למה כל עסק חייב אתר אינטרנט בשנת 2021? קורונה בדקה ומצאה

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

בניית אתר

בניית אתר- מאז שנכנסו לחיינו האינטרנט, גוגל ושאר מנועי החיפוש, העולם לא יכל להישאר יותר אדיש.

לעסקים, חברות וארגונים פתאום ניתנה הזדמנות לקפיצת מדרגה עצומה בכמות החשיפה, הלקוחות וההכנסות שלהם.

שנת 2020 הגיעה והקורונה יחד איתה.

אם עד עכשיו התלבטתם והתחבטתם באפשרות של בניית אתר, הרי שעכשיו כבר אי אפשר יותר להתחמק. יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שאם הם לא יתקדמו ומהר – הם ישארו מאחור.

במאמר הזה אני רוצה לנפץ לכם חלק מהטענות שאני שומעת מבעלי עסקים על למה עדיין אין להם אתר. אז בואו נתחיל:

1. "יש לי דף פייסבוק, זה מספיק"

הטענה הזאת, יכולה להיות נכונה אולי עבור חלק קטן מהעסקים הקיימים. אך לרוב המוחלט של העסקים, זה לא ממש נכון. לעמוד פייסבוק עבור עסקים יש את היתרונות שלו, אך יש לו גם כמה חסרונות רציניים:

  • עיצוב מוגבל – כל עמודי הפייסבוק העסקיים נראים בערך אותו דבר. צריך לשווק ממש טוב ולהיות סופר יצירתי כדי לבלוט בפייסבוק.
  • חשיפה מופחתת – פוסטים בעמודי פייסבוק עסקיים מקבלים חשיפה של בערך 1-2% ביחס לכמות הלייקים בעמוד. אם יש לך 1000 לייקים בעמוד – רק 10-20 אנשים ייחשפו לכל פוסט.
  • חוסר שליטה בתגובות – בעמודי פייסבוק, לעסקים יש שליטה על התוכן שעולה בעמוד. אבל אין להם שליטה על התגובות, לעומת אתר אינטרנט בו ניתן לסנן ולאשר כל תגובה לפני שהיא עולה.
  • הנכס לא שייך לעסק – לעומת אתר אינטרנט (שהוא נכס לכל דבר עבור עסק). פייסבוק היא חברה מסחרית ויש לה את האפשרות להחליט האם לחסום לך את החשבון, לבטל לך את העמוד או להקטין עוד יותר את החשיפה שלך.
  • תחרות גדולה – במקום בו העיניים כל הזמן גוללות לאור באנרים, פוסטים אחרים ופרסומות, הגולש שלך יכול להיות מוסח דעת בקלות. כאשר לקוח גולש באתר, יש לו זמן לעבור ולהתרשם והוא הרבה יותר מרוכז.

 

2. "אני אפתח אתר וויקס, זה בחינם" 

אתם בהחלט יכולים ללכת ולהקים בעצמכם אתר בוויקס עבור העסק שלכם. אך לפני כן, יש כמה דברים שתרצו כנראה לקחת בחשבון:

  • וויקס הינה מערכת לבניית אתרים הבנויה בפלטפורמת "קוד סגור". כלומר לא תוכלו לעצב ולאפיין את האתר שלכם לגמרי איך שתרצו. אלא תצרכו לבחור אחת מן התבניות המוכנות מראש ולהיצמד אליה (לא מאוד מקורי, אה?). לעומת זאת, וורדפרס הינה מערכת לבניית אתרים ב"קוד פתוח" המאפשרת לכל אחד ואחת ליצור כל שעולה על רוחם באתר.
  • וויקס הינה חברה מסחרית פרטית אשר בסה"כ מאפשרת לכם לשכור סוג של "מקום אירוח" בו יישב האתר שלכם, או "דירה שכורה" אם תרצו, בעוד שוורדפרס מציעה לכם קניית שטח (בחינם לגמרי) ובשטח הזה תוכלו לבנות מה שתרצו איך שתרצו.
  • זה אמנם חינם לפתוח אתר בוויקס, אך עבור כל תוסף ופעולה "אקסטרה" שתרצו לבצע, תצטרכו להוסיף תשלום חודשי או חד פעמי, כך שבמצטבר זה יכול לעלות לכם הרבה יותר מבניית אתר בחברה מקצועית לבניית אתרים.
  • כאשר תרצו לעזוב את וויקס, תצטרכו להשאיר מאחוריכם את האתר והעיצוב ולבנות הכל מחדש. לעומת וורדפרס, שם תוכלו לייצא את כל קבצי האתר, הפוסטים והתכנים שלכם החוצה ללא בעיה.
  • קידום אורגני בגוגל – זה אמנם לא מוכח באופן רשמי, אך המון מקדמי ובוני אתרים מודעים לעובדה שוויקס אינה "נקראת" טוב בגוגל ולכן קשה הרבה יותר לקדם באופן אורגני אתר בוויקס, לעומת אתרי וורדפרס.

 

3. "אתר אינטרנט עסקי מתאים רק לעסקים גדולים" 

הרבה בעלי עסקים קטנים חושבים, שהם קטנים מידי ושלא צריך להיות להם אתר כי אתר זה רק לעסקים, חברות וארגונים גדולים.

זו היא כמובן – טעות.

לא כל אתר חייב להיות אתר גדול, אבל כן כל עסק חייב שיהיה לו אתר.

מחקרים רבים בתחום בניית אתרי אינטרנט לעסקים מראים שדווקא היום, ככל שאתר אינטרנט עסקי פשוט יותר, כך הגולשים נוטים להעריך טוב יותר את חווית הגלישה באתר.

גם אם לעסק שלכם אין הרבה מה לכתוב ומה להציג באתר, תמיד אפשר למצוא איך להפוך את האתר שלכם למעניין ואטרקטיבי ובכך למשוך עוד לקוחות.

ישנם סוגי אתרים שמותאמים בדיוק לצרכי עסקים קטנים. למשל אתרי מיני סייט או דפי נחיתה שמעבירים את המסר באופן ברור ומושך לעין.

אז אם חשבתם שאתר אינטרנט צריך להיות גדול ומרשים, הוא לא.

ואולי העסק שלכם לא צריך אתר גדול, אבל הוא כן יכול להיות מאוד מרשים 🙂

 

בניית אתר- אז למה דווקא וורדפרס?

וורדפרס הינה המערכת הפופולרית ביותר בעולם והיא מארחת אצלה מעל 35% מכלל האתרים בעולם!

היא נוחה, קלה לשימוש, ומסייעת לקידום יותר טוב בגוגל. יש לה מעל 50 אלף תוספים חינמיים ברובם ותמיכה קהילתית רחבה במיוחד.

 

כתיבת המאמר: שיר ויצמן מקואליטי ווב – Kuality Web 

לעוד מאמרים אתם מוזמנים להיכנס לקישור הבא!

מי אני ?

לוגו סטרא לימודים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים