ערוץ יוטיוב – איך לעשות את זה נכון

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

ערוץ יוטיוב

אז יש לכם כבר ערוץ יוטיוב אבל אתם רוצים להיות יוטיוברים מהשורה הראשונה המדריך הזה הוא בשבילכם,

אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בבלאגן ולהפוך אתכם להכי מקצועיים שאפשר.

איך להיות יוטיובר

יוטיובר
יוטיובר

נתחיל בעיצוב הערוץ – שימו לוגו, תמונה נושא, תבחרו סרטון להציג ללקוחות חדשים, שווה לנסות את הסרטון הכי מזמין וטוב שלכם, וסרטון להציג ללקוחות חוזרים, או פלייליסט, כי תרצו שאנשים יחזרו אליכם לערוץ לראות מה חדש אצלכם

יוטיוב קצרים / שורטס:

פיצ'ר חדש שהם עשו ומאפשר דרך האפליקציה של יוטיוב להיכנס ליוטיוב שורטס.

מדובר על סרטונים של עד 60 שניות.

זוהי הזדמנות רצינית להשתלב במקום טוב ביוטיוב שעדיין לא התפתח, הסגנון מאוד דומה לטיקטוק ואינסטגרם.

מדובר על אזור הרבה פחות תחרותי ועם פוטנציאל גדול.

כוונת המשתמש

כמה שהסרטון יהיה יותר קרוב לכוונת המשתמש הוא יופיע במקום גבוה יותר בחיפוש של יוטיוב

יש הרבה פרמטרים להחלטה האם הסרטון מתאים או לא אבל יש 2 מאוד חשובים ונתייחס אליהם:

  1. כותרת מתאימה מבחינת מילות מפתח והסבר
  2. תמונה נכונה

ההחלטה אם זה כוונת המשתמש או לא נקבעת על סמך הזמן שהצופה נשאר בסרטון שנפתח

קופירייטינג:

בעיקר בכותרות חשוב לרשום בשפה שתגרום ללקוח להתעניין.

חדש, שונה -אנשים מאוד אוהבים דברים שהם עוד לא מכירים

להשתמש במילה את/ה זה גורם ללקוח לתחושת עניין אישית

מספרים – 30 דרכים להוריד במשקל.

להשתמש בהוכחות ממפורסמים אחרים – לדוגמא: המתכון הסודי שהשף סטן הכי אוהב

דוגמא לכותרת משמעמת: כנסו לראות את העוגה שהכנתי

דוגמא לכותרת מעניינת: השיטה החדשה והקלה להכין את העוגה שהילד שלך הכי יאוהב!

דוגמא לכותרת משעממת: שיעור יוגה 24

דוגמא לכותרת מעניינת: תרגילי יוגה חדשים למתחילים שישאירו את האחרים בשוק – הסבר מפורט.

לא משנה מה תעשו אל תשכחו שאתם רוצים לקדם את הסרטון בחיפושים ולכן שמרו על מילות המפתח שלכם בפנים

אינגייגמנט / אינטראקציות אפשרויות בתוך סרטון:

לייק – אהבתי את הסרטון, מעולה לנו.

אנלייק – לא אהבתי את הסרטון, זה בסדר מדי פעם שיעשו את זה כי מראה על אמינות ויש שיגידו שיוטיוב אפילו מעודד את זה.

מעבר לסרטון הבא – להמשיך לעוד סרטון, עדיף מאוד להכניס סרטון בנושא דומה לקודמו כדי שהרצף ישמר והעניין של הצופה, לדוגמא: סרטון על קידום ערוץ יוטיוב אפשר להמשיך בסרטון קידום ממומן ביוטיוב או סרטון אסטרטגיה להצלחה ביוטיוב.

מעבר לפלייסיט – הכינו רשימה של סרטונים תחת אותה קטגוריה שמדברים על אותו נושא, זה מאוד יעזור לצופים שלכם, יכול להיות פלייליסט שלם על קידום ביוטיוב ולכלול המון סרטונים מעניינים לצופה.

סאבים ביוטיוב

סאבסקרייב או סאב בקיצור – הרשמה כמנוי, מאוד חשוב כדי שהסרטונים הבאים גם יגיעו אליהם והדף שלנו יגדל

רינג דה בל – "צלצל בפעמון" – זה גורם למשתמש לעקוב אחרי כל העדכונים שלנו ויצר סופר מנוי שיקבל עדכון על כל סרטון שנעלה וככה יגדיל את הצפיות והאינטראקציות בערוץ שלנו.

איך לפרסם ערוץ יוטיוב

שיווק, שיווק, שיווק

לפרסם ברשתות החברתיות את הווידאו שהכנת.

לא רק בנכסים שלכם, גם בקבוצות.

תטמיעו את הסרטונים בפורמים, בבלוגים, או כתשובות לשאלות בפורמים כמו קווארו

אין לזה סוף עד שלא קיבלתם ניקוד טוב ורואים אותכם בחיפוש וגם בהמלצות של יוטיוב

כמובן שיש קידום ממומן ביוטיוב וזה נושא ענקי וגדול שמצריך מיומנות וניסיון, אני מזמין אותך לקרוא את המאמר המלא בנושא, לחץ כאן למעבר.

הערות להכנת סרטון טוב:

אל תעמד קרוב מדי למצלמה

השעות הכי טובות לצילום הם שעות עם אור יום.

אם אתם לא יכולים לצלם באור יום עדיף שתעשו את זה באמצעות 3 מקורות אור, 1 בכל צד מלפניכם  ועוד אחד מאחוריכם באחד הצדדים כדי להעלים את הצלב מאחוריכם.

עדיף שהמצלמה תהיה בגובה העיניים שלכם ומולכם

 

רקע – עדיף נקי או שמתאים לסרטון, אפשר להכניס אלמנטים של צבע מגניב ע"י מנורה שמכוונת על הרקע

תחשבו איפה אתם עומדים מול המצלמה, יכול מאוד להיות שתרצו להוסיף מלל או כרטיסיות או להקפיץ משהו ערוך בתוך הסרטון, במקרה כזה עדיף שתעמדו רק בחצי מסך אחד.

אם תעמדו רק בחצי מסך תוכלו גם לשנות זווית לכאורה, פשוט תחתכו לחצי מסך שאתם נמצאים בו ואז יראה כאילו עשיתם זום אין, ככה תוכלו לעבור בין טייקים [זה גם נראה מקצועי שאתם מצלמים עם 2 מצלמות]

הופעה ושפת גוף:

תקפידו על כך שההופעה שלכם תהיה מוקפדת בלי דברים בולטים שלא במכוון, נניח שתכינו את הכל בצורה מושלמת ובטעות לא תסדרו טוב את הכפתור בחולצה, זה ימשוך את תשומת הלב של הצופה ולא למקום שאנחנו רוצים.

שימו לב שאתם לובשים בצורה מקצועית לנישה שאליה אתם מצלמים, אם זה אופנה אז תהיו אופנתיים, אם זה עסקים אז בצורה מכובדת, אם זה בישול אז ביגוד מתאים, ובכל תחום שתבחרו תתלבשו בהתאם ובצורה שתצייר אותכם כמקצוענים.

 

לא לשים ידים בכיסים, ולא לשלב ידים ולדבר

ידים פתוחות מסמנות הזמנה ופתיחות נסו להשתמש בזה מדי פעם.

עמידה זקופה, וכדי לאמת דברים תנו קידה קלה.

שפת הדיבור שלכם צרכה להיות חופשית ונעימה, ולא רובוטית, הטיפ להצליח בזה הוא לחשוב שאתם מצלמים או מדברים לחבר קרוב, אתם תראו קלילים ומלאי ביטחון.

לא לדבר ברבים – היי לכולם זה לא טוב, כי זה מרחיק את הצופה, עדיף או לא להתייחס למי שצופה או לפנות באופן אישי, לדוגמא: "היי, אני עידן מ STRA ואני רוצה לדבר היום על…"

ואז לבנות עניין בסרטון באמצעות הדגשת הערך, לדוגמא: בסרטון זה אני עומד להראות לך איך להגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל"

לא לדבר לאט מדי, אנשים רוצים לשמוע את הדברים מהר ובצורה עניינית, זאת לא שיחה, זה מונולוג.

לנסות להגיד כמה שפחות אממממ וכמה שפחות לבלוע רוק.

קול – אנשים שונאים סרטונים עם קול לא איכותי.

הכי חשוב שאת הסרטון תצלמו במקום שקט, אם יש לכם אולפן אז כמובן שזה מושלם אבל בהנחה שלא, תנסו לצלם במקום כמה שיותר שקט.

ציוד ליוטיוב:

מצלמה:
כמובן שאפשר לקנות מצלמות איכותיות ומקצועיות באלפי שקלים, אבל אם יש לכם אייפון או גלקסי טוב זה יכול בהחלט להספיק.

מיקרופון:

אפשר לקנות כמובן מיקרופון איכותי וזה באמת חשוב מאוד, אפשר להשתמש במיקרופון של הסלולר או שאפשר ללכת על אפשרות ביניים שהיא מיקרופון שמתחבר מהסלולר עם קליפס לחולצה, היא נקרא: lapel microphone , יש גם את גרסת ה wireless או לנסות להשתמש באיירפודס פרו.

אקו:

אם יש לכם אקו או קול מוזר בחדר ההקלטות, ניתן לקנות ספוגים מיוחדים באמזון שמונעים אקו ועושים עבודה מדהימה, חפשו: acoustic from egg

מעמד למצלמה:

אפשר לקנות מעמד פשוט למצלמה או לטלפון מאליאקספרס, תנסו לקחת משהו גבוהה שיהיה לכם מגוון זויות, העלות היא באזור ה 80 ₪ , חפשו באנגלית tripod stand

איך להתחיל:

לאחר שבחרנו נישה ממוקדת והבנו איזה ערך אנחנו רוצים להביא לצופים, נבצע חקר מילות מפתח לנישה שלנו (ניתן לראות את המדריך בנושא באתר) ואז אפשר להתחיל באסטרטגיה של כוח התחלתי ואז להוריד לאט לאט, לדוגמא כל יום סרטון במשך חודש ולאחר מכן 2-3 סרטונים בשבוע.

תבקשו קודם כל מהמעגל הקרוב שלכם לעקוב אחריכם, חברים, משפחה, מכרים, קולגות, בעצם כל מי שתוכלו, כי אף אחד לא מכיר אותכם וכנראה שלא ירצה לעקוב אחריכם אם אין לכם עוקבים.

שם לערוץ – עדיף לשתול בתוך השם את מילות המפתח החשובות ביותר לערוץ. תזכרו שערוץ טוב בתור התחלה מתעסק רק בנושא אחד, לדוגמא שיווק בפייסבוק או מוזיקת ראטרו או אפיית עוגות, ערוץ שמתפזר לכמה נושאים די יורד בכולם ומאבד את המיקום מבחינת האלגוריתם, אם יש לכם 2 ערוצים תוכלו להוסיף בצד את הערוץ השני שלכם וככה אנשים ידעו שיש לכם 2 ערוצים ויעברו ביניהם.

תוסיפו את מילות המפתח הרלוונטיות לערוץ בהתאם לנישה שלכם, זה חשוב מאוד למיקוד הערוץ..

תעלו סרטון ראשון לפי מילות מפתח, תיאור טוב, שימו תמונה נושא מושכת לסרטון.

שלחו למעגל הקרוב את הסרטון ובקשו מהם לפרגן בתגובה, לייק, ולעשות לכם עוקב.

פרסמו ברשתות החברתיות את הווידאו.

שתלו את הסרטון המלא בפורמים וכתשובות לשאלות רלוונטיות ובקבוצות פייסבוק.

הצטרפו לקבוצת פרגון ליוטיוב בפייסבוק והשתמשו בה כדי לפרגן לאחרים ולקבל פרגון בחזרה.

 

איך להשתפר:

כל הזמן לשאול חברים ואנשים ולבקש ביקורות כדי להשתפר.

רק מהביקורות של אנשים אחרים אנחנו נלמד, כמעט לכל בני האדם יש נטייה להגזים או לא להעריך בצורה אובייקטיבית את היכולות שלהם והיצרה שלהם.

להוסיף תמונות לסרטונים באמצעות תוכנות עריכה.

להשתמש במספר מצלמות או לערוך את הסרטון שיראה כמו כמה מצלמות באמצעות עריכה

 

טיפ נוסף לסיום, היכנסו ליוטיוב ותחקרו את האתר, בדקו איזה יוטיוברים אתם אוהבים ומה הם עושים בכדי להצליח, איך נראה הסרטון שלהם ובאיזה ביטויים הם משתמשים, עכשיו אחרי שקראתם את המדריך תדעו לשים לב לדברים הקטנים וללמוד מהם.

ממליץ לכם גם לקרוא את המדריך המקיף הנוסף שהכנתי הוא יסביר לכם שלב אחרי שלב מה צריך לעשות בכדי לפתוח ערוץ יוטיוב – למדריך המלא על פתיחת ערוץ יוטיוב לחצו כאן  .

זכרו שלהפוך ליוטיובר מצליח זאת עבודה קשה, וכמובן לבנות אמון וקהל עוקבים זה משהו שלוקח זמן. אך אם הסרטונים שלכם יהיו בעלי תוכן איכותי ותקפידו על הכנת סרטונים מקצועיים אני בטוח שתצליחו.

 

 

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים