אופססס ננעל לי חשבון המודעות של פייסבוק…
חברת META המחזיקה בפייסבוק ואינסטגרם מגלגלת סכומי עתק מפרסומות מדי שנה.
אותן פרסומות שאנו בתור בעלי עסקים ומפרסמים רוצים להציג לקהל שלנו.
תקציב הקידום הממומן משתנה מעסק לעסק בהתאם לצרכים ולשימושים שלו, אבל יש משהו אחד שנכון לכולם, הסיכון שאנו בתור מפרסמי פייסבוק נמצאים בו והוא שבכל רגע נתון ובלי התראה מוקדמת עלול להינעל לנו מנהל המודעות של פייסבוק.
בעבר, הכל היה הרבה יותר פשוט, היו הרבה פחות הגבלות ויכולות ואפשרויות הפרסום היו הרבה יותר מגוונות ורחבות, בעקבות לא מעט תביעות ולא מעט ביקורות, בין הייתר מצד רשויות חוק, לדוגמא בארה"ב, פייסבוק נאלצים להגביל יותר ויותר את חופש הפרסום וזה בא לידי ביטוי בצמצום הכלים שיש לנו כמפרסמים אבל גם בהגבלות שמגיעות עלינו לפעמים כהפתעה וגורמות לחסימת מנהל המודעות שלנו כי לא צייתנו לכללים
אם הגעתם לקריאת המאמר הזה כנראה שגם לכם נחסם חשבון המודעות.
הסיבות העיקריות מדוע נחסם מנהל המודעות של פייסבוק הן:
- אי ציות לכללים – לפייסבוק (META) יש מדיניות ברורה מאוד הכוללת בתוכה המון כללים לפרסום נכון על גבי הפלטפורמות – פייסבוק ואינסטגרם, לעיתים אנחנו אפילו לא מודעים לדברים, בין אם מדובר בסוג התוכן הכתוב או התמונה או הקהל או השילוב של סוג המודעה עם התוכן.. זה יכול להיות גם אם לפייסבוק עולה חשד כי נעשית פעילות חשודה או שלא תואמת את הכללים שלהם כגון פרסום ע"י אדם שאי אפשר לאמת את זהותו, או בעיות אשראי ושלל סיבות אחרות, לעיתים במידה ואנחנו עוברים על איזשהו כלל, פייסבוק יסתפקו בלא לאשר לנו את המודעה אך לעיתים הם יכולים לחסום את כל חשבון המודעות
פייסבוק ריכזו את כל הכללים בלינק הבא:
https://transparency.fb.com/he-il//policies/ad-standards/?source=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fpolicies_center%2Fads - כשל של הבוט החכם שבודק את המודעות של פייסבוק – בכנות, המערכת של פייסבוק מלאה בכלכך הרבה כללים, שפעמים האלגוריתם שלהם בעצמו חוסם דברים בלי הצדקה וברגע שיבדקו ע"י גורם אנושי, נראה שלא הייתה כל עבירה על הכללים – גם זה קורה.
- בעיית אשראי – האשראי דווח כגנוב או סתם לא עבר מספר פעמים בגלל חוסר מסגרת, חברת פייסבוק תנעל לכם את המשתמש.
- דיווח ממשתמשים אחרים – במידה והתוכן של הפרסומות שלכם או של הדף העסקי שלכם מקבל דיווחים מצד משתמשים בפלטפורמה, יכולת הפרסום שלכם תוגבל ולעיתים תחסם לחלוטין, פייסבוק מאוד נזהרים כשמדובר בפגיעה באחרים וחשוב להקפיד במיוחד בתקופה שלנו שהתוכן שלנו לא ייפגע או יעשה עוול לאף אחד
- טעות אנוש – רוב המערכות של פייסבוק אוטומטיות אבל לפעמים ישנה התערבות אנושית, גם כאן לפעמים יכולה לקרות טעות אנוש מצד הגורם בפייסבוק שעבר על מנהל המודעות שלכם, אך כמעט ולא נתקל במקרים האלו.
דברים שמומלץ להימנע מהם:
1. לפתוח יותר מחשבון מודעות אחד עבור אותו חשבון פייסבוק/דף עסקי..
- לעשות פעולות נוספות במנהל מודעות חדש כאשר יש לכם אחד חסום, מאותו IP או מאותו מחשב ובעיקר עם אותם סימנים מזהים – לדוגמא פתיחת דף עסקי חדש כדי שיהיה לו חשבון מודעות חדש אבל לקרוא לעסק באותו השם או לשים את אותה התמונה, כן גם את זה פייסבוק יודעים לאמת.
- לחשוב שפייסבוק יפתחו לכם את החשבון כי אתם משלמים, הם לא יפתחו גם אם אתם מפרסמים בעשרות אלפים מדי חודש, מבחינתם כפי שמסתמן החשיבה היא קודם כל על המשתמשים בפלטורמה ולא על המפרסמים – זה מגיע בעקבות המון תביעות כנגד פייסבוק והמון הגבלות חדשות שצצות כל הזמן מצד המחוקקים.
דרך טיפול במנהל חשבון מודעות פייסבוק שנחסם:
- נסו להבין את מקור הבעיה, גשו לאזור הבא במנהל המודעות ונסו לדלות פרטים –
כנסו דרך מנהל המודעות ל"איכות החשבון" שם תוכלו לראות בעיות בחשבון וסקירה כללית של מצב החשבון, כל המידע אודות החסימה יופיע שם.
https://www.facebook.com/accountquality/
- אם הצלחתם להבין – נסו לטפל בתקלה, אם לא הבנתם פנו לתמיכה באמצעות הצ'אט
אתרו את התפריט הבא ולחצו על עזרה:
בתפריט החדש שייפתח תקבלו הנחיות לטיפול בבעיה בעצמכם אך גם אפשרות ליצור קשר עם גורם אנושי – אתרו את הכפתור הבא שייתן לכם כמה דרכים ליצור קשר, לרוב צ'אט או מייל:
3.הנה כמה בעיות נפוצות וכמה דרכים לפתור אותן:
א. אמתו את חשבון העסק שלכם בפייסבוק – מדריך לאימות חשבון פייסבוק בקישור הבא: https://stra.co.il/digital/facebook/business-matching-on-facebook/
ב. וודאו כי אין לכם בעיה של תשלום, גשו לאיזור חיובים ותראו שאין לכם חוב או שכרטיס האשראי שלכם לא נדחה.
ג. וודאו שתוכן המודעות שלכם, ברמת התמונה – לא עובר על ההנחיות, לרוב במידה וזה יקרה, תקבלו הערה על כך בתוף הקמפיין עצמו, שימו לב כי עבירה על כללי פרסום כאלה כמה פעמים תביא לחסימה, במקרה כזה ייתכן ולא תוכלו להשתמש שוב בחשבון זה, לפני שמרידים ידיים פנו לתמיכה בצ'אט או במייל ופעלו בהתאם להנחיות.
ד. במידה ועברתם על כל השגיאות, ההערות, ההסברים והסיבות שבגינן נחסם לכם החשבון ואתם לא מצליחים לפתוח אותו, הפתרון הוא ליצור הכל מחדש – לפתוח דף עסקי חדש מתוך משתמש פרטי אחר! (שימו לב שדף עסקי שנפתח מחשבון פרטי חדש, לא רשאי לפרסם למשך תקופה עד שפייסבוק לא יקלטו שהחשבון הוא אמיתי ומהימן) שימו לב בדף העסקי החדש, לא להשתמש באותו שם עסק בדיוק או באותן תמונות.
במרוצת השנים הייתה לנו הזכות לעזור לעשרות עסקים שננעל להם המשתמש ולמדנו היטב איך להתנהל מול פייסבוק בצורה אופטימלית בנוסף לקשרים שיצרנו שעוזרים לנו לפתור כמעט כל תקלה ולפתוח את החשבונות הנעולים.
מקווים שהצלחנו לעזור לכם והצלחתם לפתוח את חשבון המודעות.
במידה ולא הצלחתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לסייע בתשלום.