שיווק בוואטסאפ

שיווק בוואטסאפ זה דרך מעולה ופופולארית לשווק את העסק שלכם. וואטסאפ היא פלטפורמת המסרים עם אחוזי הפתיחה הגבוהים ביותר מכל פלטפורמות השיווק. אחוזי הפתיחה נמדדים לפי כמות ההודעות שנשלחת, אל מול כמות האנשים שקראו אותה. ובוואטסאפ המספרים הרבה יותר גבוהים, בערך 80% אחוזי פתיחה אל מול 20-30% בסמס או מיילים. לכן מתבקש שנבין וננצל את יכולות השיווק בוואטסאפ.

מעבר מהיר אל

יש מספר אפשרויות לשיווק בוואטסאפ
1. הודעות תפוצה בוואטסאפ
2. הודעות מתוזמנות בוואטסאפ
3. סטורי בוואטסאפ
4. קבוצת וואטסאפ
5. ערוץ וואטסאפ
6. שיווק ממומן בוואטסאפ

כל אחת מהשיטות היא לגיטימית והגיונית, אך הבחירה תלויה בצרכים וברצונות שלכם בתור בעלי עסקים.

צ'אט GPT בוואטסאפ

הודעות תפוצה בוואטסאפ

הודעות תפוצה בוואטסאפ הן אחת מהדרכים לעשות שיווק עסקים בוואטסאפ. יש מספר דרכים לשלוח הודעות תפוצה חלק חוקיות וחלקם לא, יש יתרונות וחסרונות כמובן לכל סגנון שליחה

א. שליחת הודעות חוקיות בוואטסאפ

ניתן לחבר את הוואטסאפ שלנו לתוכנת צד ג' כמו MANYCHAT או לחלופין לעבוד ישירות דרך המערכת של META באזור מספרי וואטסאפ ולשלוח הודעות תפוצה פרסומיות.

היתרון של הדרך הזאת היא שסיכויי החסימה שלכם מאוד נמוכים. אבל החיסרון שכל הודעה עולה לנו כסף,. נכון לרשימת מאמר זה – העלות היא 13 אגורות להודעה, משמע 1000 הודעות 130 יעלו לכם ש"ח.
יש חברות מסוימות שלוקחות עמלה מעבר ל 13 אגורות, אז תוודאו מול החברה שאתם עובדים מולה.

עוד יתרון של הדרך החוקית – אפשר להוסיף כפתורים ולהניע לפעולה מהירה ואיכותית.

ב. שליחת הודעות לא חוקיות בוואטסאפ

הכלל הוא פשוט – אם לא שילמת על כל הודעה הפלטפורמה אינה רשמית.

יש מצבים שהאפשרות הלא רשמית יכולה להיות בסדר גמור, כשמקבלי ההודעה הם לקוחות שלכם, שמכירים אותכם ואת המספר שלכם. במידה ותשלחו הודעות למספרים שאתם לא בקשר איתם והם ידווחו עליכם, מספר הוואטסאפ שלכם יחסם בקלות.

היתרון בשיטה הזו הוא שאין עלות להודעה, החסרון הוא שיש סיכוי גבוה לחסימה.

אם תרצו לנסות הפצה לא רשמית ללא עלות [יש עלות של כמה דולרים לשימוש בתוכנה] מוזמנים לנסות את התוסף כרום המעולה JONI .

שיווק בוואטסאפ

הודעות מתוזמנות בוואטסאפ

הודעות מתוזמנות בוואטסאפ הוא כלי נוסף ויעיל מאוד לשיווק בוואטסאפ.
יש לזה מספר שימושים:

א. תזמון הודעות ידני ללקוחות
ב. תזמון הודעות לא רשמי לפי סטטוס
ג. תזמון הודעות רשמי לפי סטטוס

נסביר על כל דרך והשימושים בה.

א. תזמון הודעות ידני ללקוחות

יש מגוון כלים שמאפשרים לשלוח הודעות מתוזמנות ללקוחות, אם אנחנו עובדים מהמחשב אפשר להשתמש בכלי שכבר הזכרנו להפצה JONI.

אם משתמשים בטלפון אפשר להשתמש בכלי שנקרא Wasavi .

באמצעות תוכנות אלו ניתן לבחור אדם מרשימת הוואטסאפ שלנו ולתזמן לו הודעה לזמן שנרצה

לדוגמא לקוח אומר לי דבר איתי מחר 10:30, במקום לשים תזכורת אני פשוט מתזמן הודעה למחר ב 10:30 ורושם לו, היי, בהמשך לשיחתנו אתמול מתזכר אותך.

תמונה מ JONI

שיווק בוואטסאפ

תמונה מ Wasavi

שיווק בוואטסאפ

ב. תזמון הודעות לא רשמי לפי סטטוס

אחד הכלים החזקים ביותר הוא שילוב הוואטסאפ במסע הלקוח שלכם, אפשר להשתמש בו כדי לבצע את השיווק, לעשות פולו אפ, לתאם פגישה, ולתת שירות מלא.

אם יש לכם CRM או שאתם עובדים עם אקסל תוכלו לייצר סטטוסים של מתעניינים ולקוחות, ועליהם אוטומציה שתשלח הודעה בהתאם לסטטוס.

לדוגמא:

נכנס ליד חדש למערכת -> נעשה אוטומציה שכל ליד חדש מקבל הודעת היכרות ראשונית עם אפשרות בחירת תאריך ושעה לשיחה עם נציג.

לאחר השיחה עם הנציג הוחלט שהליד רלוונטי -> מעבירים לסטטוס מתאים, נגיד פוטנציאל ללקוח -> והוא מיד מקבל רצף הודעות נוסף הכולל חימום לקוח, ביקורות וכו'.

לאחר מכן הוא עובר לסטטוס פולואפ וכל כמה ימים מקבל הודעת תזכורת להתקדם איתנו בתהליך.

אחרי שהוא הופך ללקוח נוכל לשלוח לו הודעת ברוך הבא למשפחה ומידע נוסף רלוונטי עבורו.

אחרי שהוא השתמש במוצר/שירות נשלח לו הודעה אוטומטית לדירוג ובהתאם לדירוג שנתן נחליט אם להפנות לכתיבת ביקורות בגוגל או לטיפול אישי.

כמובן שמסע לקוח הוא אישי ואינדיבידואלי לכל עסק, אבל זאת דוגמא מאוד בסיסית של תהליך שאפשר לעשות ובטוח משדרג את חווית הלקוח ומגדיל את כמות המכירות.

הכלים שבאמצעותם ניתן לעשות את זה:

  • MAKE עבור אוטומציות
  • GREEN API עבור החיבור לוואטסאפ ושליחת ההודעות לפי שינוי הסטטוס

ג. תזמון הודעות רשמי לפי סטטוס

אותו דבר בדיוק כמו הדרך הקודמת פשוט ההודעות שישלחו יהיו רשמיות ובתשלום. היתרון שכמעט ואין סיכוי להיחסם. אבל אם אתם לא חברה גדולה ששולחת המון הודעות, לא בטוח שאתם חייבים את הרישמי.

הרישמי מתאים מאוד אם אתם חברה גדולה או משלבים צ'אט בוט איכותי, ביחד עם הודעות מתוזמנות לפי סטטוס. אפשר לעשות ב MANYCHAT משולב עם MAKE לאוטומציות.

סטורי בוואטסאפ

כלי שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות.בעבר היה בעיקר מתאים לקהל הדתי שלא נמצא ברשתות החברתיות אבל בהחלט צורך ידע דרך הוואטסאפ. יש עולם שלם של משפיענים ומשפיעניות דתיות עם המון עוקבים שמפרסמים רק בוואטסאפ דרך הסטורי שלהם ומגיעים לאלפי צפיות לכל סטורי.

לאחרונה זה נכנס חזק לקהל החילוני ובעצם לכל סוגי המשפיענים והעסקים.
כדי להצליח בתחום הזה אתם צריכים שכמה שיותר אנשים ישמרו את הטלפון שלכם וכמובן לפרסם את הסטורי בוואטסאפ.

דרך הסטורי אפשר להניע לפעולה, להשפיע על ההתנהגות של העוקבים ולהגיע לקהלים חדשים שלא נמצאים ברשתות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין וחבריהם.

שיווק בוואטסאפ

קבוצות וואטסאפ

עוד כלי שיווקי מעולה הוא קבוצות הוואטסאפ. אפשר ליצור קבוצה, להכניס אליה לקוחות פוטנציאלים ולשלוח להם תכנים בעלי ערך או מבצעים כדי להניע לפעולה.

פשוט יוצרים קבוצה בוואטסאפ, ואז יש מספר דרכים להגדיל את הקהל של הקבוצה.

אפשר לפרסם פוסטים אורגניים בפייסבוק ולהציע להצטרף לקבוצה של טיפים שווים בנושא מסוים, ואנשים פשוט יכנסו לשם אם זה תחום שמעניין אותם ופרסמת בקבוצות מתאימות.

לחילופין אפשר לעשות קידום ממומן בכל פלטפורמה אחרת ולהציע להצטרף לקבוצה.

בדרך כלל להביא אדם חדש לקבוצה זה זול מאוד באופן יחסי, יכול להיות שקלים בודדים ואם תתנו ערך ותוכן טוב המתעניין יכול להפוך ללקוח.

ערוץ וואטסאפ

פיצ'ר די חדש שמאפשר לנו לפחות ערוץ וואטסאפ, להכניס אליו את האנשים הרלוונטי ולתת להם תוכן איכותי ועדכונים. זה דומה מאוד לקבוצת וואטסאפ, פשוט עם מסה אדירה של אנשים. מזכיר מאוד עמוד פייסבוק או אינסטגרם שהעוקבים נכנסים אליו ומקבלים עדכונים שוטפים כשעושים לייק או עוקב לעמוד.

הלוגיקה שלי אומרת שכדאי מאוד להשקיע בערוץ וואטסאפ שכן אנחנו משתמשים בפלטפורמה הזו כל כך הרבה. אז אם אני יכול גם לעקוב אחרי המותגים שאני רוצה ולקבל את העדכונים מבלי לצאת מהפלטפורמה, זה עוד יותר טוב ונוח. לדעתי זה יהיה כלי חזק מאוד בעתיד שיתן פייט משמעותי לכל הרשתות החברתיות.

שיווק ממומן בוואטסאפ

פיצ'ר די חדש שמאפשר לנו לפחות ערוץ וואטסאפ, להכניס אליו את האנשים הרלוונטי ולתת להם תוכן איכותי ועדכונים. זה דומה מאוד לקבוצת וואטסאפ, פשוט עם מסה אדירה של אנשים. מזכיר מאוד עמוד פייסבוק או אינסטגרם שהעוקבים נכנסים אליו ומקבלים עדכונים שוטפים כשעושים לייק או עוקב לעמוד.

הלוגיקה שלי אומרת שכדאי מאוד להשקיע בערוץ וואטסאפ שכן אנחנו משתמשים בפלטפורמה הזו כל כך הרבה. אז אם אני יכול גם לעקוב אחרי המותגים שאני רוצה ולקבל את העדכונים מבלי לצאת מהפלטפורמה, זה עוד יותר טוב ונוח. לדעתי זה יהיה כלי חזק מאוד בעתיד שיתן פייט משמעותי לכל הרשתות החברתיות.

שיווק בוואטסאפ

תוכנה לשיווק בוואטסאפ

אז כמו שאמרנו והראנו למעלה יש הרבה דרכים לשווק ויש הרבה תוכנות שעושות את זה.
יש מאות תוכנות לשיווק בוואטסאפ, אבל אני רושם לכם כאן את אלא שאני מכיר ובדקתי באופן אישי עבורי ועבור הלקוחות שלי ב 5 השנים האחרונות:

Wasavi – כלי למובייל לתזמון הודעות וואטסאפ, עם אפשרות חיוב רגיל דרך הוואטסאפ.

JONI – תוסף לכרום המאפשר תזמון הודעות ושליחה לרשימת תפוצה, מאוד נוח אך לא רשמי.

GREEN API – כלי ליצירת אוטומציות לפי שינוי סטטוס, ששולח הודעות וואטסאפ באופן לא רשמי.

MANYCHAT – כלי רשמי ומקצועי מאוד ליצירת צ'אט בוט + אוטומציות וואטסאפ לפי שינוי סטטוס.

קבלו משהו מגניב...

3 אוטומציות וואטסאפ שלא הכרתם

וישדרגו לכם את העסק 🎁 בחינם!

  1. שליחת הודעת וואטסאפ לכל שיחה שלא נענתה -חינם
  2. תזמון הודעות וואטסאפ – חינם
  3. חיוג בשיחה רגילה דרך אפליקציית וואטסאפ – חינם

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!