ביקורות גוגל
ביקורות גוגל זה נושא חם שיכול להעלות את אמינות העסק שלכם ולהגדיל את הפניות מלקוחות פוטנציאליים בכמה רמות! הרי מי בינינו לא בודק היום ביקורות לפני שהוא רוכש מוצר או שירות מסוימים?
אז נכון, אף אחד לא אוהב לבקש מהלקוחות שלו "טובות"
לא שירשמו ביקורות בגוגל או בפייסבוק ובטח לא שיצלמו את עצמם מדברים וממליצים. הרבה מאוד פעמים גם כי אנחנו לא שלמים עם המוצר או השירות שסיפקנו, למרות שהוא מדהים, או סתם בגלל שאנחנו מתביישים ולא מרגישים בנוח…
אז יאללה… לא נורא… סה"כ כל מתעניין שלכם נכנס לראות איך הביקורות שלכם בדיגיטל לפני שהוא רוכש, ומגבש את ההחלטה שלו לגבי המותג, כנראה זה לא כזה קריטי…
תתעוררו! אתם מנהלים עסק, צאו מאזור הנוחות שלכם
ביקורות טובות = הגדלת ביטחון הלקוח = הגדלת רווח
ביקורות טובות מביאות עוד לקוחות! אני רואה את זה עם כל הלקוחות שלנו וגם על המותג שלי.
יש לנו מעל ל 250 ביקורות של 5 כוכבים במגוון פלטפורמות, ומעל 25 ביקורות מצולמות, של תותחי על שהמליצו על המותג שלנו והפכו לשגרירים שלנו
תחשבו על זה לרגע… איזה אדם יסכים לצלם את עצמו ולהיחשף בשביל מישהו אחר, ועוד בשביל עסק? כבעלי עסק אתם חייבים גם להביא תוצאות מעולות וגם לספק שירות מעל המצופה, אחרת אין מצב שהלקוח יסכים להצטלם.
אז הכנתי לכם הסבר מקצועי איך להביא ביקורות שוות לעסק, שיגדילו את ביטחון הלקוח והרווח שלכם יחסית בקלות [כמובן הכל בהנחה שאתם מספקים ערך ללקוחות שלכם].
היופי פה זה שכל אחד יכול לעשות את זה בעצמו..
אז בואו נצלול לפרקטיקה ונבין איך עושים את זה.
גוגל ביקורות
אוקי אז קודם כל כדי להביא ביקורות כתובות אתם צריכים פלטפורמה שזה יופיע בה.
האפשרויות המומלצות בישראל הן:
- גוגל מיי ביזנס – כרטיס הלקוח בגוגל כשרושמים את שם המותג שלכם, זה הדבר הראשון שלקוחות שנחשפו אליכם בודקים בדרך כלל, הוא הכי קריטי לדעתי.
קחו קישור להרשמה: https://www.google.com/intl/iw_il/business/
2. עמוד פייסבוק – הכרטיס שלכם ב META מחובר לדף העסקי ומי שעושה קידום ממומן, זה גם מחזק את הקידום כי אנשים בודקים מי המפרסם. כדי להפעיל את הביקורות יש להיכנס להגדרות העמוד העסקי בפייסבוק.
*שימו לב בעדכון האחרון פייסבוק ביטלו את האפשרות לרשום תגובה חדשה באפליקציה, אלא רק מהמחשב.
3. אינדקס עסקים איזי – כרטיס עסקי פשוט יחסית אבל שימושי ומוערך, להיכנס לאתר שלהם ולהירשם בתור עסק חדש.
קישור להרשמה: https://easy.co.il/
4. אינדקס מידרג – מעולה למגוון נותני שירות, הם אמינים מאוד וגם מביאים לקוחות חדשים. כדי להירשם שימו לב שצריכים 30 חשבוניות של לקוחות אחרונים, מהם הם שואבים טלפונית את הביקורות, אז אם יש לכם לקוחות עבר מרוצים שווה לשקול את זה.
קישור להרשמה: https://biz.midrag.co.il/Content/Article/14450
טיפ של STRA:
אם יש לכם אתר סחר [חנות] אפשר להביא את הלקוח ישירות לאתר ושירשום את הביקורות על המוצר, שזה אחלה ונראה טוב. תחשבו על עצמכם כשאתם קונים מוצר באמזון או אליאקספרס או אפילו בגד באתר ישראלי. אתם בודקים את התגובות הספציפיות על המותג, מחפשים סרטונים או תמונות ומחליטים בהתאם. זה אחלה לאתרים שעושים הרבה מכירות, פשוט תקפיצו ללקוחות הודעה לוואטסאפ כמה ימים אחרי הרכישה עם קישור לאזור המתאים באתר, יש אוטומציות שעושות את זה בקלות לכל רכישה.
המלצות לעסקים
אחלה נרשמנו ופתחנו כרטיסים, עכשיו יש איפה להציג את הביקורות, ואז עולה השאלה מתי לבקש מהלקוח לעשות את הביקורות, ופה התשובה משתנה בין מוצר לשירות.
אם מדובר במוצר פיזי, אני מאוד אוהב לבקש את הביקורות בידיעה שהלקוח כבר בטוח קיבל את המוצר, ככה שאם המשלוחים שלכם זה 3 ימים אז תעשו אחרי שבוע ואם זה שבוע אז תעשו אחרי שבועיים.
אם מדובר בשירות אז ברגע שהלקוח מביע את שביעות רצונו, לדוגמא בעסק שלי של שיווק דיגיטלי, מסיימים להכין אתר והלקוח אומר וואו, יצא מדהים! אז אני מבקש ממנו ביקורת. אם אנחנו עושים לו קידום ממומן ואני שולח סיכום חודש והלקוח רואה שהגיע לו הרבה לידים והוא סגר הרבה עסקאות והרוויח יפה, אז אני אבקש ממנו ביקורת בהתאם.
הכוונה שנכון לבקש את הביקורות כשהלקוח אומר במפורש שהוא מרוצה, ומה לעשות לא כל הלקוחות אומרים שהם מרוצים. במקרה כזה אני רוצה לדעת מה הם מרגישים, אז אני שואל אותם ממש באופן אישי, איך אתה מרגיש עם העבודה והתוצאות שאנחנו מספקים?
אם התשובה לא מספיק טובה, זה אחלה חומר בשבילי ללמוד ולהשתפר ולהפוך את הלקוח למרוצה, ואם התשובה טובה מאוד אז זאת אחלה הזדמנות לבקש ממנו ביקורת. ברגע שהתעניינתי בהרגשת הלקוח בכל מקרה כבר הרווחתי, או ידע או ביקורת.
לקוחות מרוצים
איך לבקש ביקורת כתובה
אז הבנו שזה התזמון הנכון לבקש ביקורת כתובה, נפלא, איך עושים את זה ומתגברים על הבושה או על חוסר הנעימות שהרבה אנשים מרגישים.
תזכרו שאתם עסק, וזה מביא לכם עוד לקוחות והכנסה, אז כמו שאומרים בנייקי פשוט תעשו את זה!
תכינו הודעה מוכנה מראש שאתם מרגישים איתה בנוח ולא כל פעם צריכים להתפתח כשאתם רושמים אותה.
אז לי יש הודעה שאני שולח ומרגיש איתה מאוד בנוח, ואנשים גם עונים עליה מאוד בכבוד, גם מי שפחות מתאים לו לרשום את הביקורת. אתם יכולים להשתמש, כמובן עם הקישורים שלכם:
" קצת לא נעים לי לבקש, אני מנסה לשפר את העסק שפתחתי ולקדם אותו בגוגל.
אם זורם לך אשמח מאוד לביקורת 🤗
https://g.page/STRA-CONSULTING-FIRM/review"
עוד אפשרות:
" אני עושה עכשיו קמפיין חדש וממש חשוב שיהיו קצת ביקורות בדף העסקי שלנו בגוגל,
אעריך מאוד אם תוכל לרשום חוות דעת זריזה 🤗
https://g.page/STRA-CONSULTING-FIRM/review "
איך לבקש ביקורת מצולמת
טוב זה כבר הרבה יותר קשה מסתם לשלוח הודעה ולבקש ביקורות כתובה, אתם ממש מבקשים מאדם שייחשף עבורכם, באמת לא פשוט… אבל אם הלקוח באמת מרוצה אז לרוב יש להם רק התנגדות אחת בתת מודע וזה החשיפה, לא כולם רוצים להיחשף…
למה? למה בעצם הם מפחדים להיחשף?
בדרך כלל בתת מודע הם יפחדו להיות שם לבד, שיראו אותם, שזה ישאר לנצח והם יהיו במקום לא נעים עם זה וזה יפגע להם בשם.
אז מה הפתרון?
לתת להם את ההרגשה שהם במקום הכי טוב ובטוח שיש, שהם לא לבד, שהם בחברה טובה, של אנשים ברמה גבוהה!
אז בואו נדאג שהם ירגישו כך..
פשוט תשלחו להם דוגמאות להמלצות שלקוחות שלחו לכם, אלה יתנו להם הרגשה שהם משתייכים לקהילה מאוד חזקה של אנשים ברמה גבוהה, והנה תראו איך אנחנו עושים את זה:
הודעה + 2 דוגמאות של סרטונים
טיפ של STRA:
הביקורות האותנטיות עובדות פשוט מעולה והן אמינות וטובות, הדבר היחיד שאולי צריכים להוסיף להם בעריכה זה כתוביות.
יש לקוחות שעדיין מתביישים או לא יודעים איך לגשת לצילום ביקורות, אל תוותרו עליהם, יש צלמים שזאת ההתמחות שלהם. הם יסעו עד ללקוח יעמידו מצלמה, יעשו לכם סרטון של מיליון דולר עם עיצוב ועריכה וקאסט, ב 1500 ש"ח בערך. אם אתם משתמשים בביקורות באתר זה שווה הרבה יותר מזה למכירות שלכם.
איך נכון להטמיע ביקורות באתר ולמה חשוב לשים לב
טוב אז הגעתם לכמות ביקורות טובה, משמח מאוד. עכשיו בואו נטמיע אותם באתר כדי שכל מי שנכנס יראה אותם, בין אם זה סרטון או ביקורות כתובה.
נקודות חשבונות להטמעת ביקורות כתובות באתר:
א. תקפידו שיופיע השם של הכותב.
ב. תקפידו שתופיע תמונה, בלי תמונה זה לא שווה כלום ולא נראה אמיתי, אפשר לקחת את התמונה מהפלטפורמה שהוא רשם בה את הביקורות [במידה ויש תמונה] ואם לא אפשר לבקש בכתב בוואטסאפ להשתמש בתמונות הפרופיל שלו מפייסבוק או אינסטגרם.
ג. תקפידו שתופיע הפלטפורמה שהוא כתב בה את הביקורת.
ד. תקפידו שיהיה קישור חיצוני לביקורת.
ה. תוסיפו כוכבים או דירוג, זה תמיד מושך את העין ונראה טוב.
דוגמא טובה:
הטמעת ביקורות ברמה באתר, הרמה הטכנית:
יש תוספים שעושים את זה ומושכים את הביקורות יחסית בקלות ובמכה אחת. אם אתם משתמשים באחד שימו לב שזה בטעות לא מאט את האתר בגלל הסקריפט שלו וגם שימו לב שיש לכם את היכולת לבחור איזה ביקורות יוצגו. לא כל הביקורות ולא כל ביקורת חדשה, אלה רק בבחירה ידנית.
ההמלצה שלי וזה מה שאני עושה באתר שלי ושל לקוחות זה להכניס את הביקורות באופן ידני, ככה רק לי יש שליטה ואני יודע שזה לא מאט לי את האתר. בנוסף יש לי יתרון מובהק ומשמעותי כי אני יכול להכניס את הביקורות ממגוון פלטפורמות.
טיפ של STRA
אם אתם מטמיעים סרטון, שימו לב שאתם מעלים אותו ליוטיוב ולא ישירות לאתר כי זה יאט את האתר, הרבה אנשים לא באמת צופים בסרטון אלא רואים את התמונה, קוראים מי האדם, אז אפשר להוסיף שורת מחץ שמסכמת עבורכם את ההמלצה, זה משפר את החוויה ואמינות הדברים.
דוגמא להטמעת ביקורות בצורה מעולה ניתן לראות באתר שלנו בלקוחות ממליצים.
איך להשתמש בביקורות לקידום
אז הבנו את החשיבות של ביקורות גוגל ואיזה כיף גם קיבלנו ביקורות מצולמות ברמה גבוהה, עכשיו בואו נהנה מהם!
- הטמעה באתר כמובן.
- העלאה לרשתות החברתיות, אם יש לכם כמה תעלו כל שבוע אחד. זה נראה מטורף למתעניינים וגם לכל עוקב שרואה שאתם כל שבוע מצליחים להביא המלצה מצולמת חדשה, מחזק מאוד את היחס למותג.
- קמפיין ריטרגטינג ממומן – אותו אדם שכבר מכיר אותכם מהאתר או מהרשתות החברתיות ["צבעתם" אותו כלקוח פוטנציאלי] אולי צריך פוש לביטחון שלו כדי להבין שאתם הכתובת הנכונה בשבילו לקבל השירות/מוצר. כאן סרטוני המלצה עושים את העבודה הטובה ביותר. תחשבו שאתם רודפים אחריו בכל הרשתות החברתיות, בכל המודעות הקופצות בגוגל וביוטיוב. פה הוא מבין שאתם מקצועיים ויש עליכם הרבה ביקורות. מצאתי את הטכניקה הזאת כאחת הממירות ביותר בתחום של החזרת לקוח לרכישה באתר, אל תוותרו עליה!
עכשיו לאחר שקראתם את כל זה, אתם מבינים שהשד לא כזה נורא, אפשר ואפילו צריך להביא עוד ביקורות ברמה לעסק שלכם!
אתם לא צריכים אף אחד כדי לעשות את זה, נטו אתם, תנו בראש!
מקווה שאתם נהנים מהערך שצוות סטרא מספק לכם, אולי יום יבוא וגם השם שלכם יתנוסס בגאווה בין הממליצים שלנו 😇