קידום אורגני בפייסבוק
קידום אורגני בפייסבוק בצורה מקצועית היא אחת הדרכים הכי פופולאריות לקידום עסקים היום.
הפלטפורמה של פייסבוק מספקת מגוון דרכים להפוך את העסק שלכם למותג מוכר ולגיטימי ברחבי שוק הצרכנים.
לאחר שניהלנו עשרות עמודי פייסבוק עסקיים וצברנו ידע רב הכנו את המדריך המלא על ניהול עמוד פייסבוק אשר מכיל ידע רב וטיפים פרקטיים לביצוע, אז בואו נתחיל!
שתפו את המדריך עם מי שאתם רוצים:
פרסום בפייסבוק נחשב היום לאחת מהפלטפורמות החברתיות הכי גדולות עבור בעלי עסקים. כנראה שכל מי שאתם מכירים היום נמצא בפייסבוק, מכאן ניתן להסיק שהקהל הקיים ברשת החברתית הזאת הוא ענקי. הרבה בעלי עסקים מודעים ליתרונות הגדולים של שיווק בפייסבוק ולכן משקיעים משאבים בתשתית הזו.
בנוסף פייסבוק היא חלק מקבוצת מטא (META) שבראשה עומד מארק צוקרברג. ברשות הקבוצה נמצאות גם האפליקציות אינסטגרם ו-וואטסאפ, ולכן הרבה פעמים ניתן לראות את כל השלושה משיקים תכנים ועדכונים בו זמנית. במידה ויש לכם עמוד בפייסבוק, מאוד מומלץ לחבר גם את האינסטגרם אליו על מנת למקסם את החשיפה של העמוד שלכם ולחבר בין הקהלים מכל הערוצים.
מה שיפה בפייסבוק הוא שמדובר בפלטפורמה ניטרלית, הכוונה היא שזה לא פלטפורמה נישתית לתחום מסוים. לכן ניתן למצוא אנשים פרטיים וכמובן את כל סוגי העסקים בפייסבוק, החל מחברות ותאגידים שכולנו מכירים, כמו נייקי, אינטל, בתי חולים ומשרדי עורכי דין, ועד עסקים קטנים כמו חברות הובלות ופיצריות שכונתיות. הקהל הגדול ביותר בפייסבוק הוא כמובן הלקוחות הפרטיים שצורכים את מגוון השירותים המוצעים בו.
עבור עסקים שיש ברשותם עמוד פייסבוק טוב ואיכותי, עם תנועת גולשים גבוהה ותוכן בעל ערך שעולה על בסיס קבוע, יכולים לייצר לעצמם תשתית פורייה ואמינה לזרימת לקוחות חדשים / קיימים אל העסק שלהם.
לכן, כיום מומלץ לכל עסק קטן או גדול להחזיק בעמוד פייסבוק עסקי. אז אם גם אתם רוצים לקחת חלק בפלטפורמה השיווקית החינמית הזאת ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל, הכנו עבורכם מדריך מקיף לשיווק אורגני בפייסבוק. והכל בחינם!
ניהול דפי פייסבוק למתחילים
ניהול דפי פייסבוק למתחילים מאפס.
אז אם אתם עדיין לא מכירים לגמרי את כל הפיצ'רים הקיימים שיש בפייסבוק, זה הזמן לעשות לכם סדר בעניינים. ישנם כמה פיצ'רים מרכזיים בפייסבוק שנדבר עליהם כאן במדריך, על כל אחד מהם נפרט מה חשוב לדעת לגביו ואיך לתפעל אותו.
על מנת שנוכל לעבור על כל הדברים החשובים, נחלק את הפיצ'רים לתפריט עליון ותפריט תחתון, בדיוק כפי שהם מופיעים באפליקציית הפייסבוק מהנייד. במידה ואתם מחליטים לגלוש מהמחשב – התפעול עובד באותה הצורה והאייקונים זהים לחלוטין.
בנוסף ישנם הבדלים בין קידום עמוד פרטי לבין קידום עמוד עסקי. קידום עמוד פרטי הוא יותר "חופשי" בהגדרה שלו, מהסיבה שרוב העוקבים באים לעמוד שלכם כדי לראות ולשמוע אתכם בצורה הכי כנה ואותנטית שאפשר. מצד שני עמוד עסקי גם צריך להיות אותנטי וזה יהיה מעולה לשמוע ולראות את הפנים של העסק, אך גם חשוב לייצר נראות מקצועית שתבנה אמון בלקוח הפוטנציאלי שלכם שמגיע לעמוד.
בכל מקרה בשתי הנישות, הפרטי והעסקי, העלאת התכנים מתבצעת באותה הצורה והפייסבוק עצמו דיי בנוי בצורה דומה. כאן נרחיב על סוגי התכנים והפיצ'רים השונים בפייסבוק הפרטי, המופיעים גם בפייסבוק העסקי.
תפריט עליון בפייסבוק
1. המסנג'ר – זו היא בעצם תיבת ההודעות של פייסבוק. מדובר באפליקציה נוספת לנייד, שדרכה אפשר לנהל שיחות עם אנשים ברחבי הפייסבוק. בתוך כל אחד מהצ'אטים תוכלו לשתף הודעות טקסט, סרטונים, קישורים, תמונות, הודעות קוליות, לחייג באמצעות שיחה קולית או וידאו ועוד.
השיחות האלו יכולות להגיע מכמה ערוצים שונים. אלו יכולות להיות הודעות מהחברים שלכם בפייסבוק, הודעות מהמרקט פלייס (כבר נדבר עליו), הודעות של קבוצות וקהילות שאתם משתייכים אליהן, או בקשות חדשות לצ'אט איתכם, מאנשים שלא נמצאים ברשימת החברים שלכם. כל רשימת ההודעות האלה מחולקת לתיקיות שונות, שאפשר להגיע אליהן דרך אפליקציית מסנג'ר ולחיצה על תפריט ההמבורגר המוקף בירוק מטה.
טיפ של STRA:
אם תכנסו להגדרות העמוד העסקי תוכלו לייצר הודעות אוטומטיות בהתאם לסיטואציה יום או שעה בשבוע. זה יכול לעזור לכם לא לפספס הודעות ולתת מענה מיידי. לדוגמא בשעות שהעסק לא פעיל אפשר לעשות הודעה אוטומטית בסגנון הזה: היי, תודה על הפניה, אנחנו זמינים בימים א-ה בין השעה 09:00 ל 18:00, מבטיחים לחזור אליך בהקדם, מוזמן להשאיר מספר טלפון.
2. אייקון חיפוש – אייקון החיפוש שנראה כמו זכוכית מגדלת, בעצם פותח את שורת החיפוש בפייסבוק. לאחר שלוחצים על חפש, המידע מתחלק לכמה לשוניות. כך ניתן למקד את החיפוש שלכם בעבור הדבר שאליו אתם מכוונים, פוסטים, אנשים, קבוצות, תמונות או וידאו.
למה חשוב להכיר את פיצ'ר החיפוש?
הסיבה היא שבאמצעות חיפוש הנושאים הקשורים לעסק שלכם, תוכלו למצוא את המתחרים שלכם וללמוד מהם. בנוסף תוכלו להגיע לקבוצות שמתעסקות בתחומים שלכם ולנצל את הפלטפורמה שלהם כדי לפרסם שם את העסק שלכם. עוד אלמנט חשוב הוא שתוכלו למצוא את כל המקומות בהם הזכירו את שם המותג שלכם, זה אחלה דרך למצוא חוות דעת אמיתיות מהקהל שלכם או לייצר שיתופי פעולה.
3. אייקון הפלוס – אייקון הפלוס הוא בעצם דרך להוסיף תכנים לפייסבוק, מכמה סוגים שונים. כאשר לוחצים על הפלוס נפתחות ארבע אופציות לתוכן, פוסט, סטורי, ריל, או לייב.
- פוסט (Post) – הוא בעצם תוכן טקסטואלי, אליו אפשר לצרף תמונות, סרטונים, קישורים וכדומה. לרוב תבצעו שימוש בו כאשר יש לכם תוכן סטטי שתרצו לשמור בעמוד שלכם לתמיד. התוכן יכול להיות טקסטואלי, תמונות או אפילו סרטון וידאו ארוך.
- סטורי (Story) – הוא כמו פוסט אך הוא לא מפורסם בפרופיל שלכם, הוא יופיע בלחיצה על התמונה שלכם במשך 24 שעות בלבד. זה יכול להיות סרטון קצר, תמונה, או טקסט על רקע מסוים ובעצם כל סוג תוכן שתבחרו. אך חשוב להבין שאחרי 24 שעות התוכן יעלם ולא ישאר לו זכר בעמוד שלכם. לכן אם יש לכם איזה עדכון שתרצו לכתוב, או כל סוג תוכן רגעי שתרצו להעלות הסטורי יתאים לכך. בנוסף הרבה חשבונות מחברים את פרופיל האינסטגרם שלהם לעמוד הפייסבוק ובכך הסטורי שכולם באינסטגרם משותפים באופן אוטומטי לסטורי בפייסבוק. כל הסטוריז של כל מי שאתם עוקבים אחריו יופיע בתוך גלרייה בראש עמוד הבית בצורה הזאת:
- ריל (Reel) – הוא בעצם סרטון קצר באורך של עד 90 שניות ובפורמט יחס של 9:16. סוג התוכן הזה מתאים לסרטונים קצרים וקולעים שנועדו למשוך גולשים אל העמוד שלכם ולהתעניין בתוכן שלכם. בדומה לסרטוני טיקטוק, כך בדיוק פועלים סרטוני הריל. עם תוכן קצר וממוקד שלא נועד לשעמם את הצופה. סרטוני הריל נשמרים בעמוד שלכם לאחר שהם עולים, בנוסף הם יופיעו גם במאגר סרטוני הוידאו של פייסבוק, ויוצגו לגולשים שהביעו עניין בתחום הסרטון שלכם. ביתרון של סרטוני ריל הוא שהתוכן מופיע בכמה מקומות וגם האלגוריתם של פייסבוק מקדם את החשיפה לתכנים מהסוג הזה. לכן אם אתם רוצים להעלות חשיפה לעמוד שלכם, סרטוני ריל זו דרך מצוינת לעשות זאת.
- לייב (Live) – מדובר בעצם בשידור ישיר, שניתן לפתוח דרך המצלמה שלכם ואנשים יכולים לצפות בו בזמן אמת. לייב מתאים לתוכן אקסקלוסיבי שהעוקבים שלכם לא ירצו לפספס ולכן ידאגו לצפות בו באותו הרגע בו הוא משודר (בדומה לשידור חי בטלוויזיה). הרבה יוצרי תוכן ובעלי עסקים שעולים ללייב מדברים על טיפים מיוחדים, או אפילו מביאים מומחים נוספים בתחומם להתארח איתם בלייב, בו הם עונים לשאלות הגולשים תוך כדי הצילום, או מדברים על נושאים שמעניינים הרבה אנשים. זה לא סוג תוכן שיכול להתאים לכולם, אבל אם אתם חושבים שיש לכם מה לתרום בנושא לכו על זה. הגולשים גם ממש אוהבים את האינטראקציה בשידור ישיר ואת העובדה שהכל מצולם ללא "פילטרים" ועריכה.
כאשר הפרופיל שלכם יהיה במצב לייב, תופיע טבעת עם המילה LIVE סביב תמונת הפרופיל שלכם, והשידור עצמו גם יהיה מסומן בלייב כמו מטה. אם תרצו לשמור את הסרטון שנוצר בלייב לאחר הסיום, תוכלו לעשות זאת ולבחור האם להעלות את זה כסרטון לעמוד שלכם.
4. תיבת טקסט להעלאת פוסט – בתיבה הזו אתם יכולים לכתוב את כל שעולה על רוחכם. שם תוכלו לשתף את התוכן הטקסטואלי שתרצו להזין, וזה יופיע בעמוד הבית ובעמוד הפרופיל שלכם. כמו שניתן לראות מצד ימין של תיבת הטקסט יש אייקון של תמונות. שם ניתן להוסיף מדיה (תמונות או וידאו) לתוכן הכתוב שלכם ובעצם להפוך אותו ליותר אטרקטיבי. התיבה הזו היא בעצם דרך נוספת להעלות פוסט.
באיזה תדירות וכמות צריך להעלות תכנים?
התשובה משתנה מעסק לעסק, אבל ככלל אצבע אנחנו אוהבים לעלות 2 פוסטים בשבוע אחד לרילס ואחד כפוסט. בנוסף 4-5 סטוריז מדי שבוע. לגבי לייב, זה תלוי בסוג העסק ואפשר לעשות פעם בתקופה, נניח פעם בחודש זה נחמד, אם יש לכם קהל ותוכן רלוונטי.
באיזה נושאים צריכים לכתוב את הפוסטים?
גם כאן לכל עסק זה מעט שונה, אבל בגדול אתם צריכים לחשוב איזה מידע יכול לתת ערך ללקוחות שלכם. לדוגמא טיפים, עובדות מצחיקות, מידע פרקטי לביצוע בעצמם, מדריכים ועוד. אנחנו לא ממליצים לעלות יותר מידי מבצעים, אלא להתמקד בעיקר בטיפים וסוגי תכנים שגולשים יגידו וואלה שווה לעקוב אחריהם.
כדאי מאוד לעשות גאנט תוכן מסודר ואפשר לתזמן את התוכן שעולה בכל יום ובכל שעה וככה לא צריכים להתעסק בזה על בסיס קבוע.
תפריט תחתון בפייסבוק
בתפריט התחתון בפייסבוק ניתן לראות מספר אייקונים, כאשר אלו הם בעצם לשוניות ובלחיצה על כל אחת מהן תועברו לתוכן מסוג אחר. משמאל לימין אפשר לראות את דף הבית (הפיד), וידאו, חברים, מרקט פלייס, התראות ותפריט.
1. דף הבית – דף הבית (Home) נקרא גם פיד (Feed), שם ניתן לצפות בריכוז התוכן שכל החברים שלכם משתפים מהפרופיל האישי שלהם או מתוך הקבוצות שאתם חברים בהם.
2. וידאו – לשונית הוידאו פותחת פיד שמוקדש כולו לסרטונים שרצים ברשת, קצת בדומה לעמוד הבית של טיקטוק. בו ניתן להתרשם מסרטונים של חברים וגם מסרטונים של אנשים זרים, שהאלגוריתם של פייסבוק חשב שתאהבו אותם. שם יופיעו גם הרילס שתעלו, במידה ויקבלו חשיפה ברשת.
3. חברים – בלשונית הזו תוכלו לצפות ברשימת החברים המלאה שלכם, בקשות חברות שנשלחו אליכם, רשימת חברים קרובים וגם הצעות להוספת חברים שפייסבוק חושב שאתם מכירים.
4. מרקט פלייס – המרקט פלייס הוא עמוד מכירות בו ניתן להתרשם ממוצרים שמתאימים בדיוק לכם ומוצעים למכירה, וגם לחפש מוצרים לפי קטגוריות. במידה ואתם רוצים לפרסם מוצר למכירה גם ניתן לעשות זאת דרך הלשונית הזו. המודעה שלכם תכלול תמונה, שם מוצר, מחיר ועוד פרטים שתרצו להוסיף. דיי מזכיר את האתר של יד 2. המרקט פלייס הפך להיות מאוד פופולארי בשנים האחרונות והרבה אנשים מפרסמים שם את המוצרים שלהם, כולל בעלי עסקים.
5. התראות – אייקון הפעמון שמצביע על ההתראות מכיל בתוכו את כל האינטראקציות שקשורות אליכם בפייסבוק. כל הלייקים, התגובות, השיתופים ואפילו התראות על תוכן חדש שחברים שלכם העלו, הכל נמצא שם.
קידום אורגני בפייסבוק
קידום אורגני בפייסבוק זה השלב הבא. אז אחרי שהכרנו את פייסבוק והבנו איך לתפעל את הפלטפורמה בצורה הבסיסית, אפשר לעבור לחלק המתקדם יותר. כאן נדון בנושא קידום אורגני בפייסבוק לעסקים, מה הטיפים שכדאי לדעת ואיך ניגשים לזה.
יש כמה כללים בסיסיים כאשר מדובר בקידום עסקים ברשתות החברתיות ובפייסבוק בפרט. אחידות, תוכן איכותי, עקביות ויצירת אינגייג'מנט. על כל אחד מהם נפרט כאן וכמובן נרחיב על עוד נושאים שיכולים לתרום משמעותית לקידום עסקים בפייסבוק.
שיווק אורגני בפייסבוק
אלו הם הכללים החשובים שיש להקפיד עליהם, כדי להבטיח שהשיווק האורגני בפייסבוק יעבוד בצורה הטובה ביותר:
1. נראות ואחידות – מאוד חשוב לשמור על עמוד עסקי שנראה מקצועי. מה שאומר שהלוגו של העסק צריך להיות מוטמע גם בעמוד העסקי. בצורה הזאת יהיה ללקוחות שלכם הרבה יותר קל לזהות אותכם. בנוסף, לקוחות חדשים יוכלו לקבל מושג לגבי תחום העיסוק שלכם הרבה יותר במהירות.הנראות המקצועית של העמוד העסקי, גורמת לביטחון אצל אותו אדם שנכנס לעמוד העסק שלכם. האחידות משדרת מסר של מותג שבטוח בעצמו ומסוגל לתת שירות מקצועי. שני אלה הולכים יד ביד ותורמים לבניית האמון אצל הלקוח הפוטנציאלי שמבקר בעמוד שלכם. לכן אם עדיין לא הכנתם לוגו לעסק, זה הזמן.
2. תוכן הוא המלך – אחד הדברים הכי חשובים בהקמת עמוד עסקי בפייסבוק הוא הזנת התכנים. חשוב מאוד לשמור על תוכן ענייני ולא "חופר מידי", קחו בחשבון שלאנשים אין יותר מידי זמן או עניין לקרוא פוסטים ארוכים מידי. לכן חייב לדבר ישר ולעניין ברשתות החברתיות ולסקרן את הקורא במטרה שיישאר בפוסט ולא ידלג הלאה.יש כמה דרכים ליצור תוכן מעניין. אם מדובר בתוכן טקסטואלי, אז כמובן לשמור על תוכן ענייני שכתוב בצורה ברורה. לכלול סימני פיסוק על מנת שהקריאה לא תהיה מעייפת ולרווח בין פסקאות.
בנוסף ישנם סוגים שונים של תוכן שיכולים למשוך את הקורא. אפשר להוסיף תמונות, סרטון, ועוד תכנים ויזואליים שלא משעממים את מי שמגיע לעמוד שלכם.
3. עקביות – מאוד חשוב לייצר עקביות בהעלאת התכנים שלכם לעמוד העסקי. בצורה הזאת האלגוריתם של פייסבוק יגדיל לכם את החשיפה, כי הוא יזהה שאתם משתמשים קבועים. בנוסף גם העוקבים שלכם יתחילו לחפש את התוכן שלכם, במידה והוא עולה בימים קבועים.
4. יצירת אינגייג'מנט – מעבר ליצירת תכנים מעניינים, חשוב להכניס איזושהי הנעה לפעולה בתוכן. לדוגמא "אם אהבתם את התוכן שתפו עם החברים שלכם" או אפילו איזה הטבה שניתן לתת "תייגו חבר בתגובה וקבלו 5% הנחה". יש הרבה דרכים ליצור אינגייג'מנט בפוסטים שלכם והדבר הזה יכול לתרום משמעותית להתקדמות ולחשיפה של התוכן שלכם.הנעה לפעולה יכולה גם לבוא בעקבות נושא מעניין שאתם מדברים עליו. למשל העלתם פוסט עם מידע חשוב שרלוונטי להמון אנשים. אז באופן אוטומטי כל מי שיראה את זה, יתייג את החברים או המשפחה כדי שיראו גם. עוד דוגמא היא לדבר על נושא שמעורר דיון, כך שאנשים מרגישים שהם חייבים לתת עליו
את הדעת ומגיבים או משתפים.
האינגייג'מנט נמדד לפי כמות הפעולות שמבוצעות בפוסט. אלה מתבצעות על ידי הקשה על הכפתורים שנמצאים בתחתית כל פוסט – לייק / תגובה / שיתוף. כאשר הם תורמים לכם לחשיפה של התוכן בסדר עולה. הלייקים הם טובים אבל לא הכי משמעותיים. תגובות זה מעולה וניתן גם לתייג אנשים אחרים שיגיעו לפוסט, מה שעוזר לחשיפה. השיתוף הוא הכפתור החזק ביותר, שמאותת לאלגוריתם של פייסבוק שיש פה תוכן מעניין.
5. מיקום – הוספת מיקום לפוסטים שלכם, יכול לטרגט אנשים שנמצאים בקרבת המקום שלכם ולחשוף את הפוסט אליהם. בצורה הזאת אם אתם מוכרים מוצר או שירות מסוים ומעוניינים להשתמש במיקום שלכם כדי למצוא לקוחות פוטנציאליים, הוספת המיקום לפוסט יכולה לעזור בזה. בנוסף הדבר מוסיף לגיטימיות לעסק שלכם ועוזר לאנשים להבין שמדובר בעסק קיים, המבוסס באזור מסוים, מה שאולי ישמר בתודעה שלהם ויפנה אליכם קהל גם במועד מאוחר יותר.
6. האשטאג – האשטאגים בפייסבוק (המילים שמסומנות עם # בתחילתן) יכולים לעזור לכם לטרגט אנשים ולקוחות פוטנציאלים, לפי נושאים מסוימים. אתם יכולים להוסיף האשטאגים לפוסטים שלכם עם כל הנושאים שאתם חושבים שרלוונטיים לתחום שלכם ואלה יקטלגו את הפוסט שלכם בתוך הנושאים הללו. כך למשל אם הוספתם האשטאג של #קידוםאורגני , בפעם הבאה שמישהו יחפש קידום אורגני בפייסבוק הוא אולי יתקל בפוסט שלכם.
לפני שאתם רצים לבחור בהאשטגים כלליים, חשוב להבין כמה טיפים שווים. כאשר כותבים האשטאג מסוים, ניתן לראות כמה אנשים תייגו את אותו הנושא בעמוד שלהם. הבחירה הטבעית היא לבחור בנושאים עם הכי הרבה תיוגים, אך זה לא בהכרח נכון.
ככל שתבחרו בנושאים עם פחות תיוגים כך הסיכוי שלכם לחשיפה ארוכה הולך וגדל. הסיבה היא שכאשר להאשטאג מסוים יש עשרות אלפי תיוגים, יותר קל לפוסט שלכם להיבלע בתוך ההמון ולא ימצאו אתכם. מצד שני, יש יותר אנשים שיחשפו אליו, אבל החשיפה שלכם לא תימשך יותר מידי זמן. לכן נסו לאזן בין נושאים עם הרבה תיוגים לבין נושאים עם לא הכי הרבה תיוגים, על מנת ליצור חשיפה אופטימלית לפוסט שלכם.
7. שיתוף התוכן לקבוצות – אחת הדרכים הכי טובות לחשוף את התוכן שלכם, היא לשתף אותו בקבוצות פייסבוק מומלצות שאתם חברים בהן. אך שימו לב שהתוכן רלוונטי לנושא הקבוצה ושבכלל ניתן לפרסם שם תכנים חיצוניים. חלק מהקבוצות אוסרות על כך וזה יכול להוביל להוצאה / חסימה שלכם מהקבוצה.
עוד דרך מעולה היא להיכנס לקבוצות פרגון אינסטגרם / פייסבוק / וואטסאפ. כך בכל פעם שאתם מעלים פוסט חדש תוכלו לשתף שם וכל משתתפי הקבוצה יפרגנו לכם בפוסט, באמצעות לייקים תגובות ושיתופים. על מנת שהקבוצה תהיה הוגנת, גם אתם תצטרכו לבצע את אותו הפירגון לכל מי ששיתף מעליכם.
האלגוריתם של פייסבוק
1. מעורבות: פוסטים שמקבלים יותר לייקים, תגובות, שיתופים ותגובות נחשבים למושכים יותר ויש סיכוי גבוה יותר שיופיעו בפיד של משתמשים רבים.
2. רלוונטיות: האלגוריתם מעריך את האינטראקציות והעדפות העבר של המשתמש כדי להבין איזה תוכן הכי רלוונטי עבורו. אלה נמדדים לפי סוג התוכן, מי שפרסם אותו ועד כמה הפוסט עדכני.
3. עדכניות: תוכן טרי מקבל עדיפות, כדי לספק למשתמשים עדכון על אירועים אחרונים ועדכונים מהרשת.
4. סוג תוכן: האלגוריתם מבחין בין סוגי תוכן שונים, כמו טקסט, תמונות, סרטונים וקישורים, ועשוי להעדיף פורמט אחד על פני אחר בהתבסס על העדפות המשתמש. ההנחה הקיימת כרגע היא שסרטונים מקבלת תיעדוף בכל ערוצי המדיה. זה נובע בעיקר בגלל הדור שהולך ונבנה, ומביע חוסר סבלנות ועניין לקרוא פוסטים טקסטואליים. אז אם יש לכם אופציה ליצור תוכן וידאו – עשו זאת.
5. חברים קבוצות ועמודים: האלגוריתם מתחשב בקשרים של המשתמש עם חברים ודפים, ומציג לו תוכן מהעמודים שהוא מתקשר איתם הכי הרבה. כך למשל אם משתמש מסוים נכנס באופן קבוע לפרופיל של חבר / לעמוד עסקי / לקבוצה מסוימת, האלגוריתם יזהה את זה ויראה לו יותר תכנים מאותו המקור. הדבר יכול אפילו לבוא לידי ביטוי בצורה של עדכון לאותו משתמש, כאשר אותו העמוד העלה תוכן חדש.
פרסום אורגני בפייסבוק
יש כמה דרכים לבצע פרסום אורגני בפייסבוק, כזה שיניב תוצאות טובות ויקדם את התכנים ואת העמוד שלכם לחשיפה גבוהה. הנה כמה טיפים שווים ופרקטיים שיעזרו לכם לעשות את זה:
1. הכו בברזל כל עוד הוא חם
תוכן שרלוונטי לנושאים חמים חשוב להעלות באותו הרגע! ולא לאחר שכולם כבר העלו תוכן בנושא הזה. תמיד תחשבו איך אתם מקדימים את כולם, איך תהיו החלוצים. בצורה הזאת בפעם הבאה שיעלה נושא חם, העוקבים שלכם ידעו שאת המידע הכי עדכני וראשוני הם יכולים להשיג אצלכם. הדבר הזה יוביל ליותר כניסות לעמוד, יותר שיתוף ואינטראקציה עם התוכן וגם המלצה לחברים ומכרים.
בנוסף כמו שנכתב מעלה, האלגוריתם של פייסבוק מזהה תכנים "פרשיים" ומעניק להם יתרון וחשיפה על תכנים אחרים. אז אם תדאגו להיות הראשונים לדבר על הנושאים הכי טרנדים וחמים, תהיו בטוחים שגם פייסבוק יתגמל אתכם ואתם תראו את הצמיחה של העמוד בהתאם.
2. פיצ'רים חדשים
על מנת להבטיח שאתם תמיד נמצאים בלופ החשיפה של האלגוריתם, חשוב להתעדכן כל הזמן בפיצ'רים החדשים שפייסבוק מוציא. ככל שתגדילו לעשות שימוש בפיצ'רים האלה, כך האלגוריתם יתעדף את התוכן שלכם. פיצ'רים יכולים להיות סרטוני הReels שהגיעו לאחרונה לפייסבוק, האוואטרים שניתן ליצור לכל משתמש, רקעים חדשים לפוסטים טקסטואליים (יכולים להתעדכן לפי רוח העונה/חג) ועוד.
3. פרגון B2B
פרגונים בין עסקים יכולים לתרום לכם משמעותית. כך למשל תוכלו לתייג בפוסט שלכם בעל עסק עם הרבה עוקבים וקהל שמתאים לתחום שלכם, ולפרגן לו. באופן אוטומטי הפוסט שלכם יופיע גם בעמוד שלו והקהל שלו ייחשף אליכם. הדבר יכול להוביל להגדלת החשיפה של העמוד שלכם ואף להבאת לקוחות פוטנציאלים.
אם מי שתייגתם אותו אהב את הפירגון שלכם, הוא אף יכול לפרגן לכם בחזרה ולשתף תוכן שלכם או ליצור פוסט נוסף משלו בו הוא מתייג אתכם. עדיף לפרגן תמיד לא למתחרים ישירים, אלה לכאלה שנמצאים בתחום משיק עם קהל לקוחות דומה. למשל אם יש לכם חנות רהיטים ועיצוב הבית, תוכלו לתייג מעצב פנים שאהבתם את העבודות שלו. בצורה הזאת מי שעוקב אחריו לטיפים אולי יגיע אליכם לרכוש, ואולי המעצב עצמו גם יגיע לרכוש ממכם בפרויקט הבא שלו.
הגרלות מתנות והנחות
דרך מצוינת להגדיל את החשיפה של התוכן שלכם והעמוד העסקי שלכם בפייסבוק, היא לתגמל את הגולשים שלכם. כך תוכלו למשל ליצור הגרלות נושאות פרסים, שההשתתפות בהן כרוכה בלייק, תיוג 3 חברים בתגובה ושיתוף הפוסט בעמוד הפרופיל. כל מי שיבצע את השלבים הללו יכנס להגרלה, שאתם תחליטו מראש מה הפרס אותו אתם מוכנים לתת.
קחו בחשבון שזו דרך זולה ומהירה לשיווק העסק שלכם. הסיבה היא שקידום ממומן בפייסבוק יכול לעלות ביוקר אם לא נעשה בצורה מקצועית ולא תמיד גורר אינטראקציות רבות. כאן אתם מייצרים חשיפה ענקית + אינטראקציות בפרופיל העסקי שלכם + הכל מתבצע בצורה אורגנית! כל מה שזה דורש ממכם זה רק פרס שתחליטו עליו בהתאם לתקציב שלכם.
*רק שימו לב שהחוק בישראל אינו מאפשר ביצוע הגרלה ללא נוכחות והתייעצות בעורך דין.
על אותו משקל אתם יכולים להבטיח הנחה, או מתנה לכל מי שביצע פעולה כזו או אחרת בפוסט / פרופיל שלכם. יש הרבה מה לבצע בנישה הזאת ואין ספק שהיא אחת הכי פופולאריות כרגע ברשתות, גם בקרב המפרסמים וגם בקרב המשתתפים שמביעים יותר עניין.
שיתוף והגדלת החשיפה לתוכן
אחת הדרכים הכי פרקטיות להגדיל את החשיפה לתוכן החדש שהעלתם לעמוד שלכם, היא לשתף את התוכן בקבוצות רלוונטיות. כך למשל אם אתם מעצבי פנים, תוכלו להעלות את התוכן שלכם בקבוצות של עיצוב הבית ולאסוף קהל חדש לעמוד שלכם.
אם אתם מרגישים שזה גדול עליכם, יש תמיד את האופציה לבצע אוטומציה לשיתוף בקבוצות בפייסבוק. או אפילו לעשות קמפיין של קידום ממומן בפייסבוק שמיועד בדיוק בעבור הקהל שאתם מחפשים. לדוגמא נשים מעל גיל 35, בתחומי עיצוב הבית, עשה זאת בעצמך, אומנות ועוד. בצורה הזאת המודעות שלכם יהיו ממוקדות בדיוק לסוג הקהל שיכול להפוך להיות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
במידה והחלטתם שאתם הולכים על קמפיין מודעות ממומן בפייסבוק, מאוד מומלץ שתתקינו את הפיקסל של מאטה באתר שלכם. הפיקסל הוא תוסף שמודד את יעילות הפרסום שלכם ואת הפעולות באתר שלכם ועוזר לכם לפענח מה עובד טוב יותר או פחות. בצורה הזאת תקבלו פילוח נתונים ממוקד, שיעזור לכם להפחית את העלויות ולמקד את הקמפיין הממומן שלכם.
טיפ של STRA:
התקנת הפיקסל מומלצת לכל עסק שיש לו דף עסקי ואתר, גם אם כרגע הוא לא מתכנן לעשות קידום ממומן, העברת המידע באמצעות הפיקסל תעזור לכם למקד את הקהל המדויק שלכם ולצבור דאטה שימושית להמשך.
איך לפתוח עמוד עסקי בצורה נכונה?
אז הבנו איך לקדם את העמוד העסקי בפייסבוק, אבל מה אם אין לכם כזה עדיין?
אז בואו נתחיל מהתחלה. על מנת לפתוח עמוד עסקי אתם צריכים שיהיה לכם פרופיל פייסבוק פעיל. לאחר מכן עקבו אחר השלבים הבאים:
- לחצו על התפריט וכנסו לתוך עמודים או Pages באנגלית
- לחצו על צור עמוד חדש / Create
- בחרו שם לעמוד שלכם – מומלץ לבחור את שם העסק
- בחרו את הקטגוריה שמתאימה לכם, לפי עסק, תחומי עניין או אפילו מקצוע, אפשר לבחור עד 3 קטגוריות שונות
לאחר שיצרתם את העמוד תצטרכו למלא את הפרטים הבאים:
- אודות על העמוד, רקע כללי על העסק שלכם
- יצירת קשר שכוללות את אתר האינטרנט שלכם, כתובת אימייל וטלפון
- המיקום של העסק, כתובת מדויקת
- שעות הפעילות של העסק
אחרי שסיימתם, תתבקשו להוסיף תמונת פרופיל ותמונת קאבר. אנחנו ממליצים להוסיף את הלוגו של העסק שלכם, על מנת ליצור אחידות ונראות מקצועית.
בשלב הבא תוכלו לקשר מספר וואטסאפ זמין לעמוד שלכם, ניתן לדלג על זה אם לא מעוניינים.
וזהו סיימתם! עכשיו תוכלו להזמין את החברים שלכם מהפייסבוק שיעשו לייק ועוקב לעמוד שלכם וזה הזמן להתחיל להעלות תכנים איכותיים ומעניינים!
בהצלחה!
איך לבדוק מעורבות בפייסבוק?
מעקב אחר המעורבות שלכם בעמוד הפייסבוק היא חיונית, כדי לפלח את הנתונים ולהבין מה עבד לכם יותר טוב ומה פחות. בנוסף פייסבוק נותן לכם כלים נוספים להבין מי הקהל שלכם. דבר זה יכול לעזור לכם לשפר את התוכן שלכם בעבור הקהל הכי פעיל שלכם ולחשוב איך אתם מייצרים תוכן חדש שימשוך את הקהל שעדיין לא הגיע אליכם.
כדי לנתח את המעורבות שלכם בצעו את הפעולות הבאות:
- כנסו לעמוד הפייסבוק שלכם וודאו שאתם על מצב ניהול
- פתחו את התפריט ובחרו ב – Insights
בתוך החלק הזה תוכלו לראות את המעורבות של העמוד שלכם. לכמה אנשים הפוסטים שלכם הגיעו, כמה אינגייג'מנט בוצעו, האם היו לייקים חדשים לעמוד או עוקבים חדשים ועוד.
בנוסף הפייסבוק גם מנתח את קהל הגולשים שלכם. שם תוכלו לראות מה אחוז הגברים שמגיעים לעמוד שלכם, מה אחוז הנשים ומה טווחי הגילאים שלהם.
לסיכום:
קידום אורגני בפייסבוק הוא חובה לכל עסק, באמצעותו תוכלו להראות שהעסק שלכם פעיל, זמין, נגיש ומתעדכן כל הזמן לקהל הלקוחות שלכם, תוכלו באמצעותו לגייס לקוחות חדשים ולשפר את המיתוג והנוכחות הדיגיטלית שלכם, בנוסף הוא מאוד עוזר לאורגני בגוגל אם יש לכם אתר אינטרנט ויכול להוות מקור הכנסה מעולה.
אם תבצעו את הפעולות בצורה נכונה ומקצועית תוכלו לראות פרי עבודתכם אבל אם העבודה לא תיעשה בצורה נכונה וחכמה ככל הנראה אתם תשרפו זמן יקר ותתייאשו מהר מאוד.
התחילו בפתיחת/שדרוג עמוד עסקי, חברו את הפיקסל, גזרו גאנט תוכן, יצרו את התכנים והעיצובים והעלו אותם בצורה מסודרת בשעות השיא.
אם תרצו ראש שקט, אנחנו נבצע עבורכם את כל העבודה, צוות STRA ישמח לסייע.