7 טיפים למשא ומתן מוצלח

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

7 טיפים למשא ומתן מוצלח

משא ומתן מוצלח יכול להוביל להצלחה עסקית והתקדמות בקריירה, 

בואו ללמוד איתנו, 7 טיפים שישמו אתכם מעל כולם!

לחיצת ידיים בין שני אנשי עסקים
לחיצת ידיים בין שני אנשי עסקים

 

   1. בואו מוכנים למשא ומתן

     לפני שניכנס למשא ומתן, נעשה בדיקת רקע טובה על המוצר/שירות ומי שעומד מולנו. ננסה להבין מה המחיר הכי זול שקיים בשוק, ולא נהסס להשתמש בו כדי להראות שאנחנו יודע את טווח המחירים ושעשינו שיעורי בית.

 

הטיפ של STRA למשא ומתן

השליכו עוגן! השתדלו לציין מחיר נמוך מאוד למוצר, גם אם אתם לא באמת מתכננים לרכוש במחיר כזה. גם אם נרצה וגם אם לא, הפרספקטיבה של כל המשתתפים לגבי המחיר תשתנה בהתאם.

 

    2.     קחו הפסקה

 
בחורה בהפסקה במשרד
בחורה בהפסקה במשרד

     כשמנסים לסגור עסקה, הרבה פעמים נכנס לתמונה האגו שלנו, ואנחנו מתווכחים על דברים סתמיים, רק כדי לא להרגיש פראיירים. ננסה לחשוב האם הוויכוח באמת קריטי על הדבר הספציפי הזה? או שעדיף לוותר פה, ולבקש משהו טוב יותר בתמורה?

 

הטיפ של STRA

אם נקלעתם לקרב אגו בקשו לצאת להפסקת התרעננות קטנה, לשטוף פנים. גם אתם וגם הצד השני תוכלו לשקול את הדברים בלי לחץ.

 

    3.     הצהירו כוונות

     לא להתבייש להגיד "הגעתי כדי לרכוש, אבל לא בכל מחיר". תמיד טוב להראות שאנחנו רציניים, אבל גם שיש לנו עוד אפשרויות, ואם לא נסגור את העסקה שום דבר לא יקרה.

 

הטיפ של STRA 

לפני סגירה, תוציאו את אמצעי התשלום, האשראי, פנקס הצ'קים, ובקשו לסגור באמצעותו את העסקה, עם עוד הטבה קטנה שאתם תגידו מהי. לדוגמא: מוציא את האשראי ואומר יאללה אני זורם איתך, בוא נסגור, אבל תעשה לי 5 תשלומים ללא עמלה.

 

     4.     גלגל הצלה

     קחו איתכם אדם נוסף או מישהו שאנחנו סומכים עליו כדי לשבור את הקרח. הרבה פעמים אנחנו נכנסים למצב התבצרות, וכל אחד נכנס לעמדה שלו ולא מוכן לזוז. אדם נוסף יכול לתת הערה קטנה שתשנה את כל מאזן הכוחות.

 

הטיפ של STRA

הכינו את האדם הנוסף מראש מתי צריך להתערב ומה כדאי שהוא יגיד. זה יכול להיות משהו בסגנון: שמעו חברים אני רואה ששניכם רוצים לעשות את העסקה, אין מה לעשות תתפשרו, כל אחד טיפה ותגיעו לעמק השווה.

 

     5.     התפשרות וקווים אדומים

     החליטו מראש על מה אתם מוכנים להתפשר, ומהם הקווים האדומים שלכם. אל תחרגו מהקווים האלה, מכיוון שכל חריגה אומרת שנפלתם במניפולציה של הצד השני, או במינפולציה שלכם, כי אתם כל כך רוצים את העסקה.

 

הטיפ של STRA למשא ומתן מוצלח

ברגע שכל צד מתחיל להגיד את הדברים שחשובים לו, אנו ממליצים להגיד על מה מוכנים להתפשר ועל מה אין מה לדבר. לדוגמא: אין לי בעיה לבוא לקראתך בהטבה או משהו נחמד, אבל לגבי המחיר קח בחשבון שזה המחיר האחרון, על זה אין ויכוח.

 

     6.     נימוס וקור רוח

 
עובד עצבני בחליפה
עובד עצבני בחליפה

     אדם שמאבד את קור הרוח, צועק, מתלהם או משתולל, אוטומטית לא נרצה לעבוד איתו. רוב האנשים ירצו לעשות עסקה עם אדם סובלני שמוכן להקשיב, כיף לדבר איתו, וגם אם לא מצליחים שומרים על גבולות הטעם הטוב.

 

הטיפ של STRA למשא ומתן מוצלח

ציינו כבר בתחילת הדברים שלא באנו לפה לריב או להתווכח, נשמח לשמור על אווירה נעימה וכיפית אם העסקה תצא לפועל ואם לא.

 

     7.     עסקת פתיחה

     העסקה הראשונה עם מישהו חדש, היא לרוב הכי קשה כי שני הצדדים לא מכירים אחד את השני. נוכל להשתמש בזה לטובתנו. נציין את הפוטנציאל של סגירת העסקה בכך שהיא תוביל לעוד עסקאות, אם נהיה שבעי רצון.

 

הטיפ של STRA

נסו לחשוב מראש על הפוטנציאל העתידי של העסקה הזאת, אל תירו את זה בהתחלה, השתמשו בקלף המיקוח הזה לסיומות. לא כדי לקבל מחיר אטרקטיבי יותר, אלא כדי לקבל שירות טוב יותר. לדוגמא: לא ציינתי עד עכשיו, אבל אם העסקה תהיה מוצלחת ואני אהיה מאוד מרוצה, זאת יכולה להיות עסקה אחת מיני רבות. אני בכוונה לא ביקשתי הנחה על משהו עתידי, אבל מציין עכשיו אחרי שסיכמנו את הפרטים, מקווה להיות מופתע לטובה מהאיכות והשירות.

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים