קידום ממומן בלינקדאין
קידום ממומן בלינקדאין הוא הדרך שלכם להגיע לקהל המתאים, במיוחד כשצריך תוצאות מהירות וממוקדות. בניגוד לשיטות אורגניות שדורשות זמן, הקידום הממומן מאפשר לכם להגיע ישירות למקבלי החלטות, מנהלי חברות ובעלי תפקידים בתעשייה בצורה אפקטיבית, בנוסף לדמויות עמידות בעלות משאבים.
לינקדאין מציעה מגוון אפשרויות פרסום שמותאמות בדיוק לצרכים של עסקים B2B. עם כ-740 מיליון משתמשים ברחבי העולם ויותר מ-55 מיליון חברות רשומות, קידום ממומן בלינקדאין הופך את השיווק שלכם למדויק יותר, ומאפשר לכם למקד את המסר בצורה חדה וישירה.
לאחר שלמדנו במדריך הקודם: איך לפתוח פרופיל לינקדאין, ואיך לעשות שיווק בלינקדאין לעסק בצורה אורגנית, הגיע הזמן לדבר על אפשרות שיווק נוספת – קידום ממומן.
קידום ממומן בלינקדאין כולל מספר אפשרויות, שעוזרות לעסקים לפנות בצורה ממוקדת ללקוחות פוטנציאליים, וביניהן:
- תוכן ממומן – כלי נהדר כאשר רוצים לקדם פוסטים, מאמרים או וידאו, ישירות בפיד של המשתמשים.
- מודעות טקסט – מופיעות בצידי העמוד או בראש המסך. המודעות הללו מיועדות יותר להנעה לפעולה מהירה, כמו למשל קריאה לפעולה ספציפית או יצירת מודעות למותג.
- דואר ממומן – שליחת הודעות ממומנות ישירות לתיבת הדואר של משתמשים בלינקדאין. כלי זה מתאים במיוחד אם אתם מעוניינים ליצור פנייה אישית וממוקדת.
עסקים המעניקים שירותי B2B או כאלה שמספקים שירות יוקרתי הבינו כבר מזמן שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם נמצאים בלינקדאין. זה לא מקרי – אותם לקוחות מגיעים לפלטפורמה בדיוק מאותה סיבה שאתם נמצאים שם; כדי למצוא עובדים, לבנות קשרים עסקיים ולקדם את המטרות העסקיות שלהם.
היתרון המרכזי של לינקדאין, שהופך אותה לכלי עוצמתי לעסקים בתחום ה-B2B, הוא היכולת לשווק בצורה ממוקדת, ישירות למגזרים עסקיים ספציפיים ובעלי תפקידים רלוונטיים. בזכות הכלים המתקדמים של הפלטפורמה, ניתן לפלח את קהל היעד לפי מיקום גיאוגרפי, תחום פעילות, או תפקיד בארגון, מה שמוביל לשיווק מדויק ותוצאות ממוקדות יותר.
לדוגמה, אם העסק שלכם מספק שירותים טכנולוגיים, תוכלו לפנות ישירות למנהלי IT או רכש בתעשיות הנכונות. כך, לינקדאין ממקמת את עצמה בראש הפירמידה ,כאשר מדובר בפלטפורמה המושלמת לקידום ושיווק B2B, מכיוון שהיא מאפשרת לכם לדבר ישירות עם האנשים הרלוונטיים לעסק שלכם.
פרסום ממומן בלינקדאין
פרסום ממומן בלינקדאין הוא הצעד הבא שלכם ליצירת חשיפה ממוקדת עבור העסק. יכול להיות שעלתה לכם השאלה איך תוכלו להגיע לקהל היעד הנכון, במיוחד כאשר מדובר בקהלי B2B שמחפשים שירותים עסקיים מקצועיים.
לינקדאין, עם הגישה המדויקת שלה לבעלי תפקידים ומנהלים בתעשיות מגוונות, היא הפלטפורמה האידיאלית לכך. כאן תוכלו לקדם את העסק שלכם בצורה ממוקדת וישירה.
אז בתור התחלה, כמו בקידום ממומן בכל פלטפורמה, אנחנו נצטרך להקים חשבון פרסום. חשבון הפרסום צריך להיות משויך לדף העסקי שלכם ונדרשת גישת ניהול לחשבון הפרסום (את הגישה ניתן להגדיר בעצמנו דרך ה-setting שבדף העסקי שלנו), מאוד דומה לפייסבוק, דף פרטי שמוביל לדף עסקי שמוביל לחשבון מודעות.
אל פלטפורמת הפרסום תיכנסו דרך לחיצה על לחצן ה- advertising. אם אין לכם חשבון פרסום, בשלב הזה תתבקשו להקים את החשבון על ידי בחירת שם לחשבון, ולאחר מכן תצטרכו להכניס את פרטי התשלום.
חשוב לשים לב! כשאתם מזינים את פרטי התשלום שלכם בלינקדאין, תיתכן פעולת חיוב-זיכוי של אמצעי התשלום במעמד הזנת הפרטים. הפעולה נועדה לוודא שאמצעי התשלום תקין ולגיטימי ושלא מדובר בניסיון הונאה. לכן, וודאו שאמצעי התשלום שאתם מזינים הוא בתוקף ופעיל.
לאחר מכן, תתבקשו להקים קבוצת קמפיינים. בניגוד לפלטפורמות קידום אחרות כמו פייסבוק או גוגל, קבוצת הקמפיינים בלינקדאין אינה הקמפיין עצמו, אלא יותר כמו חשבון מודעות בתוך חשבון הפרסום. בתוך כל קבוצת קמפיינים תוכלו להקים קמפיינים שונים ולהתאים אותם למטרות והמסרים השונים שלכם.
השלב הבא יהיה להקים את הקמפיין עצמו, שבו תגדירו את פרטי הקמפיין – סוג המודעות, קהל היעד, התקציב והמשך של הקמפיין. עוד נגיע לשם..
הגדרת קהל היעד
גם בקידום ממומן בלינקדאין, בדומה לפלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל, נתבקש להגדיר את קהל היעד שלנו בצורה ממוקדת. בתהליך הקמת הקמפיין, תיכנסו לתפריט הפעולות מצד שמאל ותבחרו באפשרות Planning, ולאחר מכן ב- Audiences.
אחד היתרונות הגדולים של לינקדאין הוא מערך הסינון המתקדם והמדויק שהיא מציעה עבור קהל היעד.
במערכת זו, תוכלו לבצע פילוחים מדויקים ומעמיקים, על בסיס מגוון קריטריונים כמו: מיקום גיאוגרפי, תפקידים מקצועיים, עבר תעסוקתי, רקע מקצועי, השכלה, ותק בתפקיד, גודל החברה, מין, גיל, תחומי עניין, ועוד. המגוון הרחב של אפשרויות הסינון מאפשר לכם לדייק את הקהל שלכם בצורה יוצאת דופן, וכך להגיע ללקוחות הפוטנציאליים שהכי מתאימים לכם.
השלב החשוב הזה הוא קריטי להצלחת הקמפיין, משום שככל שהקהל שלכם יהיה ממוקד יותר ומותאם לפרופיל הלקוחות הרצויים, כך גדל הסיכוי להמרות איכותיות ולהשגת תוצאות מוצלחות בקמפיין.
כדי להגדיר את הקהל, פשוט תעברו לתפריט Saved Audiences, תבחרו באפשרות Create Audience, ואז תוכלו לבחור מתוך הרשימה את סוג הקהל שאתם רוצים להוסיף לקמפיין.
בנוסף, בלינקדאין קיימת אפשרות מתקדמת ליצירת רשימת קהל לקוחות סופר מדויקת ואיכותית, אך היא דורשת מעט עבודה ידנית ומחקר בתוך הפלטפורמה. בתור התחלה, יש לזהות את העסקים שאליהם אתם שואפים לפנות, כלומר, העסקים המהווים את קהל היעד שלכם. אלה יכולים להיות חברות שנחשבות בעיניכם כלקוחות פוטנציאליים שאתם רוצים למשוך.
לאחר שזיהיתם את העסקים הללו, יש להזין את המידע הרלוונטי לטבלת אקסל בפורמט שמספקת לינקדאין. המידע שצריך להזין כולל פרטים כגון:
- שם החברה
- קישור לעמוד החברה בלינקדאין
- קישור לאתר החברה
- כתובת העסק
ועוד פרטים חשובים שיסייעו למערכת למקד את הקהל בצורה המדויקת ביותר.
מדובר בתהליך שעשוי להיראות מעמיק ולעיתים מתיש, אך בסופו של דבר הוא בהחלט שווה את המאמץ. כך תוכלו לבנות רשימה של לקוחות פוטנציאליים, שברור לכם בדיוק למי לפנות ולמי לכוון את השיווק הממומן שלכם.
כדי להעלות את הרשימה לפלטפורמה, יש ללכת לקטגוריית ״Matched Audiences״ ולבחור באפשרות ״Create Audience״, ולאחר מכן לבחור את סוג הקהל שאותו תרצו להוסיף.
חשוב לקחת בחשבון שברגע שמעלים את הרשימה לפלטפורמה, לוקח מספר ימים עד שלינקדאין מאשרת אותה. לכן, חשוב לתכנן מראש את לוח הזמנים כדי למנוע עיכובים בקמפיינים.
קמפיין פרסום בלינקדאין
קמפיין פרסום בלינקדאין הוא כלי מרכזי להשגת חשיפה רחבה וממוקדת לעסק שלכם. לאחר שהגדרנו את קהל היעד, נבחר את סוג הקמפיין והמטרה שאנו שואפים להשיג. לכל קמפיין בלינקדאין יש מטרה מרכזית שתוכלו לבחור, והיא זו שתנחה את אופן בניית הקמפיין והמיקוד שלו.
ישנם שלושה סוגי מטרות עיקריות בקמפיין פרסום בלינקדאין:
- קמפיין Awareness (מודעות): קמפיין זה נועד להעלות את המודעות למותג, למוצר או לשירות שלכם. אם המטרה היא לחשוף את העסק שלכם בפני כמה שיותר אנשים ולגרום להם להכיר אתכם, זה הקמפיין המתאים. הוא יעיל במיוחד לעסקים שרוצים לבסס את הנוכחות שלהם בשוק.
- קמפיין Consideration (הנעה לפעולה): בקמפיין הזה המטרה היא לגרום לגולשים לפעול בצורה כלשהי. יש ארבע אפשרויות בחירה כאן:
תנועה לאתר: תוכלו לעודד את הגולשים לבקר באתר העסקי שלכם, כדי להכיר אתכם לעומק.
מעורבות: קמפיינים אלה מתמקדים בהגדלת המעורבות עם התוכן שלכם בפלטפורמה.
צפייה בסרטוני וידאו: מטרה זו נועדה לחשוף את קהל היעד שלכם לתוכן וידאו שיווקי.
הודעות (InMail): אפשרות זו מאפשרת לכם לשלוח הודעות ממומנות ישירות לתיבות הדואר של משתמשים בלינקדאין. - קמפיין Conversion (המרות): כאן המטרה היא להניע את המשתמשים לפעול, כמו מילוי טפסי לידים או ביצוע רכישות. ניתן לבחור בין שלוש אפשרויות:
טופס לידים של לינקדאין: יצירת טופס לידים ישירות בפלטפורמה.
טופס לידים מהאתר: הפניית המשתמשים לדף נחיתה חיצוני שבו הם ימלאו את הטופס.
הצעות עבודה: פרסום משרות וגיוס עובדים דרך מודעות ממומנות.
הגדרת מאפייני הקמפיין
לאחר שהגדרנו את קבוצת הקמפיינים שאליה משתייך הקמפיין ואיזה סוג קמפיין נרצה להקים, השלב הבא הוא בחירת קהל היעד שאליו נרצה לפרסם. ניתן לבחור מתוך קהלים שמורים שהגדרנו מראש במרכז הקהלים של לינקדאין או להגדיר קהל חדש בהתבסס על מאפיינים כמו תפקידים, מיקום, תעשייה ועוד.
בשלב הבא נגדיר את תקופת הפרסום – תאריך התחלה ותאריך סיום (אם נרצה להגדיר תאריך סיום). בנוסף, נבצע הגדרת התקציב היומי או החודשי ואת המודל העסקי שנרצה להפעיל עבור הקמפיין. בלינקדאין ישנם שלושה מודלים לפרסום:
- PPC – עלות לקליק: תשלום עבור כל קליק שהמשתמשים מבצעים על המודעה שלכם.
- CPM – עלות לאלף חשיפות: תשלום עבור כל 1,000 פעמים שהמודעה שלכם מוצגת בפני משתמשים.
- CPS – עלות לשליחת הודעה: תשלום עבור כל הודעה שנשלחת, האופציה הקיימת רק בקמפיינים של הודעות ממומנות (InMail).
טיפים של STRA:
- לינקדאין מחייבת תקציב מינימום של 10$ ביום, ולכן חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר מחליטים על התקציב החודשי הכולל.
- אל תתרגשו אם ליד בלינקדאין יעלה יותר מאשר בפלטפורמות אחרות, משום שהאיכות של הלידים בלינקדאין לרוב גבוהה יותר.
- במידה ואתם רגילים לסגור 10%-20% מהלידים מפלטפורמות אחרות, כלל האצבע הוא שלידים מלינקדאין יסגרו באחוזים גבוהים יותר בכ-12%.
הכל במסר - זה הזמן לבנות את המודעה
כשאנחנו ניגשים להקים מודעה בלינקדאין, חשוב לזכור שמדובר ברשת חברתית בעלת אופי עסקי שונה מרשתות אחרות, כמו פייסבוק או אינסטגרם. הקהל בלינקדאין הוא קהל ממוקד עסקים, ולכן התוכן שאותו הוא צורך צריך להיות ממוקד, מקצועי, ומכוון לאנשים שמחפשים שיתופי פעולה, מידע על מוצרים ושירותים, או הזדמנויות עסקיות.
כדי להצליח, נתחיל בבניית תוכן שמושך את העין ותופס את תשומת הלב של קהל היעד שלנו. זה כולל:
- כותרת מושכת: הכותרת היא אחת מנקודות המפתח ללכידת תשומת הלב. חשוב שהיא תהיה ברורה, מפתה, ומדברת ישירות על הצורך של קהל היעד.
- מידע רלוונטי בגוף המודעה: הטקסט המרכזי במודעה חייב להיות מדויק, מקיף, ומעניק ערך אמיתי לגולש. יש להדגיש את היתרונות הברורים של המוצר או השירות.
- הנעה לפעולה (CTA): הנעה לפעולה ברורה ומושכת היא הכרחית כדי לעודד את הקהל לבצע את הפעולה שאתם מכוונים אליה, בין אם זה למלא טופס לידים או להקליק לדף הנחיתה.
לצד הטקסט, מדיה ויזואלית היא חלק בלתי נפרד מהמשיכה. תמונות וסרטונים ברמה גבוהה עוזרים להעביר את המסר בצורה ברורה ומהירה יותר.
בקמפיין הודעות (InMail), לא ניתן לשלב מדיה ישירות, אך ניתן להוסיף באנר שיתקיים בתצוגת מחשב בלבד. במובייל הבאנר לא יופיע, ולכן חשוב לוודא שהטקסט והקריאה לפעולה מספיק חזקים גם ללא המדיה.
בסופו של דבר, נגדיר את הפעולה שאותה נרצה שהקהל יבצע – אם זה טופס לידים, כתובת דף נחיתה או כל יעד אחר.
וזהו – סיימנו להקים את הקמפיין, ומכאן, השמיים הם באמת הגבול! קמפיינים בלינקדאין מאפשרים מגוון עצום של סוגי קמפיינים שמתאימים לכל צורך – מהגברת מודעות למותג ועד ליצירת המרות ולידים איכותיים. הפלטפורמה מציעה אינספור אפשרויות טירגוט קהל, שמאפשרות להגיע בדיוק רב לקהל הרלוונטי. כך תוכלו לטרגט לפי תפקיד, תחום עיסוק, מיקום, ותחומי עניין בצורה חכמה ויעילה.
טיפ של STRA:
אם אתם בוחרים להקים קמפיין הודעות, חשוב לשמור על נימה אישית ולא מכירתית מדי. לינקדאין היא פלטפורמה עסקית, ולכן חשוב שהמסר יועבר באווירה אותנטית ומזמינה. זכרו שמדובר בתקשורת בין אדם X לאדם Y, ולכן יש לנסח את ההודעה בצורה שתראה ידידותית ומכבדת.
בזמן הקמת קמפיין הודעות, שימו לב להגדרות התקציב היומי. לאחר שהגדרתם את התקציב, תופיע לכם הערכת טווח ההוצאה היומית בסרגל בצד ימין של המסך. חשוב לעקוב אחר ההוצאות, במיוחד בשבועיים הראשונים שהקמפיין פועל, כדי לוודא שההוצאה תואמת לתקציב שקבענו. אם התקציב נצרך מהר מהצפוי, ייתכן שיהיה צורך לבצע שינויים כמו התאמת התקציב היומי או עצירת הקמפיין.
בנוסף, תמיד יש לשים עין על נתוני ה-Frequency של הקמפיין, על מנת שלא "לשחוק" את הקהל שלנו ולהימנע מהצפה של אותן מודעות. חדשנות והתחדשות הן עקרונות חשובים בלינקדאין, ולכן חשוב לרענן את התכנים והקמפיינים בהתאם.
נקודה נוספת וחשובה היא שההודעות נשלחות בריכוז גבוהה אבל המשתמשים בדרך כלל לא מתחברים כל יום. בדרך כלל פעם בשבוע או שבועיים ולכן קחו בחשבון שהודעות שנשלחו היום יפתחו רק בהמשך. בנוסף יש מצבים שבהם הקמפיין כבר נגמר ואחרי חודשיים מקבלים ליד. כן, זה גם קורה פשוט בגלל שהמשתמש לא פתח את הפלטפורמה בתקופה הזאת.
קמפיין לינקדאין
קמפיין לינקדאין הוא לא רק כלי שיווקי נוסף, הוא יכול להיות הצעד הבא שיעזור לכם לממש את הפוטנציאל של העסק שלכם. תארו לעצמכם פלטפורמה שבה כל אינטראקציה, כל מודעה, מכוונת בדיוק לאנשים שאתם באמת רוצים להגיע אליהם – מנהלי עסקים, מקבלי החלטות, יזמים ובעלי תפקידים בכירים שמחפשים בדיוק את מה שאתם מציעים.
בעזרת קמפיין לינקדאין, לא מדובר רק ביצירת חשיפה, אלא במינוף אמיתי של הקשרים הנכונים, אלה שיכולים להפוך ללקוחות משמעותיים, שותפים עסקיים, או מועמדים לעבודה.
היתרון המרכזי כאן הוא בדיוק המרבי: לינקדאין מאפשרת לכם לטרגט את הקהל בצורה מדויקת על פי תפקידים, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד, כך שכל שקל שהושקע מביא תוצאות. זה כלי שיכול לקחת את העסק שלכם קדימה, במיוחד בעולמות ה-B2B – הבחירה של האנשים היא ממש בלייזר וזה יתרון אדיר.
חשוב להבין, הקהל בלינקדאין הא מקצועי, מחויב וממוקד בעסקים.מה שהופך את הפלטפורמה לאידיאלית עבור גיוס עובדים, בניית מוניטין עסקי ויצירת לידים איכותיים.
עם זאת, יש גם חסרונות שאתם צריכים לקחת בחשבון! העלויות בלינקדאין נוטות להיות גבוהות יותר בהשוואה לפלטפורמות אחרות. בנוסף, חשוב לדעת שהצלחת הקמפיין תלויה במיקוד הנכון ובניטור מתמיד של התוצאות, כדי להבטיח שהתקציב לא מתבזבז על קהלים לא רלוונטיים. כמו כן, בהשוואה לקידום אורגני בלינקדאין, קידום ממומן הוא נקודתי לפרק הזמן שהקצבתם. זאת אומרת שברגע שהקמפיין ירד כך גם החשיפה.
בנוסף בדרך כלל התוצאות הראשונות מגיעות רק אחרי שבוע, וכדי להבין אם קמפיין עובד כמו שצריך, צריכים להשקיע בו לפחות שבועיים כדי להבין אם אנחנו בכלל בכיוון. אי אפשר לעשות המון שינויים תכופים בקמפיינים, לכל שינוי יש זמן תגובה ארוך.
קידום עסקים בלינקדאין
קידום עסקים בלינקדאין הוא דרך מצוינת לבסס את הנוכחות שלכם בפלטפורמה העסקית הגדולה בעולם, גם מבלי להוציא כסף על מודעות ממומנות. באמצעות שיווק אורגני, אפשר להגיע לקהל היעד שלכם, על ידי יצירת תכנים איכותיים שימשכו מעורבות, שיתופים וחיבורים עסקיים. מדובר בשיטה שבה אתם מתמקדים ביצירת ערך דרך פוסטים, מאמרים ושיתוף ידע, תוך מיקוד בקהל הנכון ובתחום העיסוק שלכם. לינקדאין היא פלטפורמה עסקית שמעריכה תכנים מקצועיים, והאלגוריתם שלה מתגמל משתמשים שמתחזקים פרופילים פעילים, עם תוכן רלוונטי ומעורבות.
שיווק אורגני בלינקדאין דורש התמדה וסבלנות, אך היתרון המרכזי הוא בכך שהוא חינמי ויכול ליצור מעורבות אמיתית ואיכותית, עם קהל היעד שלכם לאורך זמן. אם אתם מנהלים דף עסקי או פרופיל אישי פעיל, ומפרסמים תכנים שמדברים לקהל שלכם, זה יכול להוביל להגדלת החשיפה וייצור לידים ללא עלויות נוספות.
עם זאת, רבים משלבים קידום ממומן ואורגני כדי למקסם את התוצאות. שיווק ממומן נותן דחיפה נוספת לחשיפה, ומאפשר להגיע לקהל רחב יותר תוך זמן קצר יותר.
בסופו של דבר, קידום בלינקדאין הוא כלי עוצמתי, שיכול להביא תוצאות אמיתיות ולהעלות את העסק שלכם לרמה הבאה. אבל כדי למצות את הפוטנציאל המלא שלו, יש צורך בהבנה מעמיקה של הפלטפורמה והיכולת להתאים את המסרים בצורה חכמה.
כאן נכנסים לתמונה אנשי המקצוע! ניהול קמפיין מדויק דורש לא רק ידע טכני, אלא גם אסטרטגיה ברורה והתאמה לצרכים הייחודיים של העסק שלכם. מומלץ להיעזר במומחים שידעו כיצד לתכנן, לנהל ולעקוב אחר הביצועים, כך שההשקעה שלכם תביא תוצאות מירביות ולא תתבזבז על ניסוי וטעייה.
אם אתם לא בטוחים איך לגשת לתהליך הזה, או לא יודעים באיזו שיטה לבחור – נשמח לעזור לכם. אנחנו מציעים ליווי מקצועי ואסטרטגי בקידום אורגני וממומן בלינקדאין, כך שתוכלו להבטיח שהעסק שלכם יגיע לתוצאות האפקטיביות ביותר.
זכרו – הקידום הנכון יכול להיות הכוח המניע לצמיחה העסקית שלכם.
לעוד מידע ומדריכים, בקרו אותנו במאגר הידע
תמיד שמחים לתרום מהידע שלנו
צוות STRA