שיווק דיגיטלי רב ערוצי

קידום אורגני ביוטיוב

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

קידום אורגני ביוטיוב : איך זה עובד, יתרונות + טיפים מעשיים

השימוש בוידאו איכותי על מנת לשווק מוצרים, שירותים או מותגים הפך להיות נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות, ולא בכדי: הצרכנים השונים התרגלו לחפש מענים איכותיים לסוגיות המטרידות אותם בפורמט וידאו, ובפרט, עושים זאת באמצעות מנוע החיפוש לסרטונים וברשת החברתית הגדולה בעולם בתחום הזה – פרסום ביוטיוב

אלא שההיצע הנרחב של סרטונים מציב בפני מנהלי התוכן השונים אתגר לא פשוט: כיצד עליהם יהיה לפעול על מנת להבליט את התכנים שלהם מעל תכנים אחרים דומים, איך להשיג את תשומת הלב של קהל היעד, וכל זאת בצורה אורגנית ומבלי להשקיע תקציבים בקידום ממומן?

לפני שנצלול פנימה ונציע מספר הנחיות שתוכלנה לסייע לכל מנהל ערוץ יוטיוב לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של התוכן בערוץ, ננסה ראשית להכיר כמה וכמה יתרונות שיציע לנו קידום אורגני של תוכן כזה, בפלטפורמה של יוטיוב, וגם כיצד זה יכול לעזור לכם בתהליך קידום אתרים במידה ויש לכם גם אתר אינטרנט.

אם עדיין אין לכם ערוץ יוטיוב, מוזמנים להיעזר במדריך שלנו: פתיחת ערוץ יוטיוב

אילו יתרונות מציעה הפלטפורמה של יוטיוב למנהלי תוכן מבוסס וידאו?

יוטיוב מהווה בית חם לסרטונים שונים שמעלים הגולשים, ברמות איכות והפקה שונות. לוידאו כפורמט תוכן ישנם לא מעט יתרונות משמעותיים:

וידאו מגביר את מעורבות הגולשים

כאשר גולשים צורכים תכנים בפורט וידאו, הם לרוב עושים זאת בפרק זמן העולה על צריכת תוכן טקסטואלי. סרטונים הינם קטעי תוכן שגולשים נוטים יותר להפיץ ולשתף, להגיב עליהם, לתייג בהם משתמשים אחרים ולבקש ממשתמשים נוספים לשתף את התכנים האלו. בעקבות צפיה בסרטונים איכותיים יותר ויותר גולשים בוחרים להתחיל ולעקוב אחר המותג, להצטרף כעוקבים אחר הערוץ ולבקש חיווי ברגע שסרטונים חדשים יוצאים לפרסום.

וידאו מניע יותר לפעולה. בעקבות צפיה בסרטון צפויים יותר גולשים לבחור ולהרשם לרשימת תפוצה שהוצעה להם, לרכוש מוצר או שירות, להתקשר עם המותג, להשאיר פרטים לצורך יצירת קשר עתידית ועוד ועוד.

וידאו ממצב את בית העסק כאוטוריטה בתחומו

מאחר שעלות הפקת וידאו איכותי היא לרוב יקרה, נתפסים מותגים אשר נוהגים להפיץ תכנים בפורמט וידאו כברי סמכות בתחומם, וככאלה שמהווים אוטוריטה בנישה שבה הם פועלים. וידאו איכותי אשר ממצב את בית העסק שעומד מאחוריו יכול בהחלט לסייע לקידום האורגני של המותג ולהפך – מותג מקודם היטב בגוגל יכול לסייע בקבלת דירוגים טובים ביוטיוב ולאפשר חשיפה נרחבת של גולשים לתכנים מבוססי הוידאו של המותג.

וידאו מספק מענה איכותי יותר לשאילתות מסויימות

מדוע כדאי יהיה לבית עסק להשקיע משאבים בקידום אורגני של סרטונים ביוטיוב? משום שבהרבה מן המקרים, תוכן מבוסס וידאו הוא הדרך הטובה והאיכותית ביותר לספק מענה לשאילתא שביצע הגולש במנועי החיפוש. באמצעות וידאו ניתן להדגים כיצד לתפעל תקלות של מוצרים שונים. וידאו יכול לסייע בהדגמת אופן הפעולה של מוצר מסויים, או להכיל סקירה מקיפה של תכונות של גאדג'ט חדשני. באמצעות וידאו ניתן להמחיש ביתר קלות מהו גודלו של מוצר ביחס לאובייקטים קיימים אחרים, עד כמה מקום הוא תופס בבית ואפילו כיצד יש לנקות אותו באופן תדיר.

וידאו מאפשר לגולשים לצרוך תוכן באופן פסיבי

יתרון חשוב נוסף שמאפשר פורמט הוידאו הוא היכולת להעביר מסרים לגולשים מבלי שאלו יצטרכו להיות פעילים באופן צריכת התוכן. לתכונה הזאת של וידאו ישנה חשיבות יתרה בעולם שבו מוצפים הגולשים במסרים שיווקים רבים מספור מידי יום, והם נדרשים להחליט כיצד לחלק את הקשב שלהם בין המסרים השונים באופן אקטיבי.

קידום אורגני ביוטיוב

איך לקדם אורגנית תוכן ביוטיוב?

קידום אורגני ביוטיוב מקדמים בצורה תוכן מבוסס וידאו ביוטיוב? ובכן, יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע על מנת לדאוג שהסרטון שלכם יקבל את הבמה שמגיעה לו ביוטיוב. במדריך הזה ננסה לחלק את כלל הפעולות האלו לכמה וכמה עולמות תוכן:

אופטימיזציה ברמת הסרטון

על מנת לשפר את הנראות של הסרטון במנוע החיפוש של יוטיוב, כדאי יהיה לפעול על מנת לטייב את שדות הנתונים של הסרטון, שבהם נשמרים המאפיינים השונים שלו. לשם כך, ערכו את שם הסרטון, את מילות המפתח העיקריות שבהן תירצו להתמקד, את תיאור הסרטון, עשו שימוש בתמונה איכותית בתצוגה המקדימה של הסרטון, שלבו תגיות בצורה חכמה, בחרו את הקטגוריה המתאימה ביותר לסרטון הספציפי, בחרו בשפה הראשית של הסרטון, ועוד.

כמו כן תוכלו לתמלל את הסרטון באמצעות כתוביות, מה שיאפשר הבנה מעמיקה יותר של הסרטון מצד מנועי החיפוש, ויאפשר לכם לטרגט מילות מפתח חשובות שנאמרות במהלך הסרטון.
למדריך המלא לחצו כאן

אופטימיזציה ברמת ערוץ היוטיוב

על מנת לשכנע את יוטיוב שהסרטון שלכם שווה חשיפה, עליכם יהיה לטייב לא רק את הנתונים הקשורים בסרטון עצמו, אלא גם את נתוני הערוץ שאליו הוא משתייך. בחרו את שם הערוץ והתיאור שלו, הקפידו על נושא מרכזי מוביל ואופי לערוץ (למשל, האם מדובר בערוץ הומוריסטי? האם מדובר בערוץ תוכן מבוסס דאטה? האם מדובר בערוץ חדשותי שסוקר ידיעות רבות ומגוונות או שמא דווקא בערוץ עומק שמנתח בצורה מקיפה סוגיות שונות? כדי לשפר את הביצועים של הערוץ תוכלו להציע לגולשים המגיעים אליו פלייליסטים מומלצים ומוכנים מראש, על מנת להקל עליהם את תהליך ההיכרות עם תכנים חדשים.

איכות הוידאו לקידום ביוטיוב

על מנת לקדם תוכן מבוסס וידאו למקומות ריאלים, תצטרכו להשקיע בהפקה מקצועית של הסרטון: הקפידו שהצילום של הסרטון יתבצע בידי איש מקצוע, עם ציוד מקצועי, אל תזניחו את איכות הסאונד הכה חשובה (היום במחירים מצחיקים ניתן לרכוש מיקרופונים איכותיים יחסית שיוכלו לאפשר לכם לייצר תוצאות לא רעות), הקפידו שהוידאו יהיה ארוך ומקיף (יש גבול לכמות הערך שניתן לספק לגולשים בסרטון קצרצר מאוד שאמור להקיף נושאים חשובים ורבים), דאגו לתאורה נכונה, לתפאורה מתאימה, ללוקיישין מעולה, ולשחקנים, ליהוק ותסריט שיראו כי בוצעה עבודת חשיבה מעמיקה לפני צילום הסרטון. זיכרו, כי הגולשים לא היו רוצים להרגיש שאתם לא מכבדים את הזמן שלהם.

הפצה בערוצים משלימים

כדי לקדם את הסרטון בצורה אורגנית, חשוב יהיה להפיץ את הסרטון גם באמצעים אחרים. הסיבה לכך, היא שפעילות של גולשים ברשתות החברתיות או בערוצים משלימים אחרים, כגון מיילים, תוכנות להעברת מסרים מיידיים ועוד, יכולה לשפוך לא מעט אור על מידת הפופולריות של התוכן הזה, וכן מידת שביעות הרצון של גולשים מן התוכן האמור. הפצה של תכנים במקומות רלוונטיים נוספים מוכיחה ליוטיוב שאתם בעלי עניין אמיתיים, שאתם עומדים מאחורי התוכן שלכם, ועושים השתדלות אמיתית על מנת להפיץ את התוכן ומוכנים לשם כך להשקיע משאבים רבים.

 

תדירות העלאת התכנים

הקפידו על תדירות שוטפת של העלאת תכנים איכותיים לאתר. ערוץ יוטיוב שבו סרטון יחיד, איכותי ככל שיהיה, לא יצליח לייצר שיח ברשת אלא אם כן מדובר בסרטון מיוחד במינו שעוסק בנישה ספציפית עד מאוד. כדי שמנוע החיפוש של יוטיוב וכן גולשים אחרים יוכלו להתרשם שיש אבא ואמא מאחורי הסרטונים שאתם מפרסמים, תצטרכו להוכיח לאורך זמן שלא הגעתם לזמן קצוב על מנת לבצע מניפולציות במנוע החיפוש ואז להסתלק משם.

מתן נקודת מבט חדשה

דרך נוספת לעודד את הקידום האורגני של הסרטונים שלכם באופן כללי, וערוץ היוטיוב באופן ספציפי הוא לספק נקודת מבט חדשה על הנישה שבה אתם מבצעים סקירות שונות. נקודת מבט ייחודית יכולה להתרכז בתת נושא אליו אתם מחוייבים במיוחד, או לצרכים ולרצונות הספציפיים של קהל היעד שלכם. למשל, תוכלו לנהל ערוץ יוטיוב שלכל מטרתו היא סקירה של מתכונים מעולים לקינוחים למי שאלרגיים לחלב. בחירת נישה ספציפית כזאת מייצרת עבור קהל היעד שלכם ערך מוסף אמיתי, ולכן, אם ניהול הערוץ מלווה בפעילות נכונה, הוא יכול אף לסייע בקידום האורגני של הערוץ.

כמובן שניתן תמיד ליצור קידום ממומן ביוטיוב ולהביא המון גולשים חדשים לערוץ או לסרטון ספציפי, ועדיין אנחנו ממליצים להקפיד מאוד על אופטימזציה למנוע החיפוש.

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים