הזנת תוכן לאתר אינטרנט
הזנת תוכן לאתר אינטרנט זהו תהליך אסטרטגי שבו כל מילה וכל תמונה משחקות תפקיד חשוב ביצירת חוויית משתמש מעולה ושיפור קידום האתר בגוגל. התוכן שלכם לא רק חייב להיות מעניין ורלוונטי לגולשים, אלא גם מותאם לקידום אורגני, כך שיוכל להופיע בתוצאות החיפוש הנכונות.
כשאתם מזינים תוכן לאתר חשוב לשים לב להיררכיית הכותרות, לשילוב חכם של מילות מפתח בטקסט ותמונות שמתארות את הנושא בצורה מדויקת ומושכת. הזנת תוכן לאתר אינטרנט נחשבת לאחד הצעדים החשובים ביותר בהפיכת האתר שלכם מכלי סטטי לכלי דינמי שמוביל לתוצאות אמיתיות.
כל מילה, כל כותרת, ואפילו כל תמונה שנכנסים לאתר צריכים להיות חלק מהאסטרטגיה הכללית של האתר שלכם. תוכן טוב צריך להיות מעניין, מדויק ומותאם לקהל היעד שהגדרתם. זה למעשה מה שיגרום לגולשים להישאר זמן רב יותר באתר, לעבור בין הדפים ואולי אפילו להפוך ללקוחות נאמנים ושגרירים.
בנוסף, יש לתוכן תפקיד מרכזי בקידום האתר במנועי החיפוש. תוכן שמוזן בצורה נכונה, כולל מילות מפתח שנבחרו בקפידה, כותרות מאורגנות (H1, H2, H3) וקישורים פנימיים וחיצוניים. זה מה שיסיע לגוגל להבין את מבנה הדף ולהפנות אליו גולשים שמתעניינים בשירותים או במוצרים שלכם. בסופו של דבר מדובר בתהליך אסטרטגי שבונה את הבסיס להצלחה דיגיטלית ארוכת טווח.
מלבד הזנת תוכן לאתר אינטרנט, קיימים עוד שלבים שצריך להתייחס ולקחת אותם בחשבון כשמדובר בשדרוג אתר. כל שלב הוא הכרחי ונועד לקדם את האתר שלכם בגוגל כדי להביא תוצאות.
הזנת תכנים לאתר וורדפרס
הזנת תכנים לאתר וורדפרס הוא הלב הפועם באתר אינטרנט. אם יש לכם אתר אינטרנט או שאתם בונים אתר חדש, התוכן שיהיה באתר חשוב מאוד לכל מי שיכנס אליו מצד אחד, שיהיה תוכן מעניין איכותי ורלוונטי שישאיר את הגולשים יותר זמן באתר ואולי יהפוך אותם ללקוחות פוטנציאלים. מצד שני הוא גם חשוב מבחינת הקידום האורגני שלכם בגוגל, כדי שאותם גולשים יוכלו מלכתחילה להגיע לאתר שלכם.
אז איך עושים הזנת תוכן לאתר אינטרנט על בסיס וורדפרס?
לפני הכל, חשוב לזכור שהזנת תכנים על בסיס קבוע מגדילה את איכות האתר שלכם בגוגל. למעשה מתבצעת סריקה אחת לתקופה על ידי גוגל אשר קורא את האתר שלכם מפעם לפעם ורואה שאתם מעלים תוכן חדש. כלומר הוא רואה שקיים מידע חדש כל פרק זמן לכן, מומלץ לשמור על פרקי זמן קבועים ולהעלות תוכן בזמנים שהחלטתם עליהם מראש.
למשל העלאת תוכן באופן קבוע אחת לשבוע יכול להשאיר את הגולשים מעורבים ולגרום להם לחזור לאתר שוב ושוב. מלבד העלאת תכנים בצורה עקבית, המלל צריך להיות מושך, מעניין ורלוונטי כך שהוא יתאים לגולשים ויספק ערך.
דמיינו חנות פיזית שתמיד מציגה את אותם המוצרים, באותו הסדר, ללא חידושים. מהר מאוד הקונים יתחילו להשתעמם ולעבור לחנויות אחרות שמחדשות ומגוונות, בדיוק אותו הדבר קורה באתרי אינטרנט.
תחשבו על הזמן, הכסף והמאמץ שאתם משקיעים בבניית אתר חדש לעסק. העיצוב נראה מדהים, התמונות מספקות עניין וכל מה שנשאר זה התוכן. חשוב שתבינו, מדובר באחד הכלים המרכזיים שמושכים את הגולשים ומובילים אותם לפעולה. כך שאתם נהנים משתי העולמות, האחד הוא הובלת האתר למקומות ראשונים בגוגל והשני הוא יצירת עניין לגולשים שישארו באתר לאורך זמן.
הזנת תוכן לאתר אינטרנט
על ידי ביטויי מפתח לקידום
בשלב הראשון כשניגשים להכין תוכן ומחליטים באיזה נושא יהיה המאמר שלנו, חשוב לבדוק מה כבר עכשיו אנשים מחפשים. בעצם ככה אנחנו נבין מה הצורך הקיים בהתאם לשירות אותו אנחנו מציעים. המפתח לקידום אורגני מוצלח הוא בבחירת הביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים בגוגל. יש כמה פלטפורמות שיכולות לסייע בהבנת השוק כמו semrush מדובר בכלי חזק שיודע לתת לנו את המספרים הרלוונטיים אך יש צורך לעשות מנוי בתשלום חודשי כדי לקבל את המידע. המטרה היא ליצור תוכן שמתחבר לשאלות ולחיפושים של הלקוחות שלכם.
לאחר בחירת ביטויי מפתח לקידום, נתאים את העמוד הרלוונטי של האתר שלנו בצורה כזו שכאשר אנשים שיחפשו ביטוי או מילת מפתח מסויימת, הם ימצאו אותנו. בסופו של דבר אחרי תהליך קידום אורגני איכותי, יקבלו בתוצאות את הדף שלנו.
בין אם אתם בונים דף מוצר או דף בלוג (ועל מה זה כל אחד ומה ההבדלים בינהם תוכלו לקרוא באחת הכתבות הבאות שלנו), חשוב להגדיר מה הוא ביטוי המפתח למיקוד. כלומר מה המילה או הביטוי המרכזי בכתבה – אותו ביטוי שאנשים מחפשים בגוגל ויחבר את החיפוש שלהם אל הדף שלכם, על ידי הצגתו בתוצאות החיפוש.
את ביטוי המפתח נגדיר ככותרת הראשית של העמוד, מה שנקרא בשפה מקצועית – H1, בכל עמוד יכולה להיות רק כותרת אחת המוגדרת כ – H1.
ביטויים נוספים או מילים נוספות שנרצה לקדם מעבר לכותרת הראשית יוגדרו בדף כ – H2 וכ-H3 כלומר כותרות משנה ברמה 2 ורמה 3 בהתאם לחשיבות שלהן בתוך הטקסט. גם את ביטוי המפתח הראשי שלנו נוכל לשים בחלק מכותרות רמה 2 או 3, אבל לא יותר מידי, שלא יראה כאילו אנחנו מתאמצים מידי, מבחינת גוגל, כל הרעיון הוא שהדף יהיה טבעי ככל הניתן.
גם בתוך הטקסט נכניס את הביטוי הראשי ואת ביטויי המשנה אותם אנחנו רוצים לקדם, בצורה שתהיה הגיונית תחבירית וטבעית כמה שניתן. תזכרו שהמפתח להצלחה הוא כתיבה נעימה וזורמת.
הזנת תוכן לאתר
הזנת תוכן לאתר אחרי שכתבתם אותו מתבצע באמצעות הוורדפרס, כאשר אין צורך בשימוש באלמנטור.
שלב ראשון לפני הזנת התכנים עצמם, מכניסים כותרת ראשית, שהיא ה – H1 שלנו
את התוכן עצמו נכניס כאן:
אם אנחנו רוצים להגדיר כותרת ככותרת ברמה 2 או 3, נסמן את השורה הרלוונטית ונגדיר בצורה הבאה:
יש לשים לב שהמלל לאחר הכותרות יהיה ברמת פסקה רגילה.
לאחר שהכנסנו את כל הטקסט שלנו, נעבור להתאמת הדף לקידום אורגני באמצעות ה – YOAST SEO שהוא למעשה הגרזן הסודי של עולם קידום האתרים.
- ביטוי מפתח למיקוד – יהיה למעשה כמו הכותרת הראשית שלנו במאמר (h1).
נשים לב שליד לשונית ה – SEO יש סמיילי, שיכול להיות בצבע אדום, כתום או ירוק.
המצב האופטימלי הוא סמיילי ירוק , זה אומר שהדף שלנו מוגדר וערוך בצורה הטובה ביותר מבחינת הקידום האורגני של גוגל. בהמשך, נראה כיצד אנחנו יודעים מה עלינו לשפר ומה כבר עשינו טוב.
במאמר הזה נתמקד רק בלשונית ה – SEO.
איך הדף מוצג בגוגל:
יש לנו 2 אפשרויות של תצוגה מקדימה, מובייל ודסקטופ, כך נראה איך יעלה הדף שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל.
התצוגה מורכבת מהחלקים הבאים:
כותרת SEO, תוכלו להשתמש בהזנה האוטומטית של המערכת (כאשר בוחרים "כותרת" המערכת תעתיק ותזין אוטומטית את הכותרת הראשית של הדף, הH1 שלנו..) אפשר להשתמש בטקסט חופשי או בעוד הצעות אוטומטיות.
במקרה הזה השתמשנו בהזנת הכותרת באופן אוטומטי, הוספנו ידנית את המילים "על בסיס אתר וורדפרס״ ולאחר מכן שם האתר.
את התוצאה ניתן לראות בתצוגה בשורה הצבועה בכחול מעל התמונה.
חשוב לשים לב למד הנמצא מתחת לסעיף כותרת SEO – כאן הוא ירוק, זה אומר שהכותרת הינה באורך מספק, אם הכותרת תהיה קצרה מידי המד יהיה כתום, אם הכותרת תהיה ארוכה מידי הוא יהיה אדום.
- בשלב הבא יש לנו "סלאג" – מה שיופיע בסלאג בעצם יגדיר לנו את סיומת ה-URL של הדף (ניתן לראות את ה-URL בתחילת עמוד העריכה שלנו ממש מתחת לכותרת הראשית). חשוב לוודא שגם הסלאג כולל את הביטוי המרכזי.
שימו לב שאם הקישורים שלכם באתר הם בשפה האנגלית חשוב מאוד שהקישור הזה גם כן יהיה באנגלית. לוקחים את הכותרת הראשית, מתרגמים אותה עם מילון גוגל – אפשר לערוך ידנית במידה והתרגום לא הכי הגיוני ואז משנים את הקישור ע"י לחיצה על עריכה.
- לאחר מכן נגיע לתיאור מטא – בו נתאר מעט על מה בעצם הדף שלנו מדבר, חשוב להתחיל את התיאור בביטוי המפתח המרכזי שלנו לקידום שהוא בעצם הכותרת הראשית של הדף. התיאור הזה הוא התיאור שיופיע בתוצאות החיפוש של גוגל שאותו נוכל לבדוק בתצוגה שראינו קצת למעלה..
גם כאן יש מד שמראה האם אורך הטקסט מספק או לא, ירוק – מספק, כתום – קצר מידי או ארוך מידי.
ניתוח SEO – אוקי אז הגענו עד לכאן, בואו נראה מה עשינו טוב ומה צריך לשפר, השלב הבא בדף העריכה נקרא ניתוח SEO והוא נראה כך:
נתמקד בתוצאות הניתוח, הבעיות מסומנות לנו בנקודות אדומות, בואו נבחן את הדוגמא הנ”ל;
2 הנקודות הראשונות מדברות על קישורים פנימיים וחיצוניים, בקצרה על כך, קישור פנימי הוא קישור מתוך הטקסט שמוביל לדף אחר באתר שלכם, לדוגמא יש לנו באתר דף שמדבר על שיווק אורגני. את צמד המילים האלו אני אהפוך לקישור אל הדף הזה באתר שלנו, כמובן בתנאי שהוא רלוונטי והגיוני לטקסט.
קישור חיצוני הוא קישור לאתר אחר, תוכלו להגיע לתוצאת SEO עם סמיילי ירוק גם בלי להכניס קישור לאתר אחר, אבל זה יכול לעזור.
שימו לב שכל קישור במיוחד קישור לאתר אחר חשוב להגדיר שיפתח בכרטיסיה נפרדת, כדי שמי שגולש וקורא את הדף שלכם, לא יועבר לדף אחר.
מסמנים את הטקסט שרוצים להפוך לקישור, לוחצים על האייקון המסומן בחץ בדוגמא. במידה ומדובר בקישור לדף באתר שלכם, אפשר להקליד את שם הדף ולבחור מתוך הרשימה, אחרת יש להכניס את הכתובת של הדף הרלוונטי.
הגדרת פתיחת הקישור בדף אחר תעשה ע"י לחיצה על גלגל השיניים ובחלון שנפתח תהיה האפשרות הבאה:
יש לסמן V בצ'ק בוקס.
לאחר שהגדרנו את הקישורים הם יעברו להיות בנקודות הירוקות.
ככה ממשיכים לעבור על כל תוצאות הניתוח, כאלו שהם אדומות רצוי מאוד לתקן, לרוב נקבל ציון כללי טוב לדף אם נשאר לא יותר מנקודה אדומה אחת או שתיים.
נקודות כתומות – אפשר לחיות איתן אבל במידת האפשר, מומלץ לשפר גם, לא הייתי מתעכב יותר מידי.
נקודות ירוקות – כל הכבוד, הנושא תקין!
- תמונות – מדובר בנושא חשוב מאוד, בעיקר התמונה הראשית של הדף. תמונה זו תופיע גם בתצוגה המקדימה של הדף בתוצאות החיפוש של גוגל כמו שראינו קודם.
את התמונה הראשית נכניס באזור הזה:
נקפיד בבחירת התמונה להכניס "טקסט אלטרנטיבי" (Alt Text)
זהו טקסט חשוב מכמה סיבות, אך עליו נפרש במאמר אחר. הקפידו שהטקסט האלטרנטיבי יכיל לפחות חלק מהמילים שמופיעות בביטוי המפתח שלכם, או בביטויי המשנה ושהוא יתאר את מה שרואים בתמונה מצד אחד ומצד שני יהיה קשור לנושא הדף. הטקסט הזה עוזר לגוגל להבין על מה הדף שלכם מדבר, והוא חשוב גם לנגישות.
קטגוריות – במידה ואתם משתמשים בקטגוריות באתר שלכם, רלוונטי בעיקר לאתרי מסחר אבל לא רק, חשוב לסמן את הדף שלכם בקטגוריה המתאימה:
אחרי שהגדרנו את הכל כמו שצריך, ניתוח הSEO שלנו אמור להיות עם סמיילי בצבע ירוק:
השלב האחרון, אחרי שהכול נראה מוכן ומאורגן, הוא לפרסם את הדף שלכם. אבל רגע לפני, יש טיפ קטן שיכול לעזור לכם:
מומלץ לשלוח את הדף לסריקה ב-Google search console ככה הוא ייסרק מהר יותר ויעלה מהר יותר לתוצאות החיפוש.
בסופו של יום, הזנת תוכן בצורה נכונה היא הדרך שלכם להבטיח שהאתר שלכם יבלוט מעל המתחרים. השקיעו בבחירת מילות מפתח רלוונטיות, הקפידו על כתיבה טבעית, ועשו שימוש חכם בכלי SEO כמו Yoast.
שיהיה בהצלחה!
שלכם באהבה,
צוות STRA