stra לוגו
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק מרפאות שיניים

שיווק מרפאות שיניים – במיוחד לרופאי שיניים ומנהלי קליניקה פרטית. מקצוע רפואת השיניים בישראל נחשב למקצוע מאוד רווחי, אך כמו כל שאר המקצועות -התחרות במשק דיי גבוהה. כיום בכל עיר יש כמה וכמה רופאי שיניים שעובדים באופן פרטי ולרוב מציעים כמעט את אותם שירותים לאותה האוכלוסייה המתגוררת בקרבתם.

אז איך מתגברים על התחרות? איך מתבלטים בתוך ההמון הקיים? והכי חשוב איך מביאים לקוחות חדשים לעסק שלכם ולא סתם כאלה, אלה כאלה שמוכנים לסגור עסקה?

במאמר הזה נעסוק בכל הטיפים החשובים והשווים כדי שתלמדו את נושא שיווק מרפאות שיניים בצורה הטובה ביותר. כך תוכלו ליישם אותם בעצמכם ולראות תוצאות מעולות שיניבו פירות בעסק שלכם.

השירות שלנו
שיווק
עם תוצאות!
בחרו את החבילה הכי מתאים עבורכם:

חבילות לרפואת שיניים

חינם

צפו בהדרכות שלנו ובצעו בכוחות עצמכם.
למי המסלול מיועד? לכל מי שמעוניין לבצע פעולות בכוחות עצמו בתחום השיווק.

הכי משתלם

חבילה בסיסית

קידום ממומן גוגל או פייסבוק -אינסטגרם

שירות אישי ע”י מומחה שיווק
לתוצאות מעולות.
מה כוללת החבילה?

הקמה מלאה, עיצוב ראשוני לקמפיין, ניהול ואופטימיזציה על בסיס יומי.

תקציב מינימלי 3,000 שח בחודש

חבילה מתקדמת

⁠צאט בוט חכם בשילוב קידום ממומן בפייסבוק/אינסטגרם מוכוון קמפיין אינטרקציות חכם כולל אוטומציה

החבילה כוללת:

א. אימות עסק רישמי, יצירת צאט בוט מקצועי כולל תזרים שיחה מלא, הטמעה במערכת, טריגר פניה חדשה, הדרכת מערכת בת 45 דקות.

ב. הקמה מלאה, עיצוב ראשוני לקמפיין, ניהול ואופטימיזציה על בסיס יומי

3,850 שח + מעמ כפול 3 חודשים [תקציב מינימלי 3,000 שח בחודש + 15$ בחודש לאוטומציה]

חבילה מקיפה

⁠אסטרטגיית תוכן רב ערוצית כולל בוסט ממומן

החבילה כוללת:

א. קידום אורגני בגוגל

ב. יצירת 4 תכנים מעוצבים מדי חודש ופרסום ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, גוגל מיי ביזנס

ג. בוסט ממומן להפצת התכנים על בסיס שבועי בפייסבוק ואינסטגרם

ד.  PPC קידום ממומן לקבלת לידים חמים

  4,500 שח + מעמ [תקציב מינימלי לקידום ממומן 3,000 שח + תקציב מינמלי לקידום אורגני 1,500 שח בחודש]

 

מעבר מהיר אל

שיווק רופאי שיניים ויצירת לידים חדשים

שיווק רופאי שיניים נועד כדי שנוכל לייצר לידים חדשים וטובים לעסק, בצורה נכונה. ישנן כמה אפשרויות שיווק וביניהן כמובן את נושא השיווק הדיגיטלי. אך לפני שאנחנו פונים לשם קודם כל חשוב להשתמש במשאבים הקיימים של העסק ולנצל אותם היטב ובצורה יעילה ונכונה.

קידום מרפאת שיניים באמצעות ניצול משאבים קיימים

קידום מרפאת שיניים יכול להתבצע בקלות על ידי ניצול משאבים קיימים. מדובר בעצם בביצוע שימוש בלקוחות קיימים / לקוחות עבר של המרפאה.  ניתן לשלוח רשימות תפוצה אל מאגר הלקוחות הקיים שלנו, מתוך המערכות של העסק. ליצור קשר עם לקוחות שלא הגיעו לביקור במשך המון זמן להציע להם להגיע לבדיקת שיניים או לטיפול שיננית. באמצעות ביצוע פניות יזומות אלה, אנחנו יכולים להגדיל את המכירות של העסק, אלו לידים חמים שיושבים לנו מתחת לאף ורק מחכים שנשתמש בהם.

באותה הצורה אפשר לבצע פניות יזומות גם באמצעות שיווק ברשתות. אלה מתבצעים על ידי העלאת תוכן רלוונטי, מבצעים, הטבות ואפילו פנייה ללקוחות או מתעניינים שפנו אלינו בעבר דרך הרשתות החברתיות. בנוסף אפשר לפנות לקהלים דומים דרך הרשתות החברתיות בהתבסס על לקוחות עבר שלנו. דבר זה יגדיל לנו את מאגר הלידים באופן משמעותי.

ניצול משאבים קיימים

אפשרויות שיווק דיגיטלי לפרסום רופא שיניים

פרסום רופא שיניים יכול להתבצע על ידי שני סוגים של שיווק דיגיטלי, הראשון הוא התאמה של ביקוש לצורך והשני הוא יצירת צורך חדש.

התאמה של ביקוש לצורך

בהתאמה של ביקוש לצורך הבנאדם כבר יודע מה הוא מחפש ואנחנו פשוט מציגים לו את התוצאה שהוא מעוניין למצוא. הדבר מתבצע דרך הפלטפורמה של גוגל. למשל למישהו כואבת השן, אז הוא נכנס לגוגל ומחפש רופא שיניים באשדוד. כך הוא יכול גם למצוא את מרפאת השיניים שלנו וזה נותן לו מענה לצורך.

ההצגה שלנו בגוגל לחיפושים כאלה עולה לא מעט כסף כי יש תחרות. קליק טוב שיביא סגירה יעלה בערך 70 שקלים. אבל חשוב להבין כמה הסגירה תכניס לעסק ומכאן לעשות חושבים האם ההשקעה משתלמת.

בפרסום בגוגל צריך לכוון למילות מפתח מאוד ממוקדות בהתאם למיקום של המרפאה, ולשירותים שהיא מציעה ולא להתמקד בחיפושים כלליים מידי כמו "רופא שיניים". הסיבה היא שחיפושים אלה יכולים לבזבז סכום נכבד מהתקציב, או הזמן שלנו, על אנשים לא רלוונטיים. מונחים טובים יכללו את המילה "מחיר" או מיקום מסוים. הם טובים מהסיבה שהם מונחים ספציפיים יותר מה שמעיד על העובדה שהמחפש מתעניין ברכישה ורוצה מידע נוסף.

גוגל אורגני או גוגל ממומן?

גוגל מציג את התוצאות הכי רלוונטיות לכל מונח חיפוש, אך בנוסף לכך אין לו בעיה לשים ראשון את מי שמשלם לו את הכי הרבה כסף. מכאן נובע ההבדל בין הקידום ממומן לבין השיווק אורגני. האורגני יופיע בתוצאות החיפוש מתחת למודעות הממומנות ולפי הסדר של עד כמה התוכן באותו עמוד רלוונטי למונח שאותו אדם חיפש.

הממומן יופיע גם לפי רלוונטיות אבל גם לפי מי שילם יותר כסף לגוגל, מי הימר יותר גבוה, מי מוכן לשלם את המחיר לקליק (BID) הגבוה יותר. חשוב לדעת שליד כל התוצאות של הממומן מופיע "ממומן". הרבה אנשים שרואים את זה ומבחינים בזה (למרות שלא תמיד זה בולט לעין), מבינים שזה פרסום בגוגל, מדלגים על זה ומחפשים את התוצאות האורגניות. בדיוק בגלל זה חשוב להשקיע באורגני.

עוד הבדלים בין השתיים הוא שבקידום הממומן כל קליק עולה כסף והתוצאה היא מיידית. ככל שמשקיעים יותר כסף ככה יש יותר תוצאה. אך זה לטווח קצר, רק לזמן בו משלמים כסף. באורגני לעומת זאת, כל כניסה לאתר היא ללא עלות. אך ישנה התקדמות איטית יותר כי יש לעשות עבודה מקיפה יותר. אבל ההשקעה משתלמת, כי התוצאה מניבה פירות וממשיכה איתכם לטווח הארוך.

באורגני חצי שנה ראשונה זה המינימום כדי לראות לידים ראשונים. אחרי שנה של עבודה, כבר נהיה לכם כוח באורגני. בתוך שנתיים אם אתם שומרים על עמדה חזקה באורגני, אתם הופכים להיות בלתי מנוצחים. אם אתם משלבים את שני התחומים ביחד, ממומן ואורגני, אפשר לראות תוצאות מטורפות והרבה יותר טובות.

התאמה של ביקוש לצורך

יצירת צורך חדש

ביצירת צורך חדש אנחנו מעוררים מודעות לצורך שאולי לא היה קיים לפני אצל אותו אדם. דבר זה מתבצע באמצעות שיווק ופרסום ברשתות החברתיות. כך למשל יכולה להופיע מודעה על יישור שיניים למישהו שבכלל לא חשב שהוא צריך את זה. הסיכוי שהוא יביע עניין ויכנס הוא לא גבוה כמו בגוגל, כי הוא חיפש את זה, הוא עדיין לא הביע את הצורך, אנחנו רק מעוררים לו אותו עכשיו.

 

הקליקים מהרשתות החברתיות יהיו זולים יותר בסביבות 15 שקלים לקליק. מה שאומר שלפי תקציב מסוים ניתן להגיע ליותר אנשים. אבל קחו בחשבון שאחוזי הסגירה נמוכים יותר, כי אנחנו בשלב מתקדם שרק יוצרים את הצורך לאדם, מכירים לו את המוצר, חושפים את התודעה שלו למשהו חדש שאולי הוא צריך ואולי לא, או לא כרגע.

 

יש דרך לסנן את הלידים מהרשתות – באמצעות אוטומציות, כמו צאט בוט בוואטסאפ למשל. ואפשר לסנן לפי מיקום של הלקוח, רלוונטי / לא רלוונטי או טיפול מסוים שהוא צריך רלוונטי / לא רלוונטי. אחרי הסינונים מקבלים ליד חם עם הרבה פרטים על הלקוח והדבר הזה מגדיל את אחוזי הסגירה.

 

כאשר עושים שיווק ברשתות החברתיות צריך לנתח את השוק לפי כל רשת חברתית בנפרד ולהבין מה יש לנו בכל אחת מהן – טווח גילאים, מגדר, תחומי עניין, מיקום ועוד.

פייסבוק – 35+

לינקדאין – B2B

אינסטגרם – 16-35

יוטיוב – צרכני תוכן ויזואלי

טיקטוק – 6-22

וואטסאפ – המגזר הדתי

 

האינסטגרם חשוב כי הוא יותר ויזואלי, אפשר להעביר בו תוכן באמצעות תמונות, מצגות או גרפים ולאחרונה גם סרטונים. הפייסבוק הוא יותר מקום בו אנשים קוראים דברים, מה שאומר שאם יש לכם תוכן עם הרבה מלל לקריאה זה פלטפורמה מצוינת. הטיקטוק הוא בעבור הדור הצעיר, תוכן כיפי, קליל ומהיר שעובר דרך סרטונים.

 

לינקדאין היא פלטפורמה של עסקים למען עסקים, דרך מעולה לעזור אחד לשני בתחום. היוטיוב יתאים לסרטוני הדרכה ומידע העובר באמצעות תוכן ויזואלי. והוואטסאפ היא פלטפורמה מעולה לחשוף את המרפאה שלכם לציבור הדתי יותר. אלה צורכים את התוכן דרך הסטורי של הוואטסאפ, אז אם הם מוסיפים אתכם לאנשי הקשר זו דרך מעולה לשים את עצמכם על "המפה" שלהם.

 

אז למי לפרסם?

אחד השאלות הכי טובות היא למי בעצם לכוון את הפרסום שלנו? לעוקבים, למשתמשים או למשלמים? לתהליך הזה קוראים משפך שיווקי וכך מבצעים אותו:

 

קודם כל אנחנו צריכים לשכנע את העוקבים, שיש לנו עמוד אמין. מה שאומר שצריך להעלות עוקבים ברשתות החברתיות.

 

אחרי זה לפרסם משהו לכיוון הרגש שלהם, שגורם להם לרצות ליצור איתנו קשר לפנות אלינו ולהפוך למשתמשים. לפרסם למשל פוסט שאומר "תמיד חלמתם על החיוך המושלם? רוצים להפסיק להתבייש לחייך בתמונות?"

 

ואז מבצעים הנעה לפעולה לכיוון המשלמים. למשל לומר לילד (המשתמש) לתייג את ההורה (המשלם) בפוסט ושהוא ירוויח הטבה מכך.

 

דוגמא לקמפיין שעבד לנו מעולה –

הביטוי שקידמנו היה "גשר שקוף למתבגרים"

שלב 1 – הפעלת רגש למשתמש + הנעה לפעולה למשתמש (תיוג)

שלב 2 – פניה של המשלם / ריטרגטינג

שלב 3 – אוטומציה לפתיחת שיחה (בוט) + סינון מתעניינים

יצירת צורך חדש

צ'אט בוט ואוטומציות

אצלנו בעסק אנחנו משתמשים בפתרון של אוטומציות חכמות על מנת להעלות את אחוזי הסגירה של הלידים שלכם. הדבר הזה מתבצע באמצעות צ'אט בוט חכם שמותקן על העסק והוא יודע לפתור כמה בעיות שצצות ברוב מרפאות השיניים:

הבעיה: לידים לא רלוונטים מהרשתות החברתיות
הפתרון : צ'אט בוט עם מענה 24/7 שמבצע סינון לפי מיקום, גיל מטופל, שירות שניתן ועוד.

הבעיה: לקוחות לא מגיעים לתור שלהם
הפתרון: אוטומציה של צ'אט בוט בוואטסאפ עם 97% פתיחה המבצע שליחה של –

    1. הודעות תזכורת לתור שנקבע ללקוח
    2. הודעת תזכורת לקביעת תור לטיפול הבא (למשל שיננית כל חצי שנה)
    3. הודעת תפוצה לרשימת אנשי הקשר
    4. הודעה להגדלת ביקורות
צאט בוט ואוטומציות

פרסום מרפאות שיניים ליצירת TRUST דיגיטלי

פרסום מרפאת שיניים דרך אתר המרפאה

פרסום מרפאת שיניים יכול להתקיים מעצמו באמצעות יצירת אתר אינטרנט איכותי. האתר ישמש בתור הפנים הדיגיטליות של המרפאה ובצורה הזאת יביא אליכם לקוחות חדשים. אתר המרפאה צריך להיות קיים ולהיראות כגוף חזק ואמין שאפשר לסמוך עליו. חשוב להבין את הרעיון של מובייל פירסט (mobile first). הכוונה שרוב הגולשים (כ-80%) מגיעים לאתר של העסק מהנייד ולכן האתר חייב להיות מותאם לתצוגת מובייל. בנוסף חשוב להוסיף ביקורות מגוגל, ככה מי שמגיע לאתר שלכם מקבל את הרעיון שאתם מקצועיים ואמינים.

אתר המרפאה

גוגל לעסק שלי

זה כרטיס הביקור הדיגיטלי של העסק שלכם. המקום בו מזינים את הביקורות והמקום ממנו שואבים את כל המידע בנוגע לעסק. אתם חייבים כזה וחייבים לעדכן את המידע שם כולל להזין ביקורות שיעלו את הדירוג שלכם בגוגל.

 

כך הלקוח הפוטנציאלי יוכל להביע אמון בכם ולהחשיב אתכם כעסק שאפשר לסמוך עליו. יש הבדל עצום בין דירוג של 2.6 כוכבים או 4.7 למשל. מן הסתם שברגע שאדם רואה 4.7 הוא ישר סומך על אותו העסק, באופן אוטומטי בלי אפילו להיות מודע לזה. אבל ברגע שרואים 2.6 אותו אדם יחשוב שמשהו לא תקין בנוגע לאותו עסק ולא ירצה ליצור קשר איתו.

גוגל לעסק שלי

נראות מקצועית ברשתות החברתיות

ישנם כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם, על מנת שהעסק יראה מקצועי ואחיד בכל הרשתות החברתיות של מרפאת השיניים.

  1. חיבור בין כל הרשתות החברתיות
  2. לוגו מושך מותאם לפלטפורמה
  3. תמונת קאבר מקצועית
  4. אודות שמדבר על חזון וייעוד
  5. כתובת מדויקת והסבר הגעה מפורט
  6. טלפון נוח לחיוג מהיר
  7. מספר וואטסאפ שליחה מהירה
  8. מענה בכל הפלטפורמות בדגש על DM ומסנג'ר
נראות מקצועית ברשתות החברתיות
לסיכום

ישנם הרבה טיפים שאפשר ליישם מכאן כדי לשווק את מרפאת השיניים שלכם ולהתחיל לקבל לידים גבוהים וטובים יותר. אם אתם רוצים להתייעץ על הנושא או מרגישים שזה גדול עליכם, צרו איתי קשר ואני יותר מאשמח לעזור.

 

תודה,

עידן שמואל – מייסד STRA בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי.

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!