שיווק דיגיטלי רב ערוצי

קבוצות פרגון אינסטגרם

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

קבוצות אינסטגרם לפרגונים

קבוצות אינסטגרם היא התאגדות של אנשים בפלטפורמה כמו וואטסאפ. המטרה היא לעזור אחד לשני, להתקדם ברשת חברתית מסויימת כמו אינסטגרם או פייסבוק ללא תשלום. לקבוצות הפרגון יש כל מיני שמות וכינויים וכל אחד קורא לזה מעט אחרת. לדוגמא: קבוצת פרגון, קבוצת הדדיות, קבוצות פרגון בוואטסאפ, קבוצות פרגון באינסטגרם, שיתופי פעולה הדדים, קבוצות קידום, קידום הדדי, קידום אינסטגרם, קבוצת פרסום קבוצות האשטג ועוד רבים וטובים.

למה צריך קבוצת אינסטגרם של פרגונים

למשתמשים חדשים וותיקים, הרבה פעמים קשה לקבל חשיפה איכותית, שתוביל אותם קדימה, ותעזור להם להתקדם במהירות. קבוצות הפרגון באות לתת זריקת כוח משמעותית לנושא. נתונים מפוסט שלי לפני קבוצת הפרגון: 4 תגובות, 44 לייקים, 0 שמירות, 4 ביקורים בפרופיל. קבוצת פרגון אינסטגרם- נתונים מפוסט שלי לפני קבוצת הפרגון נתונים מפוסט שלי עם קבוצת הפרגון: 311 תגובות, 212 לייקים, 61 שמירות, 39 ביקורים בפרופיל תבוצת פרגון אינסטגרם- נתונים מפוסט שלי עם קבוצת הפרגון   אני אנסה להסביר מה עומד מאחורי זה בצורה מקצועית אך במילים פשוטות. האלגוריתם [המוח של האפלקציה/ התניות של מחשב] של אינסטגרם או של פייסבוק מקדם ומפיץ פוסטים לפי כמות העניין שיש בכל פוסט. אם הוא מזהה שפוסט מסויים שהעלנו קיבל 2 תגובות ו 5 לייקים, הוא מבין שכנראה הפוסט לא כזה מעניין ולא כדי לקדם אותו יותר מדי, כי הוא לא מעניין אנשים. אבל אם הוא מזהה שפוסט מסויים קיבל המון תגובות, לייקים, שמירות, הרבה אנשים נכנסו אליו, קראו, שמרו ועשו עוד פעולות הוא מבין שזה פוסט מעניין. לכן הוא עוזר לקדם ולהפיץ אותו. מאחר והאינטרס שלו הוא שכמה שיותר אנשים יבלו כמה שיותר זמן בפלטפורמה. ואם יש פוסט מעניין הוא יגרום אנשים לבלות יותר זמן אז שווה לחשוף אותם אליו.

איך זה התחיל

טוב אז החלטתי לפתוח אינסטגרם לפני מספר חודשים כדי לקדם את העסק שלי. הבנתי מהר מאוד שאני צריך משהו שיעזור לי לקדם את הפוסטים ולא רציתי להשקיע בקידום ממומן. התחלתי לברר וגילית את קבוצות הפרגון. נרשמתי לכמה קבוצות כאלה והתלהבתי מאוד שמעכשיו אקבל המון פרגון, התפוצה שלי תעלה ואנשים רבים יחשפו אלי. לצערי זה לא קורה מכיוון שקבוצות הפרגון שהייתי בהן פשוט עבדו בצורה מזעזעת ונועדו רק לקדם את מנהלים הקבוצה, שהכריחו את המשתמשים לפרגן לפוסטים שלהם, לעקוב אחריהם וממש התנהגו בצורה רודנית. אני מדבר איתכם על מאות של אנשים רק מישראל שמנסים לעבוד אחד על השני כדי לקבל פרגון ולא להחזיר. אז בעצם השם של קבוצות פרגון זה בדיוק הפוך מהשם שאמור להיות להם, קבוצות אינטרסים. אותי זה פשוט עיצבן, בתור בחור שלמד המון שנים את נושא הדיגיטל ובעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי, ובתור אדם שבאמת מאמין בהדדיות ועזרה לאחר. הגעתי לתפקידים של מנכ"ל בחברה בינלאומיות, פתחתי פעילויות שמכניסות המון כסף, ועכשיו אני נמצא בקבוצות שמנהלים חברה' לא מקצועיים בלשון המעטה וחושבים רק על עצמם והאינטרסים שלהם. לא מבינים שהם יגשימו את כל האינטרסים שלהם אם הם יעשו את זה בצורה אמיתית שתעזור גם לאחרים. הבנתי שהקונספט טוב ואפילו יכול מאוד להצליח, אבל הניהול פשוט גרוע ופה לקחתי החלטה! אני בונה את קהילת הפרגון האיכותית ביותר בישראל! אני אספר לכם קצת על כללי הקבוצה וממה הם נובעים ואחרי זה אסביר למה אצלנו זה באמת הצליח ואיך הפכנו לקהילה מספר אחת בישראל.  

כללי קבוצת הפרגון לאינסטגרם

א) הקפדה על קישורים תקינים- אינסטגרם יודעת לזהות מאיפה אנשים נכנסים לקישור שלכם. היא שותלת מזהה מסויים ואם המון אנשים מגיעים מאותה כתובת למזהה הספציפי הזה הם חושדים שזה בוט ועלולים לחסום לכם את החשבון. לכן חשוב מאוד להקפיד לתקן את הקישור ולשלוח קישור תקין בלבד, לדוגמא: קישור לא תקין: https://www.instagram.com/p/CLCMOe4n2Jl/?igshid=1s7hx5xhwr81f קישור תקין: https://www.instagram.com/p/CLCMOe4n2Jl/ צרכים למחוק את כל המלל עד סימן השאלה כולל, אני מצרף סרטון הסבר איך מכינים קישור תקין בקלות ובמהירות   ב) פרגנו לפוסטים שהיו לפניכם- כל מי שהעלה לפניכם פוסט צריך לקבל ממכם פרגון. וכל מי שמעלה אחריכם פוסט צריך לפרגן לכם, ככה מעגל ההדדיות נשמר תמיד. מספיק לפרגן 24 שעות אחורה, משמע אם העלתם את הפוסט בתאריך 15.3 בשעה 13:00 אז אתם צרכים לפרגן לכל הפוסטים שהיו לפניכם עד 14.3 בשעה 13:00. הפרגון מתבטא בפעולות הבאות: ✅לייק – חשוב מאוד לתפוצה. ✅תגובה עניינית- מינימום 3 מילים. ולא רובוטית כמו "מהמם" מכיוון שאינסטגרם מזהה שזה לא באמת פרגון אמיתי. אנקדוטה קטנה, אינסטגרם לא סופר אימוג'י כתוגבה. ✅שמירה/SAVE- חשוב מאוד, ככה האלגוריתם מזהה שהפוסט מעניין ועוזר להפיץ אותו, זה משהו שברוב הקבוצות לא מתייחסים אליו, אצלנו הוא חובה מכיוון שבדקנו וראינו שהוא משפר תפוצה חד משמעית. אני מצרף סרטון הסבר לטובות מי שלא בטוח איך עושים שמירה לפוסט     *לידעתכם, אם לא בא לכם שיהיה לכם בלאגן בשמירות ואתם באמת משתמשים בפיצר הזה, ניתן לפתוח תיקיה נוספת, תקראו לה קידום או שם אחר ולשמור לשם את כל הפוסטים של הפרגון. טוב, עכשיו אני מניח שעובר לכם בראש, זה המון פרגון לעשות ולוקח המון זמן.

אז זהו שלא!

בהתחלה באמת יקח לכם קצת יותר זמן, אבל ברגע שתתמקצעו מעט תראו שממוצע פרגון מלא לפוסט [לייק, תגובה עניינית ושמירה] לוקח כ 20-30 שניות. בדקנו את הנושא עם מספר חברים לא צעירים בקבוצה ולא טכנולגיים. בהנחה ויש כל יום 40 פוסטים שאתם צרכים לפרגן להם, ולכל פוסט תקדישו 30 שניות, יוצא ממוצע יומי של 20 דקות השקעה, תזכרו שזה השיווק שלכם. *הכנסנו את חוק ה24 שעות אחורה. אחרי הרבה התלבטויות וניסיונות וגילנו שהוא עובד מדהים. מכיוון שזה לא פייר שמישהו שמעלה פעם בשבוע ומישהו שמעלה כל יום ישקיעו את אותה כמות הזמן בפרגון, לכן רק מתי שאתם מעלים אתם צרכים לפרגן לאחרים, סה"כ הוגן. ג) פוסט ביום- מותר להעלות מקסימום פוסט אחד ביום, כדי לא ליצור ספאם בקבוצה. ברגע שאתם מעלים את הפוסט, תרשמו כמה מילים באיזה נושא הפוסט, ואפילו איזה סגנון תגובות תרצו לקבל. זה יקל על חברי הקהילה שעומדים לפרגן לכם. * את המלל תוסיפו מתחת לקישור ולא בהודעה נפרדת שוב כדי לא ליצור ספאם והפרעות מיותרות בקבוצה. ד) הכי חשוב תהנו- תפרגנו מהלב, תהיו הוגנים. גילינו שאנשים בקהילה שלנו מאוד התחברו, ומצליחים לעזור ולקדם אחד את השני, גם מעבר לגבולות הקהילה, זה אחלה מקום ליצור קשרים.

למה זה מצליח דווקא לנו

א) עשינו התקדמות משמעותית מאז ההקמה- וכל כלל שנכתב עבר שינויים רבים לפני שהגיע לצורתו הסופית. כל הכללים נכתבו בעזרת חברי הקהילה. לכל מחשבה או רעיון לפיתוח שהמנהלים או חברי הקהילה מעלים, אנחנו עושים סקר ובודקים מי בעד ומי נגד ומחליטים לפי הרוב. הסקר האחרון שעשינו היה האם לעבור למינימום 3 מילים בתגובה, התקבלה החלטה ברוב קולות. קבוצת פרגון אינסטגרם- סקר   ב) המנהלים שלנו צמחו מתוך הקהילה שלנו- ועושים את העבודה שלהם באהבה וללא תמורה. מתוך חיבור אמיתי ורצון בהצלחת הקהילה. הם לא מקבלים שום פריבילגיה, וכולם אצלנו בקבוצה שווים ומקבלים פרגון ונותנים פרגון בצורה שווה. המנהלים נפגשים לפחות אחת לחודש ודנים בנושאי הקהילה וחושבים איך לשפר אותה. הם עוברים מדי יום על הפוסטים ומוודאים שכולם באמת בצעו פרגון מלא וגם קיבלו פרגון מלא. ג) חוסר פרגון- יש נוהל ברור לגבי חוסר פרגון מצד משתתפים. מצד אחד הוא נוקשה, מצד שני הוא פיירי והגיוני.
  1. חוסר פרגון בפעם הראשונה- מזהירים בנימוס בפרטי.
  2. חוסר פרגון בפעם השנייה- הרחקה ל24 שעות.
  3. חוסר פרגון בפעם השלישית- הרחקה לאלתר.
ד) אין חובה- אין חובה לעקוב אחרי אף אחד. לא אחרי המשתמשים ולא אחרי המנהלים. למרות שאין חובה, עדיין רוב חברי הקבוצה עוקבים אחד אחרי השני, גם מעבר לקבוצת הפרגון ואם אתם מעוניינים להגדיל את העוקבים, מוזמנים לציין בפוסט ההיכרות שלכם "נשמח לעוקב על עוקב".

אז איך נרשמים לקבוצות אינסטגרם

בהתחלה היינו רושמים כל משתמש חדש בצורה ידנית, וראינו שזה לוקח המון זמן ואנרגיה. יש הרבה אנשים שאנחנו משקיעים בלרשום אותם, להסביר להם את הכללים, ולשלוח להם סרטוני הסבר. בסופו של דבר הם לא מוכנים לפרגן בחזרה לחברי הקבוצה. ורק מנסים לנצל את הקבוצה, ולכן נאלצו להוציא אותם. אז המון זמן התבזבז לחינם. ברגע שראיתי שהקבוצה צוברת תאוצה ומאות אנשים רוצים להצטרף, החלטתי ליצור אוטומציה שרושמת את המשתתפים לקבוצה. הכנתי צאט בוט לוואטספ, קראתי לו סטרייק. פרסמתי את הסלולר שלו וכל מי שרצה להירשם שלח לו הודעה. והבוט היה עושה עבורנו את כל העבודה.  

תהליך הרשמה מול הבוט לקבוצות אינסטגרם

התהליך עם הבוט עובד בצורה הבא:
  1. הוא מקבל הודעה ושולח הודעת פתיחה, שואל מה מעניין אתכם.
  2. ניתן לבחור במגוון שירותים שלנו כולל הצטרפות לקבוצת פרגון בפייסבוק או באינסטגרם.
  3. לאחר שבחרת לאן תרצו להצטרף אתם מקבלים את כללי הקבוצה ומאשרים אותם.
  4. לאחר אישור הכללים את שולחים את שם המשתמש שלכם או קישור לאינסטגרם/פייסבוק.
  5. הבוט ישמור אתכם באנשי הקשר שלו ויצרף אתכם לקהילה שלנו.
  6. כל זה ובסוף הוא גם אומר לכם תודה רבה.
בסופו של דבר יצרנו קהילה מהממת ונעימה שאנשים באמת עוזרים, תומכים ומפרגנים אחד לשני, בצורה הדדית ואמיתית. הכי חשוב היא מביאה תוצאות איכותיות ומעלה את התפוצה והקידום של החברים בה. כמובן שהכל בחינם וללא תשלום, הקהילה נמצאת כקבוצת וואטסאפ. * שימו לב שיש גם קבוצת פרגון לאינסטגרם וגם לפייסבוק. ככה שאתם יכולים לבחור את הפלטפורמה שהכי מעניינת אתכם או את שניהם. רוצים להצטרף לקהילת הפרגון החזקה בישראל?! אנחנו מזמנים אתכם לשלוח הודעת וואטסאפ לצאט בוט שלנו במספר 0559985962 קישור ישיר לשליחת הודעה והצטרפות: https://wa.me/972559985962      
לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים