא מאוד טכני שקשה לעניין באמצעותו, אבל אם הגעתם עד כאן אז כנראה שמצאתם בכתיבה שלי לפחות קצת עניין.

נסו להוסיף לכתיבה הסברים תאורטיים לצד טיפים פרקטים לביצוע ממשי.

לאף אחד הכתיבה לא באה באופן טבעי, אבל ככול שתכתבו יותר זה יבוא לכם יותר בקלות, אז אל תתייאשו.

אם החלטתם שהתייאשתם או שוויתרתם מראש, מחוסר זמן או כל סיבה אחרת, אז תמיד אפשר לקנות את התוכן.

כתיבת תוכן לעמוד מוצר, או כתבה ברמה טובה תעלה בערך 0.5 ₪ למילה, משמע מאמר של 500 מילים יעלה כ-250 ₪, בעוד שכתיבת תוכן ברמה פשוטה יותר תעלה בערך 0.3 ₪ למילה.

יש כותבי תוכן פרטיים ויש חברות ענק שמתעסקות בזה, בהתאם לנישה שלכם תחליטו מה הכי מתאים לכם.

אורך מומלץ לכתיבת תוכן

מאמר שיווקי שיופיע באתר אחר ויקושר לאתר שלכם – 300 עד 500 מילים.

עמוד מוצר או פוסט במונח באתר שלכם עם תחרות קלה – 500 עד 700 מילים.

עמוד מוצר או פוסט במונח באתר שלכם עם תחרות בינונית – 1,200 עד 2,000 מילים.

עמוד מוצר או פוסט במונח באתר שלכם עם תחרות קשה – לפחות 3,000 מילים.

לדוגמא המאמר שאתם קוראים עכשיו, צריך להיות מדורג במקומות הראשונים עבור המונח "קידום אורגני". מכיוון שהמונח הזה הוא סופר קשה, כי המומחים הכי גדולים בארץ רוצים להיות מדורגים בו, אז חייבים להכין מאמר ארוך ומקצועי מאוד שייתן ערך אמיתי לקרוא!
ואם אתם כאן כנראה שזה הצליח לי…

טיפ של STRA:
לא חשוב אם התוכן קנוי או נעשה בעצמכם, תמיד תעברו עליו שוב ותחשבו איך אתם נותנים עוד טיפ או ערך שאין בכל מאמר אחר ויגרום לקורא לתפוס ממכם כמומחים בתחום.

לדוגמא הטיפ שאתם קוראים עכשיו…

תוכן ויזואלי

בעידן של היום שהכול מהיר ודינמי, לא תמיד לקורא יש את הסבלנות והאנרגיה לקרוא מדריך, גם אם הוא ממש שווה ונותן המון ערך. הרבה פעמים אנחנו מדלגים בין הכותרות או התמונות ומנסים להבין אם בכלל שווה לנו להתחיל לקרוא.

בנוסף גוגל מאוד אוהב את השילוב של תוכן ויזואלי במאמרים ורואה בזה ערך נוסף לקורא.

לכן מאוד חשוב לשלב תוכן ויזואלי.

התוכן הוויזואלי מתחלק ל-3: תמונות, אינפוגרפיה, סרטונים.

  • תמונות – בעיקר נותנות אווירה ומכניסות צבע לכתב, במדריכים אפשר להמחיש באמצעותם מה אמורים לראות, כמו במדריך הזה שכולל צילומי מסך רבים שמראים לכם את דרך העבודה.
  • אינפוגרפיה – מידע שאמור לעבור לקורא באמצעות גרפים והמחשות הנתונים, עוזר מאוד במאמרים קשים ומורכבים לקריאה ומשמש היטב כדי להראות אחוזים וסיכויים בצורה ברורה ונוחה.
  • סרטונים – מנוע החיפוש הגדול בעולם הוא גוגל, מיד אחריו יוטיוב, ועבודה עם סרטונים שעלו ליוטיוב מקדמת אותנו ברמה האורגנית משני הכיוונים. אם אנחנו נכניס לתוך המאמר שלנו סרטונים מיוטיוב, אנשים שעושים חיפוש בגוגל יגיעו אלינו בחיפוש סרטונים וגם משתמשים שמעוניינים לצפות במקום לקרוא.

    בנוסף אם משתמשים יבצעו חיפוש ביוטיוב, הם יוכלו לראות את הסרטונים שלנו ומשם לעבור לקריאת המאמר, מה שיעזור לנו לצמוח אורגנית. גוגל גם נותן לזה משקל רב ואני תמיד משתדל להוסיף לכל עמוד באתר שלי ושל הלקוחות לפחות סרטון אחד, אפילו קצר, שייתן הסבר מה עומד להיות בעמוד.

    באופן מוכח וחד משמעי זה משפר מאוד את הקידום האורגני. זה גם מאוד משפר את הרלוונטיות, כי גוגל מבין שעמוד עם תוכן וכותרות בנושא מסוים זה רלוונטי, אבל כשיש גם סרטון באותו נושא אז זה מחזק את מידת הרלוונטיות. כמובן שיש להקפיד על מונחים זהים בין הסרטונים ביוטיוב לבין המונחים שאנחנו רוצים לקדם באתר.

תוכן מושמע

כמה פעמים מצאתם את עצמכם נוסעים למקום כלשהו ומחפשים להעסיק את עצמכם במשהו מעניין, לי זה קורא די הרבה ומסתבר שלעוד המון אנשים. בדיוק בגלל זה עולם הפודקאסטים תפס תאוצה מטורפת לאחרונה.

וגם גוגל שם, הם פיתחו פלטפורמת פודקאסט משלהם ומעודדים מאוד את השימוש בתוכן מושמע.

כמו עניין הסרטונים, במידה ויש התאמה בין מונחי המפתח במאמר לבין נושא הפודקאסט, זה מחזק את מידת הרלוונטיות וגוגל נותן לזה חשיבות.

בנוסף יש אפשרות להוסיף הקראת מלל לתוכן, זה עוזר ברמת הנגישות ומשפר את חווית המשתמש לפי גוגל. ככה שתוכלו להוסיף תוכנות הקראה חינמיות לאתר שלכם, שיהפכו אותו לנוח ונגיש יותר ולקבל נקודות זכות מגוגל. לדעתי ההתנהגות של הקראת המלל קצת מסורבלת ונשמעת רובוטית, אז לא הכנסתי את זה לכל עמודי האתר.

משחקיות

אני יודע אנחנו לא בגן ילדים, אבל לפעמים אני מרגיש שזה מה שגוגל מנסים לעשות ממנוע החיפוש שלהם ותכלס אני לא מאשים אותם.


אינטראקטיביות היא שם המשחק היום, שימו לב איך בעבר ילד שהיה צופה בטלוויזיה היה יכול לשבת שעות, והיום אותו ילד משתעמם מהר מאוד. הילד רוצה משהו שאפשר לתקשר אתו, כמו טלפון חכם, מחשב או קונסולת משחק. הוא רוצה לשלוט, להעביר ולקבל מידע בהתאם לרצונות שלו ולרמת העניין שלו.

לשם העולם הולך, הכל צריך להיות מעניין, אינטראקטיבי ופרסונלי.

בכנס גוגל האחרון שנערך בארץ, לא הפסיקו לדבר על הנושא הזה והם טענו שהם מאוד מעודדים דברים יצירתיים, שיגרמו ללקוח ללחוץ, להגיב ולעשות פעולות יזומות על מסך הטלפון או המחשב שלו.

אז מובן שאנחנו לא מפתחי אפליקציות, אבל אנחנו כן יכולים להוסיף דברים מגניבים לאתר שלנו, כאלה שיגרמו ללקוח להשתעשע איתם.

לדוגמא:

משחקיות בעמוד - גירוד כרטיס כדי לגלות את הטיפ המיוחד בעמוד

גירוד כרטיס כדי לגלות את הטיפ המיוחד בעמוד, או הוספה של דמות מעופפת על המסך שאם אנחנו מצליחים ללחוץ עליה נותנת לנו פרס.

עשינו את זה למספר אתרים של לקוחות שלנו ויש לנו הקלטות מסך על חלק מהאתרים, אתם לא מאמינים איך מהנדסים בכירים ועורכי דין רודפים אחרי דמות מעופפת, כדי ליהנות מהטבה ייחודית.

כל לחיצה כזאת נספרת ע"י גוגל ומעניקה אחלה של ניקוד!

אז תהיו יצירתיים, תוסיפו דברים שיגרמו לגולש לשחק איתכם, ותראו איך אתם מתקדמים בצורה ממש מהירה לעומת המתחרים.

 

סיכום שלב 3: יצירת תוכן חדש

לא משנה איזה סוג תוכן אתם עושים, תדאגו תמיד לעניין את הלקוח, לגרום לו לרצות להישאר ולצרוך עוד תוכן מעניין. התוכן הוא הזדמנות עבורנו להבהיר לקורא את רמת המקצועיות והידע שלנו, עוד לפני שאנחנו מכירים באמת.

נסו לשלב מספר סוגי תוכן שונים באותו עמוד, לדוגמא: גם תוכן כתוב וגם סרטון.

 

טיפ של STRA:

אין ספק שיצירת תוכן חדש היא מאתגרת לכן אנחנו רוצים למצות את פיסת התוכן שלנו עד הסוף…

כל תוכן שיצרתם יכול לשמש אתכם לא רק לקידום אורגני. אנחנו פיתחנו שיטה שנקראת אסטרטגיית תוכן רב ערוצי. עבור כל תוכן איכותי שיצרנו לאתר, אנחנו מבצעים התאמות ודואגים להפיץ אותו בכל הרשתות החברתיות שלנו, פייסבוק, אינסטגרם, גוגל מיי בזינס, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט ועוד.

ככה אנחנו תמיד נשארים בתודעת הלקוח, רלוונטיים ועדכניים בכל פלטפורמה שהכי נוחה ונגישה ללקוח.

שלב 4: עבודה על האתר

כתובות קישור, תוכן, כותרות, מאטה דיסקריפשין, מאטה טייטל, טקסט אלטרנטיבי ועוד.

כל אלה זה העבודה שאנחנו מבצעים על האתר ונקראת און-סייט on-site.

משמע פעולות שאנחנו יכולים לבצע באתר שלנו ותלויות רק בנו. המטרה שלנו היא להגיע לרמת אופטימיזציה גבוהה מאוד של האתר, בהתאם למנוע החיפוש של גוגל.

כדי לעשות את זה אנחנו צריכים לסדר את כל עמודי האתר בצורה נוחה ונכונה לגוגל.

זה הקו שצריך להיות לנגד עיניכם כאשר אתם עובדים על עמוד מסוים, במטרה לקדם אותו אורגנית. המטרה שלכם היא לגרום לגוגל להבין, שהעמוד מדבר על מונח ספציפי מכל הכיוונים: גם הכותרות, גם התוכן, גם תיאורי המאטה, גם הטקסט האלטרנטיבי, הכל.

אם גוגל יבין שכל האלמנטים מתייחסים בדיוק לאותו מונח, סביר מאוד שהוא יעלה את רמת הרלוונטיות שלו ולעמוד יהיה סיכוי גבוה יותר להתקדם.

כדי להקל על העבודה שלכם, אני ממליץ מאוד להוריד תוסף חינמי, שכל מי שמתכנן לעשות קידום אורגני צריך להכיר – Yoast SEO. התוסף הזה נותן לנו אפשרות עריכה קלה, לכל הדברים החשובים שצריכים להקפיד עליהם בכל עמוד ובנוסף, הוא נותן לנו אינדיקציה לגבי כמה מונח המפתח שבחרנו, אמור להצליח מבחינת גוגל.

אז תורידו אותו ואני אסביר לכם איך לעבוד בעזרתו…

גילוי נאות אני כבר לא עובד אתו, אבל עבדתי אתו בשנים הראשונות שלי…

שלב א: הוספת מונח מפתח

זוכרים שעשינו מחקר מילות מפתח, החלטנו איזה תוכן אנחנו צריכים לעמודים הקיימים ואיזה תוכן אנחנו צריכים לעמודים החדשים? אז עכשיו הגיע רגע האמת להכניס אותו לתוך האתר.

אנחנו נרצה להוסיף את מונח המפתח בפעולה הראשונה שלנו, כדי שתהיה לנו אינדיקציה לגבי מה לשפר בהמשך התהליך.

אני אראה לכם דוגמא על עמוד מהאתר שלי שנקרא שיווק אורגני והוא ראשון בגוגל כבר כמה שנים טובות…

זה העמוד: https://stra.co.il/organic-marketing/

עמוד עם מילת מפתח שיווק אורגני של STRA
שלב ב: בחירת כותרות

קודם כל חשוב שתדעו כשמדברים על כותרות לאורגני אז יש 3 סוגים: כותרת עמוד, כותרת מאטה וכותרות בתוך הטקסט.

  • כותרת עמוד – הכותרת הראשית של העמוד.

הכותרת יכולה להיות מגניבה, מעניינת, משחקית או איך שלא תרצו אבל הכי חשוב שהיא תכיל את מונח המפתח שבחרנו. בגדול את הכותרת לעמוד רק אתם רואים (אלא אם הגדרתם אחרת), לכן אני מעדיף תמיד לעשות אותה בדיוק כמו מונח המפתח שנבחר.

באתרי סחר יש לכותרות של הקטגוריות ושל המוצרים משמעות רבה, מכיוון שרוב העמודים גוזרים את הכותרת מתוך התבנית של העמוד ולכן היא תוצג בכל העמודים. אז תחשבו היטב על הכותרת וזכרו שהיא חייבת להכיל את מונח המפתח לקידום.

כותרות לשיווק אורגני
  • כותרת מאטה – הכותרת שיראו בגוגל כשיחפשו את מונח המפתח שלכם.

היא חשובה בעיקר בשבילCTR (Click Through Rate) או בעברית שיעור הקליקים.

ככל שהכותרת שלכם תהיה יותר מעניינת, הלקוח ירצה ללחוץ עליה ובהתאם אחוז הלחיצה יגדל. ככל שאחוז הלחיצה יגדל, הסיכוי שיכנסו לעמוד שלנו גדול יותר ואם העמוד בנוי בצורה טובה ונוחה, אז גם האורח באתר שלנו יישאר בו הרבה זמן ואם זה יקרה אז אנחנו נתקדם מאוד מהר במנוע החיפוש.

לכן צריכים לחשוב היטב מהי הכותרת הטובה ביותר לאותו עמוד ספציפי שלכם, ולגרום למתעניין הפוטנציאלי ללחוץ דווקא על הכותרת שלכם ולא של המתחרים.

האורך האופטימלי לכותרת מאטה הוא 50 עד 60 תווים, כמובן שהתוסף של Yoast SEO ייתן לכם אינדיקציה לפי צבע, ירוק – טוב, כתום – סביר, אדום – ארוך או קצר מדי.

זכרו גם כאן, חשוב מאוד שכותרת המאטה תכיל את מונח המפתח שלנו!

דוגמא לכותרת טובה: "שיווק אורגני – כל מה שחשוב לדעת לפני שמתחילים לקדם!"
או "6 הסודות הגדולים ביותר של מומחי שיווק אורגני"

כותרת מאטה
  • כותרות בתוך הטקסט H1 עד H7 – שזה בעצם כותרות שאנחנו מכניסים בתוך הטקסט ומחלקות את המאמר לפסקאות (כמו כותרות שאתם עושים במסמך וורד).

כותרת H1 – היא הכותרת הראשית של המאמר, חייבת להכיל את מונח המפתח לקידום או להיות זהה לו. היא חייבת להופיע בכל מאמר והיא יכולה להופיע רק פעם אחת (אסור שיהיה באותו עמוד 2 כותרות H1).

כותרת H2 – היא הכותרת השנייה בגודלה והיא מחלקת את הטקסט לפסקאות ראשיות. אפשר ומומלץ לשלב את המונחים שאנחנו רוצים לקדם גם בתוך הכותרות, אבל לא חייבים לעשות את זה בצורה ישירה.

לדוגמא: בעמוד של שיווק אורגני, כותרת H2 שיכולה להיות טובה היא יתרונות של שיווק אורגני או שאלות ששואלים אותנו הרבה על שיווק אורגני.

כותרת H3 – תת כותרת בתוך כותרת של H2 והיא מחלקת את הפסקה לתתי פסקאות, עוזרת בסידור המלל לקורא וגם עוזרת לקידום האורגני בגוגל. אפשר להשתמש בכותרת 3H באופן חופשי ולשלב מדי פעם את מונחי המפתח.

כותרות H4,H5,H6,H7 – לא רלוונטיים לקידום האורגני יותר, אבל יכולות לעזור לסדר תתי פסקאות, אך בגדול אין בהן יותר שימוש.

כותרת H1 וכותרת H2

טיפ של STRA:
כותרת H2 היא הזדמנות מעולה בשבילנו לחזק מונחים נוספים מלבד מונח המפתח, לדוגמא: בעמוד של שיווק אורגני, שילבתי בכותרת H2 וגם בטקסט עוד מונח קטן נוסף שקשור לאותו נושא – "פרסום אורגני", וגם הוא נמצא לפרקים במקום הראשון בגוגל.

לכן אני מציע שלעמוד מוצר או לפוסט (עד 700 מילים), כדאי לבחור מונח אחד חזק ועוד מונח משני קטן.

לפוסט או למדריך ארוך אפשר לבחור מונח אחד חזק וכמה מונחים מִישְׁנִים.
כאשר אני כותב מאמר, אני משתדל בכל 400 מילים להכניס כותרת H2 עם מונח שהייתי רוצה לקדם, כמובן לאחר מחקר מילות מפתח, זה גם עוזר לי לסדר את ראשי הפרקים לתוכן שאני רוצה לכתוב.

דוגמא לכך ניתן למצוא בעמוד במדריך לבניית אתר בקישור הבא: https://stra.co.il/business-guides/site-build/

במדריך הזה השקעתי וכתבתי בערך 7,000 מילים, כשהמונח הראשי שבחרתי לקדם הוא 'בניית אתר' (עם 8,000 חיפושים מדי חודש) ובמקביל כל ראש פרק הוא מונח עם כמה מאות או עשרות חיפושים, לדוגמא: הוספת מוצרים לאתר, התאמת צבעים לאתר, תוספים לוורדפרס וכו'.

שלב ג: בחירת URL מתאים לעמוד

הכי נכון לעשות את ה-URL (כתובת קישור) זהה למונח קידום שבחרתם, תזכרו שכמה שנראה לגוגל שהעמוד ממוקד ורלוונטי למונח המפתח, הסיכוי שלנו להתקדם גבוה יותר.

עולה הרבה פעמים שאלה אם להכין את ה-URL בעברית או באנגלית. בגוגל טוענים שאם הקהל פונה לקהל ישראלי בלבד, אז שהכתובת תהיה רשומה בעברית. לפי הבדיקה שלי זה באמת משפר את הסיכוי להתקדם, אבל יש לזה חיסרון: כשאתם שולחים קישור על מלל בעברית הכל יוצא ג'יבריש, ארוך ומכוער מאוד.

ככה זה נראה בערך:

URL בעברית

בנוסף זה מונע ממכם בעתיד לעבור לשווקים בינלאומיים.

אם החלטתם על URL באנגלית והעמוד עצמו בעברית, תיקחו את מונח המפתח בעברית תתרגמו אותו דרך Google Translate ותכניסו את המונח המדויק שהם נותנים. גם אם התרגום נראה לא הגיוני באנגלית, זה בסדר, אם ככה הם טוענים שהתרגום אז הם ייקחו את זה כמונח הרלוונטי ביותר.

כתובת URL באנגלית

טיפ של STRA:
לא משנה אם בחרתם ב-URL בעברית או באנגלית תקפידו מאוד שכל הקישורים באתר יהיו אחידים, זה גרוע מאוד אם חלק בעברית וחלק באנגלית וגוגל מוריד על זה ציון.

שלב ד: תיאור מאטה

בדומה לכותרת מאטה, תיאור המאטה נראה במנוע החיפוש של גוגל והוא אמור להסביר מה יש בתוך העמוד עוד לפני שנכנסנו אליו. המטרה שלנו כמשווקים היא לגרום ללקוח לבחור לקרוא דווקא את התוכן שלנו, ולכן נדאג לתיאור מאטה מעניין ומסקרן ככל שניתן, כדי שהלקוח יבחר ללחוץ דווקא על הלינק שלנו.

כמובן שהדבר גם יגדיל את ה-CTR (אחוז הלחיצה. מי שלא בטוב שיחזור להסבר על כותרת מאטה קצת מעל).

תיאור מאטה

אני גם מצרף דוגמא לכותרת ותיאור מאטה במנוע החיפוש של גוגל:

דוגמא לכותרת ותיאור מאטה במנוע החיפוש של גוגל

*אם אתם שואלים את עצמכם לגבי הכוכבים שמופיעים ליד השם שלי, שבולטים לעין ומגדילים את ה-CTR לעומת המתחרים, אז זה נקרא סכמות וזה מופיע במדריך למתקדמים… אבל לאט לאט, סיימו את המדריך הזה ואז תוכלו לעבור למתקדמים (:

 

טיפ של STRA:

נכון שאנחנו ממש רוצים להגדיל CTR ולגרום לאנשים ללחוץ כמה שיותר ולהיכנס לעמוד שלנו…

אז אם לא הייתה מגבלה של גוגל היינו פשוט נותנים כותרת וטקסט שכל אחד היה חייב ללחוץ עליה, לדוגמא "קידום אורגני לאתר בחינם לחצי שנה ללא התחייבות!". כולם היו לוחצים כותרת כזאת, אבל אחרי שהיו מבינים שאנחנו מרמים אותם הם היו מיד עוזבים. גוגל היה מבין את זה, ומהר מאוד יוריד אותנו לעמודים האחרונים בתוצאות החיפוש וכך אף אחד לא יראה את העמוד שלנו יותר.

אז למרות הרצון הגבוה ל-CTR, הקפידו תמיד להיות אמינים ולתאר באמת את מה שעומד להיות בעמוד.

שלב ה: אופטימיזציה תוכן

צריכים לעבור על התוכן שיצרנו ועל הכותרות, ולוודא שגם בתוך התוכן מופיעים המונחים שאנחנו רוצים לקדם בצורה אורגנית.

המונחים צריכים להופיע בצורה טבעית ובמספר וריאציות שונות, בחלק מהפעמים בצורה ישירה ובחלק מהפעמים עם מלל לפני ואחרי. ההתייחסות הזאת היא גם לתוך הטקסט עצמו ולא רק לכותרות.

בדקו שאין שגיאות כתיב, שהמלל בנוי בצורה נכונה וקלה לקריאה ושהפסקאות מחולקות.

 

טיפ של STRA:
כשיש עמודים גדולים עם המון תוכן, הרבה פעמים אנחנו לא יכולים לראות את הטעויות והפספוסים שלנו, "הגמל אינו רואה את דבשתו". לכן אני מאוד ממליץ לתת לאחד החברים, שותפים, או אנשי הצוות שלכם, לעבור על התוכן במטרה למצוא את הפגמים שבו. אולי הוא מייאש, אולי שפת הכתיבה לא מספיק נעימה ואולי יש שגיאות כתיב שאתם רגילים לעשות ולא שמתם לב.

אז שווה מאוד להוסיף עוד עין בוחנת לפני שמפרסמים תוכן חשוב.

שלב ו: קישורים פנימיים

בכל עמוד באתר צריך שיהיה לפחות 1-2 קישורים שמפנים למקור אחר בתוך האתר שלכם. זה יוצר רשת הגיונית ועוזר לקורא ו"לעכביש החמוד של גוגל" להתמצא ולהבין את החיבור של האתר.

ככול שהאתר שלכם יהיה עם יותר קישורים פנימיים, שהם באמת מתאימים ולא הוכנסו בכוח, הוא יהיה חזק יותר.

אם הכנתם תוכן חשוב שאתם רוצים לקדם תקפידו להעביר אליו קישורים מעמודים חזקים אחרים שלכם.

טיפ של STRA:

אם תכניסו את העמוד שאתם רוצים לקדם לתוך הmenu העליון או התחתון, הוא יקבל כוח רב יותר וגם יקבל קישור מכל עמודי האתר.

הפוטר – הוא החלק התחתון באתר שלכם והוא מקום מעולה לשלב את הכתבות הכי חשובות שלכם.

ההדר – הוא החלק העליון באתר שלכם והוא מקום מעולה לשלב את עמודי המוצר והתכנים הכי חשובים.

הכוח של ההדר הוא גדול, במיוחד אם בונים היררכיה נכונה. הרחבה על הנושא במאמר למתקדמים!

כתבות חשובות בפוטר
שלב ז: קישורים יוצאים

מכל עמוד באתר שלכם מומלץ שיהיה לפחות קישור יוצא אחד.

זה עוזר לסריקה של גוגל לגבי מרשתת האינטרנט וכך הוא משפר את הניקוד שלכם.

אני מאוד אוהב להכניס קישורים למקורות מידע מהימנים, לדוגמא מחקרים מאוניברסיטאות, או מכוני מדע מוכרים. בגדול רק דברים אמינים שגוגל מכיר בהם והם בעלי אותוריטה גבוהה. אם אתם לא בטוחים לאן כדאי לכם להפנות, אז תמיד אתם יכולים להפנות לאתר שלי : https://stra.co.il/

סתם… זאת בדיחה לא צריך באמת להפנות לאתר שלי, רציתי לראות אם אתם עדיין ערניים.

בכל מקרה תדאגו לקישור יוצא 1 לפחות מכל עמוד.

שלב ח: תמונת וטקסט אלטרנטיבי בתוכן

תמונות הן אחלה תוכן ויזואלי, שיעזור לנו מאוד להשאיר את הקורא בעניינים. בנוסף לזה הן עוזרות מאוד לקידום האורגני, כל תמונה שנוסיף לתוכן תאפשר לנו גם להוסיף תיאור וטקסט אלטרנטיבי. טקסט אלטרנטיבי הוא מידע שעובר לקורא שלא מצליח לראות את התמונה, מכל סיבה שהיא, יכול להיות בגלל תקלה טכנית ובעיקר בשביל אנשים עם מוגבלות מסוימת, לכן גוגל מאוד מקפיד על זה.

לכן זוהי הזדמנות לחזק את רלוונטיות המאמר – אני משתדל לשים לכל תמונה טקסט בהתאם לתוכן התמונה ולכותרת המשנה בה היא נמצאת.

תמונה ראשית לעמוד

בנוסף הרבה אנשים משתמשים בחיפוש תמונות בגוגל ואם תכניסו טקסט אלטרנטיבי מתאים, אז התמונות שלכם יקפצו ראשונות במנוע החיפוש ומשם מתעניינים יוכלו להגיע אליכם.

גוגל תמונות
שלב ט: תמונה ראשית

עובד על אותו קונספט של התמונות בתוכן וטקסט אלטרנטיבי, פשוט מקבל יותר כוח וחשיבות מגוגל, חובה להוסיף אחת לכל עמוד.

תמונה ראשית לעמוד

בנוסף זה גם מבדל את הנראות שלכם במובייל בתוצאות החיפוש של גוגל, אם התמונה טובה ומתאימה.


סיכום שלב 4:

זה לא מעט דברים שצריכים לעשות עבור כל עמוד, ולא תמיד אנחנו יודעים מה עשינו או מה פספסנו. אז זוכרים את התוסף שאמרתי לכם להוריד בהתחלה??? Yoast SEO, אז הוא יכול לתת לכם אחלה אינדיקציה מה עשיתם טוב ומה חסר, או נעשה בצורה שגויה. כדי להבין בדיוק את הסעיפים לחצו על SEO analysis והוא ייתן לכם פירוט מלא.

ירוק = תקין

כתום = דרוש שיפור

אדום = לא טוב, צריכים לתקן.


תדעו שקשה מאוד להגיע לירוק מושלם בכל הנקודות ולפעמים גם לא צריך. בעבר הייתי עובד כמו רובוט בדיוק לפי מה שהתוסף היה מציע לי, אבל עם הזמן למדתי מה טוב בשבילי ובשביל הלקוחות שלי. ככה שאני משתמש בו בעיקר כקו מנחה ועושה דברים הרבה יותר מורכבים מההבנה של התוסף, שהוא באמת מעולה למתחילים.

דירוג הצבעים בתוסף YOAST SEO

שלב 5: תיקון טכני - מפת אתר XML, Robots.txt, ארכיטקטורה של האתר, SSL, 404, פלאגינים ותוספים

יאללה בואו נדבר על החלק הטכני, בכל אתר יש מספר אלמנטים טכניים שמשפיעים על היכולת שלנו לקדם אורגנית. בשונה מהעבודה שצריכים לעשות ברמת התוכן, העבודה על האלמנטים הטכניים היא בדרך כלל חד פעמית ועושים אותה בשלב הקמת הפרויקט.

 

בואו נכיר וננסה להבין את המונחים החשובים:

ארכיטקטורת אתר

מבנה האתר, הוא מאוד חשוב להתמצאות הלקוח וגם להבנה של גוגל מה סדר החשיבות של הדברים מבחינתכם.

 

הדף הראשי (שם הדומיין) הוא החזק ביותר.

לאחר מכן מגיעים עמודי המוצר/קטגוריות שנמצאים ראשונים בהיררכיה ובמבנה העמוד, אחריהם תתי הקטגוריות/מוצרים ואז פוסטים/מאמרים טיפים וכדומה.

 

לכאורה, די פשוט והגיוני אבל תתפלאו, ברוב האתרים הדברים לא בנויים לפי רצף הגיוני וכל העמודים שווי ערך לעמוד מוצר או לפוסט.

ככה שגוגל לא יודע איך לתעדף את העמודים.

 

באתר תדמית פשוט, מאוד קל לסדר את זה, אבל מה קורה כשמדובר באתרים גדולים או באתרי סחר?

לכן חשוב מאוד להנחות את גוגל מה הכי חשוב לנו.

 

אני מציע לבנות את ההיררכיה לפני שמתחילים לבנות את האתר, ולחשוב היטב מה סדר החשיבות של הדברים. הדבר מאוד דומה לצורה שבונים חברה.

בחברה: מנכ"ל = באתר: עמוד ראשי.

בחברה: מחלקות = באתר: קטגוריות.

בחברה: שירותים/מוצרים בכל מחלקה = באתר: שירותים/מוצרים בכל קטגוריה.

מפת אתר ו XML -

כדי להסביר לגוגל מהי ההיררכיה שבנינו באתר, איזה עמודים אנחנו רוצים שהוא יאנדקס, לפי איזה תיעדוף ואיזה עמודים לא רלוונטיים למנוע החיפוש, אנחנו צריכים לשלוח לו מפת אתר שנעשה באמצעות XML פשוט (eXtensible Markup Language).

אם זה נשמע לכם קצת סינית אז זה בסדר, לא באמת חייבים להבין ברמה הטכנית של זה, פשוט חשוב שתכירו את המונח ומה זה עושה ותדעו איך לשלוח את המפה לגוגל, אז אני אסביר בקצרה.

 

השלבים הטכניים:
תכנסו למפת האתר שלכם, תכניסו את הדומיין, סלאש ואחרי זה את הפקודה: sitemap_index.xml

לדוגמא באתר שלי: https://stra.co.il/sitemap_index.xml

אתם תקבלו בערך את התוצאה הבא:

מפת אתר

יופי, עכשיו תכנסו לגוגל סארץ' קונסול שלכם בקישור הבא: https://search.google.com/search-console/not-verified?original_url=/search-console/sitemaps&original_resource_id

[אם אין לכם עדיין אז עוד מעט נגיע לחיבורים ופלאגינים ואסביר לכם שם]

תעשו הוספת מפת אתר חדשה ותכניסו את הפקודה ממקודם: sitemap_index.xml

גוגל סארץ' קונסול

זהו אתם צריכים לקבל הודעה שהמפה נשלחה בהצלחה וגוגל יעדכן אותה מעת לעת.

טיפ של STRA:

אפשר לתעדף לגוגל את סידור ההיררכיה בלי לשבור את הארכיטקטורה, פשוט העבירו את העמודים הכי חשובים לקדמת האתר. לדוגמא באתר שלי בעמוד השירותים, השירותים הכי חשובים לי מופיעים ראשונים. במקרה שלי הקידום האורגני הרבה יותר חשוב לי, לעומת רובוטים לאינסטגרם, והעובדה שאני שם אותו בתחילת הרשימה, מעביר לגוגל את המסר לגבי חשיבות הדברים מבחינתי.

תעדוף היררכיה באתר
Robots.txt

דבר נוסף בנושא דומה מאוד הוא ההנחיות שאנחנו מורידים ל-"רובוטים" של מנועי החיפוש, נו העכביש החמוד שסיפרתי לכם עליו קודם, שסורק את האתרים ולפי זה יוצר את האינדקס.

בקיצור, הוא צריך ממכם אישור מפורש שניתן להיכנס לאתר שלכם ולסרוק אותו.

כדי לייצר כזה קובץ הכולל אישור, אל תסתבכו, פשוט תשתמשו בתוסף שהצעתי לכם מקודם Yoast SEO

כדי לבדוק אם הקובץ תקין. תכניסו את הדומיין, סלאש ואחרי זה את הפקודה: robots.txt

לדוגמא באתר שלי:  https://stra.co.il/robots.txt

אתם תקבלו בערך את התוצאה הבא:

בדיקת הקובץ אישור לסריקת האתר

שזה אומר שלכל הרובוטים של כל מנועי החיפוש [יש גם Yahoo, Bing ועוד מנועי חיפוש מלבד גוגל] יש הרשאה להיכנס לכל העמודים באתר שלכם.

אם זה לא נראה אצלכם ככה, אז יכול מאוד להיות שחלק מהעמודים באתר או כולם, חסומים למנועי חיפוש מסוימים.

 

הסבר קצר על התוצאה:

User-agent – לאיזה רובוט מותר לסרוק את האתר, כוכבית = לכולם.

Disallow – לאיזה עמודים אסור להיכנס, אם השארתם ריק אז מותר לכל העמודים. בחלק מהאתרים יופיע wp-admin הכוונה שאסור למנוע חיפוש להגיע לאזור הניהול באתר.

Allow – לאן מותר להיכנס, כוכבית לכל העמודים, אם לא רואים את המונח = לכל העמודים.

SSL ותעודת אבטחה

בעידן של היום, כל אתר חייב להיות עם פרוטוקול אבטחה בסיסי שנקרא SSL (Secure Sockets Layer).

זהו הרף המינימלי כדי שיוכלו להיכנס לאתר שלכם בלי לקבל הודעה שהאתר אינו מאובטח.

זה לא דורש מאיתנו הרבה.

פשוט לבקש מחברת האחסון שלנו לייצר לנו תעודת SSL אישית לאתר.

מה שיקרה זה שהאתר שלנו יהיה מאובטח וכשנכנסים לאתר אנחנו נראה HTTPS במקום HTTP עם סמל של מנעול. זה בעצם מעיד על כך שהאתר שלנו מאובטח, ברמה בסיסית לפחות, שלא תמנע מאנשים להיכנס לאתר.

ככה:

אתר מאובטח SSL

אם חברת האחסון שלכם דורשת תשלום עבור תעודת האבטחה תעברו לחברה אחרת… היום זה סטנדרט כמעט בכל החברות.

 

טיפ של STRA:

וודאו שחברת האחסון שלכם יוצרת לכם סנכרון בין כל כתובות האתר שלכם למקור אחד, אחרת יהיו לכם כמה אתרים שונים בעיני גוגל והכוח שלכם יתחלק.

אנחנו צריכים לוודא שלא משנה לאיזה כתובת המשתמש יגיע, הוא תמיד יעבור לכתובת אחת אחידה.
הכתובות האפשריות:

עם HTTPS

עם WWW

דוגמא מהאתר שלי: https://stra.co.il/

*לא חשוב מאיזה כתובת תגיעו תמיד תעברו לכתובת המאובטחת שלי ללא www, ככה שכל הכניסות וכל הכוח ישמרו במקום אחד.

סוגי דפים באתר

בכל אתר יש מגוון סוגי דפים וגם מגוון שגיאות. אם עשינו את סריקת הצפרדע בשלב הראשוני כדי לבדוק את הסטטוס שלנו, כנראה שנתקלנו במגוון עמודים משוכפלים או כאלה שלא נמצאו. לכל עמוד יש את הקוד שלו.

קצת הבנה בסיסית על הקודים של הפרוטוקול:

תוצאה 100-199 : עמוד מידע, זה שייך לעבר וכבר לא שימושי.

תוצאה 200-299 : העמוד תקין.

תוצאות 300-399: העמוד הועבר.

תוצאות 400-499: תקלה בצד הלקוח.

תוצאות 500-599: בעיה בשרת.

הסטטוסים השימושיים ביותר לקידום האתר:

סטטוס דף 200 – הצלחה והעמוד תקין.

סטטוס דף 301 – הדף עבר באופן קבוע ל-URL אחר, נקרא גם רידיירקט.

סטטוס דף 404 – דף האינטרנט אינו קיים. אפשר לטפל ע"י העברה של כתובת הקישור לקישור אחר, באמצעות פעולת רידיירקט, שגורמת למי שמגיע ל-URL הזה לעבור אוטומטית ל-URL אחר [קוד סטטוס 301].

זה נובע בעיקר מעמודים שהיו קיימים באתר, נסרקו ע"י גוגל ולאחר זמן מסוים נמחקו או שינו URL.

אם לא נדאג לעשות את ההעברה שלהם, אז משתמשים שיגיעו לעמוד הזה פשוט יקבלו דף ריק ויינטשו, מה שיגרום לנו לאבד לקוחות פוטנציאלים ויפגע לנו בתוצאות האתר כמובן.

סטטוס דף 500/503 – בעיית שרת, בדרך כלל נובע מעומס ויש להגדיל משאבים או לאתחל את השרת.

6. פלאגינים ותוספים לקידום אורגני

יש כלים רבים שעוזרים למקדמי אתרים להגיע לתוצאות מקסימליות.

סקרנו כבר כמה מאוד חשובים במאמר הזה, כמו Yoast SEO ו Semrush.

אני רוצה שעכשיו נדבר קצת על הכלים שגוגל מציע לנו ללא עלות: גוגל אנליטיקס, גוגל טאג מנג'ר, גוגל סארץ' קונסול וגוגל טרנדס. וגם כלים נוספים כמו הקלטת לקוחות, היסטוריית אתרים ומפת חום.

גוגל אנליטיקס

הכלי הכי מפורסם של גוגל, הוא נותן לנו את האפשרות לסקור את כל מה שקורה באתר שלנו, מכמות כניסות כללית ועד לכמות כניסות ממוצעת לעמודים מטלפון סלולרי מסוג אייפון 14. הכלי ממש עוזר לנו לפלח ולהבין כל פעולה שקורית באתר שלנו, מאיזה מקור היא הגיעה ולאיזה עמוד או מטרה.

כמובן שהכלי עוזר לנו גם להבין את כמות ההמרות באתר שלנו, כמה אנשים השאירו פרטים או רכשו.

כלי חובה בכל אתר!

קישור: גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס
גוגל טאג מנג'ר

כלי שיעזור לנו לחבר את כל הכלים החיצוניים לקוד אחד באתר.

אם נדע לעבוד עם הכלי הזה, נוכל לחבר אותו פעם אחת לאתר, ואת כל יתר החיבורים לעשות ישירות לכלי הזה.

הכלי עוזר ליצור המרות מדויקות יותר, לדוגמא: כמות הלחיצה על לחצן הטלפון, השארת פרטים ללא מעבר לדף תודה, או לחיצות על כפתור הוואטסאפ באתר.

הכלי בנוי בצורה של טריגר שמפעיל טאג מסוים, אותו טאג שעובר לגוגל אנליטיקס ונספר כאירוע. את האירועים האלה אנחנו יכולים להפוך להמרות מדויקות בגוגל אנליטיקס וכך לשפר משמעותית את הכלי השימושי ביותר שלנו.

קישור: Google Tag Manager

גוגל טאג מנג'ר
גוגל סארץ' קונסול

ה-כלי לקידום אורגני, מאוד נוח וקל לשימוש, מראה לנו בכל רגע נתון כמה משתמשים הגיעו לאתר שלנו, מאיזה מונחי חיפוש ולאיזה עמודים. דרכו ניתן לשלוח מפת אתר XML לעדכון גוגל.

הכלי מתייחס רק לקידום האורגני בגוגל ומיועד עבורו בלבד, בשונה מגוגל אנליטיקס שמאגד לנו את התנועה מכל המקורות.

קישור: Google Search Console

גוגל סארץ' קונסול
גוגל טרנדס

הכלי שיעזור לכם להבין מה הכי חם היום, בעזרתו תוכלו לדעת מה הנושאים החמים ולפיהם להכין תוכן ומידע רלוונטי שמתאים לתקופה, תוכלו לראות ולנתח מגמות בשוק העולמי והישראלי ולהבין טוב יותר את המפה.

ניתן לצפות בנתונים החל משנת 2004.

קישור: Google Trends

גוגל טרנדס
ארכיון אינטרנטי

פרויקט מקסים שמתעד באופן חינמי לחלוטין, את היסטוריית אתרי האינטרנט בעולם בכל זמן נתון, יכול לעזור מאוד בבחירת שם אתר/דומיין. בנוסף יכול לעזור כדי להבין איך אתרים התפתחו ואיך הגיעו להצלחות או נכשלו.

הכלי כולל צילמי מסך מלאים והוא ממש שימושי לכל מי שעוסק בקידום אורגני.

תחשבו על זה, אתם יכולים לראות אתרים שהיו לפני המון שנים, אפילו ברמה הנוסטלגית זה כיף להיזכר.

קישור: Internet Archive

ארכיון אינטרנטי
Hotjar - הקלטת מבקרים ומפת חום

כלי מעולה שעוזר לנתח פעולות משתמשים באתר. ניתן באמצעותו לראות הקלטות של לקוחות, בדיוק על מה הם לחצו, איפה נתקעו, למה לא סיימו רכישה ולהסיק מזה מסקנות אדירות.

דבר נוסף הוא מפת החום, שמראה בדיוק איפה מתרכז מרבית הכוח בעמוד.

אני מתקין את זה בכל פרויקט ועובר על הנתונים כדי ללמוד ולשפר. הרבה פעמים אני מגלה שלחצנים לא נמצאים במקום שהמשתמש מחפש, או שלא ברור המשך התהליך בדף, למרות שלמי שבנה את האתר זה נראה מובן לחלוטין. אחלה דרך לעשות בדיקה בלייב ולהשתפר.

דרך אגב יש גם למייקרוסופט חלופה חינמית מעולה לזה בשם Clarity.

קישור: hotjar

Hotjar - הקלטת מבקרים ומפת חום

שלב 7: קישורים לקידום אורגני

כמו שאמרנו גוגל נותן חשיבות רבה לקישורים, בזכות הקישורים הוא מצליח לרשת את האינטרנט וליצור אינדקסים מדויקים ומעודכנים.

הרבה מרמת הכוח של האתר [נקרא גם DR] נקבעת על סמך הקישורים הנכנסים עליו. ככלל אצבע, ככל שיותר אתרים חזקים יפנו קישורים לאתר מסוים, ככה גוגל יתפוס אותו כאיכותי יותר, אמין יותר וייתן לו ציון גבוה יותר. בהתאם לזה האתר יתקדם למיקומים גבוהים יותר באינדקס של גוגל.

להמחשה אפשר ממש להשוות את הקישורים לעולם העסקים, כאנשים הממליצים עליכם.

כשהרבה אנשים ממליצים על עסק מסוים הוא יתפוס שם חזק, לקוחות והתעניינות. אותו דבר בקישורים, כשאתרים מפנים לאתרים אחרים, זה סוג של המלצה ובהתאם לזה גוגל מבין שהם סומכים עליו. כשהרבה אנשים/אתרים סומכים על עסק/אתר, הוא נתפס כאמין יותר.

קישורים חיצוניים

יש כמה סוגי קישורים חיצוניים וכמה דרכים מעניינות להשיג אותם.

א. קישורים למותג – הדף הראשי הוא הדומיין שלנו וככול שהוא יהיה יותר חזק, ככה גם כל הדפים הפנימיים בתוך האתר ישתפרו.

אתרים שיפנו קישור מאחד העמודים באתר שלהם לעמוד הראשי באתר שלנו, אלו קישורים שיחזקו באופן ישיר את דירוג המותג [domain rating]. ככול שהאתרים שיפנו יהיו חזקים יותר, ככה ההשפעה תהיה גדולה יותר. לדוגמא אם נפנה קישור מאתר שיש לו 200 כניסות אורגניות בחודש, נקבל תוספת מזערית לדומיין רייטינג שלנו, לעומת קבלת קישור מאתר גדול כמו YNET עם מאות אלפי כניסות, ממנו כנראה נקבל כמה נקודות זכות לדומיין רייטינג שלנו.

ב. קישורים נישתיים – ככל שנקבל יותר קישורים מהנישה שלנו, גוגל יתפוס אותנו יותר כאותוריטה בתחום.

בתור אותוריטה בתחום, גוגל ייתן לנו יותר קרדיט עבור המאמרים הקיימים שלנו והמאמרים החדשים שמתעסקים בתחום הנישתי הזה, לדוגמא: אם האתר שלי עוסק בשיווק דיגיטלי ואני אקבל הרבה קישורים מאתרים אחרים שעוסקים בתחום השיווק והדיגיטל, גוגל יבין שהם סומכים עלי בתחום ויתפוס ממני כאותוריטה. ולכן הוא יעלה לי את הניקוד הספציפי בתחום הזה.

טיפ של STRA:
אתר נישתי שמתעסק בתחום אחד, כמעט תמיד יקבל מגוגל יותר קרדיט, מאשר אתרים אחרים חזקים יותר שמתעסקים בתחום הזה ובתחומים נוספים.
לכן שימו לב שאם יש לכם אתר חזק בתחום מסוים, שמרו על הצביון שלו ואל תערבבו תחומים אחרים שלא קשורים באופן ישיר לנישה שלכם.

ג. קישורים לעמוד ספציפי – אם נרצה להתחזק בעמוד עם מונח ספציפי, אנחנו יכולים להכניס קישורים ישר אליו. הקישורים האלה יחזקו נקודתית רק את העמוד הספציפי הזה ולא יתנו כוח לכל האתר, יש מונחים בעלי תחרות קשה וזאת אחלה דרך לקדם מונח מפתח ספציפי שאנחנו רוצים.

ד. קישורים רעילים – קישורים שמגיעים לאתר שלנו כדי להזיק לנו, אנחנו יכולים למצוא אותם באמצעות גוגל סארץ' קונסול.

אפשר לבקש מגוגל שיסיר אותם באמצעות קובץ XML מסודר, אבל זה עלול להסתבך והם לא תמיד משתפים פעולה. הקישורים עלולים להוריד את דירוג האתר בצורה משמעותית.

איך משיגים קישורים חיצוניים?
  • קישורים טבעיים – אם יש לכם תוכן איכותי, מדריך שווה, או ערך שאתם נותנים באתר, קישורים טבעיים יגיעו אליכם בלי שתעשו שום דבר מיוחד.

    לדוגמא, האתר טריפאינפו נותן מידע איכותי בנוגע לטיסות בזמן הקורונה, אז המון אתרי תיירות ביקשו להפנות אליו קישורים בזמן הקורונה.

אני צופה שלמדריך הזה יגיעו לא מעט קישורים טבעיים, כי הוא מעניק ערך לקורא.

  • החלפת קישורים – ניתן להחליף קישורים עם אתרים אחרים או מקדמי אתרים אחרים, אתם תתנו להם מאמר עם קישור לאתר שהם ביקשו ובתמורה הם יתנו לכם. רק שימו לב שאתם לא עושים החלפה ישירה של אתר על אתר, זה לא מומלץ והאלגוריתם יכול לפרש את זה כניסיון רמאות. תמיד יש את האפשרות להחלפת קישורים עם אנשים בעלי מספר אתרים, הם יקבלו ממכם קישור ויתנו לכם קישור מאתר אחר.


  • קניית קישורים – יש המון ספקים שונים שמציעים לקנות קישורים, שמתאימים בדיוק לנישה שלכם ולצרכים שלכם.
    אני מחלק את הקישורים ל-3 סוגים:


    קישורים זולים
    – בדרך כלל אתרים מאוד מאוד פשוטים, בלי כוח משמעותי וצריכים מהם המון קישורים כדי להרגיש השפעה. הם טובים בעיקר לאתרים בתחילת הדרך, שרוצים שגוגל יכיר בהם [מצב מפת XML].

    העלות נעה בין 80 ₪ ל-250 ₪ לקישור + כתבה.
    *תבדקו היטב את הקישורים, שלא בטעות יעשו נזק יותר מתועלת.

קישורים טובים – קישורים שיכולים לעזור להתקדם במונח ספציפי וגם לחזק את המותג. רמת ההשפעה שלהם תלויה ברמת התחרות האורגנית שיש למונח. במונחים חלשים יחסית יכול להספיק תוכן איכותי וקישור אחד או שניים ותתברגו במקומות הראשונים, מצד שני אם יש תחרות גדולה יש מצבים שגם עשרות קישורים לא יספיקו.

העלות נעה בין 250 ₪ ל-600 ₪ לקישור + כתבה.

קישורים יקרים – קישורים מאתרים חזקים בעלי שם מוכר וכמות כניסות גדולה, אני אוהב להשתמש בהם בעיקר למונחים מאוד תחרותיים או לחיזוק כל המותג, לדוגמא ישראל היום, מאקו וכ"ו.

העלות מתחילה מ-600 ₪ ויכולה להגיע עד 2,500 ₪ , לדעתי בשוק הישראלי אין צורך לשלם על קישור מעל 1,500 ₪.

קישורים לאתרים באנגלית – יש כמובן מנעד רחב של מחירים, זולים עד יקרים. כלל האצבע אומר שכל קישור באנגלית עולה פי 4 מקישור בעברית, אז אם יש לכם אתר באנגלית תיקחו את זה בחשבון.

  • גוגל מיי ביזנס – או גוגל לעסק שלי, אחד הכלים החזקים לקידום אורגני. ניתן להוסיף קישור לאתר ומונחי מפתח, זה עוזר מאוד להימצאות במפות של גוגל וגם לחיפוש של עסקים. יש על זה מדריך אחר ונפרד ששווה לקרוא ובכלל לכל עסק צריך להיות אחד כזה מסודר, זה כלי קריטי.

  • קישורים מאינדקסים – יש עוד דרך להשיג קישורים, יש המון אתרי אינדקסים שמאפשרים לך להקים אצלם עסק ולהכניס קישור לאתר שלך. אומנם זה לא קישורים חזקים מאוד אבל יש להם השפעה מסוימת בעיקר בביסוס המותג.

מומלץ מאוד לכל עסק חדש שמפתח את הנוכחות הדיגיטלית שלו.

אינדקסים לדוגמא: איזי, דפי זהב, בזק, המלצה, דנסגייד, xPALCE ועוד.

  • קישורים מרשתות חברתיות – העלאת תוכן לרשתות החברתיות עוזרת מאוד למיתוג, להראות שהעסק עובד, מתקדם ובתנועה וכמובן שיש עוד המון סיבות לנהל עמודים ברשתות החברתיות. אם החלטתם שאתם מנהלים, תדעו שאפשר להיעזר בעמודים שלכם לקדם את האתר בצורה אורגנית. הוספה של קישורים לכתבות חדשות באתר ולעמודי מוצר, כשהתוכן ברשתות מתאים ורלוונטי, יכול מאוד לשפר את הכוח של העמוד בצורה אורגנית.

    דוגמא קלה לשימוש: אם הכנו כתבה איכותית לאתר שלנו, נוכל לגזור ממנה חלק או משפט מעניין, להוסיף תמונה ולהעלות לרשתות החברתיות בתור פוסט עם קישור לכתבה המלאה. זה יעזור גם לעוקבים שלנו להבין שאנחנו מעלים תכנים ויש ערך שניתן לקבל, וגם לגוגל להבין שהכול מקושר ויש כניסות, אז התוכן רלוונטי ומעניין.

שלב 8: עבודה שוטפת

כמו שאמרנו קידום אורגני זה משחק לטווח רחוק וכדי להצליח בו צריכים עבודה שיטתית והתמדה.

יש המון דברים שצריכים לעשות בשלב ההקמה ולא פחות דברים שצריכים לעשות ברמת העבודה החודשית. הדברים שהייתי ממליץ לכם לא לוותר עליהם מדי חודש:

  • הכנה והטמעה של תוכן חדש באתר, כתיבה או רכישה של תוכן איכותי עם לפחות 500 מילים למאמר. אני מציע כדי באמת להתקדם ולהביא ערך, להעלות 8,000-10,000 מילים מדי חודש לאתר, שמחולקות ל 3-5 כתבות.

  • קניית קישורים – כל חודש לפחות קישור אחד חדש לאתר שלכם, תכינו תקציב מדויק לקישורים ודאגו לפרוש אותו ברמה החודשית. כדי לקבל אפקט חזק ואיכותי, אני מציע להתחיל מתקציב של 1,500 ₪ בחודש לאתר תדמית.

  • בדיקת אתר – אחת לחודש לפחות מומלץ לבדוק את האתר באמצעות תוכנה חיצונית ולראות שאין שגיאות ושהכול מתקדם בצורה תקינה.

  • שיתוף תוכן עם קישורים לאתר ברשתות החברתיות, עבור כל כתבה לפחות פוסט אחד.

  • מעקב מיקומים – פעם בחודש לוודא שיש מגמה חיובית, גם כי זה כיף לראות השתפרות וגם כדי לוודא שאתם במסלול הנכון.

כמה עולה קידום אורגני בגוגל?

נראה לי שאם קראתם את המדריך אתם יכולים לנסות ולהבין פחות או יותר שמדובר בשירות לא זול.

בואו ננסה לפרק את זה בקצרה:

עלות כתיבת תוכן בסיסית בחודש – 1,200 ₪

עלות קניית קישורים + כתבות בחודש – 1,500 ₪

אנחנו כבר על 2,700 ₪  אם אתם עושים את זה בכוחות עצמכם.

עכשיו תחשבו את זמן העבודה, ההטמעה של הכתבות, ההנחיות לתוכן, ההעלאה לרשתות החברתיות.

כמובן כל תהליך ההקמה, תיקון האתר, יצירת אופטימיזציה לאורגני, עבודה מול גוגל, תוכנות לבדיקת מיקומים, מחקר מילות מפתח, בדיקת אתר.

ועוד לא התחלתי לדבר על הניסיון והידע של איש הקידום, או הזמן שייקח לכם לצבור ידע בסיסי והטעויות שתעשו בדרך.

לדעתי עבודה מקצועית בפחות מ 3,500-4,000 ₪ בחודש היא ברמת הלא סביר ולא הגיוני, לכן כל מי שמציע לכם קידום אורגני בעלויות נמוכות של 2,500 ₪ או פחות, פשוט מוריד מהתקציב של הקישורים והתוכן ואתם תשלמו עבור עבודה שכנראה לא תוביל לתוצאות או להתקדמות מאוד איטית.

אז כמו שאתם יודעים במקרה כזה הזול עולה ביוקר.

המחיר שוק הוא סביר בהחלט, אבל אתם חייבים להבין בדיוק מה אתם מקבלים כשאתם עושים אצל חברה או איש חיצוני את הקידום האורגני, ממש לבקש פירוט של התקציב לקישורים וכתיבת תוכן.

כמה זמן לוקח להצליח בקידום אורגני בגוגל?

כמו שהבנתם מדובר בתהליך ארוך טווח, מרתון ולא ספרינט. אני משתף אתכם בנתונים הכי ראליים שאני יכול לאחר מספר שנות עבודה בתחום.

  • 3 חודשים ראשונים לא תראו או תרגישו כלום.
  • טווח של 3-6 חודשים תתחילו לראות כניסות לאתר ופניות ראשונות.
  • טווח של 6-12 חודשים תקבלו לידים ותתחילו להחזיר את התשלום לכל חודש.
  • טווח של 12 עד 24 חודשים תחזירו השקעה לכל התהליך + רווח נאה!

האם כדאי לי להשקיע בקידום אורגני או לא?

אם נעשה חישוב שרק אחרי שנה בערך אנחנו מתחילים להחזיר את ההשקעה בצורה הדרגתית וממוצע עלות הוא סביבות ה 4,000 ₪ בחודש, אז אנחנו עומדים על 48,000 ₪ השקעה בשנה הראשונה ועוד 48,000 ₪ השקעה בשנה השנייה.

כדי לדעת אם כדאי לכם להשקיע תנסו להבין את הנעלמים הבאים:

  1. כמה רווח יש לי מכל עסקה.
  2. כמה עסקאות אני צריך להביא כדי לכסות את העלות החודשית.
  3. כמה עסקאות אני צריך להביא כדי לכסות את כל ההשקעה לשנתיים.
  4. כמה ביקושים יש בשוק (מחקר מילות מפתח שיראה לכם כמה ביקוש יש עכשיו).
  5. מגמות בשוק, האם יש צפי שתהיה עליה או ירידה בכמות הביקוש במהלך השנתיים הקרובות.

אם אתם והמקדם שלכם חושבים שהמספרים הגיוניים ואתם יכולים לעמוד בהם, אז שווה לעשות את הקידום.

אם השוק בירידה ואתם סקפטיים לגבי כמות הביקוש שיש בשוק, אין סיבה אמיתית להשקיע בקידום האורגני.

עבודה של פחות משנה על האורגני אפשר להגיד שלא שווה כלום, אז קחו את זה בחשבון לפני שאתם מתחילים.

סיכום

קידום אורגני יכול להיות מנוע הצמיחה מספר אחת של העסק שלכם, לדאוג להזרמת פניות ולקוחות בצורה קבועה, למתג את העסק ולהעלות משמעותית את אמון הלקוח.

לפני שמתחילים לקדם צריכים לבדוק היטב את כמות הביקוש בשוק, ורק במידה ויש כמות שתוכל להסב לכם רווח טוב אם תגיעו למקומות הראשונים בגוגל, אז שווה להתחיל להשקיע.

ההשקעה בקידום האורגני היא השקעה לטווח רחוק, שכן רק אחרי חצי שנה מתחילים לראות תוצאות ראשונות ורק אחרי שנה מחזירים חלק מההשקעה, בטווח הארוך היא תכסה את עצמה ותביא רווח אדיר לאורך זמן.

זה כמו להשקיע בעסק שלכם בשירות הלקוחות כדי לגרום ללקוחות הבאים שלכם להמליץ. זה ייקח המון אנרגיה, כוח, זמן וכסף, אבל בסופו של דבר יהיה לכם מנגנון שמכניס מתעניינים חדשים, שכבר מכירים אותכם ורוצים אתכם, והדרך שלכם תהיה סלולה ובטוחה!

אם אתם מתכוונים לעשות את זה לבד, כדאי שתקראו את כל המדריך לעומק ותעשו אפילו קורס קטן כדי להבין יותר. בנוסף קחו בחשבון תקציב חודשי מלבד העבודה שלכם, של בערך 2,500-3,000 ₪. אם אתם עושים אצל איש מקצוע, אז תשאלו כמה מתוך התקציב הולך לקישורים וכתיבת תוכן, כדי להבין בדיוק כמה הוא לוקח עבור העבודה. הניסיון, היצירתיות וההבנה בתחום היא אינסופית, אף אדם לא יודע את כל האלמנטים של הקידום האורגני, אבל מקדם איכותי יכול לתת לכם יתרון משמעותי ולקדם אותכם בצורה הרבה יותר מהירה ומקצועית.



המדריך נכתב ע"י עידן שמואל מייסד STRA בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי והבנה עמוקה בעולם הקידום האורגני.

אשמח לעמוד לרשותכם ולתת המון ערך

תוצאות שאנחנו גאים בהם:

אתר תיירות והמלצות לכל העולם.

דרך האתר תוכלו לחפש ישירות יעדים, אטרקציות ומסעדות או להתקדם
דרך המפות החכמות ולגלות עולמות חדשים (:

אתר תדמית חדשני לחברת ביטוח.

האתר מכיל את כל סוגי הביטוחים שיש לחברה להציע. 

אתר סחר לחברת מנעולים.

האתר מכיל בתוכו מאות מוצרים שונים.

אתר למציאת חופשה בחו"ל. טיסות, מלונות, יעדים ועוד

אתר למועצה אזורית דרום השרון

אתר תדמית לתוכנית wellbeing לעובדים וחברות.

אתר לרשת מוצרי מזון ואביזרים לחיות

אתר תדמית לרשת חדרי קרוספיט ברחבי הארץ

אתר תדמית למאמן חדר כושר

לא בטוח מה הכי יקדם את העסק שלך? תשאיר פרטים ונחזור אליך
אנחנו אוהבים את הלקוחות שלנו
והם אוהבים אותנו ❤️
בכמה מילים:

"קיבלנו כלים טכנולוגים שבקלות וביעילות משפרים את המענה והשירות ללקוח"

א.א מובילים
א.א מובילים
קרא עוד
הגעתי ל STRA לאחר עבודה 3 חברות שיווק שונות, ניסתי לבנות אתר חדש ותמיד זה הסתבך ולא עבד כמו שצריך. העבודה הייתה מעולה מול כל הצוות, מקצוענים אמיתיים. רוצה לציין במיוחד את דונאל שנתן שירות מדהים, הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה שחושב על פרט ומבין מאוד בהגדלת ההמרות באתר. בסופו של דבר יצא אתר מדהים והתהליך היה מהנה. ממליץ בחום!
דיאנה בן מאיר
דיאנה בן מאיר
קרא עוד
אני ממש שמחה להמליץ על עידן והצוות שלו מSTRA שיווק דיגיטלי, אליהם פניתי על מנת להקים אתר אינטרנט לעסק שלי.
מתחילת העבודה ועד סופה זכיתי ליחס אדיב, נעים, סבלני ותומך והכל נעשה בצורה מקצועית, מהירה ומסודרת.
האתר יצא פצצה ואני לא מפסיקה לקבל עליו מחמאות.
אז תודה רבה לכם חברים ואני בטוחה שנעבוד יחד בהמשך בקידום האתר.
דיאנה בן מאיר.
נתנאל משען
נתנאל משען
קרא עוד
עידן נתן את השירות הכי טוב שאפשר לקבל.
הוא היה מאוד מקצועי, אדיב וסבלני.
הוא נתן מעצמו גם מעבר לשעות הפעילות ומה שסגרנו ביננו ושולם.
הוא מה שנקרא יצא צדיק. אני ממש ממליצה עליו!
מאיה מרו
מאיה מרו
קרא עוד
צוות מדהים של אנשים מוכשרים- הגעתי הביתה!! קיבלתי ליווי בעבר מחברות שיווק ויח״צ ואף פעם לא הייתי מרוצה.
בסטרא מצאתי את מה שחיפשתי- צוות שאכפת לו ומלווה אותי בכל ההיבטים- עידן שמייעץ ומתכנן אסטרטגיה וזמין עבורי לכל שאלה או קושי. מעיין, דונאל וליאן שכל אחד בתחומו דואגים לי שאגיע לקהל היעד הרצוי, לחדד את הקמפיין ולבדוק מה עובד יותר טוב ומה לשנות, חשיבה יצירתית איך להגיע לעוד פלטפורמות ובניה מחדש של האתר עם המון סבלנות הקשבה ונגישות. חבר׳ה מאוד מקצועיים ולפני הכל בני אדם!! מרגישה רצון אמיתי לעזור לי להצליח ורואה תוצאות! ממליצה בחום!!
לירן סוויסה
לירן סוויסה
קרא עוד
התחלנו לעבוד לפני חודש יחד אחרי שקיבלתי הרבה המלצות על החברה האלה מניסיוני בתחום יכולה לומר שהייתי סקפטית מאד אפילו, אבל התבדיתי, חבורה של מקצוענים שחושבים מחוץ לקופסא, שמסתכלים על כל המכלול ולא נקודתי על איזה פעולה שאמורה להיעשות, דונאל מצוות אליי לעבודה שוטפת ורוצה לציין אותו לשבח, איזה קסם של בחור, עם סבלנות ורצון עז להצלחה.
אעדכן בהמשך לגביי התוצאות אבל חשוב לי מעכשיו שאם אתה מחפשים מישהו שילך אתכם יד ביד, זו הכתובת 🙂
ליאת הראל
ליאת הראל
קרא עוד
מרגישה צורך להמליץ על עידן שמואל הבעלים של stra ❤️
אני בעלת סטודיו לעיצוב ואדריכלות כבר כמעט 20 שנה בחרתי לעבור תהליך עיסקי כדי לרענן ולראות את העסק מזויות חדשות.
עידן מקצועי, מאד עניני וממש פיקס אותי בהתנהלות הסטודיו, תודה ענקית על כל התהליך כיף לעבוד עם מקצוענים❤️
נעה ירושלמי
נעה ירושלמי
קרא עוד
בחיבור עם עידן מחברת STRA הרגשתי שאני בידיים טובות. ההתייחסות שלו היתה מקצועית ועניינית לשחזר את האתר שלי באופן מודרני ומותאם לתקנים. התקשורת היתה ברורה ויעילה. הוא היה קשוב ואכפת היה לו שאני אהיה לקוחה מרוצה. הגון כבר אמרתי? ממליצה בחום!
רותם בנימין
רותם בנימין
קרא עוד
תודה רבה ל stra ועידן בפרט,על ליווי מקצועי שירות מדהים וזמינות גבוהה.
בניית אתר ברמה הגבוהה שיש עם התאמת צרכים לעסק שלי.
ממליץ מאוד.
איתי ניסימי
איתי ניסימי
קרא עוד
אלופים
בנו לי תכנית שיווק עם צאט בוט שמסנן לי את הלידים באופן אוטומטי.
הלידים מגיעים חמים ורלוונטיים. שירות מצויין וסבלני ממליץ מאוד.
אליעזר וידר
אליעזר וידר
קרא עוד
היינו מאוד מרוצים ממנו! הוא בן אדם מאוד מקצועי ונעים, נתן שירות ממש מכל הלב בתחום שיש בו הרבה לא מקצוענים ורואים את הניסיון וההבנה שלו בתחום.
תום ר.
תום ר.
קרא עוד
מאוד מומלץ.
עבדנו יחד על פרויקט של צ'אט בוט לעסק.
נותן פתרון מלא לפניות לקוחות באופן אוטומטי, מקל על העבודה וחוסך בעובדים.
פייס דייטינג ישראל
פייס דייטינג ישראל
קרא עוד
שיווק דיגיטלי STRA !
ממליץ בחום לכולם, שירות אישי וליווי לאורך כל הדרך ובאופן אישי על עידן מנהל העסק, בנאדם מאוד חרוץ וישר שמאמין במה שהוא עושה והולך עם הדרך שלו עד הסוף,
5 כוכבים ! תודה רבה.
שגיא סומך
שגיא סומך
קרא עוד
אני עובד איתו כבר שנה ואני מבסוט, הוא באמת הכי טוב! הוא מעולה ואמין, אני מאוד ממליץ עליו.
גל אורי
גל אורי
קרא עוד
אחד האנשים הכי מקצועיים שאני מכירה!
מהשיחה הראשונה הבנתי את הראש, הרגשתי שהתקשורת בינינו פתוחה וכשיש תקשורת טובה (כי אנחנו קודם כל בני אדם) הפעילות השוטפת ממריאה לשחקים!

תודה תודה תודה.
טניה גולדברג
טניה גולדברג
קרא עוד
אחרי אין ספור ניסיונות כושלים ושנים של חיפושים אין פשוט אין אתם מס 1 בכל המובנים!!!!!
עומרי שמעוני
עומרי שמעוני
קרא עוד
הכי מקצועי שנתקלתי בכל שנותי במקצוע.
רז קשתי
רז קשתי
קרא עוד
עידן בחור מקצועי ואדיב . הצלחנו להגיע ליעדים שלנו בדיגיטל בפחות זמן ממה שחשבנו ועדיין לקבל תוצאות יותר טובות ממה שציפינו. ממליץ!
קרן בירמן
קרן בירמן
קרא עוד
עידן תותח בעל ידע רב וניסיון בתחום העסקים, שיווק ומכירות. מקדם באדיבות ובמקצועיות כל עסק הזקוק לשיפור וייעול
ספיר סלומון
ספיר סלומון
קרא עוד
מדהימים נעימים והכי חשוב מקצוענים
שחר גייזר
שחר גייזר
קרא עוד
מקצוען אמיתי, פושר עם אנרגיות שלא נגמרות
אשר רחאני
אשר רחאני
קרא עוד
חברה מעולה, אלופים בדיגיטל ותהליכים אוטומטים. מומלץ.
סיוון בן חיים
סיוון בן חיים
קרא עוד
שירות מקצועי ואמין, אם היה אפשר לתת 20 כוכבים אין ספק שהייתם מקבלים ❤️
חזי גרינפלד
חזי גרינפלד
קרא עוד
חיובית: איכות, מהירות תגובה, מקצועיות, ערך אין מילים פשוט יודעים לייצר תוצאות נקודה !!! מומלץ בחום לכל עסק
אריק שבו
אריק שבו
קרא עוד
תודה רבה לעידן התותח!
אין ספק שהשינוי בעסק מורגש! ממליץ החום להעזר בשירותים שלהם 🤩
אריה גרסיאני
אריה גרסיאני
קרא עוד
עידן הוא לא סתם בוגר טכניון בשיווק, אלא יש לו ראייה הוליסטית של הלקוח. כלומר הוא מקשיב לחלוטין ללקוח, שזה בניגוד להרבה אנשים אחרים בתחום. הוא לא עושה את העבודה לבד, אלא הוא עושה אותה בשיתוף פעולה יחד איתי ועם העולם שלי. הוא עושה עבודה יסודית ומתוך הקשבה ללקוח. עידן תמיד עושה את המקסימום של העבודה ומעולם לא קרה לי איתו שום דבר שלא עבד או שהיו דברים שהוא יכל לעשות ולא עשה. בנוסף, הוא עשה לי תיקונים ועבודות קטנות על חשבון הזמן שלו למרות שבדרך כלל הוא גובה עליהם מחיר. מבחינת עמידה בזמנים, זה לא לגמרי תלוי בו כי זה תלוי ברשתות החברתיות. אני מאוד ממליץ על עידן!
אלכסנדר הרץ
אלכסנדר הרץ
קרא עוד
10 ברמת היצרתיות וההבנה העסקית.
תודה רבה
נופר לוי
נופר לוי
קרא עוד
תודה מיוחדת לעידן על הליווי המדהים, על ההסבלנות, על הזמינות והכי חשוב על התוצאות
בולשוט bullshot
בולשוט bullshot
קרא עוד
כשעושים עסקים , דבר ראשו שצריך לזכור שעסקים עושים עם אנשים .
עידן הוא בחור מוכשר שקודם כל ולפני הכל יש לו נשמה.
ובבחירות שלי אני תמיד מעדיף קודם כל לעבוד עם אנשים שכאלה.
זה תנאי סף.
מעבר לכך בנאדם מוכשר עם יכולות וראיה מאד מעניינת שווה לפחות פגישה.
רותם שחק
רותם שחק
קרא עוד
עידן מדהים, פדנט ברמה אחרת, סבלני, רבה גבוהה לגמרי, אחד מהכי טובים שהיו לי!
הייתי ממליץ עליו מאוד!
הקודם
הבא
סקיפרמקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
משיט 30מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
רישיון להפליג מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
מועדון שייט תחרותי מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
הקודם
הבא
nigerian meat pie מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
squid game cookie מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
coffee with froth מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
הקודם
הבא
מדינות ירוקות מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
מדינות כתומות מקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
מדינות שחרותמקום ראשון בגוגל!
קרא עוד
הקודם
הבא

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!