עיצוב פוסטים לפייסבוק

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

כמה חוקים בסיסיים לעיצוב פוסטים לפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות

אז למה אנחנו צריכים בכלל לדעת על עיצוב פוסטים לפייסבוק?

עיצוב פוסטים לרשתות החברתיות נועד כדי להעביר תוכן בצורה הקריאה והברורה ביותר.

תוכן שמעוצב נכון מושך את הקורא לצרוך את המידע.

כאשר אנחנו מעלים פוסטים למדיות החברתיות (מדובר רק על התכנים שעולים בתור תמונה ולא על פוסטים בפייסבוק לדוגמא) אנחנו מבצעים עיצוב בסיסי- מיקום הטקסט, גודל, פונט וכו'. אבל על מה חשוב לשים דגש ועל מה פחות?

הנה כמה כלים שיכולים לעזור לכם:

 

1. בחירת פורמט:

בכל פלטפורמה הפורמט הוא קצת שונה אחת מהשנייה. למשל באינסטגרם הפורמט הוא ריבועי לרוב, אך בשאר הרשתות זה לא מחייב (יש לשים לב כי אם אנחנו מעלים תמונה שהיא לאורך, ברוב הרשתות החברתיות לא נוכל לקרוא את כל הטקסט מבלי להיכנס לתמונה עצמה).

הטיפ של STRA- ללכת על פורמט ריבועי לא רק באינסטגרם. זה יכול ליצור אחידות בין כל הרשתות, ולא מחייב את הקורא בפעולה נוספת כדי לקרוא את כל התוכן.

 

פורמט- עיצוב פוסטים

 

2. גודל הטקסט בעיצוב פוסטים לפייסבוק:

תלוי בתוכן. יש לסדר את תוכן הטקסט לפי היררכיות-מהחשוב ביותר לפחות וכך לקבוע את גודל הטקסט.

טיפ של STRA- ללכת על תבנית קבועה. כותרות הן החשובות ביותר ולכן יהיו בגודל X בכל התכנים, כותרת משנה בגודל Y וטקסט בגודל Z. אחידות לאורך כל הדרך.

 

גודל הכתב- עיצוב פוסטים

 

3. מיקום הטקסט:

למיקום הטקסט יש חשיבות גבוהה בנראות. ברגע שיש לנו רקע אנחנו צריכים לקבל החלטה איך הטקסט יהיה מונח עליו.

טיפ של STRA- צרו אחידות גם במיקומים של הטקסט, אל תבלבלו את העין של הקורא. אם החלטתם שהכותרת באמצע, תמשיכו עם אותו הקו. לרוב אם שמים טקסטים במיקומים שונים על הרקע, זה במכוון וכדי להוביל את העין של הקורא בדרך מסוימת, אך אם לא זאת הכוונה שלכם, לכו על אחידות.

 

מיקום הטקסט- עיצוב פוסטים

4. פונט בעיצוב פוסטים לפייסבוק:

הפונט של הטקסט צריך להתאים לתוכן.

  • כמות הטקסט- ככל שכמות הטקסט גדולה יותר, כך נצטרך למצוא פונט קריא יותר.

ריבוי מלל- עיצוב פוסטיםמעט מלל- עיצוב פוסטים

  • אופי הטקסט- פונט של טקסט הפונה לקהל יעד של מוצרים לתינוקות, יהיה עגול, שמנמן וחמוד יותר מאשר פונט הפונה לקהל יעד של אופנוענים.

פונט עגלגל- עיצוב פוסטים

  • חשיבות הטקסט- כותרות יכולות להיות בפונט שונה מהטקסט עצמו.

טיפ של STRA- לא להשתמש ביותר מ2 פונטים. פונט לכותרת ופונט לטקסט. כדי ליצור יותר מגוון בפונטים ניתן לשנות את המשקל של הטקסט (Bold).

 

5. צבע:

בחירת פלטת צבעים קבועה איתה נעבוד לאורך כל העיצוב, כך שהקו העיצובי יהיה אחיד וברור. יש לשים לב לקריאות הצבע של הטקסט ביחס לרקע. הצורה הקריאה ביותר של טקסט היא שחור על גבי לבן.

טיפ של STRA- בפלטת הצבעים שאתם בוחרים חשוב שיהיה צבע אחד כהה ואחד בהיר, כך שאחד מהם יוכל להיות הרקע והשני הטקסט (כדי ליצור גיוון ניתן להפוך את הצבעים של הרקע והטקסט, אך עדיין להישאר צמודים לפלטת הצבעים שנבחרה).

 

6. שוליים בעיצוב פוסטים לפייסבוק:

שוליים אחידים, טקסט לא יכול להיות צמוד לשוליים מאחר והקריאה שלו פחות נוחה לקורא.

 

שולים צרים- עיצוב פוסטים

 

טיפ של STRA- ניתן מראש לבחור רקע שישמש כשוליים של הטקסט.

 

7. כמות טקסט:

לכתוב תכלס, קצר ולעניין, אין צורך בריבוי מילים כדי להעביר מסר או מידע. החוק הבלתי רשמי נקרא 5X5= כלומר עד 5 שורות ובכל שורה עד 5 מילים כדי שהטקסט יהיה קריא וקולע.

 

 

טיפ של STRA- במידה והשקעתם במאמר מטורף עם מלא תוכן וטקסט חשובים, נסו לדלות את משפטי המפתח ולבסוף לצרף קישור למאמר המלא.

 

 

 

 

להעמקה בנושא- לחצו כאן!

מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו על תרומת העיצוב וצבעוניות למותג- לחצו כאן!

 

לוגו סטרא לימודים תוכן לעסקים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA ייעוץ פורץ דרך

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים