שיווק דיגיטלי רב ערוצי

קידום ממומן ביוטיוב

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

קידום ממומן ביוטיוב

מכיוון שהמון חברים, קולגות ולקוחות פונים אלי ומבקשים עזרה בכל הנוגע לקידום ממומן ביוטיוב, החלטתי לעלות מדריך מפורט בו אסביר על סוגי המודעות והקידומים האפשריים ביוטיוב.

נעבור שלב אחרי שלב איך בונים קמפיין מוצלח שמביא תוצאות מדהימות לפי המטרה שלכם.

 

דבר ראשון כדי להתחיל לעבוד עם יוטיוב צרכים לפתוח ערוץ, אם עדיין אין לכם ערוץ יוטיוב אז אני ממליץ שתתחילו ממדריך היוטיוב למתחילים שהכנו פתיחת ערוץ יוטיוב

 

את הקידום הממומן ביוטיוב עושים דרך google ads , אם אין לכם עדיין משתמש אז תיצרו משתמש בעזרת ה gmail שלכם.
כדי שתוכלו להתחיל אתם צרכים להכין מודעה ראשונה, ולהכניס כרטיס אשראי, אתם לא עומדים להשתמש במודעה הראשונה לכן אל תתייחסו ברצינות לפרטים, תריצו את השלבים במהירות ותכניסו אשראי, מיד כשתסיימו תעצרו את המודעה.

יש מגוון סוגי מודעות בגוגל, בואו נעבור עליהם:

מודעות למחשב בלבד: למה שארצה לפרסם רק במחשב ולא גם בסלולר?
מכיוון שאנשים שמשתמשים במחשב בדרך כלל עושים את זה בזמן העבודה, בדרך כלל הם יותר רציניים בכוונות שלהם ובדרך כלל אחוז ההמרות שלהם יותר גבוהה מאשר במובייל.

1. Display ads – צד ימין למעלה, מודעה בולטת, בדרך כלל טוב ליצור באנר שמזמין ללחיצה ומעבר לעוד פרטים באתר

Display ads

2.  Overlay ads- נמצא בתוך הסרטון בחלק התחתון

Overlay ads

 

מודעות לסלולר ולמחשב:

1. Skippable video ads מודעות שניתן לדלג אליהם – לפי יוטיוב אלא המודעות שיקבלו הכי הרבה צפיות והם הכי נפוצות.

Skippable video ads
2. Non-skippable video ads מודעות שלא ניתן לדלג אליהם – מודעות קצרות 15-20 שניות – בתור מפרסם אתה יכול להיות בטוח שלא ידלגו אליהם.

Non-skippable video ads

3. Bumper ads מודעות שלא ניתן לדלג אליהם אבל הם קצרות מאוד, עד 6 שניות, מתאימות לחשיפה או העברת מסר מהיר

Bumper ads

קישור להסבר המלא על כל סוג מודעה:
https://support.google.com/youtube/answer/2467968?hl=en

מלבד זאת יש עוד מודעות של מלל כמו בתמונה הבאה, הן מאוד דומות למודות במנוע החיפוש של גוגל.מודעות מלל ביוטיוב

הסינון השני שיש לנו הוא מודעות TrueView

מודעות שאנחנו יודעים בוודאות שהמשתמש מתעניין בתוכן מכיוון שאו שהם לחצו על המודעה או שהם צפו ב -30 שניות מהמודעה למרות שהייתה להם האפשרות לדלג על הפרסומות.

אם המשתמשים לחצו דלג על הפרסומת, לא נשלם כסף.

אם המשתמש צפה ב -25 שניות מהמודעה, לא נשלם כסף.

משמע רק עם המשתמש מתעניין באמת, אנחנו נשלם

יש 2 קטגוריות תחת מודעות TrueView

discovery ads – רק אם המשתמש לחץ על המודעה שילמנו כסף

רזולוציית מומלצת ל discovery ads :  640 על 360 פיקסל, או 480 על 360 פיקסל

instream ads – רק אם משתמש צפה לפחות 30 שניות שילמנו

רזולוציית מומלצת ל instream ads  :  640 על 360 פיקסל, או 480 על 360 פיקסל

הזמן המומלץ לסרטונים במודעות TrueView 15 שניות עד 3 דקות, מעבר לזה זה משעמם את הלקוח, מתחת לזה חבל לבזבז את הזמן של המודעה.

*מודעות מתחת ל -30 שניות יחוייבו רק ברגע שיצפו הם במלואם, לכן עדיף מינמום 30 שניות.

תקפידו להכניס לחצן לפעולה למודעות כאלה, זה נכנס בצורת כרטיסיה שקופצת בזמן הסרטון.

 

שימו לב שמודעות כאלה יכולות מאוד לעזור במיתוג העסק, מכיוון שהרבה אנשים יצפו בהם בלי ללחוץ אבל שם החברה שלכם או מה שתרצו לפרסם יכנס לראש של המשתמש.
תקפידו להציג כבר בהתחלה את שם החברה/מוצר ומי אתם, כדי שתהנו מהמיתוג גם במידה והלקוח לא צופה או לוחץ ואז תמקסמו את המיתוג שלכם.

קידום ממומן ביוטיוב

אז איך בעצם מעלים מודעה ממומנת ליוטיוב:
מכיוון ש google ads מתאים גם לקידום האתר וגם לקידום יוטיוב זה עלול להיות קצת מבלבל ולכן נעבור על הנושא בצורה מקצועית ויסודית.

  • יצירת קמפיין בהתאם לצורך שלכם:
    כנסו ל GOOGLE ADS
    לחצו על יצירת קמפיין חדש

יצירת קמפיין יוטיוב

ותגיעו ל 8 אפשרויות לפתיחת קמפיין מודעות ממומן, יש 3 אפשרויות שמתאימות לקידום ממומן ביוטיוב:
product and brand consideration – התעניינות ברכישה של מוצר או מותג – ניתן לבחור רק בסרטונים ומדובר על מודעות TrueView

סוגי קמפיינים ביוטיוב

עכשיו צרכים לבחור את תת הקמפיין, ויש לנו 3 אפשרויות שונות:
השפעה על שיקול קנייה – שזה discovery ads כמו שהסברנו בתחילת המדריך

רצף מודעות – זה מעט מורכב למתחילים

שופינג – שזה instream ads כפי שהוסבר קודם לכן.

סוגי קמפיינים ביוטיוב

 

broad awareness and reach – מודעות למותג ופוטנציאל החשיפה – מדובר על מודעות מגוונות לפי צורך נקודתי וכוללות גם את מודעות הבאמפר שאינם כוללות בסגנון הקמפיין הראשון וגם מודעות שלא ניתן לדלג אליהם.

בניית קמפיין חדש ביוטיוב

 

create a campaign without any guidelines – יצירת קמפיין לא הגדרת יעד

אני פחות ממליץ להשתמש בזה בתור התחלה, לא נכנס לזה כרגע מכיוון שזה מורכב, עדיף שבעל מקצוע שבאמת מבין יעשה את זה.

 

בניית פרטי קמפיין ממומן ביוטיוב

לאחר שבחרנו את סוג הקמפיין שאנחנו רוצים להתמקד בו נתחיל לבנות אותו

  1. נבחר שם – תבחרו משהו שתוכלו לזהות מה בדיוק הקמפיין אומר בלי להיכנס אליו, מכיוון שיש המון אופטימזציה שצרכים לעשות וזה אומר הרבה קמפיינים שונים.
  2. אסטרטגיית בידינג – כמה אנחנו רוצים להציע עבור הנראות של המודעות שלנו, זה סוג של מכירה פומבית, אם 100 חברות יציעו 10 ₪ לצפיה ואנחנו נציע 2 ₪ לצפייה אז הסיכוי שיראו אותנו הוא אפסי, רק אם יגמר לכל המתחרים התקציב לפנינו.
    בחלק מהקמפיינים אין לנו אפשרות בחירה, אני אסביר בקצרה על האפשרויות השונות רק כדי שיהיה לכם מושג בסיסי.

*פה מקדם איכותי יכול לתת ערך רב ולאזור לניצול המשאבים שלכם.

maximum cpv – מקסימום עלות לצפייה באלפי צפיות, הכי פשוט

maximum cpm – מקסימום עלות  לצפייה במיליוני צפיות [אם התקציב גבוהה אני אבחר בזה כדי שיוטיוב יוכל להיות גמיש ולהציג בכל מיני מקומות ולעשות בדיקות כדי לתת את התוצאות הטובות ביותר].

viewable cpm – 50% מהמודעה מוצגת ל -2 שניות או יותר, זה לא מוכרח שהלקוח צפה אבל זה בהחלט מגדיל את הסיכוי שיצפו במודעה

target cpm – ממוצע לכמות הצפיות

target cpa – ממוצע תשלום עבור המרה שנרצה שתקרה, לדוגמא הרשמה למייל.

לאחר שבחרנו את אסטרטגיית הבידיניג נבחר את הסכום אותו נרצה להשקיע לכל תוצאה [הקטגוריה נמצאת בהמשך הדף], כדי להתחיל מסכום שנראה לכם הגיוני ולשחק עם זה כדי להגיע לתוצאות מקסימליות.

אולי כדי להריץ את אותה מודעה בדיוק ורק לשנות את סכום הבידינג כדי להתקרב לתוצאות האופטימליות.

  1. תקציב וזמן הפעלה – אפשר להחליט סכום לפי יום או סכום כללי, הסכום המומלץ הוא תלוי מאוד בנישה שלכם, מומלץ מאוד להתחיל את הקמפיין 1-3 ימים של בדיקת הקמפיין בסכום נמוך [באזור ה – 50 ₪ ליום, מתחת ל 25 ₪ ליום אתם תקבלו תוצאות לא מאפיינות מכיוון שיוטיוב ישים אותכם במקומות מאוד זולים שהמתחרים לא  נמצאים בהם וזה לא מייצג את התוצאות האמיתיות שתקבלו], אם הקמפיין עובד טוב אז תעלו בהתאם לתקציב שלכם, אם זה לא עובד טוב, נסו להבין איפה הבעיה, תשנו הגדרות או תפתחו קמפיין חדש.

קחו בחשבון שההתחלה מאוד קשה וכמה מודעות ראשונות כנראה שלא יניבו באמת תוצאות טובות, אז תהיו סבלניים.

  1. רשתות – איפה יראו את המודעות שלנו

יש לזה חשיבות גדולה

תוצאות החיפוש של יוטיוב – בכל מיני מקומות בתוך הפלטפורמה שהם לא בזמן הפעלת סרטון, התוצאה הזאת טובה להגיע לקהל מאוד ממוקד מכיוון שבאפשרות זו, על המשתמש לבחור במודעה שלנו כדי צפות.

 

סרטונים ביוטיוב – בתוך סרטון או במעברים ביניהם, זה מגדיל מאוד מודעות ועוזר בחשיפה אך שימו לב שהרבה אנשים מפעילים את היוטיוב ונותנים לו לרוץ, על מוזיקה, על רצף סרטונים ולא באמת צופים בהדיקות ולכן חלק מהתקציב שלכם יתבזבז.

 

שותפי וידיאו ברשת המדיה – אתרים ומקומות בהם הטמיעו סרטונים של יוטיוב, הרבה מעדיפים שלא לסמן את זה מכיוון שאי אפשר לדעת באיזה אתר זה יופיע, עלול להיות אתר שיתקשר בצורה שלילית לקידום שלכם.

 

  1. מיקמום עבור קידום ממומן ביוטיוב – איפה גאוגרפית את רוצים לפרסם, אפשר לכל העולם, לכל ישראל, למדינה ספציפית או לערים או מיקמים ספציפים.

ניתן לבחור מיקום מסויים במפה ואת הרדיוס שנרצה לפרסם, לדוגמא רחוב הגלילה 18 הרצליה ברדיוס של עד 2 קילומטר [יכול להיות אחלה לעסק מקומי כמו מסעדה]

בחירת מיקומים ביוטיוב

6.שפות בקידום ממומן ביוטיוב-

לאיזה שפות תרצו לפרסם את המודעה, לדוגמא בישראל אולי רק בעברית, אולי גם ערבית, רוסית.

אם זה מוצר או חברה עולמית אולי כל השפות, אולי רק אנגלית, תלוי מאוד בלקוחות הפוטנציאלים שלכם.

7. החרגת תוכן קידום ממומן ביוטיוב

אני מת על החלק הזה, יש כאן הזדמנות אמיתית לחברות קטנות או שפחות אכפת להם איפה בדיוק המודעה שלהם תתפרסם להביא תוצאות מדהימות במחירים מאוד אטרקטיביים.

תחת סעיף סוג מלאי שטח הפרסום נקבל 3 אפשרויות

מלאי למודעות מורחבות ביוטיוב – בגדול זה אומר תפרסם אותי בכל מקום, גם באתרים ואזורים מעט פרובקטיבים או בעלי תוכן שונה.

מלאי רגיל ביוטיוב – ברירת המחדל של יוטיוב, פרסם במקומות הרגילים של יוטיוב

מלאי למודעות בתכנים מוגבלים ביוטיוב – פרסם רק במקומות שסיכוי גבוה שהפרסום ביוטיוב לא יתקשר לתוכן שלילי או שאני לא רוצה להיקשר בו

תחשבו עם איזה תוכן אתם רוצים להיקשר, אם מאוד חשוב לכם לתוכן חיובי אז תלכו על תכנים מוגבלים, ככה עושות החברות הגדולות בדרך כלל.

אם לא כל כך חשוב לכם אז תלכו על מודעות מורחבות.

למה שמישהו יבחר מודעות מורחבות?

כי המחיר יכול להיות הרבה יותר זול!, יש נניח 100 מקומות פרסום אפשריים לכל מודעה.
נניח ש 33% לכל סוג מלאי מודעות.
בהנחה שהחברות הגדולות יבחרו בתוכן מוגבל כנראה שיהיה שם צפוף ומחיר הביד יהיה יקר, בהנחה וכל אדם שאינו מקצוען או שאינו מבין בנושא לעומק או שאכפת לו במידה מסוימת עם איזה תוכן המודעה שלו מתקשרת יבחר את האפשרות האמצעית המומלצת ע"י יוטיוב אז גם שם יהיה עומס רב והמחיר לביד יהיה עדיין לא זול, ומה שקורה זה שאת המלאי למודעות מורחבות לא הרבה אנשים בוחרים ולכן יש שם הרבה מקומות פנויים והמחיר לביד יכול להיות משמעותית זול יותר ומהווה הזדמנות להתבלט בתקציב צנוע יותר.

הצגת מודעות ביוטיוב

סעיף נוסף באותה קטגוריה הוא תוויות וסוגים שאינם נכללים

פה נבחר על איזה תכנים בדיוק המודעה שלנו לא תפורסם, ברירת המחדל היא רק במקום אחד, אם תסמנו את כל המקומות המחיר לקידום שלכם ישתנה אבל כמובן שעלול להתקשר לתוכן שמתאים יותר לקטגוריה שתבחרו לדוגמא תוכן למשפחות

תכנים קשורים למודעות ביוטיוב

 

8. הגדרות נוספות בבניית קמפיין יוטיוב

כאן נוכל להחליט באיזה שעות וימים המודעות יפעלו, הגדרות למכשירים ספציפים והגדרות לכמות הצפיות המקסימליות

 

9. קהלים לקידום ממומן יוטיוב

למי המודעה מיודעת.

שלב ראשון דמוגרפיה: מגדר, גיל, סטטוס ומצב סוציואקונומי [סוציואקונומי בעיקר מתאים לארה"ב]

 

שלב שני: תחומי עניין שמתאימים להגדרת הקהל שלכם, אפשר לבחור מתוך המון אפשרויות.

אני ממליץ שקודם כל תאפיינו איך נראים 2-3 לקוחות ממוצעים שלכם ואז תדעו איך להגדיר את הקהל טוב יותר.
דוגמא לקהל אפשרי לעסק של טיפוח ויופי:
גיל – 16-62

מגדר – נשים

תחומי עניין: יופי, איפור וקוסמטיקה, מוצרי רחצה וטיפוח הגוף וכו

הרגלים: מבקרים במכוני יופי, מומחי טיפוח ויופי ועוד.

 

10.  מילת מפתח, נושאים ומקומות

השתמשו במילות מפתח שיש סיכוי גבוהה שהלקוח הפוטנציאלים שלכם יחפש, תיזהרו מביטויים כללים מדי, תנסו ללכת על דברים ספציפים שאנשים מחפשים לפני רכישה, לדוגמא:
חברה מומלצת לשיווק דיגיטלי – כנראה שהמחפש מעוניין למצוא מישהו מקצועי

שיווק דיגיטלי – אולי המחפש בכלל רוצה לראות מדריך חינמי.

 

על מילות המפתח נרשמו אינספור מדריכים והוא חלק גדול וחשוב בכל קידום שנעשה, לא נכנס כרגע לכל הפרטים, כל מומחה לשיווק דיגיטלי צריך לשלוט בחלק זה.

 

 

11. בחירת סרטון לקידום ממומן ביוטיוב

את הסרטון יש לעלות ליוטיוב ורק אז ולהכניס את כתובת ה URL [קישור]  לתוך הקמפיין שלנו.
מומלץ לעלות את הסרטון בצורה אופטימלית ולהתייחס לכל הנושאים שיכולים לעזור לסרטון להיתפס כאיכותי בעיני האלגוריתם של יוטיוב, מוזמנים לקרוא את החלק המתאים במדריך איך פותחים ערוץ יוטיוב מקצועי שלנו.

שימו לב שהסרטון נראה טוב, תוסיפו מלל שמושך לפעולה וקדימה תפעילו את המודעה.

 

 

סיימנו – בדרך כלל לוקח כמה שעות עד שהמודעה מאושרת.

אני מאחל לכם המון בהצלחה ומקווה שעכשיו אתם יודעים איך לעלות מודעה בצורה טובה ביוטיוב ומבינים קצת יותר על התחום הענקי הזה שנקרא קידום ממומן ביוטיוב.

זכרו שהחוכמה היא לעשות הרבה ניסיונות ולבדוק הרבה סגנונות שונים למודעה, ליצור אופטימיזציה בדרך קבע כדי להגיע לתוצאות הכי טובות בתקציב הכי טוב שאפשר, הניסיון הוא בהחלט גורם מכריע בנושא הקידום הממומן.

 

אם בא לכם איש מקצוע שזאת העבודה שלו ויקים לכם קמפיין ברמה הגבוהה ביותר ויוביל לתוצאות הכי טובות שאפשר אשמח מאוד לעזור, תשאירו הודעה בתחתית העמוד או היכנסו לקריאה על פרסום ביוטיוב שאנחנו מציעים

 

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים