חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניית אתר

המדריך לבניית אתר מנצח בשנת 2024

בניית אתר – במדריך זה אסביר על 28 השלבים שחייבות לקבל ממכם יחס כשאתם מבצעים בניית אתר, גם מבחינת המחשבה וגם בביצוע הטכני.

המדריך מתאים מאוד למי שרוצה לבנות אתר בכוחות עצמו, או להיעזר באיש מקצוע שיבנה את האתר עבורו מכיוון שהוא מתייחס:

גם לשלב התכנון וגם לשלב הביצוע בפועל ובדגש על ההבנה של הפרמטרים שצרכים לקחת בחשבון בכל חלק.

מעבר מהיר אל

בניית אתר – 28 השלבים שאסור לכם לפספס כשאתם מתכננים אתר!

לאורך המדריך הכנסנו טיפים חשובים שנכתבו בדם מניסיון עשיר, כדי שלא תטעו איפה שאחרים לפניכם כבר טעו.

המדריך נכתב ע"י עידן שמואל, מנכ"ל STRA, בוגר תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי ויועץ אסטרטגי מוסמך מטעם יחידת החוץ של הטכניון.

לפניך רשימה של שלבים בבניית אתר, מומלץ לשמור .

1. אפיון אתר אינטרנט

כדי להבין באמת מה הפונקציונליות שאתם צרכים באתר כדי שתחשבו על הדברים שחשוב לכם שיופיעו באתר.
תתחילו משאלות גדולות וכלליות ותכנסו לאט לאט פנימה, שאלות לדוגמא:
א. למה אני צריך אתר?
ב. האם אני צריך אפשרות סליקת אשראי באתר [ביצוע הזמנות]
ג. מי הלקוחות הפוטנציאלים שלי?
ד. באיזה שפות האתר צריך להיות?
ה. כמה האתר צריך להיות מעוצב, זה מונח אינסופי לכן תנסו להגדיר כמה זה חשוב ללקוח שלכם ולפי זה תחליטו.
ו. איך הלקוחות עומדים להגיע לאתר שלי? קידום ממומן/ קידום אורגני / רשתות חברתיות?
לכל דרך כדי להקפיד על אלמנטים אחרים באתר
ז. האם צריך אזור בלוג?
ח. איך הלקוח צריך ליצור קשר? וואטסאפ, טלפון, טופס השארת פרטים?
ט. האם צריך ליצור הרשמה לניוזלטר?
י. האם אפשר לערוך את האתר לאחר שסיימנו את ההקמה ובאיזה דרך ותדירות?

כדי לרדת כאן ממש לעומק כדי להבין בדיוק מה אנחנו רוצים מהאתר שלנו.
כמה שהאפיון יהיה מדויק יותר העבודה בהמשך תהיה קלה יותר ומדויקת יותר.

2. דומיין פנוי – בחירת שם לאתר

בוחרים שם לאתר, בדרך כלל לפי שם החברה ומחליטים על סיומת, במידה והאתר פונה לקהל הישראלי עדיף מאוד בשביל הקידום בהמשך לבחור בסיומת co.il לקהל העולמי עדיף סיומת COM
עלות ממוצעת לרכישת דומיין – 75 ₪ לשנה [צריך לחדש כל שנה], בבחירת השם מומלץ מאוד לבדוק אם הדומיין פנוי באחד מרשמי הדומיינים, לדוגמא: https://www.livedns.co.il/

לאחר שמצאתם שם פנוי שמתאים לאתר שלכם תבדקו היטב מה קורה כשמחפשים את השם הזה בגוגל. הרבה פעמים יש כבר חברות אחרות עם שם דומה או זהה או שהשם הזה מסמל קיצור של מילה שלילית או מילה שלא ניתן להתברג בה בגוגל ואז יהיה כמעט בלתי אפשרי לעשות קידום.
מומלץ גם לבדוק את העבר של הדומיין כדי לוודא שלא ישב עליו איזה אתר שלילי שעלול ליצור נזק, ניתן לבדוק את העבר של כל הדומיינים בפרויקט ארכיון האתרים, בקישור הבא: https://web.archive.org/

מצרף תמונה לדוגמא מארכיון האתרים של אתר one מיוני 2002, לפני 20 שנהט.

דומיין פנוי – בחירת שם לאתר דומיין פנוי – בחירת שם לאתר

טיפ של STRA: למקצוענים שבנינו ניתן לחפש דמיינים ישנים שננשו ולהרוויח את כל הידע והעבר שלהם בגוגל, לא פעם איתרתי עבור לקוח שלי שם חזק שננטש והצלחתי להביא את האתר שלו במהירות מטורפת למקומות הראשונים בגוגל.

3. שרת אחסון

נכנסים לאתר שמציע מקומות אחסון, לדוגמא: https://www.cloudways.com/ [עדכני ואיכותי, שירות באנגלית] ורוכשים מקום אחסון משלכם, עלות ממוצעת של 80 ₪ לחודש. תוודאו שיש גיבוי אוטומטי כחלק מהשירות וגם תעודת SSL שמתעדכנת באופן אוטומטי וללא תוספת תשלום.

יש כאן עולם ומלואו שצרכים להבין ולהתעמק בו, אני מציע ללכת על משהו פשוט בתור התחלה ולא לבזבז על זה זמן, יש מדריכים ענקיים בנושא, אבל זאת לא מטרת המדריך

4. חיבור הדומיין לאחסון והתקנת SSL

נכנסים לאחסון שרכשנו יוצרים דומיין חדש לפי השם שרכשנו.

נכנסים לניהול הדומיין ויוצרים תעודת SSL

מסמנים את הרובריקה שמעבירה את כל הקידומות לאותו מיקום, הכוונה שלא חשוב אם הלקוח ירשום בהתחלה www או https://www. או http://www. או ישר את שם האתר בלי www אנחנו יודעים שהוא יגיע לאותה הכתובת המאובטחת שהחלטנו.
אני ממליץ לכוון את כל המאמצים ואת כל הקישורים לכותבת אחת ללא www בהתחלה ועם תעודת ההבטחה, דוגמא מהאתר שלי: https://stra.co.il/

אם לא תעשו את החלק הזה טוב גוגל יספור לכם כמה אתרים שונים והכוח שלכם יתחלק משמע הקושי להתקדם בשיווק יעלה משמעותית.

עכשיו תלכו לניהול הדומיין שלכם ותפנו את הדומיין לשדר לאחסון שלכם באמצעות הגדרות ה DNS, קיבלתם את ההגדרות המתאימות למייל כשרכשתם את האחסון, זה נראה משהו כמו זה: ns1.spd.co.il
קחו תמונה לדוגמא:

עכשיו האתר שלכם אמור לעלות באחסון.

טיפ של STRA
בשלב הראשון מומלץ מאוד לעבוד על סביבת פיתוח של האתר, או לפחות לא לפתוח את האתר למנוע החיפוש של גוגל

5.התקנת וורדפרס

תתקינו את הוורדפרס באמצעות ההתקנה האוטומטית של האחסון או תעלו קובץ של וורדפרס בגרסה הרלוונטית.

ואז תפתחו את ממשק הניהול של האתר, אם אתם לא בטוחים איך להגיע לשם דרך האחסון אז פשוט תקישו את שם האתר ולאחריו wp-admin ואת שם המשתמש והסיסמא שלכם
לדוגמא: https://stra.co.il/wp-admin

*ככה נכנסים לממשק ניהול של כל אתר וורדפרס

הגעתם לממשק הניהול של וורדפרס והוא נראה ככה:
k/oytyf++Bl1qjTbeYp6r/vwfdfx+jEvat+I7/AFQ9VhKhJhdoAAAAAElFTkSuQmCC" alt="" />

6.מערכת ניהול אתר – וורדפרס

מצד ימין ניתן לראות את כל הגורמים שמרכבים מהם את האתר, וזה מאוד פשוט ויש תמיכה באנגלית ובעברית.
אם תלחצו מצד ימין למעלה על הלחצן "אל האתר" תגיעו לאתר שלכם דרך ממשק הניהול, וזאת אחלה דרך לנווט באתר ולערוך את העמודים שאתם רוצים בתוך האתר באמצעות לחיצה

הדרך השנייה והיותר מקובלת לערוך את עמודי האתר היא דרך ממשק הניהול.
אפשר לבחור ולערוך כמעט הכל, פירוט בקצרה על הדברים החשובים:

1. פוסטים – כל עמודי הבלוג המופיעים באתר, ניתן לאתר ולערוך אותם משם

2. מדיה – כל התמונות והסרטונים שיש באתר יופיעו כאן

3. עמודים – כל עמודי האתר יופיעו כאן, הם שונים מעמודי הבלוג, שכן עמודי הבלוג הם דפים פנימיים עם עיצוב מוגדר שמתאימם לקריאה

4. עיצוב – תפריטים – מכאן ניתן לערוך את התפריטים שיופיעו באתר באזור ההדר [החלק העליון באתר] או בפוטר [החלק  התחתון באתר]

5. תוספים – האזור שבאמצעותו תוכלו לשדרג את הוורדפרס שלכם, יש אלפי תוספים שונים, תכף אני ארשום לכם את המומלצים להתחלה.

6. משתמשים – אזור בו ניתן לתת גישה נוספת לאנשים העורכים את האתר או ללקוחות שרוצים להירשם.

7. תוספים לוורדפרס

אני ממליץ להתחיל את העבודה עם מספר תוספים שיקלו עליך את התהליך וגם ישפרו את הביצועים והאבטחה של האתר.
באזור תוספים, בחרו "תוסף חדש" ובשורת החיפוש הכניסו את השמות של התוספים הבאים:

Elementor

תוסף חינמי הכי טוב שיש היום בשוק לבניית אתרי וורדפרס בצורה קלה ונוחה ללא ידע בקוד!

זה הופך את עיצוב ובניית העמודים למשהו מאוד פשוט בדומה לממשק של וויקס, רק הרבה יותר מקצועי.
כמובן שבגרסת הפרו תקבלו הרבה הרבה יותר אפשרויות וכמעט לכל בונה אתרים שעובד בתחום יש את הרישיון לגירסת הפרו.

Classic Editor

מחזיר את עריכת העמוד לגירסא הישנה והנוחה של וורדפרס, זה יעזור לכם אם תרצו לראות מדריכים ולשפר את האתר, רוב המדריכים מתייחסים לגירסא הישנה.

Duplicate Page

לחיצת כפתור ושכפלתם את כל העמוד או הפוסט ואז ניתן לערוך ולשנות, מאוד נוח במיוחד לאתרים עם הרבה תוכן והרבה עמודים

Limit Login Attempts Reloaded

תוספת אבטחה שהוא בגדר חובה לדעתי, מונע מבוטים לנסות הרבה צירופים כדי לפרוץ לאתר שלכם.

8. בניית דף הבית לאתר

טוב אחרי שהבנתם את הבסיס אפשר להתחיל לבנות.
הכי נכון לדעתי זה לבחור 2-3 אתרים שאהבתם ולקחת מהם השראה, לצייר את עמוד הבית על דף פשוט או בקובץ וורד ואז להתחיל לבנות את זה לפי רמת העיצוב שאתם רוצים.
בדרך כלל בעמוד הבית מומלץ להכניס את שם האתר ותחום ההתמחות, תמונה רקע יפה או סרטון בחלק העליון [הירו], למטה קצת מלל מתוך דף האודות, לאחר מכן מוצרים/שירותים שאתם מציעים וקצת חוות דעת אם יש.

טיפ של STRA

מי שבונה אתרים בפעמים הראשונות, מומלץ מאוד להכין דף בית פשוט בשלב הראשון ולאחר שמסיימים את כל האתר לבנות את העמוד כמו שצריך בהתאם לתוכן ולפונקציות שמייצגות אותכם הכי טוב. לדוגמא ועשיתם משהו מאוד יפה בעמוד האודות, תוכלו להעתיק את אותו חלק גם לעמוד הראשי וליצור כפתור להמשך קריאה

או פונקציה טכנולוגית בדפי המוצר שתוכלו להכניס גם בעמוד הראשי כדי למצב את המותג בהתאם.

9. התאמת צבעים לאתר

בחירת הצבעים היא נושא חשוב ברמה העיצובית אבל מעבר לחשיבות העיצובית יש כאן אלמנט של נוחות ואפשרות לשינוי, אם תבנו את הצבעים בצורה נכונה דרך "צבעים גלובליים" תוכלו בהמשך בלחיצת כפתור קטנה לשנות את הצבעים לכל האלמנטים באתר, אם תבנו את הצבעים בצורה ידנית כשתרצו לבצע את השינוי גם תאלצו לשנות בכל האתר בצורה ידנית [יכול לקחת שעות רבות של עבודה]

בדרך כלל נהוג להכין לוגו ולבקש מהמעצב שיבחר עבורכם צבעים גם לאתר.

 מוזמנים להיכנס למאמר בנושא בחירת צבעים למותג במידה ואין לכם עדיין צבעים למותג. 

אם אין לכם מעצב או שאתם רוצים לבחור צבעים בכוחות עצמכם רשמו בגוגל: color palette
ואתם התחום שבו אתם מתעסקים או את הסגנון שאתם רוצים ותקבלו מגוון צבעים שהולכים ביחד ויכולים להתאים לאתר שלכם.

אני אוהב לעבוד עם 3-5 צבעים שונים לאתר כשאחד מהם הוא בולט במיוחד ואשתמש בו בעיקר להנעה לפעולה.

כדי להזין צבעים גלובלים באתר תכנסו לעמוד הראשי, לחצו עריכה באמצעות אלמנטור, לחצו על הלחצן עם השלושה פסים למעלה בצד ימין של העמוד [נקרא לחצן המבורגר] ובחרו "הגדרות אתר", בחרו בצבעים גלובליים והזינו את הצבעים איתם אתם רוצים לעבוד