שיווק דיגיטלי רב ערוצי

כתיבת תוכן

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

 כתיבת תוכן איכותי וחשיבותו לבעלי העסקים

אנחנו מייצרים וצורכים תוכן כל הזמן. את התוכן הנצרך קל להבין, מודעות בפייסבוק, פוסטים בעלי ערך בקבוצות פייסבוק, באנרים מהממים באינסטגרם, וגם מחוץ לגבולות האינטרנט: שלטי חוצות, פרסומות ברדיו, בטלוויזיה, תוכן יש בכל מקום. אבל כמה מהתוכן הוא זכור לנו?

נסו לחשוב ממש עכשיו על 3 פיסות תוכן שצרכתם אתמול. לא קל נכון? אולי נזכר באיזו כתבה של מקרה נוראי שרץ בכל החדשות, אולי איזו תמונה מרשימה של אחד מהחברים שקיבלה המון לייקים. אבל אין הרבה יצירות תוכן שניתן לומר שהן בלתי נשכחות, למה זה?

התשובה היא פשוטה, אנחנו משתדלים לזכור תוכן שנוגע בנו באופן אישי או משאיר עלינו חותם משמעותי.

איך נזהה כתיבת תוכן איכותית?

כתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא המרת ידע, רעיונות, תיאור, עובדות ועוד לצורה אחרת. התוכן שנכתב משמש למגוון פלטפורמות אופליין, כגון ספרים, מגזינים, מאמרים בעיתונים, כתבי עת אקדמיים ואונליין כמו בלוגים, פודקאסטים, סרטוני וידאו, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, קמפיינים, פרסומות וכו'.

איך מזהים כתיבת תוכן איכותית? האם מדובר בתוכן שגורם לנו לקנות? מה שנקרא בשפה השיווקית "תוכן ממיר", האם זה תוכן שאנחנו חוזרים אליו? האם זה תוכן שאנחנו רוצים לעקוב אחרי כל מה שיוצר התוכן יעשה מעכשיו והלאה בעקבות יצירת תוכן אחת? התשובה מצויה בכל השאלות.

ברור שאין תשובה סובייקטיבית אחת לשאלה, אבל קל יותר להגדיר את איכות התוכן לפי המעורבות שהוא יוצר וההשפעה שיש לו על קהל היעד.

ניקח לדוגמה בלוגרית אוכל (Foodie), היא מעלה פוסט חדש אצל קבוצת פייסבוק של אוכל טבעוני, הפוסט מדבר על טריק לתחליף לביצה מן החי שעובד לה מעולה ומוסיפה מתכון. הפוסט מתאים "כמו כפפה" לסגנון של הקבוצה והיא מקבלת תגובות רבות ועוד קצת עוקבים לבלוג שלה. האם היא העלתה תוכן איכותי?

בואו נראה. היא קיבלה הרבה מעורבות, קיבלה עוד עוקבים, זה אומר שסביר שפעם הבאה שהיא תפרסם מתכון טבעוני נוסף, כמובן בלי להספים, היא תגדיל את ההשפעה שלה. אז כן מדובר בתוכן איכותי לקהל היעד שלה – חובבי הבישולים.

חשוב לציין, תוכן איכותי הוא לא תוכן מכירתי, או לא בהכרח מכירתי. תוכן איכותי יכול להוביל למכירה, אבל כמו שראינו במקרה של בלוגרית האוכל, לא היתה מכירה ישירה.

ייתכן שחלק מהעוקבים שהיא תקבל מהקבוצה יקנו את המוצרים שלה, לכן היא צריכה להמשיך לייצר תוכן איכותי.

 

תוכן איכותי לא יכול להיות חד פעמי

זה מוביל אותי לנקודה הבאה, תוכן איכותי צריך להיות מתמשך. אם כבר הבנו שהמטרה לגרום לעוד אנשים לצרוך את התוכן שלנו, אז אנחנו צריכים להמשיך לספק אותו. לא צריך להגזים, לא להעלות מאמר חדש כל יום לאתר, אבל פעם בשבוע או שבועיים בהחלט לגיטימי ופוסטים לרשתות החברתיות בתדירות גדולה יותר.

לפעמים אנשים שואלים אותי מתי הכי עדיף להעלות פוסט לפייסבוק. בעוד שיש אנליטיקות הבודקות דברים אלו, אין לכך תשובה חד משמעית. אני בגישה של להעלות פוסט מתי שמתאפשר. אולי לא ב-1 בלילה, אבל תדירות חשובה לא פחות מהכמות.

ברגע שכבר השגנו עוקבים, הם ירצו שהתוכן שלנו יעלה בתדירות גבוהה ושנשמור על הרמה.

 

תוכן איכותי לא יכול להתחזות לתוכן מכירתי

כתיבת תוכן לצורך מכירה, כמו התוכן שאנחנו מוצאים בדפי מכירה, מגיע עם כללים ברורים. מספרים על התועלות של המוצר או שירות, מוסיפים מידע על נותן המוצר או השירות ואז לינק לרכישה. תוכן איכותי לא יכול להתנהג ככה. אין כללים ברורים, אבל עדיף להזכיר את המוצר או השירות רק בסוף.

ניקח דוגמה של חברת פתרונות אבטחת סייבר לבעלי עסקים. אותה חברה מתמחה בהגנות מווירוס כופר ורוצה להעלות מאמר על 5 סכנות עיקריות שווירוס כופר יכול לגרום. (וירוס כופר – וירוס הנועל את המחשב ואת המידע שבו ומשחרר אותו רק תמורת תשלום כספי, כופר למי שביצע את הנעילה).

היא כנראה תתפתה לפרסם את מוצר האבטחה שלה כבר בסיבה הראשונה או השנייה, כולל לינק, אבל היא תטעה אם תעשה זאת.

אם היא תפרסם את המוצר שלה בסוף היא תרוויח כמה דברים:

  • זה לא יראה כמו דף מכירה.
  • מי שכבר יקרא עד הסוף יבין שיש פה תוכן איכותי ויותר סביר שישאיר פרטים.
  • מי שאוהב את התוכן ורוצה כבר לפנות לחברה ויודע שהמוצר או שירות בדרך כלל בסוף ימצא את הלינק בקלות.
  • האפשרות להישאר אובייקטיבים עד הפסקה האחרונה.

הסעיף האחרון הוא חשוב. כי כאשר אנחנו מקבלים לינק ברשת פייסבוק שבו מופיע שם החברה, הקורא הממוצע כבר מבין שהוא הולך כנראה לקרוא כתבה שתפאר את המוצר, הוא יופתע לגלות שלא כך הדבר ומדובר בכתבה אובייקטיבית המראה באמת 5 סכנות אפשרויות שווירוס כופר יוכל לגרום.


אם אנחנו לא יכולים לכתוב אובייקטיבי, ניתן למישהו אחר לכתוב

 

כתיבת תוכן

ישנן לא מעט חברות ובעלי עסקים שמתקשים לכתוב על העסק. בין אם מדובר במוצר מורכב שקשה להעביר אותו באופן שיווקי, שלא נדבר על יצירת תכנים אובייקטיבים, או שפשוט כתיבת תוכן בצורה אובייקטיבית היא לא החוזקה של בעל העסק.

כמו שאנחנו לא בנינו את אתר האינטרנט שלנו, אלא הבאנו את העבודה לאיש מקצוע, כך מומלץ גם להעביר את כתיבת התוכן לאיש מקצוע, כזה שאת התכנים שלו כבר הכרנו ואנחנו סומכים עליו או עליה.

לקוחות פוטנציאלים יגלו מהר מאוד מי כותב תוכן איכותי ומי לא. אני יודע, כי אני נתקל ביום-יום בבעלי עסקים שניסו לכתוב את התוכן לאתר או את הפוסט לפייסבוק, ולא קיבלו את התגובות הרצויות.

אני לא מדבר רק על שגיאות כתיב, או דקדוק, זה בקטנה, אני מדבר על כך שקשה להבין איפה מתחילה הצעת הערך ונגמרת הצעת המחיר. בלגן בקיצור והקורא לא מבין מה רוצים ממנו והמסר מתפספס.

 

כתב אורח: אנחנו מארחים כותבים המומחים בתחומם. את המאמר כתב לנו אור קורץ, כותב תוכן, קופירייטר ויועץ אסטרטגיית תוכן, עם ניסיון של מעל עשור בתחום ובעלים של עסק בכתיבת תוכן.

מוזמנים ומוזמנות לבקר באתר שלו Light Web או לפנות אליו ישירות בווטסאפ כדי לייצר תוכן איכותי לאתר שלכם.

 

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים