שיווק דיגיטלי רב ערוצי

המדריך האולטימטיבי לבניית אתרים לעסקים קטנים – מקצועי, אטרקטיבי וידידותי למשתמש

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

המדריך האולטימטיבי לבניית אתרים לעסקים קטנים – מקצועי, אטרקטיבי וידידותי למשתמש

אתר אינטרנט הוא הפנים של העסק שלכם, הוא מהווה את חלון הראווה הראשוני ודרכו ניתן להבין מי אתם, במה אתם עוסקים, למה אתם עושים את מה שאתם עושים וכל זה תוך כמה שניות, כמה שתספרו את הסיפור בצורה יותר מעניינת וברורה תוכלו לרתק יותר לקוחות ולכן חשוב להבין את החשיבות של בניית אתרים לעסקים קטנים.

בעלי עסקים רבים כבר הבינו את היתרונות הרבים של הצגת המוצר/שירות שלהם ברחבי הרשת אבל עדיין גם בשנת 2022 יש עסקים שאין להם אתר, בעיקר עסקים "קטנים" שלא באמת מבינים את היתרונות הרבים שיש לאתר אינטרנט.

האתר הוא מרכיב מכריע באסטרטגיית השיווק של כל עסק קטן. זה יכול לעזור לכם להגיע לקהל גדול ומאפשר לכם ליצור אינטראקציה עם הצרכנים שלכם. במאמר זה, נבדוק את היתרונות הרבים של הקמת אתר אינטרנט עבור העסק הקטן שלכם וגם את החסרונות והעלויות השונות שיש לקחת בחשבון.

הקמת אתר אינטרנט הוא שלב חשוב בהקמת בסיס לעסק, מוריד את עלויות השיווק ומגביר את ההסתברות שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את החברה שלכם.
יצירת אתר עבור העסק הקטן שלכם יכולה להיות אחת ההשקעות הטובות ביותר שאתם מבצעים בחברה שלכם. עלות ההזדמנות של אי-קיום אתר אינטרנט גבוהה, מכיוון שלעתים קרובות זהו אחד המקומות הראשונים שאנשים מחפשים כאשר הם מחפשים את מה שהם צריכים או רוצים לרכוש גם כשהם מחפשים את המותג שלכם וגם כשהם מחפשים את המוצר/שירות שלכם ואם אתם לא נמצאים שם כנראה שהם ימצאו את אחד המתחרים שלכם ויבקשו את שירותיו.

בניית אתרים

איך לקוחות מוצאים את האתר שלי באינטרנט?

האתר יתרום מאוד בחשיפת העסק שלכם בשני מקומות עיקריים:
א. לקוחות שמחפשים את המותג שלכם – במידה ולקוח שמע את שם העסק שלכם או קיבל המלצה או נתקל בפרסום כמעט תמיד הוא ירוץ לבדוק בגוגל, אם אתם לא שם הוא יבחר את אחד המתחרים ואתם מפספסים לקוחות שכבר הביעו עניין במותג שלכם, לא פעם כשבצעתי מחקר מילות מפתח לאתר חדש גילנו שיש עשרות חיפושים לגוגל עבור העסק והם מגיעים רק למתחרים מכיוון שלבעל העסק אין אתר.

ב. לקוחות שמחפשים את המוצר/שירות שלכם – במידה ולקוח מחפש מוצר/שירות שאתם מציעים הוא יוכל להיחשף אליכם, להתרשם לטובה אם האתר נראה טוב, ליצור קשר ולהפוך ללקוח, ואני בטוח שאם עדיין אין לכם אתר ואתם עסק שעובד ברור לכם מה השווי של לקוח, כי לקוח מרוצה יכול להיות לקוח ממליץ, לקוח מרוצה יכול להפוך לשגריר שלכם וזה שווה הרבה יותר מכל פרסום בעולם!

 

יתרונות בניית אתרים לעסקים קטנים:

– מפחית את עלויות השיווק על ידי מתן פלטפורמה לפרסום ממוקד וחסכוני

– מגביר את הסבירות שלקוחות פוטנציאליים ימצאו את החברה שלכם עם הפצת תוכן נגיש באמצעות מנועי חיפוש ומדיה חברתית

– מספק בסיס לצמיחה על ידי לכידת מידע לקוחות באמצעות טפסי הרשמה [לידים], רשימות דוא"ל וטפסי יצירת קשר

-אפשרות יצירת קשר מהיר באמצעות לחצני טלפון וואטסאפ נגישים ונוחים ללקוח.

 

חסרונות בניית אתר חדש:

תהליך ההקמה – בדרך כלל לוקח זמן של שבועיים שלושה עד שמוצאים את האדם המתאים ובונים אסטרטגיה ותוכן מתאים לאתר

ניהול – באתרי חנות [אפשרות להזמנות באתר עם קטלוג מוצרים] מורכבים מאוד צרכים לדעת לנהל את התוכן באתר וזה יכול לקחת אנרגיה וזמן רב.

 

מחיר בניית אתרים לעסקים קטנים:

הקמה – בניית האתר וחיבור לרשת, אתר תדמית שייצג את המותג בכבוד ינוע בין 3,000 ₪ ל 7,500 ₪ תלוי ברמת המורכבות והאיכות. אתר חנות [אפשרות להזמנות באתר עם קטלוג מוצרים] ינוע בין 6,000 ₪ ל 12,500 ₪.
חברות רבות מציעות פלטפורמה סגורה שבבעלותם לניהול אתרי חנות בעלות של ניהול חודשי לכאורה לא יקר 300-450 ₪ בחודש עם התחייבות קצרה, בפועל אחרי שהזנתם את המוצרים לתוך האתר אפשר לומר שאתם מחויבים להם כי לא תרצו לעשות את כל העבודה מההתחלה. ההמלצה שלנו היא להשתמש רק בפלטפורמה פתוחה לדוגמא וורדפרס עם תוסף אלמנטור או ווקומרס או שופיפאי, וזה מבטיח שהנכס תמיד יהיה שלכם ולא של החברה שמחזיקה את הפלטפורמה ומשכפלת את האתר שלכם לכל מי שמוכן לשלם.

כמובן שיש אתרי חנות מאוד מורכבים של חברות ענק ובניית אתר כזה יכולה להסתכם בעשרות אלפים, אבל אנחנו כרגע מדברים בעיקר על עסקים קטנים, באותה מידה יש בוני אתרים שיציעו לכם אתר ב 1,000 ₪ אבל אני מניח שאתם כבר יודעים שהזול עולה ביוקר, ככה שאם תתקלו במחיר לא סביר כדי שתשאלו את עצמכם למה המחיר כל כך זול…

 

עלויות נוספות שצרכים לקחת בחשבון כשבונים אתר

א. אחסון, המקום בוא האתר נמצא – בדרך כלל 70-100 שח בחודש

ב. דומיין, שם האתר – בדרך כלל 50-150 שח בשנה

בניית אתרים

החשיבות של עיצוב האתר שלכם

עיצוב אתר אינטרנט הוא שלב ראשון חיוני בתהליך פיתוח נוכחות אינטרנט לעסק קטן.

ישנם אלמנטים רבים הנלווים לעיצוב אתר אינטרנט. מעצב אתרים חייב לקחת בחשבון גורמים כמו קהל היעד, התקציב הזמין והתוצאה הרצויה לפני שהוא מגיע לעיצוב ויזואלי שיתאים בצורה הטובה ביותר לעסק הקטן שלכם

עיצוב עבור אתרים קטנים יכול להיות מאתגר, אבל הוא חיוני להצלחת העסק שלכם. זכרו שעיצוב הוא חשוב, אבל התוכן הוא המלך.

ישנם שיקולים רבים לעסקים קטנים בעת עיצוב האתר שלהם. אתם רוצים להדגיש את היתרונות של המוצרים או השירותים שלכם מבלי להיות דוחף, להשוויץ בתרבות החברה ולספר ללקוחות פוטנציאליים מה מייחד אותך מהמתחרים.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות עיצוב מינימלי והרבה שטח לבן. החלל הלבן יוצר תחושת רוגע ומספק פלטפורמה לתמונות וגרפיקה באיכות גבוהה שיוצגו בצורה בולטת בעמוד.

אפשרויות עיצוב שונות לאתר:

1. לאחר בניית האתר הוספת עיצוב ע"י מעצב מקצועי – תוספת ממוצעת של 4,000 ₪ לאתר קטן

  1. עיצוב בסיס של בונה האתר – בדרך כלל לאתרים קטנים זה אמור להספיק ואין צורך לשלם למעצב מקצועי במיוחד, שימו לב לחוש העיצוב של בונה האתרים באתרים אחרים שהוא בנה. תמיד ניתן להוסיף עיצוב מיוחד בהמשך..
  2. ללא עיצוב, תוכן וארכיטקטורה בלבד, טריק ידוע שבוני האתרים עושים ולאחר שסיימו את האתר והלקוח נחרד לגלות שהאתר הוא פלקט לבן עם מלל הם מציעים שירותים של מעצב חיצוני איתו הם עובדים בתוספת תשלום.* הטיפ של STRA – בקשו מבונה האתרים דוגמאות לאתרים שהוא בנה ושימו לב לעיצוב, בקשו ממנו להכניס בחוזה שהאתר כולל עיצוב בסיסי ואת שמות האתרים לדוגמא.

 

כיצד לבחור את שם הדומיין הטוב ביותר עבור האתר שלכם?

בחירת שם דומיין לאתר שלכם אינה משימה קלה. זה יכול להיות קשה למצוא שם דומיין טוב שזמין ושהוא בעל משמעות לעסק לכם.

יש הרבה דברים שאתם צריך לקחת בחשבון לפני שאתם רושמים שם דומיין.

הדרך הטובה ביותר למצוא שם דומיין טוב היא באמצעות סיעור מוחות. התחילו מלכתוב את כל מילות המפתח הקשורות לעסק שלכם ולאחר מכן נסו לשלב אותן אחת אחרי השנייה עד שצמצמתם את זה למספר אפשרויות. אתם יכולים גם להשתמש במנועי חיפוש של דומיינים כמו Domainr או Domain Name Generator להשראה, אך היו מודעים לבעיות של סימנים מסחריים לפני רישום המילים שנבחרו.

כדי לבחור את שם הדומיין הטוב ביותר עבור האתר שלכם, אתם צריכים לשקול דברים כמו כמה דומיינים אחרים החולקים את השם הרצוי שלכם, כמה פשוט לאיית ולהגות והאם אתם רוצים דומיין גנרי או בעל משמעות ספציפית יותר.

רשם דומיינים יעזור לכם לרשום שם דומיין חדש או להעביר שם קיים. הטובים שבהם מקלים על התהליך על ידי מתן אפשרויות חיפוש רבות וממשקים אינטואיטיביים המפשטים עבורכם את התהליך הזה.

*הטיפ של STRA – אל תקחו דומיין חדש שמעולם לא היה בגוגל. ניתן למצוא דומיינים ישנים עם קישורים ורקע שגוגל מכיר היטב ויכולים לתת בוסט רציני לקידום האתר כבר בהתחלה, אבל היזהרו לא לקחת בטעות דומיין שגוגל כבר העניש ואז לא תצליחו לקדם.

בחירת דומיין טוב יכולה לעשות את כל ההבדל, בבקשה התייעצו עם איש מקצוע לפני רכישה.

 

מהן חברות אחסון אתרים הטובות ביותר לעסקים קטנים?

אחסון אתרים הוא שירות המאפשר לך לשתף את האתר והקבצים שלכם דרך האינטרנט. זה שימושי עבור כל חברה שצריכה נוכחות דיגיטלית. ישנן חברות רבות המציעות שירותי אחסון אתרים אך לא כולן יתאימו לעסקים קטנים,

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חברת אירוח אתרים הטובה ביותר עבור האתר שלכם. הגורמים הבאים יעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי איזו חברת אחסון אתרים היא הטובה ביותר עבורך:

  1. תמיכת לקוחות – תמיכת לקוחות 24/7 חיונית כדי ששירות אירוח אתרים יוכל לספק סיוע בכל קושי טכני שעלול להתעורר.
  2. במחיר סביר – מארחי אינטרנט עם תוכניות משתלמות יחסכו לכם כסף על דמי אירוח חודשיים ויכולים להציע מגוון גדול יותר של תכונות ותוספים גם בחשיבה עתידית לגדילת העסק.
  3. ביצועים – הביצועים של אתר אינטרנט נקבעים הן על פי חומרת השרת והן על פי מיקומו, מה שמשפיע על מהירות האתר ועל מידת הסיכוי שהאתר שלכם יקרוס בתקופות של תעבורה גבוהה.

 

*טיפ של STRA – אם האתר שלכם פונה בעיקר לקהל הישראלי בקשו מבונה האתרים או הירשמו רק לאחסון של חברה ישראלית, אם האתר הוא בינלאומי חשבו מהיכן תגיע מרבית התנועה ונסו למצוא חברת שרתים באותה מדינה.

בדרך כלל בונה האתרים יבחר עבורכם את האחסון וייתן אותו "במתנה" לתקופה מסוימת, שימו לב שאחרי שהתחלתם עם חברת אחסון אתרים, תצטרכו מומחה כדי לבצע את השינוי אז בקשו לקבל פרטים על החברה לפני שסוגרים את העסקה.

 

לסיכום: בניית אתר בעידן של היום הוא ברמת החובה עבור כל עסק, קטן או גדול.

האתר צריך להציג את המותג שלכם בכבוד ולדאוג להימצא ע"י הלקוחות שמחפשים את המותג באופן ספציפי וגם ע"י לקוחות המחפשים את השירות/מוצר באופן כללי, ככה תבטיחו קבלה של לקוחות חדשים והתפתחות המותג לאורך זמן.

בתהליך יש לשים לב למספר דגשים מאוד חשובים שיכולים לעשות הבדל עצום בין הצלחה שיווקית לבין כישלון דיגיטלי. עדיף שתעשו לעצמכם טובה ותבחרו איש מקצוע איכותי שבאמת מבין מה הוא עושה ברמה האסטרטגית וברמה הטכנית.

אשמח לסייע ולהתאים עבורכם מוצר ברמה הגבוהה ביותר ובתשומת לב מלאה לכל פרט קטן בדרך שיהפוך את האתר שלכם להצלחה מסחררת. עוד על השירות שאנחנו מציעים בקישור כאן

עידן שמואל מייסד STRA

סטרא לימודים תוכן לעסקים בנושא עידן שמואל מייסד STRA שיווק דיגיטלי

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים