ניהול קבוצת פייסבוק
מאמר זה יסביר מהי קבוצת פייסבוק ויספק לכם את הדרכים הטובות ביותר לקידום וניהול קבוצת פייסבוק משלכם, כך שתוכלו לקבל את המעורבות ולהגיע לקהל המתאים ביותר.
קבוצת פייסבוק היא דרך מצוינת ליצור קשר עם קהל מעורב וליצור קהילה מקוונת. היא משמשת לעיתים קרובות למטרות קידום מכירות או לגידול קהילת אנשים סביב נושא או רעיון מסוים. עם זאת, גם אם יצרת את הקבוצה המושלמת, אנשים לא יצטרפו לקבוצה שלך באופן אורגני אם הם לא יודעים על כך. לכן, חשוב למצוא את שיטות הקידום הנכונות ולנצל אותן על מנת לקדם את קבוצת הפייסבוק שלכם.
מהי קבוצת פייסבוק ולמה כדאי לי לשקול אחת כזו?
קבוצת פייסבוק (הנה כמה לדוגמא: לחצו כאן וכאן) היא דרך נהדרת להתחבר בקלות לאנשים שאתם מעוניינים בהם. תוכלו להצטרף לכל קבוצה שמעניינת אתכם, או ליצור קבוצה משלכם. החלק הטוב ביותר הוא שאתם יכולים לשוחח, לפרסם ולתקשר עם חברים אחרים בקבוצה מבלי לאלץ אותם לבקש מכם חברות קודם!
כיצד פועלות קבוצות פייסבוק?
הקבוצות נוצרות על ידי אדם בעל אינטרס מסויים, לדוגמא: הבנת נתונים על התחום, הובלת לקוחות חדשים לרכישה, הצגת המותג ועוד.
מנהל הקבוצה יכול להזמין אנשים או לסגור את הקבוצה לאנשים מסוימים או לכל אדם בפייסבוק ולהפוך אותה לפרטית.
חברים יכולים לפרסם כל מה שהם רוצים על הקיר של הקבוצה, לשלוח הודעות אחד לשני באמצעות הודעות פרטיות, להעלות תמונות וסרטונים בדיוק כמו שהיו כותבים בדף הפרופיל האישי שלהם.
לאנשים יש אינטרסים משלהם כך שיש הרבה סוגים שונים של קבוצות שנוצרו לאורך זמן!
מדוע קבוצות פייסבוק כלכך פופולריות?
כפלטפורמת מדיה חברתית, פייסבוק משמשת בעיקר לאינטראקציה עם חברים, משפחה ועמיתים. עם זאת, אנשים רבים אינם משתמשים בפייסבוק למטרה זו.
קבוצת פייסבוק היא מקום שבו אנשים חולקים רעיונות ותחומי עניין. ניתן ליצור אותה סביב כל נושא שניתן להעלות על הדעת, מתחביבים ועד נושאים הקשורים לבריאות, יופי, טכנולוגיה ועוד.
קבוצות מאפשרות למשתמשים לשוחח זה עם זה בסביבה סגורה מה שמבטיח אנונימיות ופרטיות של השיחות שלהם. הסיבה העיקרית לפופולריות של קבוצות פייסבוק היא שהם מאפשרים למשתמשים ליצור קשר עם אנשים בעלי דעות דומות שיש להם תחומי עניין דומים להם.
משתמשים יכולים להצטרף לקבוצות אלו על מנת לדון בכל דבר, החל מטיפים לכושר וכלה במה שהם מתכננים לבשל לארוחת הערב באותו ערב, ללא כל לחץ או שיפוט מצד אחרים בקבוצה או בפלטפורמות מדיה חברתית באופן כללי.
מהם היתרונות בניהול של קבוצת פייסבוק מצליחה?
אחת הדרכים הטובות ביותר לתקשר עם הקהל שלכם היא באמצעות קבוצות פייסבוק. זהו מקום בו אנשים המתעניינים באותו נושא מתכנסים ומשתפים את התובנות שלהם תוך כדי הנאה.
חלק מהיתרונות בניהול קבוצת פייסבוק מצליחה הם:
– עוזר להבין מה הלקוחות הפוטנציאלים שלך רוצים וצריכים
– הקבוצה יוצרת הזדמנות לאינטראקציה עם אנשים בעלי אינטרסים דומים
– ניתן להגביר את המעורבות על ידי חיבור עם משפיעים בנישה או בקהילה שלך
– אפשר לקבל משוב על מוצרים או שירותים חדשים לפני שהם מושקים
– הובלה בדרך ישירה או עקיפה לרכישת מוצרים מהקבוצה שלך למותג שלך
קבוצת הפייסבוק שלך מרחיבה את המותג שלך
נוף המדיה החברתית השתנה באופן דרמטי מאז שהשיקה פייסבוק לראשונה. כיום ישנם מעל 2.2 מיליארד משתמשי פייסבוק, והפלטפורמה עדיין צומחת.
המשמעות היא שקבוצת הפייסבוק שלך יכולה להיות הרחבה של המותג שלך – אם משקיעים את העבודה הדרושה כדי להפוך אותה לכזו!
להלן מספר דרכים לעשות זאת.
כדי להתחיל, צרו בסיס חזק לתוכן הקבוצה שלכם על ידי יצירת נושא עבורו. זה יעזור לכם לפרסם תוכן באופן עקבי כך שאנשים יידעו למה לצפות כאשר הם מבקרים בדף שלכם. אתם יכולים להשתמש באחד הנושאים שהוגדרו מראש, או שתוכלו ליצור עיצוב משלכם על ידי בחירת צבעים וגופנים המתאימים למה שאתם מנסים להשיג עם הקבוצה.
שנית, לא לשכוח לפרסם תוכן על בסיס קבוע ולעודד את שאר חברי הקבוצה לפרסם תוכן בעצמם, כי קשה לאדם אחד לפרסם בלי סוף תוכן.
שיטות עבודה מומלצות ליצירה והפעלה של קבוצות פייסבוק משלך
הגדרת הקבוצה כציבוריות ופתוחות לכולם
השתמשו בשם ברור ותמציתי המשקף את תוכן הקבוצה – כזה שגם יעזור לאנשים שמחפשים את תוכן הקבוצה למצוא אותך במנוע החיפוש של פייסבוק וגם של גוגל לדוגמא: קבוצה של עיצוב בעץ, צריכה להכיל את מילות המפתח שאנשים יחפשו כדי לאתר אותה, נניח: נגרות למתחילים – עיצוב בעץ
צרו לוח זמנים לפרסום תוכן בקבוצה ודאג שיהיה פרסומים מדי יום ובמרווחים מספיקים כדי שהחברים יוכלו ליהנות מתוכן חדש כל פעם שהם נכנסים. [פרסום של המון תוכן במקביל היא דרך לא טובה מכיוון שלא ניתן להתייחס להמון פוסטים בפעם אחת מצד המשתמש].
צרו הסבר עבור הקבוצה, כדי שידעו עוד לפני שנכנסים על איזה צורך הקבוצה עונה, ככה הקהל יהיה ממוקד ופעיל.
התחילו עם שלושה מנהלי מערכת והוסיפו עוד במידת הצורך. בחרו בהם בחוכמה כדי שיוכלו לעזור לכם לפתח ולנהל את הקבוצה.
לפני שתזמינו את האנשים הראשונים דאג שיהיה בקבוצה תוכן, כדי שהם לא יכנסו למקום ריק ויצאו מיד.
טיפים לניהול קבוצות פייסבוק ביעילות כמנהיג:
הפעלת קבוצת פייסבוק היא משימה שעלולה לגזול זמן רב, צריך הרבה מאמץ ומסירות לנהל צוות מצליח, אך אם עושים את זה בצורה נכונה ושיטית אפשר לעשות את זה יחסית בקלות, ליהנות מהניהול והפיתוח וגם להגיע למטרה שהצבתם לעצמכם.
להלן מספר נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בעת ניהול קבוצה בפייסבוק:
1) צרו סביבה כוללת עם אווירה מהנה וחופש ביטוי
2) קבעו את הטון ואת הציפיות של הקבוצה, הגדירו כללים ברורים
3) קדמו דיון ושיתוף בידע ויכולות, נסו לעודד דיון בריא וקבל משוב מחברים איך לשפר ואיזה תוכן מעניין אותם
4) עודדו מעורבות חברים באמצעות פניות פרטיות
להלן כמה שיטות מוכחות לשיתוף קבוצת הפייסבוק שלכם במדיה החברתית:
1) שתפו קישור לקבוצה שלכם בפרופיל האישי שלכם, אך אל תשכחו להוסיף לחצן קריאה לפעולה
2) שתפו קישור לקבוצה שלכם בפוסט על אירוע או קמפיין
3) צרו מודעת פייסבוק ממומנת עם קישור לקבוצה על מנת לצרף עוד אנשים
4) אם יש לכם עוקבים קיימים באינסטגרם או בפלטפורמות אחרות ניתן לשתף את הקבוצה ולמשוך משתתפים נוספים