חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתר מנצח בשנת 2024

בניית אתר – במדריך זה אסביר על 28 השלבים שחייבות לקבל ממכם יחס כשאתם מבצעים בניית אתר, גם מבחינת המחשבה וגם בביצוע הטכני.

המדריך מתאים מאוד למי שרוצה לבנות אתר בכוחות עצמו, או להיעזר באיש מקצוע שיבנה את האתר עבורו מכיוון שהוא מתייחס:

גם לשלב התכנון וגם לשלב הביצוע בפועל ובדגש על ההבנה של הפרמטרים שצרכים לקחת בחשבון בכל חלק.

מעבר מהיר אל

בניית אתר – 28 השלבים שאסור לכם לפספס כשאתם מתכננים אתר!

לאורך המדריך הכנסנו טיפים חשובים שנכתבו בדם מניסיון עשיר, כדי שלא תטעו איפה שאחרים לפניכם כבר טעו.

המדריך נכתב ע"י עידן שמואל, מנכ"ל STRA, בוגר תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי ויועץ אסטרטגי מוסמך מטעם יחידת החוץ של הטכניון.

לפניך רשימה של שלבים בבניית אתר, מומלץ לשמור .

1. אפיון אתר אינטרנט

כדי להבין באמת מה הפונקציונליות שאתם צרכים באתר כדי שתחשבו על הדברים שחשוב לכם שיופיעו באתר.
תתחילו משאלות גדולות וכלליות ותכנסו לאט לאט פנימה, שאלות לדוגמא:
א. למה אני צריך אתר?
ב. האם אני צריך אפשרות סליקת אשראי באתר [ביצוע הזמנות]
ג. מי הלקוחות הפוטנציאלים שלי?
ד. באיזה שפות האתר צריך להיות?
ה. כמה האתר צריך להיות מעוצב, זה מונח אינסופי לכן תנסו להגדיר כמה זה חשוב ללקוח שלכם ולפי זה תחליטו.
ו. איך הלקוחות עומדים להגיע לאתר שלי? קידום ממומן/ קידום אורגני / רשתות חברתיות?
לכל דרך כדי להקפיד על אלמנטים אחרים באתר
ז. האם צריך אזור בלוג?
ח. איך הלקוח צריך ליצור קשר? וואטסאפ, טלפון, טופס השארת פרטים?
ט. האם צריך ליצור הרשמה לניוזלטר?
י. האם אפשר לערוך את האתר לאחר שסיימנו את ההקמה ובאיזה דרך ותדירות?

כדי לרדת כאן ממש לעומק כדי להבין בדיוק מה אנחנו רוצים מהאתר שלנו.
כמה שהאפיון יהיה מדויק יותר העבודה בהמשך תהיה קלה יותר ומדויקת יותר.

2. דומיין פנוי – בחירת שם לאתר

בוחרים שם לאתר, בדרך כלל לפי שם החברה ומחליטים על סיומת, במידה והאתר פונה לקהל הישראלי עדיף מאוד בשביל הקידום בהמשך לבחור בסיומת co.il לקהל העולמי עדיף סיומת COM
עלות ממוצעת לרכישת דומיין – 75 ₪ לשנה [צריך לחדש כל שנה], בבחירת השם מומלץ מאוד לבדוק אם הדומיין פנוי באחד מרשמי הדומיינים, לדוגמא: https://www.livedns.co.il/

לאחר שמצאתם שם פנוי שמתאים לאתר שלכם תבדקו היטב מה קורה כשמחפשים את השם הזה בגוגל. הרבה פעמים יש כבר חברות אחרות עם שם דומה או זהה או שהשם הזה מסמל קיצור של מילה שלילית או מילה שלא ניתן להתברג בה בגוגל ואז יהיה כמעט בלתי אפשרי לעשות קידום.
מומלץ גם לבדוק את העבר של הדומיין כדי לוודא שלא ישב עליו איזה אתר שלילי שעלול ליצור נזק, ניתן לבדוק את העבר של כל הדומיינים בפרויקט ארכיון האתרים, בקישור הבא: https://web.archive.org/

מצרף תמונה לדוגמא מארכיון האתרים של אתר one מיוני 2002, לפני 20 שנהט.

דומיין פנוי – בחירת שם לאתר
דומיין פנוי – בחירת שם לאתר

טיפ של STRA: למקצוענים שבנינו ניתן לחפש דמיינים ישנים שננשו ולהרוויח את כל הידע והעבר שלהם בגוגל, לא פעם איתרתי עבור לקוח שלי שם חזק שננטש והצלחתי להביא את האתר שלו במהירות מטורפת למקומות הראשונים בגוגל.

3. שרת אחסון

נכנסים לאתר שמציע מקומות אחסון, לדוגמא: https://www.spd.co.il/ [פשוט עם ממשק ישן ושירות בעברית] או https://www.cloudways.com/en/home.php [עדכני ואיכותי, שירות באנגלית] ורוכשים מקום אחסון משלכם, עלות ממוצעת של 80 ₪ לחודש. תוודאו שיש גיבוי אוטומטי כחלק מהשירות וגם תעודת SSL שמתעדכנת באופן אוטומטי וללא תוספת תשלום.

יש כאן עולם ומלואו שצרכים להבין ולהתעמק בו, אני מציע ללכת על משהו פשוט בתור התחלה ולא לבזבז על זה זמן, יש מדריכים ענקיים בנושא, אבל זאת לא מטרת המדריך

4. חיבור הדומיין לאחסון והתקנת SSL

נכנסים לאחסון שרכשנו יוצרים דומיין חדש לפי השם שרכשנו.

נכנסים לניהול הדומיין ויוצרים תעודת SSL

מסמנים את הרובריקה שמעבירה את כל הקידומות לאותו מיקום, הכוונה שלא חשוב אם הלקוח ירשום בהתחלה www או https://www. או http://www. או ישר את שם האתר בלי www אנחנו יודעים שהוא יגיע לאותה הכתובת המאובטחת שהחלטנו.
אני ממליץ לכוון את כל המאמצים ואת כל הקישורים לכותבת אחת ללא www בהתחלה ועם תעודת ההבטחה, דוגמא מהאתר שלי: https://stra.co.il/

אם לא תעשו את החלק הזה טוב גוגל יספור לכם כמה אתרים שונים והכוח שלכם יתחלק משמע הקושי להתקדם בשיווק יעלה משמעותית.

עכשיו תלכו לניהול הדומיין שלכם ותפנו את הדומיין לשדר לאחסון שלכם באמצעות הגדרות ה DNS, קיבלתם את ההגדרות המתאימות למייל כשרכשתם את האחסון, זה נראה משהו כמו זה: ns1.spd.co.il
קחו תמונה לדוגמא:

עכשיו האתר שלכם אמור לעלות באחסון.

טיפ של STRA
בשלב הראשון מומלץ מאוד לעבוד על סביבת פיתוח של האתר, או לפחות לא לפתוח את האתר למנוע החיפוש של גוגל

5.התקנת וורדפרס

תתקינו את הוורדפרס באמצעות ההתקנה האוטומטית של האחסון או תעלו קובץ של וורדפרס בגרסה הרלוונטית.

ואז תפתחו את ממשק הניהול של האתר, אם אתם לא בטוחים איך להגיע לשם דרך האחסון אז פשוט תקישו את שם האתר ולאחריו wp-admin ואת שם המשתמש והסיסמא שלכם
לדוגמא: https://stra.co.il/wp-admin

*ככה נכנסים לממשק ניהול של כל אתר וורדפרס

הגעתם לממשק הניהול של וורדפרס והוא נראה ככה:

6.מערכת ניהול אתר – וורדפרס

מצד ימין ניתן לראות את כל הגורמים שמרכבים מהם את האתר, וזה מאוד פשוט ויש תמיכה באנגלית ובעברית.
אם תלחצו מצד ימין למעלה על הלחצן "אל האתר" תגיעו לאתר שלכם דרך ממשק הניהול, וזאת אחלה דרך לנווט באתר ולערוך את העמודים שאתם רוצים בתוך האתר באמצעות לחיצה על "עריכה" הסרגל העליון.

הדרך השנייה והיותר מקובלת לערוך את עמודי האתר היא דרך ממשק הניהול.
אפשר לבחור ולערוך כמעט הכל, פירוט בקצרה על הדברים החשובים:

1. פוסטים – כל עמודי הבלוג המופיעים באתר, ניתן לאתר ולערוך אותם משם

2. מדיה – כל התמונות והסרטונים שיש באתר יופיעו כאן

3. עמודים – כל עמודי האתר יופיעו כאן, הם שונים מעמודי הבלוג, שכן עמודי הבלוג הם דפים פנימיים עם עיצוב מוגדר שמתאימם לקריאה

4. עיצוב – תפריטים – מכאן ניתן לערוך את התפריטים שיופיעו באתר באזור ההדר [החלק העליון באתר] או בפוטר [החלק  התחתון באתר]

5. תוספים – האזור שבאמצעותו תוכלו לשדרג את הוורדפרס שלכם, יש אלפי תוספים שונים, תכף אני ארשום לכם את המומלצים להתחלה.

6. משתמשים – אזור בו ניתן לתת גישה נוספת לאנשים העורכים את האתר או ללקוחות שרוצים להירשם.

7. תוספים לוורדפרס

אני ממליץ להתחיל את העבודה עם מספר תוספים שיקלו עליך את התהליך וגם ישפרו את הביצועים והאבטחה של האתר.
באזור תוספים, בחרו "תוסף חדש" ובשורת החיפוש הכניסו את השמות של התוספים הבאים:

Elementor

תוסף חינמי הכי טוב שיש היום בשוק לבניית אתרי וורדפרס בצורה קלה ונוחה ללא ידע בקוד!

זה הופך את עיצוב ובניית העמודים למשהו מאוד פשוט בדומה לממשק של וויקס, רק הרבה יותר מקצועי.
כמובן שבגרסת הפרו תקבלו הרבה הרבה יותר אפשרויות וכמעט לכל בונה אתרים שעובד בתחום יש את הרישיון לגירסת הפרו.

yoast seo

תוסף חינמי שיעזור לכם להגדיר את איכות העמודים שלכם לשיווק אורגני, זה תוסף שהוא כמעט חובה בו ניתן לערוך את האלמנטים הקריטים ביותר לציון שלכם בעיני גוגל.
הוא מתלבש על כל עמוד באופן אוטמטי ונותן לכם ציון של איכות העמוד, צבע ירוק = גוגל אוהב אותכם, צבע אדום = כדי שתתחילו לשפר.
הוא מפרט מה צריך לשפר כדי להגיע לצבע הירוק.

Classic Editor

מחזיר את עריכת העמוד לגירסא הישנה והנוחה של וורדפרס, זה יעזור לכם אם תרצו לראות מדריכים ולשפר את האתר, רוב המדריכים מתייחסים לגירסא הישנה.

Duplicate Page

לחיצת כפתור ושכפלתם את כל העמוד או הפוסט ואז ניתן לערוך ולשנות, מאוד נוח במיוחד לאתרים עם הרבה תוכן והרבה עמודים

Limit Login Attempts Reloaded

תוספת אבטחה שהוא בגדר חובה לדעתי, מונע מבוטים לנסות הרבה צירופים כדי לפרוץ לאתר שלכם.

8. בניית דף הבית לאתר

טוב אחרי שהבנתם את הבסיס אפשר להתחיל לבנות.
הכי נכון לדעתי זה לבחור 2-3 אתרים שאהבתם ולקחת מהם השראה, לצייר את עמוד הבית על דף פשוט או בקובץ וורד ואז להתחיל לבנות את זה לפי רמת העיצוב שאתם רוצים.
בדרך כלל בעמוד הבית מומלץ להכניס את שם האתר ותחום ההתמחות, תמונה רקע יפה או סרטון בחלק העליון [הירו], למטה קצת מלל מתוך דף האודות, לאחר מכן מוצרים/שירותים שאתם מציעים וקצת חוות דעת אם יש.

טיפ של STRA

מי שבונה אתרים בפעמים הראשונות, מומלץ מאוד להכין דף בית פשוט בשלב הראשון ולאחר שמסיימים את כל האתר לבנות את העמוד כמו שצריך בהתאם לתוכן ולפונקציות שמייצגות אותכם הכי טוב. לדוגמא ועשיתם משהו מאוד יפה בעמוד האודות, תוכלו להעתיק את אותו חלק גם לעמוד הראשי וליצור כפתור להמשך קריאה

או פונקציה טכנולוגית בדפי המוצר שתוכלו להכניס גם בעמוד הראשי כדי למצב את המותג בהתאם.

9. התאמת צבעים לאתר

בחירת הצבעים היא נושא חשוב ברמה העיצובית אבל מעבר לחשיבות העיצובית יש כאן אלמנט של נוחות ואפשרות לשינוי, אם תבנו את הצבעים בצורה נכונה דרך "צבעים גלובליים" תוכלו בהמשך בלחיצת כפתור קטנה לשנות את הצבעים לכל האלמנטים באתר, אם תבנו את הצבעים בצורה ידנית כשתרצו לבצע את השינוי גם תאלצו לשנות בכל האתר בצורה ידנית [יכול לקחת שעות רבות של עבודה]

בדרך כלל נהוג להכין לוגו ולבקש מהמעצב שיבחר עבורכם צבעים גם לאתר.

אם אין לכם מעצב או שאתם רוצים לבחור צבעים בכוחות עצמכם רשמו בגוגל: color palette
ואתם התחום שבו אתם מתעסקים או את הסגנון שאתם רוצים ותקבלו מגוון צבעים שהולכים ביחד ויכולים להתאים לאתר שלכם.

אני אוהב לעבוד עם 3-5 צבעים שונים לאתר כשאחד מהם הוא בולט במיוחד ואשתמש בו בעיקר להנעה לפעולה.

כדי להזין צבעים גלובלים באתר תכנסו לעמוד הראשי, לחצו עריכה באמצעות אלמנטור, לחצו על הלחצן עם השלושה פסים למעלה בצד ימין של העמוד [נקרא לחצן המבורגר] ובחרו "הגדרות אתר", בחרו בצבעים גלובליים והזינו את הצבעים איתם אתם רוצים לעבוד

10. בחירת פונט וגודל כתב לאתר

כמו הצבעים הפונט אומר הרבה על הסגנון שאתם רוצים להעביר ללקוח הפוטנציאלי שלכם, לא נכנס להסבר על האלמנט העיצובי אבל עדיף לכם לקבוע מראש את הפונט איתו אתם מעוניינים לעבוד ולהגדיר את זה כפונט גלובלי לאתר, ככה שאם תרצו בעתיד לשנות פונט, בלחיצת כפתור קטנה הפונט ישתנה באופן אוטומטי בכל האתר.

כדי לקבוע פונט גלובלי באתר תכנסו לעמוד הראשי, לחצו עריכה באמצעות אלמנטור, לחצו על הלחצן עם השלושה פסים למעלה בצד ימין של העמוד [נקרא לחצן המבורגר] ובחרו "הגדרות אתר", בחרו פונטים גלובליים והזינו את אותם, אני ממליץ להזין פונט אחיד בכל האתר ולשחק בעיקר עם גודל הפונט לכל אזור, כך לודגמא כותרת ראשית תקבל גודל של 22 לעומת כותרת משנית שתקבל גודל של 18, שימו לב גם לנושא המשקל של הטקסט.

דבר נוסף וחשוב מאוד שרוב האנשים שבונים אתרים לא שמים לב אליו הוא גודל הפונטים במובייל ומומלץ לערוך מראש את הגודל גם כן דרך אותו אזור.
כדי להיכנס לעריכה של המוביל, לחצו על "מצב רספונסיבי" ואז "מובייל", סימנתי לכם את הלחצנים בדוגמא

טיפ של STRA:

לאחר שבניתי המון אתרים וחקרתי לעומק את הנושא גיליתי שיש גדלים שנוחים גם לקריאה וגם טובים לקידום בגוגל [מונעים התנגשות כיסוי בגוגל סארץ] אז קבלו אותם באהבה:

דסקטופ [מחשב]:

כותרת ראשית 36 משקל BOLD

כותרת משנה 27 משקל 700

כותרת אזור 18 משקל 500

כותרת אזור 18 משקל 700

מובייל :

כותרת ראשית 22 משקל BOLD

כותרת משנה 18 משקל 700

כותרת אזור 16 משקל 500

כותרת אזור 16 משקל 700

11. בניית תפריט לאתר

היררכיית הלחצנים בתפריט היא חשובה לחוויית המשתמש וגם עבור גוגל, ההיררכיה קובעת את המשקל והחשיבות שאתם רוצים לתת לכל עמוד באתר שלכם, העמודים החשובים צרכים להופיע ראשונים ובצורה בולטת בתפריט הראשי בעוד שהעמודים הפנימיים יכולים להופיע כלחצנים פנימיים בתוך התפריט.
ניתן לעצב את התפריט במגוון סגנונות שונים וחשוב להקפיד שהעמודים שתרצו לקדם יהיו תמיד מול הלקוח בצורה נוחה וקלה.
סוגי תפריטים לאתר:

1. תפריט קלאסי – רואים את כל העמודים מיד בפתיחה.

2. תפריט המבורגר – מתאים בעיקר למובייל אבל היום הרבה אתרים הוסיפו גם לדסקטופ כדי ליצור מראה מודרני.

3. מגה מניו – מתאים בעיקר לאתרי מכירות עם הרבה קטגוריות ותתי קטגוריות.

אז לאחר שהחלטתם איזה תפריט אנחנו רוצים ומהו סדר העמודים הנכון לאתר שלנו הגיע הזמן לבנות אותו, לחצו בממשק הניהול של וורדפרס על "עיצוב" ובחרו "תפריטים"
כברירת מחדל אתם תראו את "תפריט HEAD" שניתן לעבוד עליו או לחלופין ליצור תפריט חדש, מצד ימין אתם תראו את כל העמודים הקיימים באתר ומצד שמאל את התפריט שקיים כרגע, בחרו בעמודים הרלוונטים עבור התפריט שלכם וגררו אותם למקום המתאים בהיררכיה.

טיפ של STRA:
לפני שמתחילים ליצור את העמודים ולהוסיף אותם לתפריט מומלץ ליצור תפריט לדוגמא כדי לראות איך הוא יראה ולעשות סדר לוגי באתר, כדי לעשות זאת בחרו מצד ימין "קישורים מותאמים" והכניסו בכתובת אינטרנט מספר או מלל לדוגמא הוסיפו את שם העמוד תחת טקסט לקישור ולחצו הוסף לתפריט ולחצו שמור בסוף העבודה, מצרף לכם תמונה להמחשה

12. בניית הדר/ חלק עליון לאתר

כל אתר בנוי מחלק עליון [הדר], גוף העמוד [בודי] וחלק תחתון [פוטר], כמו אדם, ראש, גוף ורגליים

החלק העליון הוא חשוב מאוד ובולט מאוד באתר לכן צרכים לחשוב היטב מה אנחנו רוצים להכניס בו, אפשר לעשות הדר שירוץ עם המשתמש תמיד [לא יעלם מהמסך], נקרא "דביק" ואפשר לעשות כזה שרק בגלילה עד לתחילת העמוד רואים אותו, זה עניין עיצובי בעיקר.

בדרך כלל בהדר נכניס את התפריט הראשי אותו יצרנו בשלב הקודם, את לוגו החברה ואני גם אוהב להוסיף מספר טלפון בולט, בגרסת הדסקטופ רק ספרות כדי שהמשתמש יוכל להקליד בקלות מהטלפון שלו בבית או במשרד ובגרסת המובייל רק לחצן של טלפון ללא ספרות שבלחיצה יעביר באופן ישיר לחיוג.

כדי לבנות את ההדר פשוט גשו לדף הראשי באתר ובחרו עריכת באמצעות אלמנטור ולחצו "HEADER"

מצרף תמונה של הדר לדוגמא בדסקטופ וגם של הדר לדוגמא במובייל

13. בניית פוטר/ חלק תחתון לאתר

החלק התחתון באתר, הרבה נוטים להזניח אותו, אבל הוא כלי חזק מאוד אם משתמשים בו נכון.
בדרך כלל הפוטר יופיע בצורה זהה בכל האתר ולכן חשוב להכניס בו אלמנטים בולטים שחשוב לכם לקדם, גם גוגל מייחס חשיבות לקישורים בפוטר ואפשר באמצעותו להבהיר את חשיבות וסדר ההיררכי באתר.

בפוטר בדרך כלל נכניס אלמנט של יצירת קשר/השארת פרטי בצורה נוחה ובולטת
נוסיף את הקישורים לרשתות החברתיות והנכסים הדיגיטליים והפיזים שלנו [לדוגמא מיקום המשרד], נוסיף את החלקים החשובים מהתפריט העליון וגם אזור של אודות, יצירת קשר ותנאים כלליים.

אם יש דפי בלוג או מדריכים שהיינו רוצים לקדם ברמה האורגנית אז מומלץ גם להכניס אותם כאן.

פוטר לדוגמא:

טיפ של STRA:

אם יש לכם סרטונים מרשימים מהרצאות או סרטוני רקע שיכולים לתת תחושה של בטחון למשתמש ולהראות עוד צדדים מעניינים של העסק שלכם, הרקע של הפוטר הוא אחלה מקום להכניס את הסרטונים בו וככה תנצלו את "הנדלן" של האתר שלכם. מה גם שאנשים אוהבים את זה וזה נראה להם חדשני וטכנולוגי [בפוטר באתר של STRA אני משתמש בסרטונים מהרצאות שהעברתי, אז ניתן להתרשם]

14. הוספת מוצרים לאתר

טוב כאן זה מאוד משתנה אם מדובר באתר חנות – אתר עם אפשרות סליקה והזמנות אוןליין

לבין אתר תדמית שמטרתו היא הגדלת המותג וחשיפה ללקוחות פוטנציאלים.

אני אסביר על אתר תדמית כמו בכל הדוגמא עד עכשיו, אבל ממש בקצרה נקודה חשובה לגבי אתר חנות.

כשבונים אתר חנות חשוב מאוד לבנות היררכיה נכונה לקטגוריות ולתכונות הרבה לפני שבונים את המוצרים עצמם מכיוון שאתם תרצו לתת ללקוח דרך נגישה ונוחה להגיע למקומות המתאימים באתר ולהוביל במסלול מכירה, התכונות והקטגוריות יעזרו לכם וללקוחות לסנן את המוצרים וישמשו כפילטרים למיון ולסינון. בקיצור כדי לחשוב טוב טוב וגם להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה לפני שבונים אתר חנות, הרבה לקוחות מגיעים אלי אחרי שהשקיעו למדו והכינו ביזע ובדמעות אתר חנות בעצמם וגילו שלא משרת את האינטרס שלהם ולא מוביל למכירה ונאלצנו לבנות הכל מחדש, ככה שהם שרפו הרבה משאבים, אז תחסכו לעצמכם את זה ותתייעצו עם מישהו שמבין בזה.
אז חוזרים לדוגמא שלנו על אתר תדמית, דף מוצר באתר תדמית, מאוד תלוי אם אתם מציעים מוצר מוחשי או סוג של ייעוץ, אבל בכל מקרה חשוב להקפיד שהמידע יהיה נוח וזמין מול הקורא, אם אפשר להוסיף ביקורות וחוות דעת זה תמיד מבורך.
אני אוהב לבנות את דפי המוצר ללקוחות שלי עם התאמה לכל עסק אבל בערך לפי התבנית הזאת:

מבנה עמוד מוצר  – לדוגמא

1.כותרת המוצר + תמונה מתאימה

  1. הסבר על המוצר / מהות המוצר
  2. תהליך העבודה
  3. תוצאה סופית – מה מקבלים בסוף מהשירות/קורס/מוצר
  4. למי מתאים
  5. כמות אנשים בקורס/מוצר
  6. מתי הקורס/שימוש במוצר
  7. תמונה מתאימה או אנימציה
  8. יתרונות בולטים
  9. ניסיון של המרצה/החברה ולמה הוא מתאים לתת את השירות
  10. סרטון על המוצר/שירות
  11. מחיר
  12. איך רוכשים – אוןליין/ טלפוני

מוזמנים להשתמש בתבנית כמובן תעשו התאמות לעסק שלכם, אל תשכחו להוסיף הנעה לפעולה כמו "לחצו לשיחת היכרות ללא עלות".

אחרי שסיימתם ליצור את דף המוצר ניתן לשכפל אותו ולעשות התאמות, ככה תשמרו על אותה תבנית והעבודה תהיה הרבה יותר קלה ונוחה.

טיפ של STRA

במקרה שאתם בונים אתר חנות, נסו להעריך כמה מוצרים יופיעו באתר, רוב הפרויקטים של אתר מסחר נתקעים בדיוק בגלל זה, אם יש לכם מאות או אלפי מוצרים קחו בחשבון שזה יקח זמן עבודה להכניס אותם, בערך 10 דקות למוצר.

15. מדף מוצר מבוא/ קטגוריה ראשית/ דף אב

אם אתם בונים היררכיה נכונה לאתר כנראה תשימו לב שיש לכם קטגוריות או דפי מוצר ראשיים ובתוכם יש קטגוריות/דפי מוצר פנימיים.

זה נקרא קטגוריות אב.

חשוב להקפיד לתת את היחס הנכון לקטגוריות אב ולדאוג שיהיה להם דף משלהם, זה יכול לעזור לגוגל להבין את חשיבות הדברים באתר ובמקביל ללקוח להתמצא באתר.
יש לקוחות שיעדיפו דרך התפריט שלנו להגיע ישירות לעמוד המוצר הרלוונטי.

לדוגמא:

ויש כאלה שיעדיפו לעשות את הדרך הארוכה, להגיע לעמוד הראשי של הקטגוריה ומשם להמשיך לבחור את העמוד המתאים עד שיסננו למוצר הרלוונטי להם.

עמוד המבוא לא חייב להיות מורכב מדי עם המון תוכן, מספיק שיתאפשר לחצן בחירה להמשך, כמובן שאם יש אפשרות להעניק עוד ערך בדף המוצר הרי זה מבורך.

דוגמא לדף קטגוריה ראשי שמורכב לעשות בו סינון מכיוון שיש מגוון רחב של תתי קטגוריות:

דוגמא לדף קטגוריה פנימי שניתן לעשות בו כבר סינונים כי הוא ממוקד בקטגוריה עיקרית:

ודף מוצר לדוגמא כדי לסגור לכם את המעגל:

מומלץ לתת את שתי האפשרויות באתר.

דוגמא לסידור קטגוריות ודפי אב מאתר של חנות חיות:
תת קטגוריה משנית: אוכל יבש לחתולים, מוצרים מקבילים באותה קטגוריה – אוכל טרי לחתולים, עצמות לחתולים וכו

קטגוריה משנית: אוכל לחתולים, עוד באותה קטגוריה – צעצועים לחתולים, הגיינה לחתולים וכו
קטגוריה ראשית: חתולים, עוד באותה קטגוריה – כלבים, מכרסמים, מעופפים וכו

ככה זה נראה בוורדפרס:

טיפ של STRA
באתרי האינטרנט השונים בעיקר המורכבים ישנה מיני מפה שמראה בכל שלב איפה אנחנו נמצאים באתר, זה נקרא פרורי לחם או באנגלית breadcrumbs  , בטוח שראיתם את זה בהמון מקומות וכנראה לא יחסתם לזה חשיבות רבה.
זה חשוב גם להתמצאות הלקוח וגם להיררכיה של גוגל. מומלץ מאוד להוסיף בכל אתר שיש בו לפחות קטגוריה משנית אחת.
דוגמא מודגשת בצבע צהוב כדי שתבינו למה אני הכוונה:

16. חוות דעת וביקורות באתר

בין אם יש לכם אתר חנות או אתר תדמית אחד הגורמים המשפיעים ביותר על אחוז ההמרה באתר שלכם הוא רמת ה TRUST = אמינות של המשתמש בחוויה.
האמינות מתפרשת על פני מספר אלמנטים, כמו נוכחות ברשתות החברתיות, אדם אמיתי שעומד מאוחרי העסק, אתר מאובטח וכמובן חוות דעת של משתמשים אחרים.
כמה שיש חוות דעת יותר אותנטיות ויותר מתאימות לעמוד עליו נמצא הגולש כנראה שהוא ירגיש בטחון גדול יותר, אין ספק שעסק עם 170 ביקורות בגוגל מרגיש יותר אמין מעסק עם 3 ביקורות או בכלל לא.
לכן אנחנו חייבים להקפיד להכניס כמה שיותר ביקורות מתאימות.
אני מאוד ממליץ לא להשתמש בתוספי הביקורות המפורסמים והידועים שמתעדכנים מכיוון שלפעמים מגיעות ביקורות קצת פחות טובות ומתאימות ולכן עדיף להזין כל תקופה את הביקורות באופן ידני.
באמצעות ההזמנה הידנית תוכלו לשלב ביקורות ממספר גורמים שונים ועדיין לגרום להם להיראות מהימנות ואותנטיות.
2 דוגמאות:
דוגמא עם לוגו של פייסבוק

דוגמא עם לוגו של גוגל

הוספה לאתר
כדי להוסיף מודל ביקורות באופן ידני היכנסו לוורדפרס ולדף שאותו אתם רוצים לערוך דרך אלמנטור, הוסיפו את המודל "Reviews" וערכו אותו באמצעות תמונות של הלקוחות, מלל, שם וכמובן הוסיפו את התמונה של הפלטפורמה ממנה נשאבה הביקורות, אפשר לעשות גם וואטסאפ ואינסטגרם או כל פלטפורמה שתרצו, בנוסף ניתן להוסיף קישור ישיר לביקורת למקרה ומישהו ילחץ.

אז איך משיגים ביקורות?
בתור התחלה אני ממליץ לכם לשלוח ללקוחות הקיימים שלכם ולאנשים איתם אתם עושים שיתופי פעולה שירשמו ביקורת.
כשאתם שולחים תתנו לינק מדויק איפה לעשות את הביקורות.
יכולים לקחת דוגמא מהמלל שאני שולח ללקוחות שלי:

"היי XXXX, מה נשמע?
קצת לא נעים לי לבקש, אני מנסה לשפר את הנוכחות של העסק ולקדם אותו בגוגל. אם זורם לך אשמח מאוד לביקורת https://g.page/STRA-CONSULTING-FIRM/review"

שימו לב שאתם לא שולחים לכל הלקוחות שלכם במכה אחת שיעשו ביקורות כי זה יראה לא אמין שכל הביקורות בערך מאותו תאריך וגם גוגל ופייסבוק עלולים לחסום אותכם.

טיפ של STRA:
חשוב מאוד כדי להראות שהביקורות אמיתיות ואיכותיות להוסיף לחצני של הוספת ביקורות, זה מחזק את האמינות בעיני הלקוחות שהביקורות אמיתיות כי גם להם יש גישה לרשום ביקורות ובקלות.

17. בניית בלוג מקצועי – דף ראשי

הבלוג הוא אזור הידע של האתר, בבלוג ניתן לראות את התכנים השונים, הלקוחות שכבר הגיעו לאתר יכולים להיכנס לעמוד הבלוג ולהתרשם מהתוכן שנמצא שם אבל בדרך כלל זה לא מה שקורה, עמודי הבלוג הם כרטיס הכניסה של הלקוחות לאתר שלכם, כשאנחנו בונים את האתר רצוי מאוד לעשות מחקר מילות מפתח איכותי שיעזור לנו להבין מה לקוחות מחפשים וליצור תכנים מתאימים כדי לגרום לאותם ביקושים להגיע לאתר שלנו ולהיחשף למותג ולשירות שאנחנו מציעים.
בדיוק כמו העמוד שאתם נמצאים עליו עכשיו, שימו לב, כנראה אם הגעתם לתוכן בעמוד הזה, רשמת במנוע החיפוש של גוגל מונח חיפוש מסוים שעניין אותכם, במקרה הזה כנראה "בניית אתר אינטרנט" או משהו בסגנון.

זה לא מקרי שהחלטתי להכין מדריך כל כך מקיף ואיכותי על בניית אתרים, כמובן שאני מעוניין להעניק ערך לקרוא אבל לא פחות חשוב אני רוצה שהקורא יגיע אלי וייחשף למותג שלי ולערך שאני יכול להעניק לו.

לכן אחרי שבדקתי מה אנשים מחפשים בגוגל החלטתי לתת להם ערך בדמות מדריך מקיף לבניית אתרים, המדריך מופיע כדף בלוג באתר שלי וכשאתם מחפשים בגוגל את המנוח אתם נחשפים אלי ואם תקבלו ערך מהתוכן אולי יום אחד גם נוכל לשתף פעולה (:

אז כדאי שגם לכם יהיה עמוד בלוג איכותי עם תוכן ממש שווה ושיש לו הרבה חיפושים בגוגל ככה שלקוחות פוטנציאלים יוכלו להיחשף.

איך עושים את זה בפועל:

כדי לבנות עמוד בלוג ראשי, פשוט פתחו עמוד חדש
והוסיפו באמצעות אלמנטור את האלמנט: "ארכיון פוסטים"

ניתן לסנן את הפוסטים לפי קטגוריות או מגוון סינונים אחרים.

זהו, יש לכם עמוד פוסט ראשי

טיפ של STRA:
תסדרו את הנראות של העמוד, 3 פוסטים במחשב השולחני ו-1 במוביל.
ואם אתם עכשיו פותחים אתר חדש אז תדאגו מראש לפחות ל 3-4 כתבות שיהווה את הבסיס לבלוג.

18. בניית בלוג מקצועי – עמוד פנימי

טוב אז יש לנו את העמוד הראשי עכשיו צרכים לדאוג לסדר את עמודי הבלוג/כתבות בנראות אחידה ומקצועית.
לתת אפשרות לעבור לכתבות קשורות, לתת מידע ומקום להשארת פרטים או להניע לפעולה, לדוגמא הרשמה לניוזלטר.

איך עושים את זה בפועל:

לכל עמודי הפוסט יש תבנית אחידה, שזה מאוד נוח וככה תוכלו לדאוג שכולם יראו בערך אותו דבר למעט התוכן והתמונה הראשית.

כדי להגיע לתבנית האחידה.
תצרו פוסט חדש דרך וורדפרס ותעשו עריכה תבנית באמצעות אלמנטור, בחרו ב "פוסטים באתר"

יש הרבה טמפלטים לדוגמא באלמנטור תבחרו אחד שמוצא חן בעיינים ותעשו לו עריכה.
אני מאוד מציע להוסיף אזור ראשי משתנה בהתאם לתמונה הראשית, לחצנים של שיתוף ברשתות החברתיות, אפשרות לעבור לכתבות קשורות, מידע אודות המותג ולחצן הנעה לפעולה.

טיפ של STRA:
הבלוג הוא כנראה נקודות המפגש הראשונית של לקוחות עם המותג שלכם, תדאגו שהוא יראה טוב ומזמין, אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא יצירת המשכיות, תחשבו איך אתם גורמים למשתמש להתקדם לדף הבא באתר.

19. יצירת קשר באתר אינטרנט

אז יש לנו אתר יפה שעובד טוב, אבל למה בנינו אותו?
כנראה שכדי להביא עוד מכירות, ישירות באתר או לאחר שיחה/פגישה.

כדי שנוכל להביא עוד מכירות אנחנו צרכים לדאוג לדרך נוחה, קלה ונעימה למשתמש ליצור איתנו קשר ועדיף בפלטפורמה שהכי נוחה לו.

לקוחות מסוימים יעדיפו שיחה מיידית בעוד שאחרים יעדיפו להשאיר פרטים ושיחזרו אליהם, לקוחות אחרים לא מעוניינים לשוחח טלפונית ויעדיפו רק באמצעות צ'אט, וואטסאפ או אימייל.

לחצני יצירת הקשר הכי חשובים בעיני הם:
1. טלפון ישיר

שימו לב שיש הבדל בין הדסקטופ [מחשב שולחני] למוביל [סלולר]
במחשב השולחני יש לרשום טלפון גדול ובולט בחלק העליון של המסך והוא לא חייב להיות לחיץ מכיוון שמי שמשתמש במחשב ורוצה להתקשר יקיש דרך הסלולרי שלו או בטלפון הקווי את מספר הטלפון.

מצד שני במובייל הלחצן יכול להיות בחלק העליון או צף בצד המסך ואין צורך שיראו את הספרות שכן הלקוח מקיש על המסך ומיד עובר לחיוג

יצירת לחצן לטלפון ישיר באתר
הכניסו בקישור את המילה: tel: ואז את מספר הטלפון לדוגמא: tel:+972502808882

  1. כפתור וואטסאפ באתר
    הפלטפורמה הכי נוחה היום ומרבית המשתמשים יעדיפו אותו, לכן תדאגו שהיא תהיה נוחה וקלה לשימוש, או בחלק העליון של העמוד או בתור לחצן צף [רץ עם המשתמש בכל המסכים], אני באופן אישי מעדיף שהלחצן יופיע גם בדסקטופ גם כי אנשים עובדים היום עם וואטסאפ מהמחשב וגם הם מבינים שאתם נותנים שירות בעוד פלטורמה

יצירת כפתור וואטסאפ ישיר באתר
הכניסו בקישור את המילה הבאה: https://wa.me/ ואז את מספר הווטסאפ שלכם, לדוגמא: https://wa.me/972502808882

  1. אימייל, דואר אלקטרוני

כן תתפלאו יש אנשים שמעדיפים ליצור קשר באמצעות דואר אלקטרוני, וזה כלי שעובד מעולה בעיקר במגזר העסקי, אני ממליץ לכל לקוח שנותן שירותי B2B לדאוג לאפשר יצירת קשר נוחה באמצעות אימייל.

יצירת לחצן אימייל ישיר באתר
הכניסו בקישור את המילה: mailto: ואז את מספר המייל שלכם לדוגמא:
mailto:office@stra.co.il

  1. יצירת טופס הרשמה

אני מאמין שצריך לתת את הגישה להשארת הפרטים בכל העמודים באתר ולכן אני בונה את טופס השארת הפרטים בחלק התחתון של האתר "פוטר" שירוץ בכל האתר.

הטופס צריך להיות שונה בהתאם למטרות שלכם, במידה ואתם רוצים מיילים יותר מדוייקים ואיכותיים בקשו מהלקוחות להשאיר הרבה פרטים, זה תהליך סינון ראשוני ומתאים בעיקר לעסקים שנותנים מידע לעסקים אחרים, לדוגמא:

שימו לב שככול שתבקשו יותר פרטים אחוז ההמרה שלכם ירד מכיוון שיש אנשים שלא רוצים למלא את כל הפרטים, תחשבו על עצמכם, כמה פעמים ויתרתם על למלא טופס כי היה בו הרבה פרטים… כנראה שדי הרבה…
אז אם אתם נותנים שירות ללקוחות פרטיים עדיף לעשות טופס כמה שיותר פשוט וקל, אפילו אם המייל לא חובה מבחינתכם דלגו עליו.
לדוגמא:

  1. צ'אט ישיר באתר

אחד הכלים הנוחים ביותר ללקוחות הוא צ'אט ישיר באתר, באתרי מכירות הוא עובד מעולה ומוכח כמשפר את אחוזי ההמרה.
מענה אנושי הוא כמובן הטוב ביותר ואם יש לכם מחלקת שירות לקוחות אז מומלץ מאוד לתת להם לתפעל גם את זה ולשפר את המכירות שלכם,
גם אם אין לכם משאבים ואנשי שירות אל תפחדו להכניס צ'אט לאתר שלכם, ניתן באמצעות צ'אט בוט יחסית פשוט לתת מענה איכותי כמעט לכל פניה ולשפר משמעותית אחוזי המרה בלי מחלקת שירות לקוחות 24/7

  1. מענה ברשתות החברתיות

המון לקוחות מצפים לקבל שירות ברשתות החברתיות השונות, לדוגמא פייסבוק ואינסטגרם, ונכון זה לא בדיוק קשור להקמת אתר אבל אני רואה בזה ערך משמעותי למשתמשים ואפיק שיווק ומכירה פשוט מעולה.

כן.. כן… אני יודע אתם לא יכולים לגרום להכל לעבוד ולתת שירות באינסוף פלטפורמות…
אז זהו שאתם כן יכולים וזה אפילו ישפר לכם את תהליך העבודה. יש לא מעט אפליקציות שניתן באמצעותם להתחבר באמצעות צאט לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק, באינסטגרם בוואטסאפ ואפילו להטמיע אותם באתר החברה.
ככה שבמערכת אחת תתנו את השירות ללקוחות שלכם בכל הערוצים ובכלל אם תוסיפו צאט בוט  אז תוכלו לתת את כל השירות הזה כמעט בלי לעשות כלום.
אם בא לכם לנסות אז פשוט תלחצו על סטרייק הבוט שלי שקופץ לכם מצד ימין. הוא עושה את כל מה שרשמתי פה ועוד הרבה בלי שאני אתערב בכלל ומביא לי אחלה לידים באופן אוטומטי ומשדרג את רמת השירות והזמינות שלי בכל הפלטפורמות.

טיפ של STRA

אל תסתפקו ביצירת קשר בערוץ אחד, בעידן של היום לקוחות רוצים ליצור קשר עם העסק בדרך שנוחה להם ומצפים שאתם תעניקו להם את האפשרות לתקשר בצורה שנוחה להם, המון לקוחות פוסלים עסק באופן מידי אם דרך ההתקשרו שלו לא עומדת בקנה אחד עם ההרגלים שלהם.

חד משמעית עסק שמעניק יותר דרכי התקשרות יגדיל את אחוז ההמרה שלו.

20. עמוד חוות דעת של לקוחות/ תוצאות

כמו שציינו לפני כן לביקורות של לקוחות יש משמעות גדולה בכל אתר, והעובדה שנוכל לספק הוכחה חברתית שאנשים נוספים השתמשו בשירות/מוצר שלנו והיו מרוצים מראה את האמינות שלנו ומשפרת אחוזי המרה.

מומלץ מאוד להכין עמוד ספציפי שיתייחס בדיוק לנושא הזה.
תתפלאו אבל העמוד שמביא לי הכי הרבה לקוחות הוא העמוד עם ביקורות של לקוחות אחרים.

ההוכחה החברתית וכמות הפרגונים שקיבלתם היא חשובה אבל בעידן של היום גם על זה הרבה לקוחות לא סומכים כי אפשר לזייף את זה יחסית בקלות.

אבל יש משהו שכמעט ולא ניתן לזייף וזה סרטון של לקוח שמסביר על השירות או המוצר שנתתם לו.

זה חזק, זה עוצמתי וזה עובד.

תחשבו רגע מה הסכיוי שנותן השירות שלכם יהיה כל כך טוב שאתם תסכימו לעשות סרטון שלכם מול מצלמה ולספר על התהליך מולו, אם נותן השירות לא יעשה משהו יוצא מגדר הרגיל כנראה שאין סיכוי.

לכן יש לזה משקל כל כך גדול, ברגע שנכנסים לעמוד של המלצות ורואים המון לקוחות שמספרים על התהליך שהם עברו וכמה הם מרוצים ושהם מוכנים להיחשף זה מעיד הרבה על השירות/מוצר.

עכשיו תנסו לחשוב איך אתם ממנפים את זה בעסק שלכם.

ביקורות מצולמות שוות המון. תתחילו בלהשיג 3 ביקורות ותראו את ההבדל!

סתם שתדעו, אני משקיע בלקוחות שלי הרבה מעבר לצפייה שלהם ולכן מדי פעם יש כאלה שמסכימים להיחשף ולהמליץ אבל זאת חתיכת עבודה ולא דבר פשוט, זאת ממש אסטרטגיה עסקית שבחרתי והיא לא שווה לזמן קצר אבל היא מדהימה בחשיבה לטווח הארוך

בטח שמעתם את המונח מסלול חיי לקוח, מדובר על כל השלבים מהרגע שאדם לא מכיר אותכם עד לרגע שהוא הופך להיות שגריר שלכם ואיך ניתן לשפר ולתת ערך בכל שלב.

אני עובד על יצור שגרירים והרבה פעמים זה עולה לי ברווח המידי בטווח הקצר, אבל מחזיר את עצמו פי כמה בטווח הארוך.

באותו עמוד רצוי מאוד להוסיף את הלקוחות הגדולים שאתם עובדים איתם, לדוגמא אם עבדתם עם חברה שאנשים מזהים אז הם ירגישו הרבה יותר ביטחון בתהליך מולכם, מצד שני אם אתם עבדתם עם גוגל, פייסבוק ואפל ואתם מכניסים לשם רק את הלוגאים שלהם יכול להיות שהלקוחות ייבהלו וישלכו את זה על המחיר, ככה שתחפשו להציג מנעד רחב של לקוחות מוכרים.

21. עמוד אודות

עמוד חשוב מאוד באתר, הוא צריך לספר את הסיפור שלכם, היום יש מונח חדש בעולם ואנשים עושים ממנו קריירה זה נקרא סטוריטלינג וזה בעצם אומר לספר אתה סיפור בצורה מעניינת שתגרום ללקוח להזדהות איתכם ולרצות להיות חלק מהתהליך.

ניתן להשתמש בסטוריטלינג בכל מקום באתר וברשתות אבל אני אוהב במיוחד לעשות את זה בעמוד האודות. ממליץ מאוד לתת מידע מעניין וגם אישי מלבד הנתונים הקרים של העסק.

אפשר לבנות את זה בצורה הבאה או בכל צורה שתהיה מעניינת מספיק עבור הקורא
1. על העסק/בעלים

  1. למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים
  2. מה החזון שלנו לעתיד
  3. איך אנחנו מצליחים לתת ערך לאנשים נוספים מלבד עצמנו או הרווח הכלכלי שלנו.

22. הטמעת פיקסלים חשובים באתר [אנליטיקס, טאג, קנסול, אדס, פייסבוק]

כל אתר צריך כלים למדידה ויכולת לצפות ולהבין מה קורה עם המשתמשים שלו, לדאוג לחיבור נכון לגוגל ולפייסבוק ובאמצעות הכלים לשפר את חווית המשתמש ללקוח.

הפיקסלים המומלצים לאתר מתחיל:

פייסבוק פיקסל

  1. הטמעת פיקסל פייסבוק באתר וורדפרס – בתוך שכולכם שמעתם על הפיקסל של פייסבוק, הוא בעצם סופר את האנשים שהגיע לאתר שלכם ומעביר את המידע לפייסבוק, ככה אתם תוכלו בהמשך לשווק להם באמצעות פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ.

אחד השימושים החזקים ביותר הוא לעשות שיווק חוזר ללקוחות שביקרו באתר באמצעות הרשתות או ליצור קהל שדומה בתכונות לכאלה שכבר ביקרו או אפילו רכשו באת.

*רוב בוני האתרים לא טורחים להתקין את הפיקסל ואז כשמחליטים שרוצים לשווק ברשתות צרכים להתחיל לאסוף נתונים מההתחלה. וזה חבל מאוד.

חשוב מאוד לוודא שהפיקסל מוגדר טוב, בעוד תקופה כשתרצו לפרסם יהיה לכם מאגר נתונים של אנשים רלוונטים שממנו תוכלו ליצור קהלים מדהימים שיתנו לכם בוסט מטורף.

גוגל פיקסל

  1. פיקסל גוגל אנליטיקס – כדי למדוד כמה אנשים הגיעו לאתר שלכם ומאיפה הם הגיעו, מה הם בדיוק עשו אתם צרכים את גוגל אנליטיקס. כלי פשוט וגאוני, חובה לכל אתר.
  1. פיקסל גוגל קונסול – הכלי שמחבר את העמודים של האתר שלכם למנוע החיפוש האורגני של גוגל, עוזר מאוד לקדם את האתר ברמה האורגני ומשפר את המהירות של סריקת העמודים של גוגל. מדובר בכלי חובה.
  1. פיקסל גוגל טאג מנגר – באמצעותו אתם יכולים ליצור המרות מיוחדות באתר שלא ניתן לעשות באמצעות גוגל אנליטיקס, לדוגמא לחיצה על לחצן הטלפון, וואטסאפ, מסנג'ר וכמובן דברים מורכבים יותר..

אז איך מטמיעים את הפיקסלים השונים?

יש מספר דרכים, בגדול ברגע שנרשמים לאחד הכלים ופותחים משתמשים מקבלים קוד שאותו צרכים להטמיע באתר, יש כמה מקומות שאפשר להטמיע בהם את הקוד, ואין פתרון אחד הכי טוב, כל פתרון הוא בסדר ומתאים למקרה שונה, 3 האפשרויות העיקריות להטמעת פיקסל באתר:

אפשרות א: תוסף מובנה

אני אתחיל מהפתרון הכי פשוט שכמעט כל אחד יכול לעשות לבד ללא שום ידע מקדים, התקנית הפיקסלים באמצעות תוסף.

אז כדי לעשות את זה פשוט תורידו את התוסף: PixelYourSite

תכניסו באזור של הפייסבוק את הפיקסל שקבילת ואת הקוד שקיבלתם לגוגל אנליטיקס וזה עובד טוב ונוח בגרסא החינמית.

אם יש לכם אתר חנות אז התוסף גם יכין לכם את ההמרות באופן אוטמטי ככה שלא תצטרכו לשבור את הראש עם הגדרת יעדים בגוגל אנליטיקס.

כמובן שאם תשתמשו בגרסא בתשלום אז תקבלו עוד הרבה אפשרויות, אבל זה לא חובה לשלב הראשוני.

עדיין יש עוד פיקסלים שצרכים מלבד פייסבוק וגוגל אנליטיקס אותם גם אפשר להכניס בתוסף, יש אזור של פוטר והדר ובהם ניתן להכניס את הפיקסלים

וזה עובד אחלה ומאוד פשוט.

אפשרות ב: הכנסת הפיקסל באלמנטור

גשו לאזור של ההדר באתר [דרך העמוד הראשי עריכת הדר באמצעות אלמנטור]

תיצרו אזור ותטמיעו בו את האלמנט -HTML לשם תכניסו את הקוד של הפיקסל שקיבלת. תעשו רענן וזהו זה יעבוד, אל תדאגו בגרסה שהלקוח רואה האזור לא גלוי, רק גוגל רואה אותו.

אפשרות ג:

להטמיע את הקוד בתוך תבנית המקור של האתר

גשו לעיצוב ואז לערוך קבצי תבנית

יכול להיות שתקבלו הודעה האם אתם בטוחים שאתם רוצים לעשות עריכה וזה עלול לגרום נזק לאתר, כל עוד אתם מבינים טיפה מה אתם עושים לא אמורה להיות בעיה, אם אין לכם מושג אל תגעו שלא בטעות תהרסו משהו באתר

משם תעברו לעריכת ההדר של התבנית

ותוסיפו את הפיקסל בתוך הקוד בין ההדר לבודי, ראו תמונה מצורפת

טיפ של STRA

הנושא חייב להופיע בהסכם בינכם לבין בונה האתר, אחרת הם פשוט לא עושים את זה. כי יש כאן זמן עבודה קצת "מעצבן" ולרוב הם בכלל לא מבינים את הערך של זה ברמה השיווקית להמשך, ככה שהם לא מייחסים לזה חשיבות.

23. התאמה למובייל

כל פעם אני מתפלא מחדש שאנשים לא נותנים תשומת לב לאתר שלהם במוביל, הרי כל הנתונים מצביעים על זה שמעל 75% מהתנועה לאתרים מגיעה מהמוביל. משמע זה הערוץ העיקרי שממנו לקוחות יצפו באתר שלכם ולכן ההתאמה צריכה להיות לא פחות ממושלמת…

בכלל ברוב האתרים שאנחנו בונים אנחנו מתחילים מהמוביל שיהיה מושלם ואחרי זה עושים את ההתאמות למחשב. ככה אנחנו מבטיחים שהחלק הגדול של המשתמשים ייהנה מאתר מותאם ברמה הגבוהה ביותר.

יש בגדול 2 אפשרויות של התאמץ אתר למוביל:

אפשרות א: אתרים שונים, זה סגנון ישן שפעם היו עושים, יוצא לי לא מעט פעמים לעבוד על אתרים שנבנו לפני כמה שנים בצורה הזאת, זה מאוד מסורבל ולא נוח לעבודה וכל פעולה צריכה ליהעשות בצורה כפולה. בכלל לא מומלץ, שימו לב בהסכם שלכם שזה לא בטעות ילך לכיוון הזה כי עדיין יש מפתחים שעובדים בצורה הזאת, בעיקר כשעובדים עם קוד מורכב.

אפשרות ב: התאמה רספונסיבית – אתר אחד לניהול עם מלל אחד ואפשרות לעיצוב שמתאים גם למוביל וגם לדסקטופ בצורה תקינה ונכונה, לטעמי באתרים לא מורכבים מדי זאת האפשרות האידאלית – מדובר באפשרות ברירת מחדל של וורדפרס עם אלמנטור.

טיפ של STRA

תוודא שבהסכם בניית האתר שלכם מופיע סעיף של התאמה למוביל, לא פעם הגיעו אלי לקוחות שחלמו על אתר מדהים וקיבלו אותו אבל בלי התאמה למוביל וחבו מפח נפש, כי מה שנראה לכם כמובן מאליו הוא לא תמיד ככה למפתחי האתרים.

24. הכנת אתר לקידום

"יש אתר אינטרנט ליופי… ויש אתר אינטרנט שמכניס כסף!",

נראה לי שזה המשפט שהבן שלי יגיד שאבא שלו היה אומר… חחח

אם אתם בונים אתר אינטרנט שאמור להכניס לכם הזמנות או לידים או להגדיל את המותג אתם צרכים לשאול את עצמכם את השאלה מהאיפיון הראשוני… מאיפה יגיעו הלקוחות לאתר?

אם אתם לא מותג על אז כנראה שלא יותר מדי אנשים יחפשו את השם שלכם וכנראה שגם עם האתר שלכם יהיה הכי יפה בעולם ועם התוכן הכי שווה בעולם כמעט ואף אחד לא יגיע אליו.

אז כדי שאנשים יגיעו אליו צרכים שיווק.

השיווק בגדול מתחלק ל – 2 אפשרויות עיקריות:
1. הצמדת הביקוש לצורך – כאשר ללקוח פוטנציאלי יש צורך מסוים הוא יחפש את השירות שלנו – לדוגמא יבצע חיפוש יזום בגוגל "טיפול בנשירת שיער"

  1. יצירת צורך – לעלות אצל לקוח פוטנציאלי צורך וליצור להם את הביקוש בלי שיתפתח אצלם צורך באופן טבעי.

בכל מקרה כדי לשווק בדיגיטלי השלב הראשון הוא לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי כדי להבין באמת את הביקוש בשוק לכל שירות/מוצר שלכם, בחירת המונחים הנכונים יכולה לשנות בצורה מטורפת את כמות הכניסות לאתר שלכם.

לדוגמא: המונח פרסום בגוגל מחופש 1,300 פעמים בחודש בישראל, לעומת מונח אחר שיכלנו בקלות לבחור להתקדם בו במקום והוא גוגל פרסום שיש לו רק 140 חיפושים בחודש, הסמנטיקה כאן משחקת תפקיד חשוב מאוד וזה נכון לכל תחום עסקי שמחופש בגוגל.

האפשרות הראשונה מתייחסת להצמדת הביקוש לצורך – מנוע החיפוש של גוגל, יש במנוע החיפוש של גוגל אפשרות לקידום ממומן ולקידום אורגני, בכל מקרה גוגל יעזור לכם להתקדם רק אם תעבדו לפי הקריטריונים שהוא מבקש ממכם ותדאגו שהם יהיו באתר בצורה אופטימלית.

אם לא תבנו אותם על בסיס חזק ואיכותי יהיה מאוד קשה לשנות את זה בהמשך, לכן החלק הזה הוא מאוד משמעותי ויכול לקבוע אם האתר שלכם יצליח או לא יהיה רלוונטי.

הדברים שחשוב להקפיד עליהם בכל עמוד באתר כדי שגוגל "יאהב את האתר שלנו"
תגיות H1-H3 – כותרות וכותרות משנה בכל העמודים לפי הגדרות של גוגל

טקסט אלטרנטיבי – הסבר על התמונות והתכים באתר למנוע החיפוש של גוגל

כותרת SEO תגיות אלט ומאטה דיסקריפשן – ההסבר אותו גוגל יראה במנוע החיפוש וכמובן שזה חייב להיות תואם לתוכן ותנסו גם לחשוב על כותרות ומלל לחיץ ברמה השיווקית

את כל זה צרכים לעשות לכל עמוד כדי שיהיה לו סיכוי להתקדם בגוגל, כמובן שצריך גם תוכן איכותי וגם להכניס קישורים לעמוד אבל זה כבר SEO לא נכנס לזה עכשיו, אבל הבסיס יכול להשפיע מאוד.

האפשרות השניה מתייחסת לקידום ברשתות החברתיות וכדי שהאתר יהיה מתאים רצוי מאוד שיהיו עמודי נחיתה מגוונים לכל מוצר, שהאתר יהיה מהיר, נוח מאוד בנייד וכמובן עם פקיסל והמרות מתאימות.

טיפ של STRA

הרבה בעלי עסקים ומקדמים לא יודעים אבל הכנה אורגנית לאתר משפיעה בצורה חדה גם על הקידום הממומן בגוגל, כי נוצרת אופטימיזציה למנוע החיפוש וגוגל נותן דירוג גבוהה יותר להתאמה של המודעה הממומנת שלכם לעמוד הנחיתה.

25. בדיקת האתר לפני עליה לאוויר

כמו שראיתם יש לא מעט עבודה שצרכים לעשות לפני שמעלים את האתר לאוויר, מה שבדרך כלל קורה זה שדברים נשכחים או מתבלבלים ולכן אני מאוד ממליץ לעשות בדיקה מלאה לאתר ולשים לב לדברים הבאים:

1. פונקציונלאיות – לעבור לחצן לחצן באתר מרמת התפריט הראשי ועד הלחצנים הכי קטנים בתוך האתר ולוודא שהכל עובד טוב ומעביר למקום המתאים

  1. שגיאות כתיב ומיקרו-קופי – כמעט תמיד בורחת איזה אות לא במקום, אז שווה לעבור על כל האתר, כמובן שכדי מאוד גם לוודא שהמלל כתוב בצורה נכונה ונותן ערבך ברמה השיווקית ומעצים את המותג, אם אתם לא בטוחים בכתיבה שלכם, היעזרו בכותב תוכן לאחר שסיימתם את האתר ובקשו ממנו לעבור על האתר לתקן שגיאות ולהפוך את המלל לשיווקי יותר ומוכר יותר. לא תאמינו איזה הבדל באחוז ההמרה יש בזכות מיקרו-קופי איכותי.
  2. תמונות – לוודא שכל התמונות נראות טוב, לא חתוכות ולא מפוקסלות בכל האתר, מוביל ודסקטופ.
  3. זמני טעינה – לוודא שהעמודים עולים בזמן סביר ובצורה תקינה, קחו בחשבון, מעל 3.6 שניות אחוז הנטישה מהאתר הוא על 33%, משמע עוד לפני שהתחלתם כבר אבדת שלישי מהכניסות וגם גוגל מוריד ציון כמובן.
  4. קישורים יוצאים ונכנסים, דפי 301, דפי 404, רידיירקט ועוד

26. פתיחת אתר

עברתם על הכל? הכל עובד טוב! אתם מרוצים! יאללה בואו נעלה לאוויר

כדי לפתוח את האתר אתם צרכים לחבר בין תיקיות האתר, לאחסון לדומיין.
הדומיין מפנה את ההצגה שלו באמצעות DNS לאחסון הנבחר ועל האחסון שלכם נמצאים קבצי האתר, אז כדי לחבר את כולם ביחד תעלו את הקבצים לאחסון [בדרך כלל הם כבר שם, כי בניתם שם את האתר], ולאחר מכן תחברו אותו לדומיין באמצעות שינויי DNS לכתובת שקיבלתם מהאחסון שלכם, הפעולה יכולה לקחת כמה דקות אם אתם יודעים מה אתם עושים, אבל קחו בחשבון שיש דיליי של כמה שעות עד שהכל מתממשק ועולים לאוויר

בפועל זה נראה בערך ככה לא משנה כל כך איפה הדומיין שלכם נמצא

27. איחוד כתובת אתר

לכל אתר כברירת מחדל יש מספר כתובת שונה, וגוגל וגם הלקוחות יכולים להגיע לכל כתובת.

לדוגמא:
www.stra.co.il

stra.co.il

https://stra.co.il
https://stra.co.il

זה לא אידיאלי כי גוגל מזהה דפים כפולים ומחלק את הכוח של האתר בהתאם.

לכן מומלץ להתקין תעודת אבטחה SSL , זה בדרך כלל תעודה שמספק שירות האחסון שלכם, אז תפנו לתמיכה והם יכינו לכם.

ותאחדו את כל הכתובת לכתובת אחת שתבחרו באמצעות פקודת רידיירקט [בכל אחסון זה טיפה שונה] ותקפידו גם את כל הקישורים תמיד להפנות לכתובת שבחרת. אני ממליץ תמיד ללכת על ההכי פשוט, אצלי stra.co.il
לאחר שעשיתם את השינוי מומלץ מאוד לעשות בדיקה, ולהקיש את כל אחת מהכתובת כמו שנתתי בדוגמא עם הדומיין שלכם כמובן כדי לוודא שהכל עבר כמו שצריך.

וזהו בשעה טובה סיימנו.

28. סיכום

אם קראתם את המדריך הזה בנושא בניית אתר ונתתם ביטוי לכל אחד מראשי הפרקים במדריך אז האתר שלכם יהיה מקצועי ואיכותי מכיוון שהקדשתם מחשבה לכל הנושאים הכי חשובים בבניית האתר.

אחד הדברים הכי חשובים באתר זה לבנות אותו עם חשיבה קדימה והבנה שהגרסא הראשונה היא לעולם הגרסא הסופית.

אלמנט מאוד חשוב שכדי להשקיע בו מחשבה ואף בונה אתרים כמעט לא נותן לו ביטוי זה מה קורה אחרי שיש אתר…

האתר צריך לשרת מטרה ובדרך כלל כדי שהמטרה הזאת תתגשם צרכים שיגיעו לקוחות פוטנציאלים לאתר, לכן כבר משלב הבניה של האתר חשוב מאוד להכניס את האלמנטים העתידים של השיווק ובדגש על ההכנה לקידום העתידי מול מנוע החיפוש של גוגל והרשתות החברתיות.

מקווה שהצלחתי לתת לכם טעימה מהמסע המדהים שאנחנו עוברים עם הלקוחות שלנו כשאנחנו בונים להם אתר וכמה השפעה יש לתכנון עתידי נכון ורמת המקצועיות של בונה האתרים שלכם!

בתודה ואהבה עידן שמואל

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!