תרומת עיצוב וצבעוניות למיתוג

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email

קודם מי אתם? אחר כך צבעוניות ולוגו.

תרומת עיצוב וצבעוניות למיתוג- מיתוג הוא איך הלקוחות תופסים אותנו. מה הם מרגישים כלפינו.כשאנחנו מותג אין ״אמת אחת״. לכל אדם תהיה תפיסה מסוימת, ולפעמים תפיסה של אדם אחד תהיה שונה מתפיסה של אדם אחר.  אז בעצם המיתוג שלנו, הוא סיכום של כל המפגשים, הרגשות, המסרים שקיבל האדם מאתנו, ובמוחו נוצר תפיסה מסוימת לגבינו.

כשאנו בונים מותג, אנו יכולים להשתמש בכלים מסוימים, כדי לנסות ולגרום ללקוחות לחשוב ולהרגיש אלינו הרגשה רצויה.

במאמר הזה אתן לכם דוגמאות בהקשר של עיצוב וצבעוניות, ואיך הדבר תורם למיתוג שלנו.

אם לדוגמא אנו רשת מזון מהיר, ונשתמש במיתוג בצבע הירוק, תרומת עיצוב וצבעוניות למיתוג תייצר אוטומטית הרגשה שמדובר באוכל בריא יותר.

אם חברת פולי קפה תשתמש בצבע אדום, ההרגשה שתהיה לנו היא שהקפה חזק.

לעיצוב יש משמעות רבה למותג. דוגמא מעולה שאוכל לתת בנושא הוא רשת ״מחסני חשמל״ שבחרה בצבעים צהוב ושחור. הבית רסטיות מהצבעוניות בחירת הפרזנטור (אלי פיניש בדמות הדרוויש) העממי. הפונט, הגודל של הפונט נותנת לנו הרגשה של זול.

כל מותג שנבנה בדרך נכונה עוד לפני שלבי העיצוב, השפה הגרפית, והצבעוניות, מזקק את ערכי החברה ואיך הוא רוצה שהציבור יתפוס אותו וירגיש לגביו. רק מתי שאנו יודעים מי קהל היעד שלנו, מה חשוב לו, אנו נמשיך לשלבי העיצוב ונוכל להיות הרבה יותר ממוקדים והבחירות שלנו יהיו יותר מושכלות.

.

מתהליכים רבים שליוויתי בתחום המיתוג, הרצון ההתחלתי של כל בעל עסק הוא להראות יוקרתי, מנצנץ. דוגמאות כמו Apple וnike תמיד נזרקות לאוויר. אבל כמובן שלא כל מותג צריך להראות יוקרתי. לפעמים מראה עממי, אותנטי, חם, ביתי, מחבק, אוהב, ילדותי הרבה יותר מתאים למותג. לכן יש לעשות בחירות מושכלות.

לסיכום תרומת עיצוב וצבעוניות למיתוג: 

לעיצוב יש משמעות גדולה במיתוג חברה. הוא נותן יסודות ויזואליים ועוזר להנגיש לקהל את ה״אני מאמין״ שלנו. הוא מנגיש ומחדיר מסרים לתת מודע, תוך מניפולציות מוכרות (ירוק=בריא, אדום=אהבה). עוזר לזכירות, מבדל אותנו וגורם לנו לבלוט בתוך הרעש הפרסומי. לכל אלמנט או צבע יש משמעות, הקפידו לבחור אותם עם הגיון ומשמעות.

על הכותב:

רועי ריבק, מנכ״ל ומייסד ריבק – שיווק, מיתוג אסטרטגיה ודיגיטל. מעל ל15 שנים בתחום השיווק והפרסום. עובד כסמנכ״ל שיווק בקבוצת איינשטיין. מנהל מערך האסטרטגיה ומחלקת הדיגיטל במשרד פרסום ביינר כהן. חי את העולם בשטח, יום יום מצד לקוח ובצד משרד הפרסום. המשימה של ריבק- להוביל שינוי בתפיסת עולם המיתוג, שיווק, פרסום ודיגיטל, בקרב בעלי עסקים ע״י הקניית ידע וערך.www.roy-ribak.co.il לעוד מאמרים מרתקים אנחנו מזמינים אותך להיכנס לאתר שלנו- לחצו כאן!

מי אני ?

לוגו סטרא לימודים

מאגר הידע של STRA

מהווה חלק מאסטרטגיית תוכן רב ערוצי של המותג – נסביר בקצרה על הנושא…

עידן שמואל מייסד החברה בעל תואר שני עם התמחות בשיווק דיגיטלי וניסיון בתפקידי מנכ"ל בחברות בינלאומיות

עידן שמואל מייסד STRA

מייצר לנו תכנים שווים ביותר, מלאי ערך להתפתחות עסקית איכותית
את התכנים אנחנו מפרסמים בכל ערוציה המדיה שלנו ובקהילה העסקית שפיתחנו להקת העסקים
סה"כ מעל 12 פלטפורמות שונות

בזכות התוכן האיכותי אנשים שלא הכירו אותנו נחשפים אל התכנים שלנו וחלקם מתחילים להתעניין במותג.
משלב ההתעניינות הם עוקבים אחרינו ובונים את רמת האמון במותג.

לאחר מכן יוצרים קשר

אנחנו משוחחים, אם יש לנו באמת ערך להעניק להם אז אנחנו משתפים פעולה

לאחר מספר מפגשים, הם מבינים את הערך המטורף שלנו וחלקם הופכים להיות שגרירים שלנו, עוזרים לנו להפיץ את הידע והרצון לעזור לעוד אנשים, וכל אחד יכול לעשות את זה בערוץ שהכי נוח לו, כי אנחנו מספקים שירות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות

הכי חשוב, את הכל אנחנו עושים באהבה  ובצרון אמיתי לעזור לעסקים

תשאירו פרטים וננסה לשתף פעולה (:

חברים שאהבו את המאמר הזה התעניינו גם במאמרים הבאים