שיווק דיגיטלי רב ערוצי

פתיחת ערוץ יוטיוב

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

מה זה ערוץ יוטיוב ?

ערוץ היוטיוב שלכם הוא בעצם הדף שאליו אתם מעלים את כל התוכן שלכם

מה שאנחנו רוצים זה שאנשים יצרו איתנו קשר ארוך טווח

אנחנו נעשה סרטונים טובים עם אופטימיזציה איכותית

אם נעשה את זה טוב יהיה לנו הרבה עוקבים

אם יהיה לנו עוקבים נוכל להרוויח ב -2 דרכים

  1. פרסומות של יוטיוב בעמוד שלנו – נקרא מוניטזציה.
  2. לקדם מוצר/שירות שלנו או של מישהו אחר.

פתיחת ערוץ יוטיוב עסקי

כדי להתחיל לקדם בצורה ממומנת או להרוויח כסף ולהשתמש בכל האפשרויות של יוטיוב אנחנו צרכים להפוך לשותפים רשמיים. YouTube partner program או YPP

כדי להפוך לשותפים כאלה אנחנו צרכים לעמוד ב -2 תנאים:
1. להגיע ל 1000 עוקבים לעמוד שלנו

2. להגיע ל 4,000 שעות צפייה בסרטונים שלנו*בגדול זה מאוד פשוט למי שמחליט להיכנס חזק לנושא, ובדרך כלל 2 התנאים הולכים ביחד, אם הגעתם ל 1000 עוקבים, כנראה שבדרך הגעתם ל 4,000 שעות צפייה.

אלגוריתם – איך יוטיוב עובד:

המטרה של האלגוריתם של יוטיוב היא שאנשים יישארו עוד ועוד בפלטפורמה, יצפו וישתמשו כמה שיותר ביוטיוב.

ככל שיהיה יותר משתמשים ויותר צפיות הוא יוכל להרוויח יותר כסף כי הפלטפורמה תגדל ואיתה אנשים שמעוניינים לפרסם בפלטפורמה.

כמובן שזה הרבה יותר עמוק מזה, אבל זה בגדול…

כשאנחנו מעלים סרטון ליוטיוב האלגוריתם "נותן לנו הזדמנות" הוא מציג אותנו לכמה משתמשים שונים באזור החיפושים ובאזור הסרטונים המומלצים ואז מודד את התוצאות שלנו על סמך מגוון פרמטרים.

אם הצלחנו לעניין את המשתמשים להיכנס לסרטון ולאחר מכן הצלחנו לעניין אותם ולהשאיר אותם בסרטון, לגרום להם ליצור אינגייגמנט ולעשות פעולות, האלגוריתם מבין שהסרטון טוב ואם הסרטון טוב הוא מתחיל לדרג אותו ולבדוק אותו מול עוד אנשים וכמה שהם יותר התעניינו, יצפו, יעשו פעולות הוא יבין שהסרטון טוב יותר וידאג לקדם אותו.

הוא יעשה את זה כדי לשרת את המטרה שלו, לגרום לעוד ועוד אנשים להשתמש בפלטפורמה שלו כמו שיותר זמן.

טיפים:

לבקש מאנשים לעשות הרשמה למנוי – נקרא סאבסקרייב \עוקבים או בקיצור סאב

לבקש מאנשים לעשות RING THE BELL זה מחזק מאוד את העוקבים – זה סופר עוקבים

חשיפה:

ישנם מספר מקומות בהם נוכל לקבל את החשיפה לסרטונים שלנו בפלטפורמה.

  1. מנוע החיפוש של יוטיוב –בתור מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם לאחר גוגל אנחנו רוצים שהסרטון שלנו יופיע כשמישהו מחפש משהו שקשור לסרטון שלנו בתוך יוטיוב, ניתן לראות את זה בתוצאות החיפוש.
  2. מנוע החיפוש של גוגל – נרצה שהסרטון שלנו יופיע כשמחפשים ביטוי שקשור לסרטון שלנו במנוע החיפוש של גוגל.
  3. סרטונים מומלצים – כשאנחנו צופים בסרטון או בסיומו ניתן לראות בצידו של המסך סרטונים מומלצים עברונו, אם באותו תחום של הסרטון שצפינו בו או בתחומים אחרים שאנחנו מתעניינים בהם.

עדיף להיות באזור הסרטונים המומלצים מכיוון שאפשר להגיע להרבה יותר אנשים מאשר בחיפוש, נניח יש 1000 חיפושים למילה אז מקסימום נקבל 1000 חשיפות, אם אני במומלצים של יוטיוב גם אנשים שלא חיפשו יגיעו אלי אם הסרטון נחשב למעניין בעיני האלגוריתם.

  1. דף הבית של יוטיוב – מקום נפלא להיות בו, יש שני סוגים של הופעות בדף הבית

א. דף הבית של משתמשים רשומים – משתמשים מחוברים יקבלו בעיקר סרטונים לפי תחומי העניין שלהם

ב.  דף הבית של משתמשים כללים – לא רשומים או שנכנסו מחסוי והם מקבלים בדף הבית של יוטיוב את הסרטונים הכי מצליחים לדעת יוטיוב.

 

גורמים המשפיעים על החשיפה שלנו ביוטיוב

נתחיל בזה שיש המון גורמים שלפיהם יוטיוב מדרג את הסרטון שלנו ומחליט לכמה אנשים לנסות להציג אותו, אבל יש מספר גורמים מאוד בולטים וננסה להתמקד בהם:

  • זמן צפיה – כמה זמן צפו בממוצע בסרטון שנכנסו אליו.
  • אינגייגמנט – כמה אינטראקציות הסרטון שלנו קיבל, לייק, אנלייק, תגובה, האם הם לחצו על הסרטון הבא שלנו, שיתופים לסרטון וכל פעולה בעצם שבוצעה מתוך הסרטון.
  • כניסות לסרטון – כמה אנשים ראו את התמונה של הסרטון שלי וכמה אנשים מתוכם לחצו עליה כדי להיכנס.

קידום ממומן ביוטיוב

בתור חברת דיגיטלי אנחנו משתמשים כמעט בכל הפלטפורמות האפשריות לקידום ממומן ואורגני עבור הלקוחות שלנו, מקדום ממומן ביוטיוב אנחנו רואים את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר, מדובר על המון ידע וניסיון שצרכים לפני שמתעסקים עם קידום ממומן ביוטיוב, אנחנו מזמינים אותכם לקרוא את המדריך המלא והחינמי שלנו על קידום ממומן ביוטיוב

קידום אורגני ביוטיוב:

מחקר מילות מפתח:

היום מאוד קשה להתברג בנישות חזקות מאוד ביוטיוב שיש להם הרבה ביקוש, מכיוון שיש כבר הרבה מאוד אנשים עם ותק גדול משלכם שנמצאים שם ושולטים בביטוי המפתח האלה, אבל אנחנו יכולים לעבוד בשיטה של זנב ארוך, הכוונה להתעסק בביטוי מפתח ארוכים יותר שיתנו לנו אפשרות להתברג במקומות גבוהים אבל בביטויים פחות תחרותיים.

דוגמא:

זנב קצר – ביטוי מפתח מאוד קשה עם המון ביקוש והמון חיפושים –  לדוגמא שיווק דיגיטלי

זנב ארוך – ביטוי מפתח שקשור לאותה נישה אבל הרבה יותר קל להתברג בו – שיווק דיגיטלי למסעדות או הדרכה למתחילים בשיווק דיגיטלי

אז בעצם איך נדע מהם מילות המפתח שיכולות להתאים לנו ונוכל לגם להתברג בהם ולהביא מהם צפיות?
נעשה בדיקת מילות מפתח, נתחיל מהמילים הכי ברורות ולאט לאט נתרחב.
אומנם אין ליוטיוב כלי שמתאים במיוחד בשביל זה, אבל יש המון כלים אחרים שיוכלו לעזור, אפרט על 3 כלים בקצרה:

1. מתאים למי שכבר מקדם בגוגל- google ads

2. מתאים לאנשי שיווק ודיגיטלי- semrush

3. כלי חינמי שעושה עבודה טובה- ubersuggest

כלי לביצוע מחקר מילות מפתח ביוטיוב:
א. כלי לתכנון מילות המפתח של google ads – כלי רשמי מגוגל ונחשב להכי מדויק שיש אבל צריך להירשם אליו ולהכניס כרטיס אשראי [אין צורך לשלם על מודעה, פשוט תכניסו את הפרטים האישיים שלכם תעשו מודעה ומיד תבטלו אותה, תקבלו אפשרות להשתמש בכלי ולבדוק את מילות המפתח.]

*במידה ואין לכם קמפיין עובד אז תקבלו רק הערכה של כמות החיפושים ולא מידע מדויק, ככה שאם אתם לא מתעסקים בשיווק דיגיטלי או מריצים כבר קמפיין בגוגל פחות מומלץ.

גוגל ads

ב. semrush – אחלה של כלי לבדוק מילות מפתח וכמות חיפושים, הוא עונה על כל הצרכים של מקדם מתחיל ומקצועי ונותן מגוון מילות מפתח קושורות שיכולות להתאים לכם, בחרו בשורת הצד Keyword Magic Tool בחרו בישראל ותתחילו, שימו לב שאפשר להשתמש בכלי שבוע בחינם.

semrush

ג. ubersuggest – כלי חינמי שמתאים שעושה עבודה טובה למתחילים – נלכל משתמש גוגל ניתן כל יום לעשות עד 3 חיפשוים, אם אתם צרכים יותר אז תנסו להיכנס מכמה משתמשי גוגל.

אם יש לכם ערוץ יוטיוב אחד, ואתם לא מקדמים או מתעסקים בזה בצורה מקצועית הכלי הזה בהחלט מספיק.

אוברסג'סט

 

לאחר שבחרתם כלי לעבוד איתו, תכינו טבלת אקסל קצרה ובה תרשמו את המילה הכי כללית בנישה ותתקדמו לאט לאט עד למילים הפחות מחופשות שתוכלו להתברג בהן.

תנסו להיות יצירתיים ולחשוב על כל מיני דרכים שאנשים מחפשים בהם, אני לא אסביר עכשיו את כל הדרך לביצוע מחקר מילות מפתח מלא, אבל יש מדריך איכותי אצלנו גם לזה.

לאחר שבחרתם את מילות המפתח הגיע הזמן לבדוק אותם בתוך יוטיוב, אני ממליץ לפני זה להוריד את התוסף לדפדפן גוגל כרום שנקרא

VIDIQ – זהו תוסף כרום פשוט וקל שנותן לנו המון מידע על ערוצי יוטיוב, סרטונים, מידת התחרות, מידע על הערוץ ועל דברים שניתן לשפר בסרטון, הוא גם טוב מאוד כדי לגלות באיזה תגיות הסרטונים של המתחרים שלכם השתמשו ועוד הרבה.

חינמי וטוב, יש גם גרסה בתשלום עם תוספים, למתחילים אין צורך.
קישור לתוסף לחץ כאן 

יוטיוב חיפוש

טוב אז סיימנו את מחקר מילות המפתח, גילנו מהם ביטויי המפתח הכי מחופשים ומהם ביטויי המפתח שאנחנו יכולים להתברג בהם, עשינו בדיקה גם בתוך יוטיוב כדי לבדוק את התחרות והגיע הזמן לשלב הבא:

אופטימזציה לעמוד:

  1. להוסיף ביטויי מפתח שמאפיינים את העמוד ובהם אנחנו רוצים להתקדם
  2. להוסיף וואטרמארק של הרשמה כמנוי ב channel customasation   עדיף לתזמן לפחות 20 שניות אחרי ההתחלה אחרת אנשים לא ידעו אם הם אוהבים ורוצים להיות מנויים

איך להעלות סרטון ליוטיוב

לאחר שהתחברתם למשתמש היוטיוב שלכם לחצו על יצירה ואז על העלאת סרטון

גררו את הסרטון לתוך הרובריקה שנפתחה ובזמן שהסרטון נטען מלאו את הפרטים.

כדי שהסרטון באמת יצליח להתברג במנוע החיפוש של יוטיוב צרכים לעשות מספר פעולות אופטימיזציה.

העלאת סרטון

  1. ביטויי מפתח – תכננו מה מתאים לסרטון שלכם ומקמו אותם בכל מקום שתצליחו וגם תגידו אותם בסרטון במידת האפשר, ניתן להכניס הרבה מילות מפתח בסרטון אחד ולגעת בהרבה ביטוי מפתח זנב ארוך, באמצעות התוסף כרום vidIQ תוכלו לראות באיזה מילות מפתח השתמש בתגיות של סרטונים טובים אחרים ולהשתמש במה שמתאים לכם.
  2. כותרות – לדאוג לכותרות איכותיות ומעניינת שתגרום למשתמש להקליק אליכם, תדאגו כמובן למילות המפתח החשובות שיופיעו בפנים.

ניתן להכניס עד 100 מילים, אבל לא כדי להכניס כל כך הרבה כי רואים עד 70 אותיות ויתר המלל מוסתר וזה פוגע באחוז ההקלקות, במובייל רואים עד 50 מילים.
מומלץ לעשות עד 50 מילים בשורה הראשונה שתסביר בדיוק על מה הסרטון ולהוסיף שורה שניה עם עוד 20 מילים מקסימום שנותנים עוד הסבר לסרטון.

בתמונה שימו לב איך המילה בכותרת נחתכת [מסומן בצהוב]

3. תיאור – כמה שיותר מילים, לא מומלץ לנסות להוציא מיוטיוב לאתר חיצוני בתור התחלה לפחות.
2 השורות הראשונות מאוד חשובות כי רואים אותם בפירוט כשמחפשים ביוטיוב וגם כשנכנסים לתוך הסרטון, יתר המלל נראה רק אם לוחצים על הצג עוד, לכן 2 השורות הראשונות מאוד חשובות.
מידע נוסף

 

4. לנסות לדאוג לאינטראקציה עם הצופים, לדוגמא, השאירו פרטים ונדאג לפרגן גם לכם לפרגון, או לשאול שאלה, או להציע שירות בחינם, לדוגמא: "אם רוצים שנעשה לכם ניתוח דיגיטלי בחינם רשמו את שם העסק בתגובה", אפשר להגיד את זה בזמן הסרטון, אפשר גם להוסיף את זה בפירוט או אפילו בכותרת.

5. תמונת נושא – אנשים נכנסים לסרטון לפי תמונת הנושא, תכינו אחת שמתאימה לסרטון ותהיה מעניינת, אפשר להשתמש בחצים ועיגולים כדי להיות יותר מעניינים.
תדאגו שהמלל הראשי של הסרטון יופיע על התמונה הראשית

כותרת גדולה

דוגמא לתמונת נושא טובה, גם מציגה את האדם, גם מסומן וי, גם יש את המלל של הסרטון, גם הצבעים בולטים וגם העיצוב יחסית נראה מקצועי.

איור ירוק

דוגמא לתמונת נושא לא טובה– אין מלל שמסביר על מה הסרטון והתמונה לא עושה רושם מקצועי, סבירות גבוהה שאנשים יקליקו על משהו אחר לפני שיקליקו על זה.

6.האשטגים – בסוף התיאור להוסיף האשטגים שקשורים לסרטון, זה יכול לעזור להתבלט בחיפוש, מומלץ עד 10 האשטגים לסרטון.

כדי להוסיף האשטג מוסיף סימן כוכבית ואז את המלל מחובר, לדוגמא #דיגיטל
מדי פעם מומלץ להוסיף האשטג בתוך הכותרת הראשית.


קידום ערוץ יוטיוב

באמצעות שימוש בכלים מובנים ביוטיוב הקידום של הערוץ שלך יהיה טוב יותר :

לעשות פלייליסטים – זה עוזר שאנשים יישארו בעמוד אחרי שהסרטון נגמר, ומלמד את האלגוריתם שאנשים צופים בסרטונים שלכם ביחד וזה יוצר מצב שבסרטונים המומלצים בצד אתם תופיעו עם מגוון סרטונים, אפילו תשתלטו על האזור בסרטונים מסוימים.

מסך סיום – אפשר להוסיף מסך סיום לכל סרטון, נכנסים לעריכה של סרטון ובצד ימין למטה יש מסך סיום ושם ניתן להוסיף,

יש כמה מסכי סיום שונים מבחינת צורות והקפצות וגם מבחינת המטרה שלהם, לדוגמא: המשך פלייליסט או מעבר ישיר לעמוד הראשי. שימו לב שאתם לא מוסיפים יותר מדי דברים כי זה עלול לבלבל את הצופה, מקסימום 1-2, מומלץ בתור התחלה להוסיף פלייליסט + הרשמה כמנוי.

שימו לב שהסרטון הבא שאתם מציעים קשור לסרטון שעכשיו הם צפו בו, לדוגמא אם הם צפו בסרטון הסבר על מוצר, אז תוסיפו מוצר מקביל בסרטון הבאה או משהו שקשור ולא תוכנית לייעוץ עסקי.

כרטיסיות – הם עוזרות לפרסם דברים שאנחנו רוצים.

אפשר לעשות את זה באמצעות חיבור האתר שלנו ליוטיוב ומשם להעביר את הצופים לאתר שלנו לרכוש או לעשות פעולה שאנחנו רוצים לקדם.

כדי לעשות את זה נלך לעריכת סרטון ונלחץ כרטיסיות

שם ניתן לבחור מהאפשרויות השונות של הכרטיסיות, יש אפשרות לסרטון אחר או להעביר לאתר שלנו או להעביר לפלייסיט או להעביר לערוץ מסוים ביוטיוב.

אפשרות לבחור באיזה זמן הכרטיסייה תקפוץ בסרטון – אם זה בסוף סרטון זה נקרא מסך סיום.

שימו לב שאתם ממלאים את הכל, יש אפשרות להוסיף תמונה ועוד דברים וזה נחמד ונעים לצופה, יש גם אפשרות להקפיץ הצצה קטנה  ואז לפתוח תמונה.

חיבור האתר ליוטיוב

ניגשים ליוטיוב סטודיו יורדים להגדרות, ערוץ, מתקדם ושם יש אפשרות לקשר את האתר, הם נותנים הסבר מדויק איך לחבר את האתר לאחר שאתם מכניסים את שם האתר.

אם אתם מכל סיבה שהיא לא מצליחה להכניס את הקובץ שהם מבקשים לאתר שלכם ניתן לפנות לתמיכה שלהם, הם מאוד טובים ונוחים.

ניתן לקשר רק לאתר האישי שלכם, לא ניתן להוציא לעמודים כמו אמזון או עמודים שהם לא האתר הרשמי שלכם.

אם פתחתם כבר את ערוץ היוטיוב שלכם – כנסו לבדריך למתקדמים שם תמצאו טיפים נוספים שיעזרו לכם להפוף ליוטיוברים מקצוענים – למדריך המלא לערוץ יוטיוב מקצועי לחצו כאן 

מקווה שאהבתם את המדריך ועכשיו תוכלו להתחיל את המסע המופלא שלכם לעולם היוטיוב.

זיכרו שכדי להצליח צריך סבלנות, התנסות והרבה השקעה.

מאחל לכם המון בהצלחה !

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים