חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיוור – אחת מדרכי השיווק הדיגיטלי הוותיקות ביותר היא אימייל, אחוז פתיחה גבוה, מגיע באופן אישי לנמענים, ניתן לפילוח וקל מאוד לתפעול.

רבים נוטים לחשוב שהשיווק באימייל הוא מיושן וכבר לא עובד כמו בעבר, אך הסטטיסטיקות מראות אחרת, אחוז פתיחת מיילים שיווקיים עומד על 21% בממוצע לעומת פרסום בעמוד עסקי בפייסבוק שמגיע ל-1.7% חשיפה בממוצע
עם נתונים לא ניתן להתווכח… לכן בשנים האחרונות אנו עדים לעדנה מחודשת של שיווק באמצעות אימייל, אחוזי הפתיחה משתפרים וחוזרים להיות כבעבר, ארגוני ענק וגם עסקים קטנים מבססים את השיווק שלהם על המייל, בעוד חברות רבות משתמשות בו כדי לחזק את תהליך הרכישה ואמון הלקוח.
הנתונים שבדרך כלל מודדים באמצעותם הם: אחוז פתיחה, אחוז הקלקה, המרות בפועל.

במדריך הבא אני אסביר לכם כל שחשוב לדעת למי שמתעניין בשיווק באמצעות מייל או מי שרוצה להכיר את התחום.

לאחר הקריאה יהיה לכם מושג בסיסי על דרך העבודה והתהליך שכדי לעבור, תקבלו טיפים ומידע חשוב שלומדים רק עם הניסיון, אז בואו נצלול פנימה…

במדריך נלמד כל מה שחשוב לדעת בנוגע לשיווק באמצעות אימייל, מערכות דיוור מיילים מומלצות, חוק הספאם, עבירות הודעות, הגדלת מעורבות, יצירת רשימת תפוצה, טיפים חשובים ועוד… בואו נתחיל

דבר ראשון ומאוד חשוב:
רשימת הדיוור היא נכס שלכם!
בשונה מנכסים דיגיטליים שאינם בשליטתכם כמו עמוד אינסטגרם או פייסבוק, אשר יכולים להיסגר או להיחסם כרעם ביום בהיר [אנחנו מומחים לחסימות עמודים, לצערי זה קורה לעסקים כל הזמן], רשימת אנשי הקשר שצברתם היא נכס שלכם ובבעלותכם, השליטה בה היא רק שלכם ואתם תחליטו מה לעשות איתה, לדוגמא אם תחליטו למכור את החברה או ליצור שיתוף פעולה מעניין, רשימת דיוור גדולה ואיכותית יכולה להגדיל משמעותית את הערך שלכם בעיני הצד השני.

תוכן עניינים

יתרונות של שיווק במייל:

  1. תודעת לקוח והיזכרות גבוהה.
  2. קל יחסית להניע לפעולה.
  3. באמצעות מייל אפשר למדוד תוצאות בצורה מדויקת.
  4. אפשר לפלח סוגי לקוחות לפי פעולות שביצעו ולהשתמש בהם כטריגר.
  5. אפשר לשלב אותה בכל שלב של "חיי לקוח" כדי לחזק מכירות ולהגדיל את המותג.
  6. אפשר להשתמש בה בצורה אוטומטית.
  7. אפשר להגיע ללקוחות ולמתעניינים עם תוכן רלוונטי בדיוק ברגע הכי נכון מבחינתם.

למה לשלוח דיוור באימייל?

  • רכישות חדשות וחוזרות
  • קבלת המלצות
  • להראות שאנחנו בעבודה מתמדת, כל הזמן בעניינים ולהזכיר ללקוחות מי אנחנו ומה אנחנו מציעים
מערכת דיוור אלקטרוני

בניית רשימת דיוור

כדי שנוכל להתחיל אנחנו צרכים רשימת תפוצה עם מספר רשומים.
יש מספר דרכים להביא נרשמים לרשימת התפוצה שלכם, דרך אתר, עמוד נחיתה, באמצעות קידום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות, באמצעות וובינאר או כל דרך יצירתית כזאת או אחרת שתגרום לאנשים לתת לכם את הפרטים שלהם ולאשר שתעבירו להם מידע.
את הנרשמים בדרך כלל נשמור וננהל במערכת דיוור ייעודית, נרחיב על זה בהמשך המדריך.
אנחנו נחלק את דרכי הגיוס ל-2, גיוס נרשמים שוטפים וגיוס נרשמים ייעודיים
גיוס נרשמים שוטפים – אני אוהב לקרוא לסגנון הזה "על הדרך", דומה מאוד לגיוס לקוחות אורגנים או מפה לאוזן, התקדמות הדרגתית, אנחנו נדאג שכל מי שיוצר איתנו אינטראקציה כלשהי יהפוך לנרשם ברשימת התפוצה, קל לעשות את זה באמצעות הוספת רובריקה לאישור שליחת מידע שיווקי בטופס השארת הפרטים באתר.
אנחנו נרצה גם למשוך את הלקוחות הקיימים שלנו ולקוחות עבר להיות חלק מהרשימה ואת זה נעשה באמצעות הודעה אישית ובקשה לאישור דיוור.

גיוס נרשמים ייעודיים – אנחנו נבצע פעולות יזומות כדי להגדיל את רשימת התפוצה שלנו, עם חלוקה לפלחים שונים וסגמנטציה.
ניתן לעשות זאת באמצעות קידום ממומן, וובינאר, שיתופי פעולה ועוד.

הגדלת רשימת התפוצה באמצעות טריגר:

כדי להגדיל את כמות הנרשמים הרלוונטיים שלכם אתם צרכים ליצור סוג של "הסכם" בינכם לבין הנרשמים.
מה אתם תתנו להם בתמורה לפרטים שלהם, זה יעזור להם להבין את הערך של ההרשמה ומה הם צפויים לקבל מכם.

לדוגמא: הירשמו לניוזלטר שלנו והתעדכנו בחידושים הכי שווים בעולם ה…

דרך קצת יותר מושכת שעוזרת להביא יותר נרשמים היא שימוש במתנה מסוימת תמורת הפרטים שלכם
לדוגמא: הירשמו לניוזלטר שלנו וקבלו את המדריך המלא ל… בחינם! ועוד המון ערך שווה בכל שבוע.

שווי של נרשם ברשימת התפוצה:

לא פעם שמעתי אנשי שיווק מגדירים עלות נירשם כדולר אחד להרשמה, זה אומנם כלל אצבע מעניין אבל מניסיוני הוא ממש לא מתאים לכל עסק.
עסקים המציעים מוצרים "בדרגת סיכון גבוהה", יכולים לשלם על הרשמה גם 50 דולר וזה יכול להיות להם משתלם.
לעומתם מוצרים "בדרגת סיכון נמוכה מאוד", יכולים לשלם סנטים בודדים ועדיין לא לראות מזה רווח.

העלות לנרשם היא שונה מעסק לעסק ולדעתי לא ניתן להכיל אותה באופן גורף, אם הייתם שואלים את דעתי אז הייתי אומר שבממוצע 7-18 ₪ לנרשם זה סביר.

גיוור מייל לאחר רכישה

מערכות דיוור

מערכת הדיוור היא כלי טכנולוגי שעוזר לנו לנהל את הדיוור שלנו.
ניתן באמצעותו לאסוף נמענים לרשימת התפוצה, ליצור סגמנטים לנמענים, לעצב את המסרים ולשלוח את המיילים שלנו בצורה אוטומטית ומתוזמנת ולעיתים גם מותאמת אישית לנמען
יש פיצ'רים נוספים במערכות מסוימות, כמו יצירת עמודי נחיתה, שליחת דיוור באמצעות סמס ועוד.

בין השימושים הבולטים:

1. רישום משתמשים חדשים וניתוח הנתונים
ניתן לראות במערכת כמה אנשים נמצאים ברשימת הדיוור וכמה אנשים חדשים הצטרפו בכל יום/שבוע/חודש, אפשר להבין כמה אנשים פתחו את המיילים שלנו, כמה הקליקו, לאיזה פלח הם משתייכים ועוד.
כדי לרשום אנשים חדשים לרשימות התפוצה שלכם יש מספר דרכים שרוב מערכות הדיוור מציעות: טופס הרשמה באתר או בדף נחיתה, ייבוא מקובץ אקסל או CSV, יבוא ישיר ממערכת CRM

2. שמירה ופילוח משתמשים קיימים
את האנשים החדשים שצירפתם לרשימת התפוצה שלכם ניתן לסווג ולפלח, ככה תוכלו לדעת איזה תוכן להעביר להם, ניתן לבצע את הפילוח בשלב ההרשמה או לאחר פעולה יזומה של הלקוח.

פילוח בשלב ההרשמה
דוגמא א' לפילוח בזמן ההרשמה – לקוח שרכש מוצר פיזי – יכנס לרשימת הלקוחות שלנו והוא יקבל סיכום הזמנה, מידע רלוונטי לשימוש במוצר, אפשרות לרכישה חוזרת/משלימה ולאחר תקופה אפשרות להמליץ ברשתות החברתיות.
דוגמא ב' לפילוח בזמן ההרשמה – לעומת זאת, מתעניין שהשאיר ליד או פרטי התעניינות – יכנס לרשימת המתעניינים ויקבל מידע ראשוני, סיפורי מקרה, המלצות של לקוחות, מבצע מיוחד וכ"ו.

פילוח לאחר פעולה יזומה
דוגמא א' לפילוח לאחר פעולה יזומה – משתמש פתח את המייל וגם הקליק על דיוור עם כותרת שמדברת על מוצר מאוד מסוים שלנו – המערכת יכולה להכניס אותו באופן מידי לסגמנט של מתעניינים במוצר ספציפי ולדוור אליו מידע נוסף באותו נושא.
דוגמא ב' לפילוח לאחר פעולה יזומה – לקוח ביצע רכישה נוספת באתר והמערכת תזהה את זה ותכניס אותו לרשימת הלקוחות החוזרים, ובאופן אוטומטי תציע לו דילים מיוחדים ללקוחות חוזרים

3. עיצוב ושליחת אימיילים דרך המערכת דיוור ישיר
ברוב המערכות ניתן לעצב ולשלוח דיוור ישירות מהמערכת, המערכת תתחבר למייל שתגדירו לה ודרכו תשלח את הדיוור לרשימת התפוצה שלכם.
בדרך כלל ניתן לבצע את העיצוב בצורה קלה ונוחה גם ללא ידע עיצובי, בוחרים תבנית מתוך הרשימה ומשנים את התוכן והתמונות.
ניתן לתזמן את השליחה למועד הרצוי וכמובן להחליט מי הפלח או הרשימה שתצרו להעביר אליה את הדיוור.

4. יצירת סדרות מסרים או דיוורים שוטפים בצורה אוטומטית
ניתן ליצור באמצעות המערכת דיוורים שוטפים וכל כמה ימים לשלוח דיוור חדש, אפילו לתזמן אותם בצורה אוטומטית – זה נקרא דיוור שוטף, אבל לרוב הוא כללי ולא תמיד מתאים בדיוק לנקודה שבה נמצא הלקוח שלכם.
לכן אפשר ליצור סדרת מסרים שתופעל ע"י טריגר מסוים, לדוגמא, אם לקוח נרשם כמתעניין חדש, המערכת תשלח לו סדרה של 4 מיילים שונים שהגדרנו מראש

לדוגמא:

  1. יום ההרשמה – תודה שנרשמת, אנחנו … ומציעים … , מצורף למייל זה מדריך מפורט ל…
  2. יומיים לאחר יום ההרשמה – היי, מקווים שקראת את המדריך המפורט שלנו שנשלח במייל הקודם, שמחים לצרף גם 3 טיפים שהלקוחות שלנו בחרו כחשובים ביותר בתחום…
  3. חמישה ימים לאחר ההרשמה – וואו לקוח שלנו שלח את החוויה שלו מהשימוש במוצר, אנחנו זוכרים שהתעניינת במוצר דומה, מדובר בסרטון של דקה וחצי, ממש שווה לראות, אם יש שאלות אפשר לשלוח לנו במייל חוזר.
  4. שמונה ימים אחרי – עד סוף השבוע הקרוב הורדנו מחיר למוצר שהתעניינת בו, לחשיפת המחיר החדש לחץ כאן!

אפשר ליצור סדרת מסרים לכל טריגר ובכך להבטיח קשר רציף ורלוונטי עם הקהל שלכם.
שימו לב– מסרים שנשלחים בצורה אישית ובזמן המתאים לדוגמא בסדרת מסרים מגיעים בממוצע ל-35% פתיחה, לעומת 21% בדיוור שוטף.

דיוור באימייל

עלות מערכת דיוור:

אני באופן אישי עובד עם אקטיבטרייל, בעיקר כי גיליתי שהמיילים שלהם נכנסים באחוז ממש גבוה לאינבוקס של הלקוח, לכל עסק זה קצת שונה אז לא בטוח שגם לכם זה יהיה ככה, אבל הייתי ממליץ לנסות איתם.

חברות ישראליות:
Activetrail –
חברה ישאלית, ניתן לדוור גם בסמס וואטסאפ.
עלות חבילת הבסיס ל 10,000 רשומים = 390 ₪ לחודש
קישור: http://www.activetrail.co.il/?atAff=stra

רב מסר – חברה ישראלית מוכרת מאוד
עלות חבילת הבסיס ל 10,000 רשומים = 370 ₪ לחודש
קישור: https://www.responder.co.il/

הדוור – חברה ישראלית, מערכת מעט יותר פשוטה
עלות חבילת הבסיס ל 10,000 רשומים = 280 ₪ לחודש

חברות בינלאומיות:
Mailchimp – חברה בינלאומית כנראה הכי מוכרת בעולם
עלות חבילת הבסיס ל 10,000 רשומים = 87 דולר לחודש
קישור: https://mailchimp.com/pricing/marketing/

Mailgun – חברה בינלאומית מוכרת וטובה
עלות חבילת הבסיס ל 10,000 רשומים = 35 דולר לחודש
קישור: https://www.mailgun.com/plans-and-pricing/

Acumbamail – חברה בינלאומית חדשה עם אחלה פיצ'רים ומחיר טוב
עלות חבילת הבסיס ל 10,000 רשומים = 22 אירו לחודש
קישור: https://acumbamail.com/en/pricing/


טיפ של STRA:

יש אתר שנקרא Appsumo והוא מציע חבילות עם תשלום חד פעמי לכל החיים! אני מת עליו וכל פעם קונה ממנו כלים שעוזרים לי להשתפר
כל פעם יש מערכות אחרות שרוצות לקדם מכירות.
לדוגמא עכשיו יש את מערכת Acumbamail בעלות חד פעמית לכל החיים של 79 דולר
קישור לעסקה:

https://appsumo.com/

יצירת התוכן

ברור שאתם לא יוצרי תוכן ואתם לא מתכוונים לעסוק בזה כל היום, יש לכך כמה פתרונות. א. יצור התוכן לפי מוצרים/לקוחות שלכם בצורה חד פעמית כפרויקט גדול ומשמעותי ודיוורו במשך תקופה ממושכת באמצעות אוטומציה לדיוור שוטף ולסדרות מסרים. ב. עבודה מול כותב תוכן והעלאה של התכנים למערכת ופרסומם בצורה אוטומטית, עלות ממוצעת לכתיבת מילה נעה באזור ה-0.5 ₪. ככה שפוסט ממוצע בין 200-300 מילים יעלה בערך 100-150 ₪ ג. עבודה מול חברת שיווק שמתמחה בשיווק במייל – אם הם מבינים מה הם עושים כנראה שתעשו ביחד איפיון, לאחר מכן תחליטו על סגמנטים שיגזרו מהשירותים והמוצרים שאתם מציעים, לאחר מכן יבנו לכם גאנט תוכן, ייצרו את התכנים בהתאם לגאנט, ישלחו את הדיוור בקבוצות קטנות ויבצעו A/B tasting וניתוח נתונים, יפיצו את זה לכל הרשימה שלכם, ויעשו עבורכם אוטומציות להמשך כל התהליך. עלות מוערכת עבור 4 ניוזלטרים בחודש היא סביבות ה 1,500-2,500 ₪, תלוי בעיצובים, בניסיון וברמת המקצועיות של החברה.

הפצת תוכן:

המטרה הראשית שלנו ביצירת התוכן כמובן היא שאנשים ירכשו, כדי שזה יקרה הם צרכים קודם כל ליצור אינטראקציה עם התוכן, זה מתחיל בפתיחת המייל וממשיך ללחיצה על קישור הוא השבת מייל חוזר.
אם זה עובד טוב אז הם בסופו של דבר גם מבצעים רכישה מידית או אחרי זמן מסוים.

אז אנחנו צרכים ליצור תוכן שיעודד את האנשים להתקדם בשלבים השונים:
שלב 1: פתיחת מייל ע"י מתעניינים רלוונטיים.
בגדול אפשר להגיע לאחוזי פתיחת מיילים מטורפים, מעל 50% אם אנחנו ניתן כותרת סופר מושכת שתגרום לאנשים להיכנס, לדוגמא: היי [שם פרטי] עדיין לא הסדרת תשלום עבור…, לכאורה זה אמור להיות מעולה, כי כולם כמעט יפתחו את זה.
אבל, זהו שלא…
כי אותם אנשים שיכנסו ויבנו שהמסר היה מטעה או לא בשבילם ירגישו שגזלתם מהם זמן ואתם רק תרגיזו אותם ותאבדו אותם.
אנחנו חייבים להקפיד לשמור על רלוונטיות ברמת הכותרת והמסר, כדי שרק שמי שהמסר באמת יכול לעניין אותו יכנס ולא בעיקר לנפח את אחוזי הפתיחה…
כותרת כמו: מדריך שיווק חינם!
היא גם לא מספיק טובה, כי היא תכניס את כל מי שמתעניין בשיווק וכנראה שהמלל ידבר על נושא ספציפי שלא יעניין כמעט אף אחד וסתם יגרום לאנשים להתעצבן.

אז כותרת כזאת יכולה להיות טובה: מדריך לשיווק בוואטסאפ בחינם!
היא מסבירה בדיוק את נושא הכתבה בצורה פשוטה וקלה ותכניס רק את מי שבאמת מתעניין בנושא.

טיפ של STRA:
למעלה מחצי מהמשתמשים שלכם יפתחו את המייל מהטלפון שלהם, הכותרות בטלפון הם קצרות מאוד, לכן נסו לייצר כותרת קצרה ועניינית ככול האפשר.

שלב 2: טקסט תצוגה מקדימה מתחת לכותרת יש מקום להכניס עוד כמה מילים.
נצלו אזור זה כדי הוסיף מידע שיגרם לאנשים ללחוץ על הכותרת, לדוגמא:
כותרת: מדריך לשיווק בוואטסאפ חינם!
טקסט תצוגה מקדימה: כולל טיפ ליישום מידי שיחסוך לכם עד 3,000 ₪

טיפ של STRA:
אני באופן אישי גם מאוד אוהב להוסיף סמיילי בתחילת הטקסט לתצוגה מקדימה שלי זה עוזר להבליט את המלל

שלב 3: תוכן המייל
אם מישהו התעניין ופתח את המייל אנחנו נרצה שהוא גם יבצע פעולה נוספת והיא הקלקה או שליחת מייל חוזר.
כדי לגרום לו ליצור את האינטראקציה הזאת אפשר להשתמש במספר אלמנטים:
1. שילוב פרסונליזציה/הוכחה חברתית – פניה כמה שיותר אישית ללקוח, אפשר להשתמש בשם שלו או במוצר שהוא רכש בעבר או משהו שיגרום לו להבין שאתם מכירים אותו, וככה הוא ירגיש שהוא מכיר אתכם.
במייל נוסף לאותו לקוח הייתי מנסה אולי לדבר בלשון רבים, כדי שהקורא ירגיש שהוא חלק מקבוצה, בפסיכולוגיית המכירה אנשים אוהבים להרגיש חלק מקבוצה, זה מעלה את תחושת הביטחון, רוב האנשים יעדיפו לקנות מחנות עם הרבה לקוחות מאשר מחנות ריקה…

2. נסו לכתוב בצורה קלילה ונעימה כאילו אתם מדברים עם הקורא – אל תשתמשו במילים גבוהות מדי או מונחים שלא הייתם משתמשים בהם בשפת הדיבור היומיומית שלכם, זה ירחיק את הקורא.
ניתן לקחת דוגמא מהמדריך שאתם קוראים כרגע, אני מניח שאתם מכירים את כל המונחים הכתובים כאן, כי ניסיתי לכתוב כמו שאני מדבר ולא "להתפלצן" עם מילים גבוהות שירחיקו אתכם ממני, לא לחינם אני ראשון בגוגל בכל המונחים החשובים בשיווק דיגיטלי (:

3. הנעה לפעולה ברורה ומודגשת – כמעט לכל מייל שאנחנו מוציאים צריכה להיות מטרה ופעולה שאנחנו רוצים מהלקוח, זה יכול להיות הרשמה נוספת, השארת טלפון, החזרת מייל, כניסה לאתר ועוד.
אתם חייבים להסביר ללקוח בדיוק מה הוא אמור לעשות במייל הזה ואפילו עדיף מספר פעמים.
הקפידו להדגיש את ההנעה לפעולה, לדוגמא קישור לאתר חשוב שיהיה בצבע בולט ומודגש.

הפצה תוכן מחדש

אז יצרתם תוכן מעולה, שמרתם על כל הכללים ודיוורתם לכולם… אופססס התוצאות לא כמו שציפתם…
זה בסדר גמור, לוקח המון זמן לייצר תוכן טוב, שקולע לקהל שלכם וגורם לו ליצור אינטראקציות.
אבל אל תתייאשו, אני תמיד אומר שהקושי האמיתי בשיווק הוא לייצר את התוכן.
אז אני לא מוותר על התוכן שייצרתי…

אני פשוט מדוור אותו שוב לאנשים הרלוונטיים.
כמובן שלא את אותו תוכן לכולם.
מי שלא פתח את המייל – אני שולח אליו שוב את התוכן עם כותרת שונה
מי שפתח את המייל אבל לא הקליק על הקישור – אני שולח לו כותרת דומה עם תוכן קצת שונה
מי שפתח את המייל, הקליק על הקישור ולא ביצע את הפעולה שרצית – אני שולח לו הטבה בלעדית

טיפ של STRA:
אם ביצור תוכן עסקינן אז חשוב שתדעו שאם יצרתם את התוכן שזה חלק הקשה כמו שהסברתי, תנצלו אותו ותשתמשו בו לכל הנכסים הדיגיטליים שלכם.
תעלו לאתר בתור כתבה לאזור הבלוגים
תעלו לרשתות החברתיות בתור פוסט
תשלחו לרשימת הסמס שלכם
תשלחו לרשימת הוואטסאפ שלכם.

ככה תקבלו מקסימום חשיפה לתוכן שכבר יצרתם, זה נקרא אסטרטגיית תוכן רב ערוצית, שיטה שפיתחנו ב-STRA ועושה אחלה שירות ללקוחות שלנו!

עבירות מיילים

עבירות הן היכולות של הדיוור שלכם להגיע לאזור המתאים במייל שלהם, הוא נקבע מכמה פרמטרים ויש תורה שלמה סביבו, אני אתן לכם מושג בסיסי על קצה המזלג.

סדר חשיבות הגעת הדיוור ללקוח:
תיבת inbox – המקום שאנחנו שואפים להיות בו, ככה שהלקוחות יראו אותנו בצורה ברורה ונוחה ונקבל את תשומת הלב שאנחנו רוצים.
תיבת "קידום מכירות" – בסבירות גבוהה מאוד חלק מהמיילים שלכם יגיעו לשם, זה לא כזה נורא ויש שם גם אחוזי פתיחה טובים, אפשר להגיע ל 20%
תיבת "ספאם" – לא אידיאלי, אבל לפחות המייל הגיע, ויש אפילו אנשים שבודקים את הספאם יותר מאשר את הדואר הרגיל, בעיקר מיילים עסקיים.
המייל נחסם ולא הגיע ללקוח בכלל – שזה כמובן משהו שאנחנו לא נרצה.

איך נקבע הסיכוי שלנו להגיע למקום טוב במייל של הלקוח?
צאו מנקודת הנחה שלא משנה מה תעשו, לקוחות מסוימים לא יקבלו את הדיוור שלכם, וזה סביר והגיוני, מכיוון שמעל 80% ממשתמשי המיילים עובדים עם Gmail ויש ל-Gmail יכולת חזקה מאוד לסנן מיילים, נכון להתייחס בעיקר לג'ימייל.


מחולק ל – 2 פרמטרים: סמכות מערכת הדיוור ופעולות שמבצעים מקבלי הדיוור

סמכות מערכת הדיוור נקבעת בהתאם לכלל הלקוחות שמשתמשים במערכת, אם תיקחו מערכת שגוגל מזהה כמערכת דיוור בעלת סמכות נמוכה המיילים שלכם יקבלו חשיפה נמוכה מאוד, מצד שני אם אתם בוחרים מערכת עם סמכות חזקה אז תתחילו מנקודת פתיחה חזקה יותר.
הדרך הכי טובה להבין את זה היא לבדוק ביקורות של המשתמשים במערכת.
שימו לב שאף מערכת דיוור לא יכולה להבטיח שתגיעו תמיד לאינבוקס, ואם מישהו מבטיח אז תיזהרו…

פרמטרים של ג'ימייל לקביעת איכות המייל:
ג'ימייל עושים בדיקה של המון פרמטרים יחד, כשהבולטים שבהם הם: אחוז פתיחה, אחוז הקלקה, אחוז העברה מדואר ספאם לתיבה ראשית [סמן כבטוח], אחוז האנשים שהעבירו או השיבו למייל שלכם.
משהו חשוב: לקוח שחסם את עצמו מרשימת הדיוור שלכם דרך ג'ימייל מוריד המון נקודות, מצד שני אם הוא נכנס דרך המייל שלכם והסיר את עצמו דרך המערכת שלכם ג'ימייל לא מוריד לכם ניקוד ואפילו מעלה כי זה מראה שהקוראים מביעים אמון במערכת שלכם.

חוק הספאם

בעבר היה ניתן לשלוח לכל אדם שיש לנו את המייל שלו הודעות, אנשים רבים התלוננו על כך ששולחים להם המון ספאם ב 1.12.2008 נולד חוק חדש שנקרא חוק הספאם.
"אסור לשלוח דיוור לנעמן שלא ביקש מראש ובכתב לקבל אותה"
בגדול החוק בא להגן על משתמשי הקצה כדי שלא "יספימו אותם" וישלחו להם תוכן שלא מתאים להם בכל ערוצי התקשורת, מייל, סמס, ושיחות אוטומטיות.

נושאים שחשוב להכיר בנוגע לחוק הספאם:

  1. ניתן לשלוח ללקוחות שלנו הודעות גם אם הם לא אישרו את הדיוור בתנאי שהנושא קשור לרכישה ונתנו להם אפשרות להוריד את האפשרות להחליט שהם לא רוצים לקבל את הדיוור.
  2. לא חייבים להכניס בדיוור שלנו את האפשרות להסרה מרשימת הדיור.
  3. לקוח ששולח מייל או סמס חוזר עם בקשה להסרה אנחנו מחויבים להסיר אותו, גם אם זה באופן ידני, לכן המדוורים מכניסים את האפשרות להסרה, כדי שלא יהיה צורך להסיר ידני.
  4. על המדוור לשמור הוכחה חותכת שהאדם שאליו אנחנו מדוורים נרשם לרשימת הדיוור שלנו, רוב מערכות הדיוור עושות את זה.
  5. הרבה אנשים טוענים שלא נרשמו לדיוור למרות שבצעו הרשמה, או שהם שוכחים או שהם מתבלבלים, אז תוודאו שיש לכם הוכחה שהם נרשמו במערכת הדיוור שלכם, עדיף מאוד גם לשלוח להם מייל מידי "תודה שנרשמת לניוזלטר שלנו", או מייל היכרות או מידע, ואז גם להם יש תיעוד שהם נרשמו
  6. במידה ואדם מבקש ממכם לרשום אותו בדרך אחרת, לדוגמא בשיחה טלפונית, אתם עדיין צרכים הוכחה שהוא ביקש להירשם, הקליטו את השיחה או בקשו ממנו שישלח מייל, או הכי פשוט שלחו לו קישור להרשמה.
  7. אנחנו יכולים לשלוח לאדם שנרשם לרשימת הדיוור שלנו רק מידע שקשור לנושא אליו הם נרשמו, לדוגמא אם לקוח נרשם לקבלת דיוור בנושא שיווק דיגיטלי, אנחנו לא יכולים לשלוח לו מידע על טיולים בארץ.
  8. ניתן לשלוח דיוור ללקוחות שנמצאים במשא ומתן לגבי רכישה, לדוגמא אם לקוח השאיר את הטלפון והמיל שלו וניהלנו איתו שיחה, ניתן לאחר השיחה לשלוח לו מידע בנושא המבוקש.
  9. אם לא עמדתם בתנאי החוק, מקבל הדיוור רשאי לטבוע אתכם בעלות של-1,000 ₪ לכל הודעה, לצערנו אנשים עושים בזה שימוש לרעה אז חשוב להקפיד על כל הכללים.

טיפים למקצועני שיווק במייל:

    1. מייל מאדם פרטי תמיד עובד טוב יותר מאשר מייל מכתובת כללית, על אחת כמה וכמה לא לשלוח מייל מכתובת של noreply
    2. תנו למדוורים אפשרות להשיב לכם במייל חוזר, אפילו עודדו אותם לעשות את זה באמצעות הנעה לפעולה, זה יעזור לכם עם המתעניינים וגם יגרום לג'ימייל להבין שהמשתמשים שלכם מגיבים למידע שלכם והיא תעלה את הסמכות שלכם.
    3. דיוור אוטומטי בזכות אירוע שקרה, לדוגמא מסר היכרות לנרשם חדש, יביאו אחוזי פתיחה גדולים יותר וכדי מאוד להשתמש בהם.
    4. הסירו משתמשים פיקטיביים ובוטים מהרשימה כי הם מורידים את אחוז הפתיחה והרשימה נקראת "לא נקייה" בעייני ג'ימייל.
    5. במידה ומתעניין לא מגלה בכלל מעורבות נגיד במשך חצי שנה, שלחו לו הודעה שאתם רואים שהוא כבר אינו מתעניין במידע ואתם נותנים לו אפשרות להישאר באמצעות לחיצה על לחצן מסוים או לחלופין אם לא יגיב אתם מסירים אותו. ככה תצליחו להגדיל את הסמכות שלכם. זה יעזור לכם גם לסנן את הבוטים שנרשמו.
    6. אם תשלחו מידע רלוונטי ללקוח אתם תגיעו להמרות מדהימות הפילוח הוא כלי קריטי להצלחה.

מקווה שאהבתם את המדריך ויותר חשוב הבנתם את החשיבות של שיווק במייל, גם אם הנושא נראה לכם מורכב או מאתגר ממליץ שתתחילו בצעד קטן, תוסיפו את האפשרות להרשמה לדיוור באתר שלכם…
ככה ביום שתרצו לדוור כבר יהיה לכם כבר קהל.
אם תרצו לעשות את התהליך בצורה מקצועית וברמה הגבוהה ביותר, אני לרשותכם
עידן שמואל מייסד סטרא – בוגר תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי

מה פספסנו במאמר הזה?

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!