אסטרטגיית זנב ארוך

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

 אסטרטגיית זנב ארוך

איך הגעתי למקום הראשון בחיפוש של גוגל תוך חודשיים?

אסטרטגיית זנב ארוך- תהליך ייעוץ אסטרטגי

היי, אני עידן שמואל מייסד מותג הייעוץ STRA – ייעוץ פורץ דרך
אפתח ואציין שהמאמר נכתב בשפה פשוטה. עם הסברים קלים ככל הניתן, כדי שכל אחד יוכל להבין ולא במיוחד עבור מקדמי אתרים.

לפני 3 חודשים החלטתי שאני רוצה להקים אתר שיעזור לי להשיג לקוחות לעסק החדש שפתחתי.

התחלתי לבנות את האתר. אחרי כחודש של עבודה הוא היה באוויר והכל עבד בצורה טובה. ואז הבנתי שהעובדה שיש לי אתר, לא מקדמת את המטרה שלי שהיא להביא לקוחות, מכיוון שאף אחד לא נחשף לאתר.

הבנתי שאני צריך חשיפה. בגדול יש שתי דרכים להביא אנשים לאתר שלכם, קידום אורגני וקידום ממומן.

אני רוצה להסביר בקצרה את המונחים:

קידום ממומן: לעשות מודעות בתשלום, אנשים יראו את המודעה ילחצו ויחשפו לאתר.

יתרונות – מהיר וניתן לשלוט בכמות התנועה שנרצה לקבל לאתר.

חסרונות – עולה כסף, ברגע שמפסיקים לשלם, חוזרים לנקודת ההתחלה.

קידום אורגני או בלועזית SEO [search engine optimization]: לעשות כתבות/ דפים מעניינים מספיק שגוגל ידרג אותם גבוה וככה אנשים יחשפו לדפים וילחצו, לאחר שיתרשמו מהתוכן ימשיכו לראות עוד דברים באתר או ישאירו ליד.

יתרונות – חינמי, נשאר לאורך זמן, נתפס כמהימן בעיני חלק מהלקוחות.

חסרונות – קשה מאוד להגיע לדפים הראשונים במנוע החיפוש של גוגל.

רוב האנשים ירצו כמובן שהאתר שלהם יהיה טוב בצד האורגני שלו, אבל כמו שציינו זה קשה מאוד להצליח בזה, צריכים להכין המון תוכן, להיות סובלניים ולעבוד ממש קשה או לשלם למקדם אתרים, מה שלא תמיד נוח לעשות בעסק קטן.

איך הדירוג של גוגל עובד:

בגדול גוגל מדרגת בכל מילת חיפוש מיהו הדף הטוב ביותר ואותו מציגה ראשון, מי הדף השני הכי טוב ואותו מציגה שני וכן הלאה וכן הלאה, יש לגוגל המון פרמטרים לאיך לדרג את הדף, כמו רלוונטיות, קישורים, אחוז נטישה ועוד המון אבל לא ניכנס לזה עכשיו כי זאת לא מטרת המאמר.

המטרה היא להיות בדף הראשון של גוגל וכמה שיותר גבוה, הנחת היסוד היא שדפים שלא נמצאים בדף הראשון בגוגל כמעט ולא יקבלו כניסות וזה הגיוני, תחשבו כמה פעמים עשיתם חיפוש בגוגל והחלטתם שאתם עוברים לדף 2?

נכון, כמעט אף פעם.

לכל מילה או משפט יש כמות מסוימת של חיפושים, בדרך כלל כמה שיותר אנשים יחפשו את המילה היא תהיה יותר קשה לקידום אורגני כי התחרות גדולה יותר.

בדיקת פופולריות המילה בגוגל

יש מגוון אתרים שעוזרים לבדוק כמה חיפושים יש למילה מסוימת, אני באופן אישי אוהב מאוד לעבוד עם Ubersuggest's. זה הלינק למי שמעוניין: https://neilpatel.com/ubersuggest/

טוב אני חוזר לעניין.

אז הגעתי למסקנה שאני רוצה לקדם אורגני את המילים שמתקשרות לאתר שלי, האתר שלי עוסק בייעוץ עסקי ורציתי שכל מי שרושם ייעוץ עסקי יגיע לאתר שלי.

נכנסתי לאתרים השונים כדי לבדוק כמה זה עומד להיות קשה להגיע לדף הראשון במילת החיפוש שהכי מתאימה לאתר שלי: ייעוץ עסקי. גיליתי שהרבה אנשים מחפשים את המילה בכל חודש, כ-1900 אנשים, מצד אחד זה משמח, מצד שני זה אומר שיהיה קשה להתקדם.

* שימו לב שבאתר Ubersuggest's יש מספר פרמטרים מעניינים:
כמות חיפושים – צבע אדום

דירוג של כמה קשה יהיה להתקדם בקידום האורגני – צבע כחול

דירוג של כמה קשה יהיה להתקדם בקידום ממומן – צבע שחור

מחיר ממוצע לקליק בקידום ממומן – צבע צהוב

אסטרטגיית זנב ארוך- מחיר ממוצע לקליק

הבנתי שאין טעם לנסות להתברג במילת החיפוש של ייעוץ עסקי כי התחרות שם גדולה מדי.

ניסיתי לחשוב על פתרון אחר, חשבתי לעצמי במה העסק שלי מתמחה, בעיקר בייעוץ אסטרטגי, בדקתי את המילה וגיליתי שאמנם יש פחות חיפושים אבל יותר קל להתקדם בה מבחינה אורגנית וככה הקהל שלי יהיה יותר ממוקד.

הכנתי כמה מאמרים טובים על ייעוץ אסטרטגי וגיליתי שהדרך לדף הראשון לא פשוטה בכלל.

ואז התחלתי תהליך של אסטרטגיית זנב ארוך

אסטרטגיית זנב ארוך היא תהליך של התקדמות במילות חיפוש שאין להן נפח ענקי אבל הן מאוד ממוקדות לקהל המטרה שלנו ובאמצעותה נגיע ללקוחות מאוד ספציפים שמחפשים בדיוק את המילים שאנחנו בוחרים לקדם.

בגדול, במקום להתמקד בכמות נתמקד באיכות.

זאת אחת השיטות הנפוצות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי וחברות כמו אמזון נבנו בהסתמך על שיטה זו.

לספק מוצר מאוד ספציפי שכמעט ואין סיכוי שהלקוח ימצא לבד, לדוגמא כשאמזון התחילה היא התמקדה בלמכור מוצרי זנב ארוך, היא הציע נעלי עקב שחורות מעור לגברים במידות גדולות, כמה אנשים כבר מחפשים כזאת נעל? כמעט ואף אחד, אבל הבודדים שמחפשים ימצאו את זה רק באמזון, ואז בסבירות גבוהה הם ירכשו משם.

אז איך נדע באיזה ביטוי זנב ארוך כדאי להתמקד?

פשוט מאוד, נכנס לגוגל ונרשום את ביטוי המפתח שלנו ונראה איך גוגל משלים אותנו אוטומטית, ככה נדע מה אנשים מחפשים הכי הרבה שקשור לביטוי המפתח הראשי, לדוגמא ברגע שנרשום בגוגל ייעוץ אסטרטגי מיד נקבל השלמה אוטמטית לייעוץ אסטרטגי בכירים או ל – ייעוץ אסטרטגי לעסקים קטנים.

לאחר שמצאנו מספר השלמות רלוונטיות נבדוק אותם ב Ubersuggest's ונראה אם לא קשה מדי להתמקד בהן.

אסטרטגיית זנב ארוך- חיפוש ייעוץ אסטרטגי בגוגל

שלבים לבניית אסטרטגיית זנב ארוך :

  1. נחליט איזה ביטוי מפתח בעל נפח אנחנו רוצים לקדם – לדוגמא ייעוץ אסטרטגי.
  2. נכתוב מאמר איכותי על מילת המפתח ייעוץ אסטרטגי.
  3. נבדוק בתוך ביטויי המפתח איזה ביטויים קטנים יכולים לעזור לנו ונרשום אותם בצד – לדוגמא ייעוץ אסטרטגי לעסקים קטנים, או תהליך ייעוץ אסטרטגי.
  4. נכתוב מאמרים בנושא של ביטויי המפתח הקטנים ונשים בהם קישור למאמר עם מילת המפתח הראשית – לדוגמא מאמר בנושא תהליך ייעוץ אסטרטגי ובתוכו קישור למאמר שכתבנו על ייעוץ אסטרטגי.
  5. נגיע לעמוד הראשון בגוגל בביטויי המפתח הקטנים יחסית בקלות.
  6. נגיע לעמוד הראשון בביטוי המפתח הראשי.

הכנתי לכם טמפלט קטן לעבודה לפי אסטרטגיית זנב ארוך:

מילת מפתח ראשית: ייעוץ אסטרטגי

כמות חיפושים בחודש: 590

קושי להתקדם בSEO: 31

מיקום מאמר נוכחי: 19

מילות מפתח זנב ארוך שיובילו אותי למילת המפתח הראשית שלי:
1. ייעוץ אסטרטגי לעסקים קטנים

כמות חיפושים בחודש: 40

קושי להתקדם בSEO: 17

מעקב מיקום: 6

  1. תהליך ייעוץ אסטרטגי

כמות חיפושים בחודש: 65

קושי להתקדם בSEO: 21

מעקב מיקום: 1

  1. ייעוץ אסטרטגי בכירים

כמות חיפושים בחודש: 25

קושי להתקדם בSEO: 24

מעקב מיקום: אין עדיין מאמר. צריך להכין עד לתאריך 21.10

העובדה שאתם קוראים את המאמר הזה משפרת גם את הקידום האורגני שלי מכיוון שזוהי אחת ממילות המפתח שרציתי לקדם, בגדול כמעט כל מאמר שתקראו באתרי האינטרנט עוזר לאתר להתקדם אורגנית, אז במקרה הזה שנינו הרווחנו, אני שמחתי לחלוק את הידע ולקדם את האתר שלי ומקווה שאתם נהנתם מהקריאה ותיישמו את השיטה כדי לקדם את האתר שלכם.

מחכה כבר לראות אתכם בעמודים הראשונים בגוגל

אם אתם צרכים ייעוץ אסטרטגי, אשמח מאוד לסייע, לחצו כאן!

מי אני ?

לוגו סטרא לימודים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים