שיווק דיגיטלי רב ערוצי

שיווק רב ערוצי

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

שיווק רב ערוצי

המדריך לעסקים- איך לשווק בכל ערוצי הדיגיטל בקלות.
למה זה חשוב?
שיווק רב ערוצי הכרחי כיום בכל עסק שרוצה לגדול ולהתפתח.

כיום כל עסק רוצה להתפתח ולהחשף לכמה שיותר לקוחות קיימים ופוטנציאלים.
העולם שלנו היום כולו בדיגיטל, בכל הפלטפורמות החברתיות.
עכשיו יותר מתמיד הטכנולוגיה רק הולכת וגדלה ויותר ערוצי שיווק אפשריים הופכים לזמינים, מה שגורם ללקוחות פוטנציאלים להחשף אליהם יותר.
שיווק רב ערוצי הוא שלב חשוב לבעלי עסקים שרוצים להגיע ללקוחות חדשים באמצעות ערוצי שיווק שונים.
בשביל זה אנחנו פה.
אנחנו רוצים להראות לבעלי עסקים כיצד לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה המשלבת בין הפלטפורמות השונות.
זה משהו שאפשר לעשות בקלות עם תמורה גדולה.

אז איך לשווק בקלות בכל ערוצי הדיגיטל?

נתחיל בהיכרות קצרה, ישנם כמה נכסים של רב ערוציות בפלטפורמת הדיגיטל שרצוי לפרסם בהם:
פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל מי ביזנס, טוויטר, יוטיוב וטיקטוק.

נתחיל בשלבים לשיווק ערוצי הדיגיטל:

שלב 1 יצירת תוכן-
התוכן הוא לב ליבה של החוויה והחיבור בין הלקוח לארגון.
התוכן מאפשר לנו לבנות הכרות ראשונית עם לקוחותינו המבוססת על אמון.
לספק ללקוח תוכן שמעניין אותו ועם ערך גבוה שיגרום לחיבור.

ישנם כמה סוגי תכנים שכדאי לפרסם:

סרטון קידום דיגיטלי- סרטוני הסבר על מונחים של שיווק דיגיטלי,
לגרום ללקוחות להבין קצת יותר בעולם הדיגיטל, לתת להם את חווית המשתמש, לתת ללקוח יותר חשיפה למונחים דיגיטליים, להראות לו שחשוב לנו שיהיה מעורב ופעיל.

סרטון הרצאה- לסרטוני הרצאה ישנם כמה יתרונות:
הסרטונים נותנים טיפים לעסקים/לקוחות פרטיים שלאו דווקא קשורים לדיגיטל. עוזרים להם לקבוע יעדים אסטרטגים להגשים את החזון והמטרה שלהם, מראה להם איך אפשר לגרום לעסק להצליח ולהתפתח .
בנוסף סרטוני ההרצאה גורמים לקהל להיחשף אליך, הם יתחילו להתעניין בך כי רואים שיש לך ערך מוסף שאתה נותן, משתף את הידע שלך. הם ירצו לדעת מה עוד אתה יכול להעניק להם וככה הם יכולים להפוך מצופים ללקוחות פוטנציאלים.

סרטון עם טיפים נקודתיים לעסקים- כשקהל הלקוחות שלך הוא עסקים- נותנים לעסקים טיפים שיווקיים ומעלים רעיונות חדשים שלא חשבו עליהם לפני כן שיעזרו להם לקדם ולשווק את העסק
וכאשר קהל הלקוחות שלך הוא לקוחות פרטיים אפשר לעלות סרטונים עם טיפים מהתחום של העסק שלכם.
לדוגמא אם העסק שלכם הוא מכבסה אפשר לעלות סרטון עם טיפים איך מסירים כתמים קשים.

משפטי מוטיבציה– משפטי מוטיבציה משמשים לעתים קרובות לעודד אנשים להמשיך כאשר מתחשק להם לוותר.
בנוסף הם מזכירים לאנשים שתמיד יש משהו ששווה להילחם עבורו ולא משנה כמה דברים נראים קשים עכשיו, זה ישתפר בסופו של דבר.
מוטיבציה היא אחת הדברים שמניעים אותנו להצלחה. ככל שאנחנו מונעים יותר ומלאי מוטיבציה כך אנחנו נצליח. בעזרת פרסום משפטי מוטיבציה אנחנו אוטומטית גורמים לקהל שלנו להיות חיובים, לפתוח את היום בטוב. חשוב לתת משפטים מחזקים שיעלה חיוך על הפנים..

המלצות- סרטוני המלצות של לקוחות מרוצים הם תוספת משמעותית לשיווק של העסק ולאופן שבו הוא נתפס על ידי לקוחות פוטנציאלים. גורם ללקוחות חדשים להגיע וללקוחות קיימים להיות מרוצים מבחירתם.
זו דרך מצוינת לקדם את השירות שלך, להראות את החוויה של הלקוח עם החברה שלך ולתת ללקוחות פוטנציאליים תחושה של איך זה לפני שהם סוגרים
ניתן להשתמש בסרטוני המלצות כדי להציג את היתרונות של העסק שלך, או שהם יכולים לשמש פשוט כדרך לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים

נקודות ציון- סימן להצלחה בתעשייה
לדוגמא- עלינו ל1000 עוקבים באינסטגרם.
אנשים מתעניינים בך, יש תנועה ברשתות החברתיות, אתם פעילים ומשתפים מידע.

הכנת מדריך- הכנת מדריך זו דרך מצוינת למשוך ולשמור על עוקבים נוספים. בנוסף הוא גם עוזר בבניית אמון עם העוקבים.
מדריך טוב צריך להיות תמציתי ולעניין עם הנחיות ספציפיות מה לעשות, מבלי להיות יותר מדי מילולי או מסובך.
מדריך טוב מראה ללקוח שאתה אחד שמבין עניין, גורם ללקוח להתעניינות בשירות שאתה נותן.
חשוב ליצור מדריך שקל להבין. כך תוכל למשוך יותר עוקבים בפלטפורמות המדיה החברתית ולהגדיל את העוקבים שלך בפלטפורמות אלו.

שיווק בזמן אמת- Real Time Marketing
היום הדור שלנו כולו במסכים.
בין עם זה באינסטגרם כשמגלים שהחבר התחתן אתמול או בפייסבוק כשהחברה טסה לטיול גדול וכולי.
מכאן יש מסקנה אחת ברורה – הכל קורה בדיגיטל והכל קורה מהר.
RTM הוא מהלך שיווקי שנתפס כתגובה מהירה לאירועים החמים והלא צפויים שמתרחשים בימים אלה ומעוררים סערה בדעת הקהל.
הוא מתייחס לאירועים רלוונטיים ואקטואליים שקורים בעולם כדי למשוך את הגולשים וליצור תדמית מגניבה ומעודכנת למותג.
למשל- הניצחון של נטע ברזילאי בכוכב הבא.
החלק של RTM הוא שזה לא מתוכנן כי אף אחד לא יכול לדעת מראש על מה כל המדינה תדבר ביום נתון. הצלחתו תלויה בעיקר ביצירתיות, אך גם בשני קריטריונים נוספים חשובים לא פחות: מהירות וחיבור למותג.
השיווק צריך להתרחש בזמן אמת, ולכן העיכובים הופכים אותו ללא רלוונטי.

תכנים אישים- תוכן אישי יכול להיות כל דבר שנכתב עליך ועל חייך. זה עשוי להיות פוסט בבלוג, ציוץ או אפילו פוסט בפייסבוק. תוכן אישי נכתב בדרך כלל על ידי האדם עצמו ולרוב הוא מאוד אישי.
מטרת התוכן האישי היא לשתף מידע על האדם. זה יכול להיות כל דבר מהרקע, תחומי העניין או הכישורים של האדם. נעשה שימוש בתוכן אישי בדרכים רבות והוא יכול להיות סוג של קידום עצמי, אך הוא משמש גם כדי לעזור לאחרים להבין מי אתה כאדם ושזה לא סתם רובוט מאחורי המסך.

נעבור ליצור תוכן-
איך בפועל נייצר את התוכן?
נתחיל בכך שנבחר את התוכן שבנינו(לפי האופציות שהדגמתי למעלה), אם זה סרטון- נוסיף עליו כתוביות ונדגיש אותו כדי שידעו על מה הסרטון מדבר. בנוסף נוסיף לו כותרת קטנה ונעצב אותו שיראה מושך לעין.

כמה אלמנטים שחשוב מאוד להקפיד בכל פלטפורמה-
*אשטג רלוונטי לכל פוסט, שיהיה בין 5-6 לא יותר.

*להוסיף מיקום- כמה שהמיקום יותר מדויק כך זה יותר יעיל. אם אין מיקום אפשר לעשות מיקום כללי של חברות גדולות ומוכרות. שהשם יתקשר לשם של החברות, כשאנשים יראו את המיקום יקשרו זאת למשהו חיובי.

*תיוגים- אם יש פוסט בשיתוף מישהו לתייג אותו.

שלב 2- פרסום

ישנן 2 דרכים שונות לפרסום: דרך ידנית ודרך אוטומטית

ידנית- לעלות כל פוסט בנפרד, קצת עבודה שחורה אבל כך נוכל להימנע מטעויות קטנות.
אוטומטית- תוכנה POSTOPLAN: תוכנה שעושה אוטומציה מלאה בזמן אמת.

ניתן לעשות לוז עבודה בקובץ אקסל ולהכין את התכנים מראש וכך לא נבזבז זמן על יצירת תוכן.

תזמון מועדי הפצה- לברר בכל פלטפורמה מתי הזמן הכי טוב לפרסום.

שלב 3- הפצה

לאחר הפרסום ברשתות החברתיות אנו רוצים להיחשף לכמה שיותר אנשים ובשביל זה קיימות קהילות פירגון לפיסבוק ואינסטגרם.
מטרות קהילות הפירגון לעזור אחת לשנייה להתקדם ברשת חברתית מסוימת ללא תשלום ובמהירות.
בפייסבוק ישנן 2 אופציות הפצה-
1. שיתוף הפוסט שהעלנו בקבוצות פייסבוק מומלצות בכדי שיותר אנשים יחשפו לתכנים שלנו.
כדאי ואף רצוי לפרסם ב10 קבוצות במינימום, כמובן רק בקבוצות שקשורות למה שהעלנו.
2.קבוצות הפירגון של הפייסבוק- ישנן קבוצות פירגון של פייסבוק ואינסטגרם חזקות במיוחד שאנחנו פתחנו במטרה לעזור אחת לשנייה להתקדם ברשת חברתית מסוימת כמו אינסטגרם או פיסבוק ללא תשלום.
כאשר אנחנו נפרגן לאנשים שהעלו פוסטים הם יפרגנו לנו חזרה וכך תהיה בינינו הדדיות ונוכל להתקדם ולהתפתח יותר.

באינסטגרם- הפצה בקבוצות אינסטגרם לפרגונים
למשתמשים חדשים וותיקים, הרבה פעמים קשה לקבל חשיפה איכותית, שתוביל אותם קדימה, ותעזור להם להתקדם במהירות. קבוצות הפרגון באות לתת זריקת כוח משמעותית לנושא.

קחו את הטיפים ממני באהבה ותעשו שיווק ברשתות החברתיות בצורה הטובה ביותר.
תודה צוות STRA

סטרא לימודים תוכן לעסקים בנושא עידן שמואל מייסד STRA שיווק דיגיטלי

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים