שיווק אורגני
דף הבית » שיווק אורגני
שיווק אורגני הוא כל קידום או ניהול שאינו כרוך בתקציב שיווק ממומן. הכוונה היא שאנחנו לא צריכים לשלם כסף עבור המודעות.
שיווק אורגני נחשב להרבה יותר אמין מהשיווק הממומן והוא מחזיק להרבה יותר זמן כי היסודות והבנייה שלו הרבה יותר חזקים.
בניגוד לקידום הממומן שבו רואים תוצאות באופן מיידי, בקידום האורגני לרוב לוקח מספר שבועות או חודשים עד שמתחילים לראות תוצאות.
פרסום אורגני
פרסום אורגני יכול לשמש כמנוע צמחי משמעותי ומרכזי בעסק טוב למשך שנים רבות, והרבה עסקים כולל העסק שלי ממש בנויים על פרסום אורגני.
כששואלים אותי מה עדיף, אני תמיד אומר שזה משתנה בין עסק לעסק אבל אני יכול להצביע על כלל שעובד בעסק שלי, הכי הרבה לקוחות הגיעו אלי מהקידום הממומן, אבל הלקוחות הכי טובים הגיעו מהקידום האורגני.
עם תוצאות!
המטרה הראשונית של שיווק אורגני (הקידום האורגני) היא להופיע כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש או לקבל כמה שיותר חשיפות ברשת החברתית ואם התוכן שהעלנו מספיק איכותי אז הוא יעזור לנו לממש מגוון רחב מהיעדים שלנו. לדוגמא, ביצוע הזמנה באתר, השארת פרטי לקוח, קבלת שיחות טלפון, הודעות וואטסאפ או הגדלת המותג.
כדי לעשות קידום אורגני טוב אנחנו צריכים ליצור תוכן איכותי שיעניין את המשתמשים וליצור התאמה לפלטפורמה בה הוא מפורסם.
נניח שיש לנו נגריה, אז נוכל להכין תוכן איכותי בנושא עץ אורן שהוא מאוד מבוקש, להסביר איך עובדים איתו, מה היתרונות והחסרונות שלו ולפרסם את המאמר בפלטפורמה שנחליט עם כל ההתאמות לפלטפורמה. לדוגמא, באתר נרצה שגוגל ידע לקרוא אותנו בצורה טובה אז נוסיף תגיות H, נוסיף מילות מפתח סמנטיות, כותרות משנה, תגיות טקסט אלטרנטיבי, קישורים רלוונטיים ועוד.
שיווק אורגני בדיגיטל מתייחס לשני נושאים עיקריים:
הראשון הוא SEO = קידום אתרים במנוע החיפוש
השני הוא SMM = ניהול סושיאל מדיה (פייסבוק/ אינסטגרם/ טיקטוק וכו)
התחום הראשון SEO = הוא תחום מתאנדקס. הכוונה היא שאם נעלה היום מאמר איכותי מאוד על 10 סיבות לטייל בירושלים, אז יכול להיות שגם ב2030 הוא עדיין יהיה במקום הראשון בגוגל ויביא לנו משתמשים חדשים, אבל נתחיל לראות ממנו תוצאות רק בעוד תקופה מסוימת ולא באופן מידי.
התחום השני SMM = מתייחס לנכסים מתעדכנים, מה שקורה עכשיו. לדוגמא, אם נעלה את אותו המאמר, המאוד איכותי, על 10 סיבות לטייל בירושלים, אבל הפעם ברשתות החברתיות, אז הוא יהיה רלוונטי כנראה רק לימים הקרובים ולאחר מכן הסבירות שמישהו ימצא אותו תיהיה נמוכה מאוד, אבל, האימפקט שלו הוא מיידי ויכול להביא לקוחות חדשים כבר באותו הרגע.
אז מה עדיף להכין? תוכן מיידי או תוכן שיחזיק לאורך זמן?
לא תמיד צריך לבחור.
קוראים לזה אסטרטגיית תוכן רב ערוצית, כאשר נשתמש בתוכן אחד בכל פעם ועבורו ניצור התאמות גם לנכסים המתאנדקסים וגם לנכסים המתעדכנים – זאת אסטרטגיה שאנחנו בSTRA פיתחנו והיא עובדת לנו וללקוחות שלנו בצורה מדהימה!
חינם
- 0
צפו בהדרכות שלנו ובצעו בכוחות עצמכם.
למי המסלול מיועד? לכל מי שמעוניין לבצע פעולות בכוחות עצמו בתחום השיווק.
שירות דיגיטל
- 2,000
שירות אישי ע”י מומחה שיווק
לתוצאות מעולות.
למי המסלול מיועד? עסק פיזי, חנות, עסק מתפתח עם תקציב נמוך, בינוני.
שירות אישי
- 3,000
שירות מקוון עם תוצאות מצויינות.
למי המסלול מיועד? לעסקים חדשים או קטנים שרוצים לקבל את הטוב ביותר מבלי לשלם על השירות.
ארגונים ומוסדות
- דברו איתנו
השירות הטוב ביותר שאפשר לקבל מחברת דיגיטל הכולל מומחה שיווק בליווי אישי עם מענה מיידי וללא מגבלת זמן. למי המסלול מיועד? מוסדות, ארגונים, חברות גדולות או משקיעים בעלי תקציב גבוה.
מתחילת העבודה ועד סופה זכיתי ליחס אדיב, נעים, סבלני ותומך והכל נעשה בצורה מקצועית, מהירה ומסודרת.
האתר יצא פצצה ואני לא מפסיקה לקבל עליו מחמאות.
אז תודה רבה לכם חברים ואני בטוחה שנעבוד יחד בהמשך בקידום האתר.
דיאנה בן מאיר.
הוא היה מאוד מקצועי, אדיב וסבלני.
הוא נתן מעצמו גם מעבר לשעות הפעילות ומה שסגרנו ביננו ושולם.
הוא מה שנקרא יצא צדיק. אני ממש ממליצה עליו!
בסטרא מצאתי את מה שחיפשתי- צוות שאכפת לו ומלווה אותי בכל ההיבטים- עידן שמייעץ ומתכנן אסטרטגיה וזמין עבורי לכל שאלה או קושי. מעיין, דונאל וליאן שכל אחד בתחומו דואגים לי שאגיע לקהל היעד הרצוי, לחדד את הקמפיין ולבדוק מה עובד יותר טוב ומה לשנות, חשיבה יצירתית איך להגיע לעוד פלטפורמות ובניה מחדש של האתר עם המון סבלנות הקשבה ונגישות. חבר׳ה מאוד מקצועיים ולפני הכל בני אדם!! מרגישה רצון אמיתי לעזור לי להצליח ורואה תוצאות! ממליצה בחום!!
אעדכן בהמשך לגביי התוצאות אבל חשוב לי מעכשיו שאם אתה מחפשים מישהו שילך אתכם יד ביד, זו הכתובת 🙂
אני בעלת סטודיו לעיצוב ואדריכלות כבר כמעט 20 שנה בחרתי לעבור תהליך עיסקי כדי לרענן ולראות את העסק מזויות חדשות.
עידן מקצועי, מאד עניני וממש פיקס אותי בהתנהלות הסטודיו, תודה ענקית על כל התהליך כיף לעבוד עם מקצוענים❤️
בניית אתר ברמה הגבוהה שיש עם התאמת צרכים לעסק שלי.
ממליץ מאוד.
בנו לי תכנית שיווק עם צאט בוט שמסנן לי את הלידים באופן אוטומטי.
הלידים מגיעים חמים ורלוונטיים. שירות מצויין וסבלני ממליץ מאוד.
עבדנו יחד על פרויקט של צ'אט בוט לעסק.
נותן פתרון מלא לפניות לקוחות באופן אוטומטי, מקל על העבודה וחוסך בעובדים.
ממליץ בחום לכולם, שירות אישי וליווי לאורך כל הדרך ובאופן אישי על עידן מנהל העסק, בנאדם מאוד חרוץ וישר שמאמין במה שהוא עושה והולך עם הדרך שלו עד הסוף,
5 כוכבים ! תודה רבה.
מהשיחה הראשונה הבנתי את הראש, הרגשתי שהתקשורת בינינו פתוחה וכשיש תקשורת טובה (כי אנחנו קודם כל בני אדם) הפעילות השוטפת ממריאה לשחקים!
תודה תודה תודה.
אין ספק שהשינוי בעסק מורגש! ממליץ החום להעזר בשירותים שלהם 🤩
תודה רבה
עידן הוא בחור מוכשר שקודם כל ולפני הכל יש לו נשמה.
ובבחירות שלי אני תמיד מעדיף קודם כל לעבוד עם אנשים שכאלה.
זה תנאי סף.
מעבר לכך בנאדם מוכשר עם יכולות וראיה מאד מעניינת שווה לפחות פגישה.
הייתי ממליץ עליו מאוד!
8 יתרונות של שיווק אורגני
אפשרויות שיווק אורגני
קידום אורגני בגוגל – SEO הוא תחום ענקי וכנראה הגדול ביותר בעולם כיום בתחום השיווק דיגיטלי.
רוב בעלי האתרים רוצים שהאתר שלהם יופיע במקומות הראשונים במנוע החיפוש של גוגל וכמה שיותר זמן.
מנוע החיפוש של גוגל עובד בצורה הבאה:
יש לו סוג של "עכביש" – רובוט קטן שסורק עמודים ברחבי האינטרנט. ברגע שהוא מבצע סריקה הוא לוקח את כל המידע, ואת מה שרלוונטי הוא מכניס לתוך האינדקס שלו. אחר כך, כשאנשים מחפשים תוכן שה"עכביש" מצא באתרים, הוא מציג להם אותו. כלומר, מפרסם אותו בתוצאות החיפוש.
בהנחה והתוכן טוב ועומד בפרמטרים המאוד מורכבים של גוגל, הוא יציג אותו במקומות הגבוהים ככה שהרבה אנשים ילחצו עליו ויחשפו לאתר. בהנחה והתוכן לא נחשב לטוב לדעת האלגוריתם של גוגל, הוא יציג אותו בעמודים רחוקים יותר ובסבירות גבוהה מאוד שאף אחד לא ייחשף לתוכן הזה דרך גוגל.
כדי לעזור לגוגל להחשיב את האתר/העמוד שאנחנו רוצים לקדם לטוב, עושים תהליך של קידום במנוע החיפוש (אופטימיזציה).
בעצם מנסים לגרום לגוגל "לאהוב" את התוכן שלנו ולדרג אותנו גבוה יותר, בעדיפות למקום הראשון בדף הראשון, באינדקס שלו.
לכל שינוי בביטוי המפתח נקבל תוצאות שונות באינדקס של גוגל.
לדוגמא: אם נחפש את המונח- ביטוח בריאות, נקבל סדר שונה באינדקס של גוגל לעומת ביטוח בריאות מקיף.
לכן מחקר מילות מפתח מעמיק הוא חשוב מאוד לפני תחילת העבודה בקידום אורגני.
ההבדלים בין גוגל לרשתות חברתיות
שיווק אורגני בגוגל | שיווק אורגני ברשתות חברתיות | |
אסטרטגיה | מבצעים מחקר מילות מפתח להבין את מידת הביקשים לתחום שלנו ומידת הביקושים לכל סוג שירות/מוצר לאחר מכן יוצרים גנט תוכן ומחליטים איך לייצר את התכנים בצורה אסטרטגית, העבודה היא לאורך זמן ונותנת מענה מלא של ביקוש לצורך קיים | המטרה העיקרית היא להעלות צורך אצל הלקוח, בשונה מהשיווק בגוגל שם יש צורך ואנחנו רוצים לקטוף את הביקוש, כדי ליצור צורך חדש ולהביא מתעניין חדש יש צורך במספק נקודות מגע שונות, כשהסקרים של האוינברסטיאות הבחירות בעולם מעידים על ממוצע למוצר פשוט של 5-6 נקודות שונות בעוד למוצר, מורכב נדרש מעל 10 נקודות. כל נקודה מהווה אינטרקציה מסויימת עם לקוח פוטנציאלי |
תוכן | ערך הוא שם המשחק, שהקורא ירגיש נפעם וירצה להמשיך לקרוא את התוכן, נדרש תוכן כתוב, האידיאל הוא לעלות כתבה אחת בשבוע לפחות, מומלץ וכדי להשתמש גם במנוע החיפוש השני הגדול בעולם והוא יוטיוב, שם כמובן מדובר בסרטון, ואז לשלב בין שניהם ביחד ולהגדיל את הסיכוי שלנו להתקדם במהירות | התוכן הויזואלי הוא קריטי, אנשים ברשתות החברתיות עוצרים על תוכן מעניין ומושך, פלטורמות מסויימות יכולות לעבוד עם תוכן ויזואלי כתוב או תמונה בעוד שבאחרות יש חובה לעבוד עם סרטונים בלבד לדוגמא טיקטוק, אפשר תמיד להמיר מספר תכנים לסרטון קצר עם מלל, ככה שגם מלל יכול להופיע שם אם נשנה לו את התוצרה הסופית |
אלגוריתם | האלגוריתם בנוי על מידע רישתי שעובר מאתר לאתר לאורך זמן, יש חשיבות רבה להאתרים שמעבירים לך כוח ועל בנייה רשתית אמיתית אורגני וחזקה כדי לבנות מותג חזק | כל תוכן הוא נקודת התייחסות חדשה, יכול להיות שתוכן אחד יעבוד מדהים בעוד אחר יכשל לחלוטין, הלגוריתם נותן לנו חשיפה ראשונית כשמעלים תוכן חדש ובהתאם לכמות האינטרקציות, לייק, תגובה, שמירה, צפיה, או אינטרקציה אחרת מחליט שהתוכן מעניין ומגביר את החשיפה, רצפי הזמן של האלגוריתם מתחלקים לדקה הקרשה, לשעה הראשונה, ליום הראשון ול3 ימים הראשונים, לפי מידת ההצלחה הוא מחליט כמה חשיפה לתת לפוסט |
טכנולגיה | בדרך כלל טנכולגיה יותר מצקועית שדורשת הבנה כללית של תחום השיווק, באמצעות טכנולגיה נוכל רק להבין כמה להערכת המוצר הטכנולגיה אנחנו נהיה טובים לגוגל, זה לא באמת מעיד שזה נכון וכאן נכנס כמות הידע המקצועיות של מי שעושה את הקידום בפועל | אין סוף פיצרים שמתעדענים בכל הפלטורמות לעיתים דחופות, יש המון אפלקציות שעוזרות לעצב, לסגנן ולהויסף אלמנטים כדי להוציא את הפוסט הכי מוצלח, אבל בסוף זה נטו הטעם והיכולת של מי שבנה את התוכן להכין אותו |
ידע | התחום הכי קשה בעולם הקידום, נדרש ידע מקצועי משמעותי, המון ניסיון, אבל זה לא מספיק חייבים לחיות את התחום ולהכרי את כל החידושים והשינויים הקורים לעיתים תכופות | לא נדרש כמעט ידע וכל אחד יכול להתחיל ולפעמים גם מאוד להצליח, כדי שיהיה ידע עיצובי, אבל כמובן שאם מבינים איך פועלת הרשת החברתית אז הסיכוי הצלחה שלנו גבוהים הרבה יותר |
פרקטיקה | הביצוע דורש המון זמן עבודה של איש מקצוע מכיוון שצרכים לבנות הרבה תכנים, להטמיע אותם בצורה אופטימלית וכמובן לדאוג שהאתר יעבוד בצורה נקייה וחלקה לפי הדרישות של גוגל, יש אתרים קיימים שכדי לסדר את הבסיס שלהם נדרשת עבודה של 20 שעות ויש כאלה שמדובר בחודשים ועבודה משולבת עם מתכנתים ועדיים לא נגיע לשלמות. | הכי חשוב שיטת עבודה, תכנון והתמדה, אם נעבוד בצורה מסודרת ונקפיד לבצע את הפעולות בצורה קבוע ובלי לוותר אנחנו נראה עמל לתוצאתנו, אלא אם האלגוריתם בטעות סימן את החשבון שלנו ואז פשוט לא נצליח לגדול |
אוטומציה | בעיקר בתחום כתיבת התוכן, יש כלים חדשים הבנויים על AI ומאפשרים להביא תוכן לאתר, אבל צריך לזכור שגוגל ציינו מספר פעמים שהם לא יקבלו תוכן ללא ערך שנכתב באמצעות בינה מלאכותית ולכן הכלים האוטמטים כמעט ולא רלוונטים בתחום הזה | יש המון כלים שעוזרים לייצר את התוכן בקלות, יש כלים שעוזרים לתזמן ולהפיץ את התוכן בצורה חכמה, יש כלים שנותנים מענה ללקוחות, שיוצרים תוגובות אוטומטיות להודעות ולתגובות, תחום שלם ואינסופי שכל הזמן מתפתח גם לקידום אישי וגם לקידום עסקי |
על מה כדאי להקפיד | הבנה של המגמות החמות בתחום השיווק האורגני בגוגל, יצירת תוכן איכותי בעל ערך על בסיס שבועי | תוכנית עבודה נכונה, התמדה, שימוש בכלים אוטומטים שמייעלים את המענה ומשפרים את הייעילות |
למי מתאים קידום אורגני?
- למי שרוצה להביא עוד לקוחות לעסק
- למי שרוצה לבנות מנוע שיווקי חזק לטווח ארוך
- למי שרוצה למנף תוכן קיים
- למי שרוצה להגדיל את המותג והנוכחות הדיגיטלית
- לעסקים גדולים, בינוניים וקטנים
- למי שרוצה תנועה איכותית לאתר
תהליך העבודה לפרסום אורגני
רוצה לקדם את העסק שלך ולא בטוח איך? הצוות של STRA מוכנים איתך לכל אתגר! מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם
בניית אסטרטגיה לשיווק אורגני – נתחיל בבניית אסטרטגיה אישית לעסק שלך: נבין את הכיוון לחזון שלך, נבנה מטרה, יעדים אסטרטגיים ומדדי הצלחה. לאחר מכן נבדוק את השוק ואת המתחרים, נבצע מחקר מילות מפתח איכותי ונבין באיזו טקטיקה כדאי לנו לפעול. נכין גאנט תוכן מלא ונתחיל לקדם.
ניהול סושיאל מדיה – ניהול העמודים העסקיים ברשתות החברתיות ברמה הגבוהה ביותר. יצירת תוכן מעוצב שמתאים לקהל היעד שלך, פרסום התוכן בשעות השיא עם אלמנטים מעודדי מעורבות, הפצה בקבוצות פרגון ליצירת אינטראקציות רבות ובזמן קצר. מענה לתגובות, הודעות ולכל אינטראקציה נכנסת והעברת הלידים ללקוח. עיצוב ושדרוג עמוד ראשי הכולל תמונת נושא, תמונת פרופיל, מלל מתאים בביו [אודות], תגיות, מיקומים ועוד.
קידום אורגני באינטרנט SEO – בחירת ביטויים מרכזיים לקידום אורגני בגוגל. יצירת תוכן איכותי מותאם SEO, ביצוע פעולות טכניות לשיפור האופטימיזציה לקידום האורגני באתר, טיפול בתקלות ושגיאות טכניות, ביצוע אופטימיזציה לתוכן קיים באתר, מעקב אחר ביטויים ומיקומים בגוגל, שיתוף התוכן שעולה לרשתות החברתיות, רכישת קישורים לחיזוק האותוריטה, שיפור המסר השיווקי באתר וסידור היררכי של עמודים.
אסטרטגיית תוכן רב ערוצית – ביצוע התאמה מלאה לתוכן הקיים ושימוש בכל הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה עד לקבלת נוכחות דיגיטלית חזקה על בסיס קבוע. יזכרו את המותג שלך!
שאלות ששואלים אותנו הרבה על שיווק אורגני -
קידום אורגני מדבר על כל שיווק או ניהול אשר מתבצע ללא צורך בתשלום לפלטפורמה על גביה אנחנו מפרסמים.
קידום אורגני נתפס כהרבה יותר אמין ויציב לעומת שיווק ממומן, היסודות הרבה יותר חזקים והוא מביא תנועה הרבה יותר איכותית.
יחד עם זאת, בתהליך כזה את התוצאות נראה לרוב אחרי יותר זמן, שבועות עד חודשים.
את הקידום האורגני אנחנו עושים גם במנועי חיפוש וגם ברשתות חברתיות. בגוגל המטרה היא שהאתר שלנו יופיע כמה שיותר גבוה וברשתות חברתיות המטרה היא שהתוכן שאנחנו מפרסמים יגיע לכמה שיותר אנשים, בין אם זה פוסטים בפייסבוק או באינסטגרם, בדף שלנו בלינקדאין או בין אם זה ערוץ היוטיוב שלנו וכדומה..
קידום אורגני נכון יהיה בעל תוכן ברמת איכות גבוהה, כזה שיעניין את הנחשפים אליו ובעל התאמה מירבית ככל הניתן לפלטפורמה על גביה אנחנו משווקים.
קידום אורגני בגוגל מדבר על פעולות שאנחנו עושים שמאפשרות את המיקום של האתר בתוצאות האורגניות בגוגל. עיקר הפעולות שאותן נבצע הן אופטימיזציה, כתיבת תוכן איכותי מבוסס על מילות וביטויי מפתח, שיפור חווית המשתמש באתר ובניית קישורים.
בשלב הראשון נתחיל תהליך קידום אורגני בגוגל עם מחקר מילות מפתח.
זו תיהיה רשימה של עשרות (או יותר) מילים וביטויים אולי נשמע קצת כבד – בפועל, בדרך כלל זאת רשימה של כמה עשרות (או מאות) ביטויים אשר יכתיבו את הכיוון לקידום שלנו.
הקפידו להכניס תוכן עם המידע הרלוונטי והמקיף ביותר לגולש בהתאם לביטויים שמחפשים הכי הרבה מהתחום שלכם. חשוב מאוד שהביטוי הרלוונטי יופיע באותה צורה בדף המדובר באתר שלכם.
הקפידו על חוויית משתמש אופטימלית כגון זמן טעינה, ממשק ידידותי וכו'.
ככל שאתרים אחרים ימליצו על האתר שלכם יותר, ע"י קישורים שמופיעים אצלם שמעבירים אליכם, כך גוגל יתפוס מהאתר שלכם כמקור יותר סמכותי בתחום.
כמה נקודות חשובות נוספות שיש להקפיד עליהן:
*אל תשכחו את תגיות המטא – כותרת, תיאור
*הקפידו לעדכן כותרות לעמודים ולטקסטים , H1-H3 בעיקר
*בכל דף תיהיה כותרת H1 בלבד!
*לכל תמונה יש להכניס טקסט אלטרנטיבי
*מניעת תוכן משוכפל
*הימנעות מקישורים שבורים
בדרך כלל אנחנו נראה תוצאות לתהליך כולו לאחר כ3-6 חודשים ולפעמים אף יותר.
קידום אתרים אורגני הידוע גם כ- SEO (Search Engine Optimization)
בפועל אלו פעולות שונות שאנחנו עושים באתר שמטרתן להציג את האתר כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש.
שאלה מעולה התשובה היא שונה מעסק לעסק אבל ככלל אצבע זה בערך משהו כזה.
לאחר 3 חודשים ראשונים רואים מגמה.
לאחר 6 חודשים מגיעים פניות והזמנות ראשונות
לאחר 12 חודשים זה נהפך לגורם עסקי משמעותי שמכניס הרבה לקוחות חדשים.
לאחר 18-24 חודשים הפרסום האורגני יכול להיות מנוע צמיחה עיקרי לעסק.