חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

SEO קידום אורגני

המדריך הפרקטי לקידום מקצועי משלב ההקמה ועד הקידום בפועל

SEO קידום אורגני הוא תהליך מתמשך שמטרתו לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש הטבעיות של גוגל. בניגוד לקידום ממומן, שבו משלמים עבור כל לחיצה על מודעה, קידום אורגני מתמקד בשיפור איכות האתר והתוכן שלו. בצורה הזאת גוגל יזהה את האתר כרלוונטי ומעניין ויציג אותו לגולשים המחפשים מידע בתחום.

למה קידום אורגני חשוב?

  • תנועה אורגנית איכותית: גולשים שמגיעים לאתר דרך חיפוש אורגני, בדרך כלל מעוניינים במידע או במוצר שאתם מציעים, הרי הם חיפשו בעצמם את השירות ולכן הם בהכרח עם רמת עניין מסוימת בתחום, מה שמגדיל את הסיכוי להמרה.
  • חשיפה ארוכת טווח: קידום אורגני זו השקעה משתלמת לטווח הארוך. תוצאות קידום אורגני נשמרות לאורך זמן, כל עוד ממשיכים לטפל באתר ולשפר אותו.
  • אמינות: דירוג אורגני גבוה בתוצאות החיפוש מעניק לאתר אמינות וסמכות בעיני הגולשים.
  • חיסכון בעלויות: בניגוד לקידום ממומן, קידום אורגני אינו כרוך בתשלום חוזר עבור כל לחיצה וכל התנועה שמגיעה לאתר, מגיעה בצורה "חינמית".

 

איך זה עובד? אלגוריתמים מורכבים של מנועי החיפוש סורקים את האינטרנט ללא הרף, מנתחים את תוכן האתרים ומדרגים אותם על פי רלוונטיות לשאילתות החיפוש של הגולשים. קידום אורגני כולל מגוון פעולות שמטרתן להשפיע על הדירוג הזה ועליהן נדבר במאמר זה.

ריכזנו לכם את כל הפעולות החשובות שיש לבצע בתהליך SEO קידום אורגני. לצורך ההדגמה, לקחנו אתר של בנק, ועליו נבצע את התהליך כולו החל משלב פעולות ההקמה ועד הקידום בפועל.

בהצלחה!

מעבר מהיר אל

קידום אתרים SEO

הכנה לעבודה - פעולות ההקמה

לפני שאנחנו צוללים לעבודה השוטפת, חשוב להכין את השטח בצורה מסודרת כדי לתת לנו בסיס יציב לעבוד לפיו. את הבסיס הזה אנחנו בונים באמצעות כמה פעולות הקמה שיש לבצע לקראת הקידום האורגני.

אפיון מטרת הקידום

כל עסק הוא בעל צרכים משתנים וכל אחד מגיע לקידום אורגני מתוך מטרה מסוימת. כדי שנוכל לבצע את תהליך הקידום בצורה הטובה ביותר, חשוב לאפיין את מטרת הקידום ע"י שאילת שאלות בסיסיות שיוכלו לכוון אותנו בצורה מדויקת. שאלות שיכולות לעזור לנו להבין טוב יותר את מטרת הקידום הן:

1. מה אנחנו רוצים להרוויח מהקידום האורגני? לידים / תנועה לאתר / הגברת המודעות למותג.
2. מי קהל היעד הרלוונטי שלנו?
3. מה הוא מוצר / שירות הדגל שאותו אנחנו רוצים לשווק?
4. באיזה אזורים בארץ אנחנו רוצים להתמקד? איפה אנחנו מספקים את השירות?
5. איך הלקוחות שלנו מוצאים אותנו היום? מה הצורך שלהם?

ביצוע חקר מילות מפתח

בשלב הבא מבצעים חקר מילות מפתח המבוסס על האפיון שעשינו מעלה. זה יתן לנו מושג ראשוני להתחיל לחקור ממנו ויכוון אותנו בהצלחה מדויקת, אל עבר הביטויים הרלוונטים לקידום העסק שלנו. את חקר מילות המפתח אנחנו לרוב מבצעים בפלטפורמות נוחות בתשלום, כמו SEMRUSH או AHREFS. כדי שנוכל לבצע חקר מקיף בצורה הטובה ביותר, חשוב לפעול לפי הטיפים הבאים:

1. חפשו ביטויים עם ובלי אותיות השימוש, מש"ה וכל"ב.
2. בדקו וריאציות של מילים וביטויים ביחיד וברבים.
3. חפשו מילים נרדפות המצביעות על אותה המשמעות.
4. חשבו אולי הלקוחות רושמים בגוגל עם שגיאת כתיב, לדוגמא המונח צאט בוט, יכול להיות כתוב גם צ'אט בוט וגם צ'ט בוט וגם צט בוט וגם צאט-בוט.

לאחר שאספנו את כל המילים הרלוונטיות, נסדר את הרשימה בקובץ, כאשר כל הביטויים יופיעו בסדר יורד של כמות החיפושים. כך זה יראה:

חקר מילות מפתח

הכירו את המתחרים שלכם

אחת הדרכים הכי טובות להבין מה הכיוון שאפשר לקחת, היא להכיר את המתחרים שלכם. קחו את הביטויים המובילים שמצאתם בחקר מילות המפתח, חפשו אותם בגוגל דרך כרטיסיה נסתרת, ותראו מי המתחרים שמופיעים בתוצאות הראשונות בגוגל.

כך תוכלו להיכנס לאתר שלהם ולנסות להבין מה הם עושים שגוגל מיקם אותם בתוצאות הראשונות. האם מדובר בתוכן ערכי ואיכותי? האם זה הביטויים שהם בחרו לקדם עליהם? האם האתר שלהם ידידותי למשתמש ומניע לפעולה? קחו את כל התשובות האלה ונתבו אותם לתוך האסטרטגיה שלכם לקידום האורגני, כדי שתדעו מול מה ומי אתם מתחרים.

לפי הדוגמא שלנו, חיפשנו את הביטוי "מחשבון משכנתא" בגוגל מכרטיסיה נסתרת, ואלה התוצאות שהתקבלו:

חיפוש ביטויים במנוע החיפוש גוגל

מיקוד הביטויים ובניית עץ אתר

אז אחרי שסגרנו את רשימת חקר מילות המפתח, זה הזמן לבחור ביטויים מרכזיים שישמשו אותנו לבניית עץ האתר. עץ האתר הוא בעצם המבנה ההירככי של תפריט ההדר באתר, הוא ינחה אותנו לעבודה העתידית, לאן עמודי התוכן החדשים יעלו באתר ותחת איזה קטגוריה.

בחירת הביטויים תתבצע לרוב לפי כמה משתנים חשובים:
1. ביטוי מרכזי לעמוד הבית שנותן מיקוד מדויק על תחום העסק.
2. ביטויים לעמודים ראשיים באתר המשקפים בצורה כוללת את השירותים / מוצרים, או הקטגוריות.
3. תחת העמודים הראשיים נמקם את הביטויים שנופלים באותה הקטגוריה, בצורה היררכית מתאימה, הלא הם "עמודי הבן".
4. בחירת הביטויים תבוצע תוך שיקול בין כמות החיפושים לדיוק הביטוי – בהתאם לשירות / מוצר.

לצורך הדוגמא שלנו, בנינו עץ אתר לבנק שלנו. החלק הירוק הוא עמוד הבית, ניתן לקרוא לו בביטוי בנק + שם המותג. החלק הכחול אלו הם העמודים הראשיים שיהיו באתר, בעצם השירותים המרכזיים שהבנק שלנו מציע. תחתיהם נמצאים עמודי הבן, שהם תתי השירות שהבנק מציע.

ככה זה נראה:

בניית עץ אתר

ביצוע סריקה טכנית באתר

אחד הדברים הכי חשובים שעושים SEO קידום אורגני, הוא טיפול בשגיאות באתר וביצוע SEO טכני. הרבה מדלגים על השלב הזה, לרוב כי הם חוששים מהבעיות שיצופו על פני השטח ברגע שהם יתחילו לחפור, או שלא יודעים איך לטפל בהן. בהרבה מקרים גם לא נותנים לSEO טכני את המקום החשוב שלו, כי חושבים שתוכן איכותי וקישורים חיצוניים יספיקו כדי לקדם את האתר. אבל פה בדיוק הטעות של רוב מקדמי הSEO.

גוגל לא רק מעריך את עבודת התוכן והקישורים שעושים על האתר, הוא מודד עוד הרבה משתנים אחרים במישור הטכני שמצביעים עד כמה האתר "בריא" ונוח למשתמש. כדי לוודא שאנחנו בשליטה על כל המאפיינים הטכניים באתר, אנחנו נעזרים בכמה כלים עיקרים, ביניהם:

1. סריקה טכנית לאתר בתוכנה Screaming Frog – סריקת הצפרדע בממשק Screaming Frog עוזרת לנו לאתר שגיאות 3XX, 4XX, כותרות H1 ו-H2 משוכפלות / חסרות, קנוניקל, עמודים שחסר בהם תיאור וכותרת מטא, בעיות אבטחה בעמודים, תמונות ללא אלט טקסט ועוד.

2. Google Search Console – המקום לאתר דפים שלא אונדקסו ומה הסיבה לכך. בנוסף Google Search Console זה אחלה כלי לבדוק שאילתות שאנחנו רוצים לקדם ולברר האם יש לנו קניביליזציה בין עמודים שונים על אותה השאילתה.

3. PageSpeed Insights – אתר חינמי המאפשר לנו לבדוק את מהירות האתר שלנו, במובייל וגם בדסקטופ. שימו לב שהמהירות במובייל תמיד תהיה יותר איטית ולכן חשוב תמיד לבדוק שם. מעבר לכך, רוב המשתמשים שלנו היום מוצאים אותנו דרך המובייל, אז חשוב לקחת זאת בחשבון.

PageSpeed Insights מפלח את הנתונים ומציג לכם את המשתנים העיקריים שגורמים להאטת המהירות. גוגל מתייחס ברצינות לנושא מהירות הטעינה באתר, במיוחד לאור העובדה שאחוז הנטישה עולה ככל שטעינת העמוד מתארכת. הנתונים מראים ש-25% מהגולשים ינטשו עמוד שלוקח לו 3.6 שניות להיטען.

הכנו לכם סרטון הדרכה שמסביר על כל הדברים החשובים שיש לבדוק בסריקת הצפרדע בתוכנת Screaming Frog:

הכנת אסטרטגיה לקידום אורגני

לאחר שסיימנו לבחור את הביטויים המרכזים שאנחנו רוצים לכלול בעץ האתר, ולאחר שעשינו את הסריקה הטכנית, זה הזמן לחלק את המשימות לאסטרטגיה מסודרת. בתוך האסטרטגיה נחליט כל חודש על מספר פעולות שיש לבצע באתר:

1. איזה פעולות טכניות יש לבצע באתר לטובת הקידום האורגני?
2. איזה תכנים חדשים אנחנו רוצים לייצר?
3. לאיזה עמודים אנחנו רוצים לתת אופטימיזציה?
4. איזה קישורים חיצוניים אנחנו רוצים להוציא?
5. פעולות נוספות שרוצים לבצע לטובת הקידום האורגני, כמו קישורים מרשתות חברתיות ועוד.

כאן ניתן לראות אסטרטגיה לדוגמא שבנינו ללקוח הדמו שלנו, הבנק:

אסטרטגיה לקידום אורגני

יצירת טראסט ברשתות החברתיות

אחת הדרכים הטובות ביותר לאותת לגוגל שאנחנו שחקנים מקצועיים במגרש הגדול, היא לייצר נוכחות דיגיטלית חזקה בכל המישורים החשובים. מעבר לאתר אינטרנט איכותי ומקודם, אנחנו צריכים להיות קיימים בכל הערוצים הפופולאריים ברשת, כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל לעסק שלי, לינקדאין, יוטיוב, טיקטוק, פינטרסט, טוויטר ועוד.

הטראסט כשמו כן הוא, הוא בניית אמון אל מול גוגל ואל מול הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. חזות עסקית רב ערוצית מהסוג הזה משדרת כוח ומקצועיות, וממקמת אותנו על המפה בכל פלטפורמה אפשרית.

מעבר לתהליך יצירת החשבונות הללו, אנחנו ממליצים לייצר אחידות בין כולם, כאשר כולם מדברים את אותו השם, עושים שימוש באותה התמונה או לוגו החברה, מפרטים מעט על תחומי העיסוק שלנו וכמובן מקשרים לאתר הבית.

קידום אתרים בגוגל

עבודה שוטפת - קידום בפועל

אחרי שהכנו את השטח לקידום האורגני, בחרנו את המונחים החשובים, עשינו את הסריקות הטכניות, יצרנו תשתית ברשתות החברתיות והבנו את אסטרטגיית הפעולה שלנו, זה הזמן להתחיל לקדם בפועל. SEO קידום אורגני בפועל הוא מכלול של פעולות, שאי אפשר באמת לגעת בכולן במאמר זה, אבל כולן מתקשרות ל-5 תחומים מרכזיים שנדבר עליהם כאן.

יצירת תוכן איכותי מותאם SEO

כמה פעמים שמעתם את המשפט "תוכן הוא המלך"?
המשפט הזה לא נאמר סתם, תוכן הוא באמת המלך, הוא מה שמייצר לנו את הערך הנוסף שאנחנו נותנים לגולשים שמגיעים אלינו לאתר. אבל שימו לב, לא מדובר רק במקבץ של מילים חסרות משמעות שנשלפו מתוכנת AI כלשהי. אנחנו כרגע מתייחסים לתוכן איכותי שיספק ערך מסוים לקורא. באמצעותו גוגל יסמן את האתר שלנו ככזה שיודע דבר או שניים בתחומו, מה שיתרום לנו לטפס למקומות הראשונים בגוגל במונחים מסוימים.

אז מה זה באמת תוכן איכותי?
כדי לבדוק את עצמכם בצורה הטובה ביותר, הסתכלו על התוכן שלכם ובדקו את הסעיפים הבאים:
1. מה המטרה של התוכן הזה? לתת מידע וערך? לייצר לידים? האם המסר עובר בצורה ברורה?
2. האם התוכן מתייחס ל"גיבור" שקורא אותו? האם הוא שם אותו במרכז?
3. האם מועבר ערך מסוים בתוכן? טיפים פרקטיים? מידע חדש ורלוונטי לקורא? פתרונות לבעיות שלו?
4. האם התוכן ענייני ומסקרן או משעמם וריק ממשמעות?
5. האם יש הנעה לפעולה בתוכן? האם זה משרת את המטרה של העמוד?

איך מתאימים את התוכן לקידום אורגני SEO
יש המון דרכים לבצע התאמה מדויקת של התוכן כדי שישרת את הקידום האורגני, אבל הנה כמה סעיפים חשובים שחשוב לשים לב אליהם:
1. האם הביטוי שבחרתי לקדם בעמוד מופיע בכותרת H1?
2. האם הביטוי מופיע מספיק פעמים לאורך התוכן?
3. האם היררכיית הכותרות בתוכן תקינה?
4. האם הפסקאות מרווחות מספיק?
5. האם המשפטים קצרים וקלילים לקריאה?
6. האם יש חלק בתוכן שניתן להפוך לטבלה או רשימת בולטים?

טיפ של STRA:

מה שכבר כתוב באינטרנט גוגל מכיר, אם תצליחו להכניס משהו חדש שלא קיים במנוע החיפוש או שגוגל יחשף אליו לראשונה הרווחתם המון נקודות למאמר.

דוגמא למאמר הזה:
טיפ זהב, עסק מאומת ב META מחזק את האוטוריטי בפני גוגל, אז אם תשקיעו באימות העסק תתקדמו מהר יותר באורגני, קחו מדריך איך מאמתים את העסק
https://stra.co.il/general/business-matching-on-facebook/

זה טיפ שלא מופיע בשום מקום בעולם בצורה כתובה או מוקלטת, בעברית או באנגלית ופה אנחנו יוצרים חידוש מעניין לאינדקס של גוגל. בזכות זה הוא יקדם אותנו למקומות הראשונים בגוגל במאמר הזה.

יצירת תוכן איכותי מותאם SEO

ביצוע פעולות אופטימיזציה בעמודים נבחרים

באסטרטגיה שהכנו, בחרנו עמודים ספציפיים להם אנחנו רוצים לבצע אופטימיזציה, אבל לא כאן זה מסתיים. לעיתים תוך כדי עבודה אנחנו לומדים את השטח ורואים איזה ביטויים צריכים יותר התייחסות מאחרים. לכן חשוב לשמור על ראש פתוח ותמיד להיות ערניים למיקומים של הביטויים שאנחנו מתמקדים בהם, ולאיזה עמודים יש פוטנציאל לטפס גבוה בחיפושים. בדיוק לעמודים מהסוג הזה נרצה לתת אקסטרא אטנשן, ובהם נבצע אופטימיזציה עמוקה שתאפשר לנו לקדם אותם בצורה יעילה וממוקדת.

פעולות אופטימיזציה בעמודים לא באמת נגמרות אף פעם, תמיד יש מה לעשות, ומעבר לכך גם חשוב להימנע מאובר אופטימיזציה שיכולה גם לפגוע בנו.

ובכל זאת הנה כמה אלמנטים חשובים שיש לבצע בכל אופטימיזציה של עמוד:
1. פירורי לחם שיופיעו בראש העמוד
2. תוכן עניינים
3. קישורים פנימיים וחיצוניים
4. היררכיית כותרות תקינה בעמוד
5. אלט טקסט מתאים לתוכן בכל התמונות
6. הוספה של תמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה
7. הוספת כפתורי הנעה לפעולה מתאימים
8. תיאור וכותרת מטא תקינים וכוללים את הביטוי המרכזי
9. בחירת תמונה ראשית לעמוד
10. קבלת סמיילי ירוק בתוסף YoastSeo – מצביע שעשינו עבודה טובה
11. הוספת תוכן עדכני שמתאים לתקופה – יש מאמרים שעלו לפני 4-5 שנים ועדיין ראשונים בגוגל. כדי לשמור על זה צריכים להוסיף תוכן רלוונטי ועדכני אחת לתקופה.

ביצוע פעולות אופטימיזציה בעמודים נבחרים

ביצוע פעולות SEO טכניות באתר

כמו שציינו קודם לכן, חשוב מאוד לתת מקום לביצוע SEO טכני באתר. לאחר שקיבלנו את דוח הסריקה המלא, ניתן להבין בצורה ברורה יותר במה יש לטפל באתר. טיפול באלמנטים הללו יתרמו משמעותית לבריאות האתר ולנוחות המשתמש שנמצא בו, ואף יכולים להקטין משמעותית את אחוז הנטישה של הגולשים.
חלק מהפעולות שצריך לבצע:
1. טיפול בשגיאות 3XX ושגיאות 4XX
2. אופטימיזציית תיאור וכותרות מטא
3. שיפור המהירות באתר
4. שיפור תקציב הזחילה באתר
5. הזנת כותרות חסרות בעמודים וטיפול בכותרות משוכפלות
6. טיפול בקנוניקל
7. טיפול בעמודים שלא אונדקסו
8. הרזיית תמונות מעל 100KB באתר והוספת אלט טקסט
9. העברת סרטונים וגלריות תמונות למצב "טעינה עצלה"
10. בדיקה נקודתית של עמודים ומה ניתן לשפר בהם

ביצוע פעולות SEO טכניות באתר

בניית אוטוריטי ע"י קישורים חיצוניים

אוטוריטי הוא בעצם הציון סמכות שגוגל נותן לאתר שלנו. ככל שלאתר שלנו יהיה ציון סמכות גבוה יותר, כך האתר שלנו יחשב חזק יותר ויהיה קל יותר לקדם אותו. יש הרבה דרכים להגדלת ציון האוטוריטי, אך אחת הדרכים הכי אפקטיביות היא לייצר קישורים חיצונים מאתרים בעלי אוטוריטי גבוה, לאתר שלנו.

בצורה הזאת כאשר אתר בעל אוטוריטי גבוה מפנה לאתר שלנו, זה מאותת לגוגל שאנחנו מקור מידע אמין ושניתן לסמוך עלינו. ככל שיהיו לנו יותר קישורים חיצוניים מאתרים בעלי סמכות גבוהה, כך האוטוריטי של האתר שלנו יעלה ונתחיל לטפס בתוצאות החיפוש.

אז איך מייצרים קישורים חיצוניים?
במסגרת בניית האסטרטגיה צריך לחשב תקציב חודשי המיועד עבור קישורים חיצוניים. קישור מאתרים חזקים בעלי אוטוריטי גבוה כמו מאקו, YNET, ערוץ 13 וכדומה עולים כסף, ולכן יש לקחת בחשבון את ההוצאה הזאת.

לחלופין ניתן גם לבצע החלפת קישורים חינמית, עם אתרי לקוח או אתרי נישה. קישורים אלה יקדמו אותנו פחות באפקטיביות אבל עדיין יצרו לנו רשת קישורים גדולה ורלוונטית, שתגרום לגוגל לראות אותנו בתור מקור אמין. שימו לב שבהחלפת קישורים, מאוד חשוב להימנע מהחלפה ישירה בין אתרים, הכוונה שהאתר שלכם לא יקשר לאתר שמקשר אליו ולהיפך.

עוד דבר חשוב, שכאשר אנחנו מקשרים מאתרים חיצוניים, חשוב לקשר בצורה מתאימה לאתר שלנו וגם לעשות זאת מתוך תוכן שרלוונטי ומתקשר לתחום העסק. כך למשל אם העסק שלנו עוסק ברפואת שיניים, לא נוציא קישור מאתר שעוסק בעבודות עץ. כי אין קו מקשר בין התחומים שיכול לחבר בצורה הגיונית וטבעית. זה קריטי לייצר קישורים טבעיים, כי במידה והולכים על קישורים לא הגיוניים, גוגל יזהה זאת כפעולה חריגה ויכול לעכב לנו את תהליך הקידום.

בניית אוטוריטי ע"י קישורים חיצוניים

מעקב אחר ביטויים ומיקומים

כאשר הצגנו את הממשק של Google Search Console למעלה, דיברנו על זה שזה כלי מצוין לבדוק שאילתות שאנחנו רוצים לקדם. הכלי הזה משמש אותנו לבדיקת המיקומים שלנו בשאילתות מסוימות, ובבדיקת URL של עמודים מסוימים אף יכול להראות לנו איזה שאילתות נוספות מפנות לעמודים שלנו.

המידע הזה יכול להוביל אותנו לכמה מסקנות:
1. בחירת שאילתות נוספות / דיוק שאילתות לעמודים מסוימים
2. מעקב אחר התקדמות של ביטויים
3. וידוא שביטוי מסוים לא מבצע "קניביליזציה" ומפנה לכמה עמודים באתר
4. בחירת ביטויים שצריכים פוש לקישורים חיצוניים
5. בחירת עמודים עם פוטנציאל להתקדמות, לביצוע אופטימיזציה

מתי רואים תוצאות מההשקעה?

SEO קידום אורגני כשמו, הוא תהליך אורגני שנועד להביא תנועה טבעית לאתר שלכם, ללא התערבות של קידום ממומן, שנחשב לפעולת שיווק אגרסיבית ולא טבעית. גם לקידום ממומן יש את היתרונות שלו, הוא מספק תוצאות מהירות ומביא תנועת לידים ממוקדת תוך זמן קצר, אך זה מומנטרי כל עוד יש תקציב ולא מחזיק לאורך זמן.

השקעה בקידום אורגני היא השקעה בעתיד העסק שלכם. אתם בונים תשתית טבעית של תנועה אורגנית לאתר, מה שמאותת לגוגל שאתם שחקנים יציבים ואיכותיים במגרש, שלא מפחדים להשתתף במרתון וגם להוביל בו.

תוצאות של קידום אורגני יכולות להראות ניצנים כבר אחרי 6 חודשי עבודה ולעיתים אף לפני, הכל תלוי במונחי החיפוש שבחרנו לקדם וכמות התחרות שיש עליהם כרגע ברשת. כמובן שיש קשר ישיר גם בכמות העבודה שעושים במהלך 6 חודשי העבודה האלה. יש הבדל מהותי בין אתר שמעלה תוכן אחד בחודש לעומת אתר שמעלה תוכן מידי שבוע. בכל מקרה, עבודה על קידום אורגני למשך פחות מ-6 חודשים לא משתלמת, ולכן חשוב להגיע לתהליך עם נכונות להשקיע.

בדרך כלל לאחר 12 חודשים הקידום האורגני נהיה משמעותי, ויכול לענות על המטרות שהגדרנו ולהביא כמות לידים מספקת. אחרי 18 חודשים ברוב העסקים הוא הופך למנוע הצמיחה העיקרי של העסק.
הכל כמובן בתנאי שעושים את הדברים בצורה נכונה ומקצועית, בשביל זה נדרש ידע תיאורטי רחב וניסיון של שנים. אין 2 מסלולי שיווק אורגני זהים, צריכים לבנות אסטרטגיה מקצועית לכל עסק באופן אישי כדי למקסם את התוצאות.

כמה זה ריאלי לנסות לעשות את זה לבד?

SEO קידום אורגני זו לא תורה מסיני, אבל גם לא הנושא הכי פשוט בעולם, רוב האנשים שמנסים לבד מתייאשים די מהר כי התוצאות כאן הן בטווח ארוך. ובכל זאת אם אתם מכירים את הממשקים והמערכות השונות ויודעים איך לשלוט בהן, לא תהיה לכם בעיה לנסות לקדם לבד. הבעיה היחידה היא שקידום אורגני דורש הרבה זמן עבודה והשקעה כללית, שגם אצל אנשי מקצוע מנוסים דורשת צוות של כמה אנשים, כדי לתת את התוצאה הכוללת.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בתחום הוא רלוונטיות הידע, מה שהכרנו לפני שנתיים כבר נחשב ללא רלוונטי היום, צריכים כל הזמן להישאר בחזית הטכנולוגיה ובהבנה של המגמות החדשות בשוק. אנחנו כמו שהבנתם חנונים של דיגיטלי ורצים לכל כנס או הדרכה חדשה בתחום, ככה שתמיד נשארים מעודכנים ומבינים את המגמות העתידיות בשוק המורכב הזה.

מעבר לכך חשוב לדעת שקידום אורגני זה לא נושא שחור ולבן, אין לדעת מה יעבוד בוודאות ומה לא יעבוד כלל. מה שאומר שמדובר בתהליך ארוך של קבלת החלטות, ורק ניסיון אמיתי מהשטח יכול לספק לכם קצה חוט בנוגע לאיזה דרך אתם צריכים לקחת.

לסיכום

אם החלטתם לצאת לדרך לבד, יש אצלנו באתר המון מדריכים וערך רב ומאחלים המון הצלחה 🙂
אם יש לכם עדיין שאלות ואתם רוצים צוות מקצועי שילווה אתכם בתהליך, היישר אל המקומות הראשונים בגוגל – אנחנו כאן בשבילכם ונשמח לקדם את העסק שלכם!

דרך אגב… איך בודקים אם איש מקצוע מבין באמת בשיווק אורגני?
פשוט רושמים בגוגל את המונח הכי קשה בתחום: "שיווק אורגני"
ורואים מי ראשון
ספוילר… הסנדלר לא הולך יחף (;

קבלו משהו מגניב...

3 אוטומציות וואטסאפ שלא הכרתם

וישדרגו לכם את העסק 🎁 בחינם!

  1. שליחת הודעת וואטסאפ לכל שיחה שלא נענתה -חינם
  2. תזמון הודעות וואטסאפ – חינם
  3. חיוג בשיחה רגילה דרך אפליקציית וואטסאפ – חינם

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!