חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרסום בפייסבוק מדריך

מדריך פרסום ממומן בפייסבוק המעודכן במיוחד עבורך. ממתחילים ועד למתקדמים.

מעבר מהיר אל

מדריך פרסום ממומן בפייסבוק - המקיף והאיכותי ביותר!

המדריך מתייחס לפרסום בפייסבוק ובפלטפורמות המקושרות לו, אינסטגרם וואטסאפ.

המדריך כולל יותר מ – 4,500 מילים והוא נטו באהבה ורצון לעזור לבעלי עסקים להתקדם ולהתפתח מבחינה שיווקית.
לאחר קריאת המדריך אתם תקבלו מושג אמיתי על קידום ממומן בפייסבוק ויהיה ברשותכם הבסיס לפרסום, מה שיעזור לכם לעשות קמפיינים ומודעות טובות בכוחות עצמכם.

המדריך מתאים למתחילים או כאלה שכבר ניסו בעבר לעשות פרסום בפייסבוק והסתבכו אך יכול לתת גם המון ערך וטיפים לאנשי שיווק מנוסים.

*נכתב ע"י עידן שמואל מייסד STRA בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי.

תיהנו.

סרטון לפרסום מודעה פשוטה בפייסבוק בלי ידע מקדים

הוספתי סרטון המראה את שלבי העבודה אם בא לכם לעשות פרסום פשוט מאוד בכוחות עצמכם דרך הפייסבוק ישירות ובלי מקדם או שימוש בכלים מתקדמים

הכוח השיווקי של פייסבוק ובמיוחד של פרסום ממומן בפייסבוק

נכון לרגע זה יש למעלה מ-2 מיליארד משתמשים, מתוכם 1.4 מיליארד מתחברים כל יום
הזמן הממוצע לבילוי בפייסבוק מדי יום הוא כ-20 דקות.
משמע אם נשלוט בפלטפורמה נוכל להגיע לקהל אדיר שרובו מבלה מדי יום זמן לא מבוטל בפלטפורמה.

האלגוריתם החכם של הפרסום בפייסבוק

הוא בנוי על ביג דאטה ובצורה מאוד חכמה הוא לומד מכל אחד מהמשתמשים את האלמנטים האישיים שלו. לא משנה כמה מורכב או פשוט הקמפיין שאתם מתכננים, האלגוריתם כנראה כבר נתקל בו המון פעמים ככה שלא תצליחו להפתיע אותו והוא ידע להביא את התוצאות המתאימות. אני אוסיף ואחזק שהאינטרס של פייסבוק הוא שתצליחו בקידום הממומן, כן… שמעתם נכון! זה מאוד פשוט, בפייסבוק מבינים שאם אתם תצליחו ותהיו מרוצים אז אתם תשקיעו יותר כסף ולאורך זמן רב יותר וככה הם ירוויח יותר, סה"כ די הגיוני… אז בלי עיכובים מיותרים נתחיל מהחלק הכי גבוה ונרד לעומק לאט לאט כדי להבין איך עובד קידום ממומן בפייסבוק ראשית – הישויות שיש לפייסבוק לפי היררכיית הכוח שלהם. חשוב להבין את החלק הזה אחרת עושים טעות וכשרוצים לשנות מאבדים את כל הנתונים שנצברו עד כה, 90% מהלקוחות שמגיעים אלי לא פתחו את הנכסים נכון ואיבדו את המידע שלהם. פייסבוק אישי – דף חשבון אישי עם שם משתמש של אדם אמיתי, כדי לפתוח אחרכך עמוד עסקי ולקדם אותו, חייבים לעשות את זה מתוך משתמש אמיתי פרטי, אחרת תקבלו חסימה וכל העבודה הקשה שלכם תיהרס. דף פייסבוק לעסק – עמוד עסקי שנפתח מתוך העמוד האישי וניתן לתת הרשאה לניהול או לעריכה לכל משתמש פייסבוק אישי. מטא ביזנס סוויט – אזור שמאגד את הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ועוזר לנו לנהל אותם ממקום אחד, גם לענות ללקוחות, להתעדכן בדברים החשובים, לתזמן פוסטים, סטוריז ועוד. אפשר לתת גישה לכל משתמש פייסבוק אישי. קחו קישור כדי שלא תסתבכו: https://business.facebook.com/ *אפשר להיכנס גם דרך הלחצן העליון בסרגל הצד בדף העסקי מנהל מודעות – האזור ממנו יוצרים/עורכים את המודעות שלנו, כרטיס האשראי שלנו נמצא שם, הקהלים שיצרנו, הקמפיינים והמודעות שאנחנו בונים. אפשר לתת גישה לכל משתמש פייסבוק אישי. קישור למנהל המודעות: https://www.facebook.com/adsmanager/ מטא ביזנס מנג'ר – זו הישות הכי גבוהה של פייסבוק ובעיקרון כל ההסבר כאן היה בשבילה, הביזנס מנג'ר הוא הכלי הכי חשוב למי שרוצה לעשות פרסום בפייסבוק, הוא מאגד בתוכו את כל הנכסים שיש לעסק. אם אתם רוצים לתת גישה למספר אנשים או להיעזר בסוכנות שתטפל לכם בקידום אז חובה להשתמש בביזנס מנגר, אחרת כמו שאמרנו בהתחלה אתם תאבדו את כל הנתונים שלכם כשתרצו לעשות שינויים ועריכות. הביזנס מנג'ר נותן אפשרות לנהל את הדף העסקי, את מנהל המודעות, את החנות, את הפיקסל לאתר, לאמת את הדומיין שלכם, לחבר את הוואטסאפ, האינסטגרם ועוד המון פיצ'רים ובמקביל לשלוט על הכל ממקום אחד. קישור להגדרות ביזנס מנג'ר: https://business.facebook.com/settings

הגדרות נכונות לפרסום ממומן בפייסבוק

ההגדרות החשובות ביותר בביזנס מנג'ר שכל מי שמתכנן לפרסם בפייסבוק חייב להכיר:

1. משתמשים – מתן גישה ושיתוף לנכס:

א. אנשים – לאיזה משתמש פייסבוק פרטי הוא הגישה לעשות שימוש בנכסים שמופיעים בתוך הביזנס מנג'ר שלכם.

מכאן תוכלו להוסיף עוד עובדים שיעזרו לכם בניהול, המקום הזה לא מתאים למקדמים אחרים, הוא מיועד רק לאנשים מתוך הארגון. לכל משתמש תוכלו לבחור לאיזה נכסים אתם רוצים לתת גישה ובאיזה רמה. לדוגמא לעובד בארגון אפשר לתת גישה לעריכה של פוסטים באינסטגרם אבל לא לניהול הכספים במנהל המודעות. מדריך פרסום בפייסבוק

ב. שותפים – לתת ולקבל גישה בפייסבוק:

הכי נכון להעניק את הגישה באמצעות קוד זיהוי העסק שלכם אותו ניתן למצוא תחת הלחצן "פרטי העסק", לדוגמא: 8881391XXXXXX5 פרסום בפייסבוק

2. חשבונות – מכאן ניתן להוסיף את הנכסים שלנו לחשבון העסקי, לדוגמא דף עסקי, חשבון מודעות, פיקסל לאתר, אינסטגרם ועוד.

א. דפים –לחצו על הוסף כדי לבחור את הדרך שבה אתם מעוניינים להוסיף את דף הפייסבוק לעסק שלכם, האפשרויות הן דרך דף שאתם כבר מנהלים או בקשת אישור לחיבור [מתאים בעיקר למקדמים ואנשי שיווק] או ליצור דף חדש.

ניהול דפים בפייסבוק מנגר

ב. חשבונות מודעות – אם יש לכם חשבון מודעות חברו אותו ע"י לחצן "הוספה", אם עדיין אין לכם ניתן ליצור חשבון חדש או לבקש גישה לחשבון קיים.

כל חשבון מודעות מתאים לאתר אחד בלבד, אם יש לכם מספר אתרים, לכל אתר צריך ליצור חשבון מודעות אחר, זה מופיע בחוקים של פייסבוק וגם יעזור מאוד לנתח את הנתונים. חיבור חשבון מודעות פייסבוק

ג. חשבונות אינסטגרם – הוסיפו את חשבון האינטסגרם שלכם כדי שהמודעות יופיעו גם באינטסגרם או רק באינטסגרם.

חיבור מודעות פייסבוק לאינסטגרם

ד. חשבונות וואטסאפ – הוסיפו את המספרים השונים, זה יאפשר לכם להוסיף לחצן בעמוד העסקי וגם ליצור מודעות שמחברות את הלקוחות ישירות לוואטסאפ, שימושי מאוד!

חיבור וואטסאפ למודעות בפייסבוק

3. מקורות נתונים לפייסבוק – האזור ממנו נמשכים הנתונים של העסק שלכם, קטלוג מוצרים, אירועים לא מקוונים, קהלים ועוד.

אנחנו נתמקד בדבר הכי קריטי כאן לרוב המשתמשים והוא הפיקסל של פייסבוק. *מתאים רק למי שיש אתר אינטרנט או עמוד נחיתה.

הפיקסל של פייסבוק

הוא יעזור לכם להעביר מידע בין המבקרים בפייסבוק שלכם לבין המבקרים באתר ולעזור לפייסבוק להבין מי המשתמשים שמבצעים את ההמרות שאתם רוצים ואיך להביא קהל הרבה יותר ממוקד למודעות שלכם. וכמובן תוכלו להמשיך לפרסם ללקוחות חמים שעוד לא ביצעו רכישה – זה נקרא ריטרגטינג. אפשר גם ליצור קהל מדויק שדומה לקהל שכבר ביצע המרה וככה להשתמש בדיוק באותם מאפיינים של הקהל שלכם למרות שפייסבוק לא מסמכים לגלות לכם אותם. וכמובן ליצור מודעות לאנשים שלא השילמו את הרכישה, לדוגמא הוסיפו לסל הקניות אבל לא הכניסו אשראי, אז תוכלו לפרסם בדיוק לאותם האנשים מודעה בסגנון: "היי, ראינו שביקרת באתר שלנו ולא סיימת את הרכישה, אנחנו כל כך מאמינים באיכות המוצר ובשירות שלנו ונשמח להעניק לך קופון של 10% הנחה באתר לשעתיים הקרובות כדי שתוכל להתרשם מהאיכות בעצמך!" הפיקסל של פייסבוק

מדידת אירועים לפייסבוק

לאחר שיצרנו את הפיקסל צירכים ליצור לו את האירועים שאנחנו רוצים שהוא יספור, לחצו על הפיקסל ואז בחרו "פתיחה במנהל האירועים" באזור הזה תוכלו לקבוע בדיוק מה יוגדר כהמרה ומה הדברים שאתם רוצים שפייסבוק יספור עבורכם. אני ממליץ להשתמש בכלי האוטומטי של פייסבוק שהוא מאוד פשוט ומאוד נוח, לוחצים על הוסף אירוע ואז בוחרים באפשרות מהפיקסל, מכניסים את כתובת האתר שלנו ופייסבוק נותן לנו לרשום על כל לחצן בצורה מאוד נוחה ופשוטה מה ההמרה בלחצן, לדוגמא אם ילחצו על הלחצן הצף של הוואטסאפ בצד המסך אפשר להגדיר שנוצרה המרה חדשה של צור קשר, או שאם לוחצים הוסף לסל תיווצר המרה חדשה של הוספה לסל כולל הסכום של המוצר ועוד. מנהל האירועים של פייסבוק

4. בטיחות המותג ואימות דומיין בפייסבוק ואינסטגרם

אנחנו נרצה לאמת לפייסבוק ששם הדומיין והאתר אליו אנחנו מפנים את הפיקסל ואת הלקוחות הוא באמת שלנו ולכן אנחנו צרכים להוכיח שהוא שלנו, פייסבוק מציע מספר דרכים לבצע את האימות, באמצעות קוד HTML אותו נכניס לחלק העליון באתר ((Header או בדרך אחרת. מניסיוני, הדרך היחידה שבאמת עובדת תמיד ולא יוצרת בעיות היא אימות באמצעות האחסון, אם אתם יודעים איפה נמצא האחסון של האתר שלכם ויש לכם גישה אליו אז פשוט תכנסו לאזור הניהול, תבחרו ברשומות DNS ותמלאו רשומה חדשה שנקראת TXT, בשם תמלאו @ ואת המלל שפייסבוק נותן לכם, זה נראה כמו בתמונה המצורפת, אם מה שרשמתי פה נראה לכם כמו סינית אז תעבירו למי שבנה לכם את האתר שיעשה לכם או שתבקשו ממי שעושה לכם את הקידום שיעשה את זה. אימות דומיין *דרך אגב זאת הדרך הכי נכונה לעשות אימות דומיינים גם לגוגל.
טיפ של STRA
*דבר אחרון וחשוב לפני שמתקדמים ליצירת המודעות. שימו לב שהאימות דו שלבי פעיל ובאמת יש לכם כזה במשתמש שמנהל את הפייסבוק אחרת זה יראה לכם כל הזמן שגיאה כאילו המשתמש חסום. טוב יאללה, סיימנו עם ההסבר על ההגדרות של עסק בפייסבוק.

איך עושים פרסום ממומן בפייסבוק?

מתחילים עם בניית בסיס איכותי למודעות לפני שנתחיל לעלות מודעות ממומנות מומלץ להכין את העמוד העסקי שלכם, זה בעצם הפנים של המודעות שלכם, הרבה פעמים כשמשתמש נחשף למודעה ממומנת הוא נכנס לעמוד של המפרסם כדי לראות כמה הוא מהימן ואיכותי לפני שהוא מבצע המרה. כמה דברים שמומלץ מאוד לעשות לפני שמתחילים בקידום המומן בפייסבוק ברמת הדף העסקי:
  1. תמונה ראשית – אם זה עסק עם אדם אחד מוביל עדיף מאוד שהוא יהיה בתמונה הראשית, במידה ומדובר בחברה גדולה,כדאי לנסות לשים את הלוגו בצורה בולטת ונעימה.
  2. תמונת קאבר – התמונה הראשונה שרואים כשנכנסים לדף שלנו ועדיף שתשדר מקצועיות ובטחון
  3. לחצן פעולה – שיהיה מול העיינם של הלקוח הפוטנציאלי, לדוגמא התקשר עכשיו [מחובר לטלפון שלכם כמובן]
  4. פוסטים – עדיף לפחות 5 פוסטים שיראו שיש פעילות, ניתן גם לשתף ממקורות אחרים בפייסבוק.
  5. ביקורות – עדיף לפחות 5 ביקורות של המלצה עם מלל נחמד, בקשו מלקוחות קרובים, זה מאוד עוזר לTRUST של הלקוחות וניתן גם להטמיע את זה לאחר מכן באתר.
  6. אודות – למלא את דף האודות בצורה טובה ומקצועית שיסביר על מה העסק ומה הערכים שהוא נותן למשתמש, שימו לב שהמילים הראשונות יראו גם במנוע החיפוש של גוגל ולכן זה מאוד חשוב לרשום את שם העסק והתחום באנגלית וגם בעברית.
  7. URL– קישור מתאים לעסק, שימו לב שאתם משנים את הקישור לדף הפייסבוק העסקי, במקום מספרים, לשם העסק או שם קרוב מאוד שיבהיר מהו שם העסק, לדוגמא: https://www.facebook.com/stra.co.il/ כדי לעשות את זה, כנסו לעמוד העסקי שלכם, עריכת פרטי הדף, ושנו את שם המשתמש
  8. הגדרות – עברו על ההגדרות וסדרו אותם לפי רצונכם, שימו לב לתיוגים, תפוצה, נראות, שהכל גלוי וקל לשימוש.עריכת דף עסקי בפייסבוק

קריאטיב לפרסום בפייסבוק

איך להרכיב מודעה מנצחת? זכרו שהמשתמשים שמבלים ברשתות לא נכנסים לשם כדי לקנות , הם נכנסים לשם כדי לתקשר עם חברים ומשפחה ולראות מה חדש. נסו ליצור הודעה לא מכירתית מדי, נסו ליצור קשר עם הלקוח, פחות מ 20% מהפוסטים שאני מעלה הם עם אלמנט מכירתי כלשהו, הרוב זה ערך וקשר עם הלקוח.

כשאני מעלה מודעה ממומנת אני מקפיד על 4 האלמנטים הבאים:

  1. מראה – תמונה או סרטון חזק ומיוחד שמושך את העיין
  2. רלוונטיות – המודעה צרכה להיות מעניינת לקהל היעד, נסו להיכנס לנעליים של המשתמש ולחשוב אם המודעה הזאת תעניין אותו.
  3. הצעת ערך – תנו משהו בעל משמעות גבוהה ללקוח.
  4. קריאה לפעולה – צרו קריאה ברורה לפעולה אחת בלבד שאתם רוצים להשיג, לדוגמא: "שלח הודעה עכשיו".
*שימו לב שניתן להשתמש במלל גם על התמונה וגם בתוך התיאור

סגנון כתיבה למודעות

סגנון הכתיבה של המודעה יכול לעשות את כל ההבדל, אני מצרף 4 טיפים שכדאי לכם להשתמש בהם כשאתם מעלים מודעה:
  1. תוצאות – דברו בבעיות ותראו את התוצאות שיתקבלו משימוש במוצר, תסבירו על איזה צורך המוצר יענה.
דוגמא: גם לכם מאוד קשה להביא לקוחות חדשים? אנחנו נדאג ל50 לקוחות חדשים מדי יום!
  1. אמינות – גרמו ללקוח להאמין בכם, ספרו על לקוחות שלכם, תראו חוות דעת, אנשים ידועים, תכניסו מספרים מרשימים
לדוגמא: הצטרפו ל -347 לקוחות מרוצים.
  1. בידול / יתרון תחרותי – מה שונה בפתרון שלכם מאשר המתחרים ולמה זה מתאים לקהל הלקוחות, פיצ'ר חדש, מחיר, שירות?
דוגמא: רק אצלנו, שירות לקוחות 24/7  בעברית ומנהל תיק אישי זמין עבורכם.
  1. פרסונליזציה/ סגמנטציה – שימו לב שאתם מדברים עם הקהל המתאים למוצר שאתם מפרסמים באופן אישי ובשפה שלו, אם אנחנו מפרסמים לעורכי דין או בעלי עסקים או לחיילים, המלל צריך להתאים לקהל היעד.
לדוגמא: בעל עסק עם רווח שנתי של מתחת ל350,000₪, המוצר שלנו מותאם בדיוק לך!

טיפ של STRA לקריאטיב נכון בפייסבוק

לאחר ניסיונות רבים ולמידה המודעות שעובדת לי הכי טוב בפייסבוק כולל 18-22 מילים בטקסט הראשי + סמיילי/אימוג'י אחד ו4 – 8 מילים בכותרת המודעה צריכה להיות פשוטה וישירה נסו דרך facebook ad copy כמה סגנונות כתיבה לאותה מודעה וככה תחליטו מה עובד לכם הכי טוב, הסיכוי שתצליחו להגיע למקסימום במלל הראשון שעולה לכם לראש הוא מאוד נמוך, נסו כמה גרסאות שונות, ניתן לעשות זאת גם באמצעות מודעות רספונסיביות אשר משנות את המלל שלהם באופן שרירותי עד שמגלות מה עובד הכי טוב ולאיזה סוג קהל אליו הן מציגות את המלל הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר ליצירת המרה.

בדיקת מודעות של מתחרים בפייסבוק

בדקו מה המתחרים שלכם וחברות גדולות עושות, ניתן לראות את כל המודעות לפי שם העמוד בפייסבוק בקישור הבא: https://www.facebook.com/ads/library החלטתם איך המודעה שלכם עומדת להיראות ומה בדיוק צרכים לעשות, עכשיו החלק הטכני של הביצוע בפועל

איך עושים פוסט ממומן בפייסבוק?

העלאת מודעה ממומנת בפייסבוק – ביצוע בפועל נכנסים למנהל המודעות, מי שכבר מבולבל אז זה הקישור: https://www.facebook.com/adsmanager ושם לוחצים על הלחצן הירוק "צור + " בחלק העליון נוכל לבחור בין יצירת קמפיין חדש לבין קמפיין קיים. אם יש לנו כבר פוסט שעלה לפייסבוק ואותו אנחנו מעוניינים לקדם אז אפשר לעשות את זה מאותו עמוד בצורה מאוד פשוטה, אפשר גם לעלות פוסט חדש לגמריי ולקדם אותו בכל מקרה אנחנו צריכים לבחור אם אנחנו הולכים על קידום שגם יופיע בעמוד שלנו וכולם יוכלו לראות אותו או שהקידום לא יופיע בעמוד העסקי ורק הקהלים שבחרנו יוכלו לראות אותו, זה נקרא קידום "דארק" לאחר שבחרנו בחלק הזה צריכים לבחור מטרה למודעה החדשה מבין האפשרויות הבאות, הסבר ממש בקצרה על כל אפשרות

סוגי מודעות לפרסום ממומן בפייסבוק

קמפיין מודעות בפייסבוק

שיכירו את המותג שלי ואת מה שאני מציע, מתייחס בעיקר למיתוג ואם צריכים להכניס אותו למקום מסויים בפאנל שיווקי אז זה המקום הראשון. בעבר היו אומרים שצריכים 7 נקודות מגע עם הלקוח לפני שהוא סומך עליך ומבצע רכישה. בעידן של היום אפשר להגיד שזה יותר קרוב ל 10 נקודות מגע. אני רואה יותר המרות באופן ניכר ללקוחות שלי שאנחנו מתחילים מרמת המודעות ומתקדמים לאט לאט עד השארת ליד לעומת לקוחות שישר מנסים למשוך לידים.

קמפיין תנועה בפייסבוק

לשלוח את הקהל לאתר שלי או לעמוד הנחיתה או לדף הפייסבוק. בדרך כלל שלב 2 במשפך השיווקי, מי שנחשף פעם אחת אני מזמין אותו להביע עניין בפעם הראשונה, מכיוון שהוא כבר ראה מתישהו את המותג זה לא זר לו והוא מרגיש בנוח להיכנס לאתר או ליצור קשר. המרה באמצעות הודעות וואטסאפ מומלץ לעשות תחת מטרת קמפיין תנועה.

קמפיין מעורבות בפייסבוק

לגרום לאנשים לעשות אינטראקציות עם המודעה, לדוגמא, לייק, תגובה, שיתוף, להקליק ועוד. זה נושא מאוד מעניין כי מי שיודע לעבוד איתו טוב ולחבר אליו תהליכי אוטומציה יכול להפציץ פה. תהליך שעובד לי מאוד טוב עם הלקוחות שלי הוא חיבור של צ'אט בוט למודעות מעורבות ככה שכל משתמש שיגיב על הפוסט יקבל אוטומטית הודעה אישית במסנגר ויתחיל שיחה עם הבוט עד ליצירת ליד/רכישה מקוונת. זה שילוב חזק ששמור למקצוענים!

קמפיין לידים בפייסבוק

יצירת פניות מלקוחות, יכול להגיע במספר דרכים, לדוגמא: השארת פרטים בטופס פייסבוק, העברה לדף השארת פרטים באתר, שיחת טלפון, הודעת וואטסאפ, אינסטגרם דיירקט או מסנגר ועוד. זהו בדרך כלל השלב האחרון במשפך, שימו לב שאם תשתמשו בו מוקדם מדי אתם המון לקוחות פוטנציאלים בדרך, לכן מומלץ להתחיל בשלבי המודעות/תנועה.

קמפיין מכירות בפייסבוק

ביצוע הזמנה/רכישה באתר מתאים בעיקר לאתרי חנות עם אפשרות סליקה או למי שיש חנות בפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ. אם הגדרתם את הפיקסל נכון תוכלו לראות לאורך כל המשפך השיווקי מי הגיע לאתר והיסף מוצרים לסל והביע עניין אמיתי ולנסות להציג את המודעה בעיקר להם, זה יעלה משמעותית את אחוזי ההמרה באתר. אחוז המרה ממוצע באתר מכירות נע בין 1-5% וכמובן שיש אתרים בהם אפשר להגיע להרבה יותר ויש כאלה שלא מגרדים את החצי אחוז, אבל תמיד אפשר לשפר את הנתון באמצעות הגעה ללקוחות חמים יותר, מתאימים יותר ולתת להם מענה מלא לחששות שלהם. תבחרו מה שהכי מתאים לכם ותעשו המשך, אני כאן ממשיך עם דוגמאות לקמפיין לידים כי אני יודע שחלק גדול מהאנשים שקוראים את המדריך הזה רוצים עוד לידים, אז אנסה לעזור כמה שאפשר עם דוגמא מתאימה. כל קמפיין שאנחנו בונים מחולק בצורה הבאה: קמפיין, סדרת מודעות, מודעות

הסבר על מבנה קמפיין פרסום בפייסבוק

1. קמפיין פייסבוק

א. בחרו שם לקמפיין, עדיף משהו כללי ברמת הקמפיין הכולל תאריך

לדוגמא: קמפיין לידים חדש 27.2.22 טיפ של STRA – בחירת שמות הכוללת הסבר מקיף ותאריך יצירה יעזור לכם מאוד לנהל את הקמפיין בהנחה ואתם מתכננים לעשות מספר קמפיינים למספר קהלים שונים.

ב. קטגוריית מודעות מיוחדות

אם זה לא סוגייה חברתית תשאירו ריק, חבל להתעכב על זה.

ג. פרטי הקמפיין

סוג קניה – ממליץ מאוד שאם אתם לא ממומחים לא לגעת להשאיר על קנייה פומבית. המטרה של הקמפיין – זה מה שבחרנו בהתחלה, אז גם לא לגעת שישאר על לידים *התכונה הזאת שימושית מאוד אם אני משכפל קמפיין ורוצה לעשות שינויי למטרה אחרת. קמפיין ממומן

ד. בדיקת A/B

חשוב מאוד לבצע בדיקות כדי להבין מה באמת עובד לקהל שלכם. מהניסיון שלי, כל פעם שלקוח אומר לי אני בטוח שזה הקהל שלי ואני בטוח שזה המלל שהקהל רוצה ואני יודע בדיוק מה לעשות, כמעט תמיד מגלים הפתעות לכן אני ממליץ גם ללקוחות שלי וגם לכם תמיד תמיד לעשות מגוון ניסיונות אחרת לא באמת תדעו מה עובד. רוב האנשים שמגיעים אלי עשו ניסיון על מה שהם חושבים שעובד וכשזה לא הצליח הם החליטו שפרסום בפייסבוק לא עובד בתחום שלהם, וזה ממש לא נכון, הם פשוט לא הגיעו לקהל הנכון עם המסר הנכון. וחבל כי לא משנה מאיזה תחום אתם, תשימו לב שיש לכם מתחרים שעושים קידום ברשתות החברתיות, אז כנראה שלהם זה כן עובד… נקודת פתיחה שלי לקמפיין חדש, היא בערך 25 מודעות שונות ביום הפתיחה, כדי באמת להבין מה עובד ולאיזה קהל ומשם לפתח את זה.

ה. מיטוב תקציב הקמפיין

הכי פשוט ושעובד הכי טוב זה מיטוב אוטומטי, אפילו אצלנו בתור חברה שיודעת לעשות פרסום בפייסבוק ברמה הגבוהה ביותר מעל 50% מהקמפיינים שלנו הם על מיטוב אוטומטי. אפשר לבחור תקציב יומי או תקציב לפי זמן, אני חושב שיותר פשוט לנהל את התקציב היומי אבל זה לא באמת משנה. אם אתם עושים את הקמפיין הראשון שלכם ואתם מתכננים עוד קמפיינים במקביל כדי לבדוק, אני מציע להתחיל עם סכום נמוך יחסית אבל לא נמוך מדי כדי שהפייסבוק באמת יוכל ללמוד משהו. 30 ₪ או 10 דולר ליום זה בהחלט מספיק. ניתן להסיק מסקנות על הקמפיין לאחר שבועיים בדרך כלל או כשמגיעם ל 1,000 חשיפות למודעה. * זכרו האלגוריתם של פייסבוק יותר חכם מכל אחד מאיתנו ויותר חכם מכל איש שיווק כזה או אחר, כדאי שתקשיבו לעצות שלו ומה שניתן לתת לו לקבוע באופן אוטומטי תאפשרו לו, הוא עובד על ביג דאטה והנתונים שלו נבדקו מיליוני פעמים.

2. סדרת מודעות פייסבוק

א. שם סדרת המודעות

אני ממליץ להכניס כאן את שם הקהל ואת השם של יצירת הקשר כדי שתדעו להבדיל בין סדרות המודעות השונות בתוך אותו קמפיין, לדוגמא: קהל שביקר כבר באתר שלי, פניה באמצעות הודעת וואטסאפ

ב. המרה

פה אתם צרכים לבחור איפה אתם רוצים שההמרה תתבצע, זה נושא מעניין כי כל קהל מעדיף להשאיר את הפרטים במקום אחר, אני אפרט בקצרה על כל אזור ותחליטו מה שהכי מתאים לקהל שלכם, וזכרו את הטיפ מקודם, מה שאתם חושבים בסבירות גבוהה הוא לא מדויק, לכן מומלץ לשכפל את הקמפיין ולבדוק איפה הקהל יוצר הכי הרבה המרות העלות להמרה הכי אטרקטיבי ולפי זה לבחור בהמשך את מיקום ההמרות. האפשרויות הן:
A. אתר
אפשר להעביר את הלקוחות לאתר או לדף נחיתה ספציפי שבו הם ישאירו את הפרטים, שימו לב שהדף צריך לכלול ערך נוסף מעבר למה שרשום במודעה אחרת אין סיבה להוציא אותו מהפלטפורמה.
B. טפסים מידיים
מומלץ מאוד לאיסוף לידים, אפשרות להשאיר את הפרטים בתוך טופס שנוצר בפייסבוק, נחשבת לשיטה הכי חזקה להביא כמות של לידים, מכיוון שרוב האנשים שגולשים בפייסבוק יעדיפו לא לעזוב את הפלטפורמה כדי להשאיר פרטים בפרסום *לפעמים לצורף פרסום בפייסבוק נתבקש לספק קישור למדיניות החברה באתר ולפעמים לא, אם המודעה לא מאושרת בלי אז ניתן ליצור עמוד מדיניות בחינם, הנה קישור לאתר שעושה את זה בחינם: https://www.privacypolicies.com/ ויש עוד כמה, אז חשפו בגוגל: " privacy-policy generator "
C.  מסנג'ר (Messenger)
פלטפורמות ההודעות המפורסמת של פייסבוק, צרכים להקפיד לענות במהירות אחרת מאבדים את הלקוחות, אפשר לחבר למודעות בסגנון הזה צ'אט בוט וזה עובד ממש מגניב עם אחלה תוצאות.
D. שיחות
קבלת טלפונים מלקוחות פוטנציאלים. סדרת מודעות לקידום

ג. קריאייטיב דינמי

לתת את האפשרות לפייסבוק ליצור עבורנו את התמונות והסרטונים באופן אוטומטי ממאגר שאנחנו נעלה, בגדול אם אתם לא מתכוונים ליצור מספר קמפיינים כדי לבדוק מה עובד הכי טוב ואתם רוצים לעשות משהו חד פעמי ולתת לו לרוץ אז תבחרו באופציה האוטומטית, אבל אם אתם רוצים לעשות משהו יותר מקצועי אז אל תסמנו את האופציה ותעשו ידני.

ד. קהל

עולם ומלואו של אפשרויות בחירה וסינון כדי להגיע לקהל הממוקד ביותר שלכם. לחלקים הראשונים ולצורך למידה הייתי ממליץ על קהלים רחבים מאוד, מעל 100 אלף אנשים כשמתקדמים במשפך ומבינים טוב יותר מי קהל היעד לכל שירות/מוצר  אפשר לנסות להגיע לקהל של 10-20 אלף אנשים בשלבי המכירה הסופיים בדרך כלל ברמת שיווק חוזר ללקוחות אפשר לעבוד על קהלים באזור ה 5000 .
סוגי קהלים לפייסבוק ואינסטגרם:
קהל שמור – תכניסו את הנתונים שנראה לכם באופן ידני, בדרך כלל זה מה שעושים בקמפיינים ראשוניים. קהלים דומים – משתמשים שדומים בתכונות שלהם לקהל אחר, לדוגמא אם הגעתם למצב שיש לכם 100 לידים בפייסבוק ואתם לא בדיוק בטוחים מי הקהל המדויק שלכם תוכלו לעשות קהל דומה לקהל שביצע המרה ופייסבוק יקח את הנתונים שלהם באופן אוטומטי ויצור קהל דומה שיכול להביא המון המרות לעסק. קהלים מותאמים אישית – אם יש לכם רשימה של לקוחות או של אנשים שהביעו עניין תוכלו לעלות אותם וליצור מהם קהל מותאם אישית לצרכי העסק שלכם. אני מאוד אוהב להשתמש בפיצ'ר הזה בצורה הבאה: -יצירת קהל מותאם אישית מלקוחות החברה -יצירת קהל דומה ללקוחות החברה ואז פייסבוק יוצר לי קהל עם תכונות דומות ללקוחות שאני כבר יודע שרכשו אצלי, זה עובד אחלה!

טיפ של STRA לקהלים בפייסבוק

את יצירת הקהל עדיף לעשות מהאזור המתאים במנהל המודעות לפני שמתחילים לבנות מודעה, ככה תוכלו ליצור שינויים שישפיעו על כל המודעות במקביל, קישור לאזור המתאים במנהל המודעות: https://business.facebook.com/adsmanager/audiences *בכל מקרה בדף הזה לא ניתן לשכפל קהל, זה מאוד מעצבן אבל אל תנסו כי פשוט בלתי אפשרי… בואו ננסה לעשות אחד לדוגמא, נניח שאני בעלים של חנות תכשיטי יוקרה ומעוניין לעשות שיווק לקהל שהגדרתי כרלוונטי, לדוגמא נשים מגיל 28 עד גיל 55 שאוהבת אופנה, תכשיטים, קניות וכו. *מומלץ ליצור 2-3 אווטרים [דמויות לדוגמא] לכל קטגוריות מוצר/שירות שאני מתכנן לפרסם ולפי זה ליצור את הקהל כמה שיותר ממוקד.

סעיפים לבניית קהל למודעות ממומנות בפייסבוק

מיקום: איפה האנשים נמצאים לבחור את המדינות הספציפיות שבהם הקהל שלכם נמצא זה הכי קל, פשוט רשמו אותן, אם זה רק ישראל אז רשמו ישראל ותוכלו להוריד את האזורים הלא רלוונטיים במידה ויש, נגיד אילת [אין משלוחים לאילת]. זה נהיה קצת יותר מורכב כשרוצים להגיע לאזורים ספציפיים במדינה בלי לבחור אזורים אחרים. אם נרשום תל אביב או חיפה אנחנו ניתקל בבעיה בהגדרת הרדיוס וגם המיקומים יהיו לא מדויקים, אני ממליץ להכניס את המונחים באמצעות הנחת הסמן והגדלה לרדיוס הרצוי, כך גם תוכלו להתרכז בפנים הארץ או בקו החוף, לפי הרדיוס הרצוי לכם. ככה נראה מיקוד קהלים איכותי: מיקום קהל למודעות ממומנות טיפ של STRA – שימו לב שיש אפשרות בחירה בין אנשים שגרים במקום מסויים לבין אנשים שנוסעים בו או מטיילים בו, לדוגמא נסעו בדרך לעבודה או סתם יצאו לטיול במרכז והם בכלל גרים בצפון. ברירת המחדל של פייסבוק היא כל האנשים, מטיילים וגרים אז מומלץ לשנות את זה רק לגרים אם אתם לא בטוחים. פרסום בחירת קהל לפי מקום מגורים או מבקרים באזור אני חוזר לדוגמא שלנו, הייתי יוצר ללקוח 2 קהלים שונים במיקומים, 1 שזה כל ישראל, 2 רשימת 20 הערים/מושבים הכי אמידים בישראל, כי הלקוח הגדיר את המוצר שלו לקהל יוקרתי ואין אפשרות בישראל לסנן לפי הכנסה.

ה. גיל קהל שיחשף למודעות

מסתמן כאלמנט די פשוט רק שימו לב שצרכים לעשות הפרדה בין המשלם/המתעניין לבין המשתמש במוצר/שירות אני אתן דוגמא, אחד הלקוחות שלי הוא יועץ בענייני אנורקסיה, הוא באמת מביא אחלה ערך ותוצאות מדהימות עבור הלקוחות, בתור התחלה הוא כיוון את המודעות שלו לקהל שחשב שיכול לצרוך את השירות, חולי אנורקסיה מגיל 12 עד 28, שזה בערך טווח הגילאים שבו יש הכי הרבה חולים. אבל מה שהוא לא לקח בחשבון זה שכמעט ואין סיכוי שהקהל שלו ישלח הודעה כי הוא לא נמצא בשלב מודעות מתאים, לאחר שאיתרנו את הבעיה העברנו את המודעות לקהל יותר מבוגר, להורים של אותם חולים, כי בדרך כלל הם אלו שצרכים לעשות את הצעד עבור החולה וזה שיפר את יחס ההמרה באחוזים מדהימים, אז תזכרו שיש את מי שמשתמש בשירות ואת מי שרוכש/פונה עבור השירות. אותה דוגמא הייתה לי גם עם צעצועי חשיבה וגם עם בית אבות.

ו. מגדר

זכר, נקבה או כולם. מעלה כאן שאלה מעניינת ששווה לשקול, האם הקהל שהשאיר את הפרטים הוא בהכרח הקהל שיהפוך ללקוחות הטובים ביותר שלכם? עוד מקרה שהיה לי עם לקוח – הגדרנו את הקהל לנשים וגברים, לאחר תקופה גילנו שהרבה יותר נשים השאירו פרטים והביעו התעניינות, לכן פייסבוק באופן אוטומטי הבין שנשים יוצרות המרה הרבה יותר זולה וחשף את המודעות כמעט רק לנשים, לכאורה זה היה צריך לעבוד מעולה אבל בפועל כמעט ואף אחת מהן לא רכשה ומנגד המעט גברים שהשאירו פרטים סגרו והפכו ללקוחות טובים. כשגילנו את זה כמובן שעשינו התאמות ושיפרנו ביצועים, זה חלק מתהליך האופטימיזציה שחשוב לעשות.

ז. שפות

השאלה שאתם צרכים לשאול את עצמכם היא באיזה שפה הלקוחות שלכם הגדירו את הפייסבוק שלהם, אני מאוד ממליץ להגדיר שפה ולא להשאיר ריק כי זה מרחיק בוטים ומיני מזיקים. פילוח מפורט: סננו כמעט הכל דרך אפשרית את הלקוחות המדויקים שלכם, יש כאן מאות אפשרויות שונות שמחולקות ל 3 קטגוריות דמוגרפיה – השכלה, תעסוקה, משק בית ועוד תחומי עניין – דפים אהובים, תחומי עניין שנקלטו לפי החיפוש של הלקוחות או פוסטים אליהם הם עמדו, או דברים שפייסבוק הקליט והחליט שהם מתאימם לאותו לקוח התנהגויות – שימוש במכשיר מסויים [לדוגמא אייפון בגירסא החדשה ביותר יכול להעיד על משתמש אמיד שאוהב לנסות דברים] או אנשים שאוהבים לרכוש דרך האינטרנט ועוד. * לחצו "עיון" כדי לראות את כל האפשרויות, לחצו "הצעות" כדי לקבל מפיייסבוק המלצות זה עולם בפני עצמו וצריך לעשות לזה מדריך שלם כדי להסביר את זה ממש לעומק. ולסיום הקהלים שימו לב שלכל אפשרות סינון יש אפשרות ל – "צמצם" או "לא כולל" זה מאוד שימושי כדי להגיע לקהל ממוקד יותר ואיכותי יותר, את הנתונים פה אפשר בדרך כלל למלא אחרי שפילחנו את תוצאות הקמפיין לעומק וגילנו מי מגיב הכי טוב למודעות.

ח. מיקומים (בתוף הפלטפורמות)

בחירה במיקום אוטומטי תיתן את האפשרות לפייסבוק לבחור עבורכם את המיקום וכנראה שהוא יפרסם אותו בכל מקום שהוא רואה לנכון שיכול להביא לכם המרות. במיקום הידני תוכלו לבחור בדיוק איפה תרצו שהמודעות שלכם יוצגו, אם זה בתוך הפייסבוק באזור ה-סטורי בלבד או באינסטגרם בפיד וברילס, או בכלל אתם מעדיפים שזה יוצג באתרים שותפים או באזור המסנגר. אם אין לכם עדיין את המידע הנחוץ תנו לפייסבוק להחליט עבורכם ולהגיע למקסימום תפוצה וכשתגלו מה עובד תעשו את הסינון.

3.מודעות פייסבוק ואינסטגרם

א. שם המודעה

המלצה שלי לתאר את מה שרואים בתמונה או בסרטון כדי שתדעו להבדיל עוד לפני שנכנסתם למודעה עצמה, לדוגמא: דוגמנית עם צמיד זהב דגם נחשון.

ב. זהות

תוודא שהנכסים הנכונים שלכם מחוברים, עמוד פייסבוק ואינסטגרם לפייסבוק יש איזה עניין לחבר עמוד לא קשור כברירת מחדל, אז תקפידו לשנות במידת הצורך.

ג. הגדרות מודעה

בחרו תמונה יחידה או קרוסלה עם מגוון מוצרים/שירותים

ד. קריאייטיב של מודעה

כאן אתם מכניסים את הקריאטיב שהכנתם בשלב הראשון: תמונה/סרטון, טקסט ראשי, כותרת, תיאור, [מומלץ כי בחלק מהמיקומים הוא בוחר את התיאור במקום הכותרת], קריאה לפעולה מתוך הרשימה. אפשר וכדטי להכניס מספר אפשרויות במלל וככה הפייסבוק יעשה ניסיונות ויבדוק מה עובד הכי טוב, זה נקרא מודעה רספונסיבית ממליץ שתשתמשו בסמיילים ודברים שמושכים את העיין, מי שלא בטוח איך שיחזור לאזור במדריך של הקריאייטיב

ה. יעד

בהתאם למיקום ההמרות שבחרת בסדרת המודעות. אם בחרת בהשארת פרטים באתר אז תכניסו את הקישור לעמוד הנחיתה, אם בחרת בטופס לידים בפייסבוק אז תיצרו אחד וקשרו למודעה, אם מדובר בשיחה אז תכניסו את הטלפון המתאים.

ו. מעקב

סמנו את הפיקסל במידה ויש, במידה ואין השאירו ריק. מצד שמאל ניתן לראות דוגמא למודעה ואם תלחצו על "תצוגה מקדימה מתקדמת" תוכלו לראות איך המודעה נראות בכל מיקום ברחבי הרשת. מודעות פייסבוק ואינסטגרם

אישור מודעה לפרסום בפייסבוק

זהו, בשעה טובה ומוצלחת סיימנו לבנות את הקמפיין, לחצו על פרסם בתחתית העמוד. ההודעה לא מפורסמת באופן מידי והיא עוברת בקרה של פייסבוק, בדרך כלל שעתיים – שלוש עד שמאושרת סופית ועולה לאוויר. בדיקה, בדיקה, בדיקה ואז אופטימיזציה… אין כזה דבר לתת לקמפיין לרוץ והכל טוב, אתם מבזבזים משאבים, חייבים לעבור על הנתונים ולעשות שיפורים ושינויים כל הזמן.

טיפים לבניית קמפיין ממומן לפייסבוק

שכפול קמפיין ומודעות

לאחר שעשיתם את הקמפיין ובמידה ותרצו לעשות עוד קמפיינים דומים אין צורך לחזור על כל התהליך מההתחלה, אפשר לעשות שכפול לקמפיין ולעשות את השינויים בקמפיין המשוכפל, אם שינתם את מטרת הקמפיין לאחר השכפול יכול מאוד להיות שחלק מהתוכן ימחק או לא יוצג בצורה תקינה ולכן מומלץ לחזור לקמפיין המקורי, לעשות העתק לחלק שלא עבר טוב והדבק בקמפיין החדש, ואם זה עדיין לא עבר מושלם אז תכניסו ידני.

משתנה אחד כשמבצעים בדיקה

כשעושים קמפיין לבדיקה שימו לב שמותר לבצע רק שינוי אחד אחרת לא תדעו למדוד אם השינוי הוא זה שהביא את התוצאה או לחלופין השינוי השני או השילוב של כל השינויים. לדוגמא, לשנות רק את מטרת הקמפיין או רק את הקהל או רק את המלל בתוך המודעה.

ניתוח נתוני קמפיין

ניתוח לנתונים ניתן לראות מהעמוד הראשי באמצעות הלחצן "דוחות", תעברו על הדברים ותראו מה עובד לכם טוב ולפי זה תבנו התקדמות. הזמן המינימלי שאני ממליץ עליו לבדוק אם קמפיין עובד הוא 10-14 ימים ורק לאחר מכן להתחיל לעשות שינויים.

זמן מדידה מומלץ

כדי לקבל באמת תוצאות ולהבין את הערך של הפרסום בפייסבוק צריכים לתת הזדמנות של 3 חודשים ולעשות שינויים בערך כל שבועיים. רק אז נוכל להגיע להבנה אם הקידום עובד באמת בצורה איכותית ומה המקסימום שניתן להפיק ממנו. אם ניסתם לעשות לבד או באמצעות מקדם ולא הצלחתם זה לא אומר שהפרסום בפייסבוק לא עובד, זה אומר שכנראה פספסתם משהו בדרך, יכול להיות ברמה הטכנית או ברמה הקריאטיבית או ברמה האסטרטגית. הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם עובד, נקודה.

עלות פרסום ממומן בפייסבוק

תקציב מינימאלי מומלץ כדי לנסות להתחיל בכוחות עצמכם לדעתי הוא לפחות 1,000 ₪ בחודש, כדי שתוכלו לנסות 2-3 קמפיינים קטנים. להיעזר באיש מקצוע יכול לתת המון ערך ולהביא הרבה יותר המרות אם מדובר באיש מקצוע בעל ידע ורצון אז אפשר לפעמים באותו תקציב להכפיל ואף לשלש את כמות ההמרות שלכם, שלא לדבר על זמן העבודה וכאב הראש שמתפנה לכם. העלות של ניהול הקמפיין בדרך כלל נעה בין 1,500 ש"ח ל – 2,000 ש"ח בחודש ותלויה ברמת המורכבות, לעלות זו יש להוסיף עלות של הקמת הקמפיינים או התחייבות למספר חודשים, כמובן שאפשר למצוא גם זול יותר אבל אתם מכירים את המשפט, הזול עולה ביוקר… בוא נגיד שפחות מ 2,500₪ סה"כ עבור ניהול ותקציב לפרסום בפייסבוק עדיף לכם לעשות את הדברים בכוחות עצמכם. כל המידע שהכנסתי במדריך הזה הוא הרקע והבסיס לקידום, יש עוד המון מה ללמוד ברמה הטכנית, ברמת הקריאטיביות וכמובן בבניית אסטרטגיה לשיווק שמתאימה לעסק שלכם ומקדמת אתכם. שמחתי לעמוד לרשותכם ומקווה שאהבתם את המדריך ותצליחו לעשות מודעות בכוחות עצמכם. תודה על הקריאה עידן שמואל מייסד STRA ואם בא לכם שאנחנו נעשה לכם את הפרסום לפייסבוק ברמה הכי גבוהה שיש אז תכנסו לעמוד המוצר: קידום בפייסבוק או שפשוט תשאירו פרטים (:

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!