תרומת עיצוב וצבעוניות למיתוג

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

קודם מי אתם? אחר כך צבעוניות ולוגו.

מיתוג הוא איך הלקוחות תופסים אותנו, מה הם מרגישים כלפינו.
כשאנחנו מותג אין ״אמת אחת״ לכל אדם תיהיה תפיסה מסויימת ולפעמים תפיסה של אדם אחד תיהיה שונה מתפיסה של אדם אחר.
אז בעצם המיתוג שלנו הוא סיכום של כל המפגשים, הרגשות, המסרים שקיבל האדם מאיתנו ובמוחו נוצר תפיסה מסויימת לגבינו.
 

כאשר אנו בונים מותג אנו יכולים להשתמש בכלים מסויימים בשביל לנסות ולגרום ללקוחות לחשוב ולהרגיש אלינו הרגשה רצויה.

במאמר הזה אתן לכם דוגמאות בהקשר של עיצוב וצבעוניות ואיך הדבר תורם למיתוג שלנו.

אם לדוגמא אנו רשת מזון מהיר ונשתמש במיתוג בצבע הירוק אנו נייצר אוטומטית הרגשה שמדובר באוכל בריא יותר.
אם חברת פולי קפה תשתמש בצבע אדום ההרגשה שתיהיה לנו היא שהקפה חזק.
לעיצוב יש משמעות רבה למותג.
דוגמא מעולה שאוכל לתת בנושא הוא רשת ״מחסני חשמל״ שבחרה בצבעים צהוב ושחור, הבית״רסטיות מהצבעוניות בחירת הפרזנטור (אלי פיניש בדמות הדרוויש) העממי, הפונט, הגודל של הפונט נותנת לנו הרגשה של זול.
כל מותג שנבנה בדרך נכונה עוד לפני שלבי העיצוב, השפה הגרפית והצבעוניות מזקק את ערכי החברה ואיך הוא רוצה שהציבור יתפוס אותו וירגיש לגביו.
רק מתי שאנו יודעים מי קהל היעד שלנו, מה חשוב לו, אנו נמשיך לשלבי העיצוב ונוכל להיות הרבה יותר ממוקדים והבחירות שלנו יהיו יותר מושכלות.
 
מתהליכים רבים שליוויתי בתחום המיתוג, הרצון ההתחלתי של כל בעל עסק הוא להראות יוקרתי, מנצנץ.
דוגמאות כמו Apple וnike תמיד נזרקות לאוויר. אבל כמובן שלא כל מותג צריך להראות יוקרתי, לפעמים מראה עממי, אותנטי, חם, ביתי, מחבק, אוהב, ילדותי הרבה יותר מתאים למותג ולכן יש לעשות בחירות מושכלות,
 

לסיכום: 

לעיצוב יש משמעות גדולה במיתוג חברה, הוא נותן יסודות ויזואלים ועוזר להנגיש לקהל את ה״אני מאמין״ שלנו. הוא מנגיש ומחדיר מסרים לתת מודע תוך מניפולציות מוכרות (ירוק=בריא, אדום=אהבה), עוזר לזכירות, מבדל אותנו וגורם לנו לבלוט בתוך הרעש הפירסומי.
לכל אלמנט או צבע יש משמעות, הקפידו לבחור אותם עם הגיון ומשמעות.
 

 על הכותב:

רועי ריבק, מנכ״ל ומייסד ריבק – שיווק, מיתוג אסטרטגיה ודיגיטל. מעל ל15 שנים בתחום השיווק והפרסום.
עובד כסמנכ״ל שיווק בקבוצת איינשטיין, מנהל מערך האסטרטגיה ומחלקת הדיגיטל במשרד פרסום ביינר כהן וחי את העולם בשטח, יום יום מצד לקוח ובצד משרד הפרסום.
המשימה של ריבק
להוביל שינוי בתפיסת עולם המיתוג, שיווק, פרסום ודיגיטל
בקרב בעלי עסקים ע״י הקניית ידע וערך.

מי אני ?

asia and lucyidan shmuel photo with dogs in the offic e

שלום, אני עידן שמואל מייסד המותג STRA

יועץ מוסמך ובעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי, יש לי ניסיון בניהול חברות בינלאומיות וחשיבה דיגיטלית מכוונת תוצאות.

הספקתי לא מעט בעולם העסקים, עשיתי תפקידי מפתח ענקיים הרמתי פעילויות בינלאומיות וניהלתי עשרות עובדים, אני לא בונה את הכוח שלי על הניסיון, אני בונה אותו על חשיבה פורצת דרך, על הבנה מעמיקה בעולמות הדיגיטלי, הכרת טכנולוגיות חדשות, ארגז כלים ענקי, השכלה מתאימה, חוזק מנטלי, למידה אינסופית ואמביציה להגיע למקומות הכי גבוהים!

הייתי מגדיר את עצמי כיועץ מודרני שבקיא בטכנולוגיות החדשות של המחר, מבין את השוק העסקי ומסוגל להמיר את החשיבה היצירתית לרווח כלכלי.

חזון החברה

עקבו אחרינו

אנשים שקראו את המאמר הזה אהבו גם את המאמרים הבאים