אוטומציה שיווקית

היי חברים, הכנתי מדריך פרקטי על אוטומציה שיווקית ואוטומציה עסקית. המדריך מסביר את הדברים בגובה העיניים וכולל דוגמאות פרקטיות וסרטונים קלים. כך כל בעל עסק יכול לקחת ממנו רעיונות ליישום בעסק שלו לבד ובחינם!
מהי אוטומציה? תהליך אוטומציה הוא לקיחת פעולה שאנחנו מבצעים באופן ידני והפיכתה לאוטומטית, ללא מגע יד אדם.
דוגמא לאוטומציה פשוטה: כל מייל שנכנס לנו מכתובת מסויימת שיעבור לתיקיה מסויימת במייל.
מהי אוטומציה שיווקית? על אותו משקל עובדת אוטומציה שיווקית. מדובר על תהליך שאנחנו יכולים לעשות באופן אוטומטי, בלי לבזבז עליו זמן, אנרגיה ומשאבים.
אוטומציה שיווקית מתייחסת בעיקר לייעול התהליך להגעה למתעניינים חדשים והפיכתם ללקוחות.
דוגמא לאוטומציה שיווקית: כל ליד חדש שנכנס למערכת, שישלח אליו באופן אוטומטי הודעת וואטסאפ לחימום.

שתפו את המדריך עם מי שתרצו:

WhatsApp
Facebook
Email
מעבר מהיר אל

תוכנות מעולות לאוטומציה שיווקית

  • WhatsApp Business – שליחת הודעה דרך וואטסאפ ביזנס מאפשרת לעסקים לעשות את העבודה בצורה מהירה יותר.
  • MAKE – תוכנת אוטומציה על ענן, מחברת בין ממשקים לדוגמא האתר שלכם וממשק וואטסאפ.
  • Calendly – חיבור יומן בצורה נוחה עם קביעת זמנים לפגישות/שיחות
  • MacroDroid – תוכנת אוטומציה מעולה המותקנת על הטלפון הסלולרי שלכם.
  • CallAPP Contacts – תוכנה שמזהה את המתקשרים בטלפון הסלולרי שלכם ויש בה גם פונקציות של מעבר מהיר להודעות וואטסאפ או וואטסאפ ביזנס.
  • Wasavi – תוכנה שמוסיפה בר לחצנים מהירים לוואטסאפ, כמו תזמון הודעה וביצוע שיחה רגילה דרך וואטסאפ.
  • Manychat – תוכנה על ענן להכנת צ'אט-בוט בוואטסאפ בפייסבוק ובאינסטגרם, אפשר באמצעותה לעשות גם אוטומציות מגניבות ברשתות החברתיות.

שימושים עיקריים לאוטומציה שיווקית

  1. ייעול זמנים
  2. שיפור שביעות רצון הלקוחות
  3. הגעה למתעניינים חדשים
  4. יצירת מסע לקוח חוויתי
ניהול קהילות מקצועי

ייעול זמנים

ייעול זמנים זאת האוטומציה הכי שכיחה, אותי ברמה האישית היא הכי פחות מאתגרת. אבל חשוב להכיר אותה ולעשות בה שימוש כדי לייעל את תהליכי עבודה.
מטרת האוטומציה היא לייעל את הזמן ולקצר תהליכים.

הנה כמה דוגמאות למרקטינג אוטומיישן שמייעלת זמנים בוואטסאפ / וואטסאפ ביזנס

דוגמא 1:

סיימתם שיחת טלפון ואתם רוצים לפתוח מיד את הוואטסאפ לשליחת הודעה בלי לשמור את איש הקשר?
תעשו אוטומציה – פתיחת וואטסאפ מיידי לאחר שיחה עם מספרים לא שמורים
מאוד פשוט, תורידו אפליקציה שמזהה את שיחות הטלפון ונותנת מסך סיום לאחר פעולה. במסך הסיום הוסיפו כפתור וואטסאפ ומיד תתחילו שיחה דרך וואטסאפ ביזנס או וואטסאפ רגיל.

כלים להקמת האוטומציה:
CallAPP Contacts – תוכנה לזיהוי מתקשרים, בסופה נפתח מסך סיכום
WhatsApp– עבור שליחת ההודעה

דוגמא 2:

מתעניין חדש מתקשר אליכם לטלפון ופספסתם את השיחה
תעשו אוטומציה – שליחת הודעת וואטסאפ לכל שיחה שלא נענתה
אפשר להוריד תוכנה ולהתקין על הטלפון, עבור כל שיחה שפספסנו הלקוח מיד יקבל הודעת וואטסאפ.

כלים להקמת האוטומציה:
MacroDroid – תוכנה לביצוע אוטומציות פשוטות בתוך הטלפון

דוגמא 3:

רוצים לבצע שיחה רגילה ללקוח [לא שיחת וואטסאפ] דרך הוואטסאפ
תעשו אוטומציה – קיצור דרך לשיחת טלפון משיחת וואטסאפ
אפשר להוריד אפליקציה ולהתקין על הטלפון, בכל שיחת וואטסאפ יהיה לנו בר עליון עם לחצן חיוג רגיל.

כלים להקמת האוטומציה:
WhatsApp– עבור שליחת ההודעה
Wasavi – אפליקציית תוספת לוואטסאפ הכוללת בר לחצנים

דוגמא 4:

סיימתם שיחה עם לקוח פוטנציאלי רוצים לשלוח לו מידע, קטלוג, סרטון הסבר על השירות או פרטי חשבון בנק?
תעשו אוטומציה – להודעה מקוצרת
כנסו להגדרות בוואטסאפ ביזנס, לחצו על כלים עסקיים, בחרו תגובות מהירות. לאחר מכן לחצו על הפלוס הירוק, בחרו מלל קיצור שיקפיץ לכם את ההודעה כשתרצו והכניסו את המלל שתרצו שיקפוץ.
כדי להפעיל את האוטומציה תלחצו על הסימן סלאש / והתחילו את הקיצור להודעה או בחרו מתוך רשימה.

כלים להקמת האוטומציה:
WhatsApp Business – שימו לב שהאפשרות זמינה רק בוואטסאפ ביזנס

דוגמא 5:

שליחת וואטסאפ אוטומטי עם תאריכון לכל מי שמשאיר ליד
תעשו אוטומציה – שליחת וואטסאפ לכל ליד עם תאריכון לקביעת זמן לשיחה
אפשר באופן די פשוט באמצעות וובהוק [WEBHOOK] לחבר את הוואטסאפ שלכם. ניתן לבצע חיבור לאתר או לטופס השארת לידים בפייסבוק או בכל מקור אחר. בכל פעם שהלקוח ישאיר פרטים הוא מיד יקבל את הודעת הוואטסאפ הבאה:
"היי פלוני [שם פרטי לפי מה שהוא מילא בטופס] זה עידן שמואל מ STRA שיווק דיגיטלי [הפרטים שלכם], השארת לנו את הטלפון לחזור אליך, אשמח לשוחח, שולח לך קישור ליומן שלי, תקבע בבקשה זמן שהכי נוח לך שאתקשר [קישור ליומן]"

כלים להקמת האוטומציה:
WhatsApp Business– עבור שליחת ההודעה
MAKE – עבור חיבור וובהוק לוואטסאפ
Calendly – חיבור יומן בצורה נוחה עם קביעת זמנים לפגישות/שיחות

דוגמא 6:

רוצים לתזמן ללקוח הודעה וואטסאפ עתידית
תעשו אוטומציה – שליחת הודעת וואטסאפ מתוזמנת
אפשר להוריד אפליקציה ולהתקין על הטלפון, בכל שיחת וואטסאפ יהיה לנו בר עליון עם אפשרות לביצוע תזמון הודעה למועד עתידי. שימו לב אם יש לכם קוד נעילה לטלפון אז צריכים להוריד את הגרסה בתשלום, זה עולה בערך 15 ש״ח בחודש, לי עבד מעולה במשך כמה שנים, שווה כל שקל.

כלים להקמת האוטומציה:
WhatsApp– עבור שליחת ההודעה
Wasavi – אפליקציית תוספת לוואטסאפ לתזמון הודעות עתידיות

יש עוד מיליון דוגמאות שאפשר לייעל כמעט כל דבר, אבל נראה לי שהבנתם את הקונספט, יש המון דברים שיכולים לעזור לכם לחסוך בזמן. נתתי כאן דברים ממש פשוטים על קצה המזלג לצורך ההמחשה, כמובן שאם יש לכם צוות מכירות, עם מרכזיה ומערכות מורכבות אז אפשר לתכנן לכם את הכל בצורה מותאמת אישית לצרכים שלכם.

שיפור שביעות רצון לקוחות

איך תשפרו את שביעות הרצון של הלקוחות שלכם?
יש המון דרכים, אחת האהובות עלי היא באמצעות צ'אט בוט. היתרון המשמעותי שלו הוא שהוא זמין 24/7. בעידן של היום הרבה לקוחות מעדיפים לדבר איתו מאשר עם אדם, כי הוא נותן מענה מידי ומקצועי.
אני מאוד ממליץ לשלב בין מענה אוטומטי למענה אנושי, הכוונה שאם לקוח נתקע או ביקש לשוחח עם אדם אנחנו נהיה שם בשבילו.

יש כמה סוגים שונים של צ'אט-בוטים, יש פשוטים וחינמיים שאפשר להתקין על הטלפון שלכם. יש צ׳אט-בוטים מקצועיים ורשמיים שמתחברים גם לוואטסאפ גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם.
אפשר לחבר את מספר הוואטסאפ למספר מכשירי טלפון ומחשבים שונים באותו הזמן. ולתת מענה לוואטסאפ לפייסבוק ולאינסטגרם באותה פלטפורמה.
אפשר באמצעות צ'אט בוט להעניק מענה מעולה למתעניינים חדשים שרוצים לקבל מידע ראשוני.

אפשר לבצע סינון של מידת הרלוונטיות של המתעניין – לדוגמא אם אנחנו מקבלים הרבה פניות שהן לא רלוונטיות. לדוגמא יש לי עסק ואני מעניק שירות באזור גיאוגרפי מסוים והרבה פונים אלי מאזורים אחרים. אני יכול לתת לצ'אט בוט שלי לסנן אותם לפי מיקום. מי שלא רלוונטי פשוט נעביר את הליד שלו לשותף, או שנגיד לו שאנחנו לא מספקים את השירות.

אפשר לבצע סינון סוג השירות/מוצר – אם נניח בחברה שלנו יש כמה מחלקות מכירה. חלק נותנים שירות למוצר א' וחלק אחר מתמחים בשירות למוצר ב', כמו ביטוח דירה וביטוח רכב. צריכים נציג מתאים שידע לתת את המידע הרלוונטי ללקוח. אז גם כאן הצ'אט בוט יכול לשאול עבורנו את השאלות הרלוונטיות. וככה להעביר את הליד החם בדיוק לאדם המתאים לטיפול.
אפשר לחמם מתעניינים – לשלוח להם סרטון, תמונות, המלצות ולהסביר כדי שהלקוח יגיע בסופו של דבר עם כמה שפחות התנגדויות לשיחת המכירה.
אפשר להעניק שירות לקוחות באמצעות שאלות שחוזרות על עצמן. כמובן שאפשר לקחת את פרטי המקרה ולחבר אותו לנציג אנושי. דרך אגב בממוצע בזמן שאנחנו נותנים שירות לאדם אחד בטלפון, אנחנו יכולים לתת שירות ל 5 אנשים במקביל בצ'אט.

רובוט לאינסטגרם

ניתן לחבר גם את הצ'אט בוט אל בינה מלאכותית AI. וככה לתת לצ'אט בוט ללמוד את התשובות שאנחנו נותנים לשאלות של הלקוחות והוא יענה עליהן בהמשך לבד. אפשר גם לחבר אותו למערכת ניהול ידע. או לאתר שיגזור משם את כל המידע ויציג אותו בהתאם לשאלת הלקוח בצורה נכונה. זה קורה לבד, חלק מהכיף של AI ולמידת מכונה Machine Learning.

בקיצור אם עושים את זה בצורה טובה אפשר לשפר משמעותית את חוויית הלקוח ושביעות הרצון שלו. אבל היזהרו, אם תעשו את זה לא מספיק מקצועי אתם תקבלו את התוצאה ההפוכה והלקוחות יתמרמרו על השירות שלכם. כמו שקורה הרבה פעמים בארגונים הגדולים והמסורבלים שאתם פונים אליהם ועונה לכם צ'אט בוט גרוע, שרק מביא לכם את העצבים במקום לעזור.

תוכנה חינמית שאפשר לעשות איתה צ'אט-בוט לא רשמי ללא ידע בקוד והיא עובדת ישירות על הטלפון AutoResponder WA

דוגמא לצ'אט-בוט שנבנה באמצעות AutoResponder WA

דוגמא לצ'אט בוט שנבנה עם Manychat

צ'אט בוט לאתר

הגעה למתעניינים חדשים

אוטומציה שיווקית להגעה למתעניינים חדשים היא פשוט אינסופית. כל יום יוצאות תוכנות חדשות, פיצ'רים חדשים, ויש פתרון כמעט לכל דבר. העיקר כאן זה להיות יצירתיים ולתת ערך אמיתי ללקוחות שלכם.
אני אתן כאן דוגמאות לתהליך פשוט שאפשר לעשות ממש בקלות ועובד לי מדהים כבר כמה שנים, בהרבה תחומים שונים.

דוגמא 1:

קמפיין אינטראקציות מחובר למענה אוטומטי בפייסבוק ואינסטגרם.
אז זה עובד ככה – מעלים פוסט ומציעים ללקוחות שמגיבים או יוצרים אינטראקציה הטבה מסוימת או קוד קופון להנחה.

דוגמאות לפוסטים:

1. "OMG יצאנו במבצע חסר תקדים ל 24 שעות בלבד, 25% הנחה על כל מוצרי האלקטרוניקה באתר שלנו, לקבלת ההטבה בהודעה פרטית הגיבו על הפוסט"

2. "חגיגות עשור למסעדה ואתם נהנים, הגרלה בלעדית על ארוחה זוגית מפנקת בחינם! כל מה שצריך לעשות זה להגיב ולתייג חבר, ומיד תקבלו מספר להגרלה שתתקיים ביום שלישי בשעה 20:00 בשידור חי מהמסעדה"

3. "בצעד חסר תקדים החלטתי לתת ל – 10 פגישת ייעוץ עסקי ללא עלות! כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיב על הפוסט ומיד אשלח לכם הודעה פרטית ונתחיל"

לאחר מכן עושים קידום ממומן לפוסט כדי להגדיל את החשיפה, מקבלים תגובות על הפוסט ובאופן אוטומטי המערכת מתחילה לעבוד בשבילנו.

זה מה שהמערכת עושה:

1. המערכת מגיבה לכל תגובה שאדם רשם מתוך מאגר תגובות.

מאגר תגובות לדוגמא:

  • קיבלתי את הפניה, שלחתי הודעה בפרטי
  • תודה רבה, שלחתי לך הודעה במסנג'ר
  • שלחתי לך הודעה ב DM

אתם יכולים לבחור איזה מאגר תגובות שבא לכם, ולרשום גם בדיוק איזה תגובה תגיע לכל סוג של תגובה שאנשים רשמו.

2. המערכת עושה לייק לכל תגובה.

3. המערכת שולחת הודעה אישית בפייסבוק או באינסטגרם.

צ'אט בוט לרשתות החברתיות

אם הפרסום נעשה בפייסבוק, זה ישלח במסנג'ר אם הפרסום נעשה באינסטגרם זה ישלח בדיירקט מסג' (DM).
את ההודעה אתם יכולים לבחור בהתאם להטבה שהצעתם. זה יכול להיות שליחת קוד קופון, התחלת שיחה רגילה, בקשת מספר טלפון וכו' . ניתן גם להוסיף את שם הלקוח כדי שזה יראה אישי.

דוגמאות להודעות פרטיות:

  1. היי פלוני[שם פרטי], ראיתי שהגבת על פוסט המבצע, קוד הקופון שלנו הוא OCT25
    למימוש הקוד היכנס לאתר שלנו ובצע את ההזמנה.
  2. היי פלוני[שם פרטי], ראיתי שהגבת על פוסט המבצע, כמו שהבטחתי מגיעה לך הטבה, בבקשה תשאיר לי את מספר הטלפון ונשוחח.

אחרי שהפוסט באוויר והמערכת מחוברת, אפשר לתת לפוסט בוסט ממומן. וככה להגדיל את החשיפה וכמות הלידים באמצעות האוטומציה. היתרון המשמעותי כאן הוא שיצרנו קמפיין עם מטרה שונה ממה שהמתחרים עושים. כמעט כולם בוחרים במטרת הקמפיין או המרות או הודעות. אנחנו נעשה קמפיין אינטראקציות וזה ישפיע משמעותית על כמות הלידים שנקבל. באמצעות תהליך האוטומציה והשוני שלנו בסוג הקמפיין.

באמת שאין סוף לאפשרויות משחק עם זה, ניתן גם לחבר את זה לשיחת וואטסאפ או לצ'אט בוט שיתן את המשך המענה והכל אוטומטי. זה מביא אחלה הזמנות ולידים!

כדי לעשות את זה פשוט התחברו אל Manychat וגשו לאזור Growth Tools זה פועל גם בגרסה החינמית.

דוגמא 2:

קמפיין תיוג באינסטגרם או פייסבוק
אפשר לעשות תהליך אוטומציה פשוט וקל, שנותן לכם לשלוח הודעה או לבצע פעולה אוטומטית עבור כל תיוג שלכם בסטורי, במודעה באינסטגרם או בפייסבוק.
זה מעולה למותגים או מסעדות שמתייגים אותם הרבה בפוסטים.
עובד בערך כמו בדוגמא הראשונה וגם את התהליך הזה ניתן לעשות דרך Manychat.

דוגמא 3:

הגדלת עוקבים ולידים באמצעות אוטומציית פייסבוק או אינסטגרם.
אפשר לחבר אוטומציה לפייסבוק או לאינסטגרם שתגדיל לנו את כמות העוקבים ותביא לידים חדשים.

ככה זה עובד, בוחרים כמה עמודים שרוצים לעשות את הפעולות על העוקבים שלהם. האוטומציה עושה לעוקבים לייק, תגובה, מסתכלת בסטורי ועושה להם עוקב.

בדרך כלל מישהו שעושים לו עוקב ותגובות נכנס לראות מי עשה את זה. חלק לא יעשו כלום וחלק יעקבו בחזרה אחרי מי שעשה להם. ככה מגדילים את כמות העוקבים! השלב הבא הוא שכל מי שעשה עוקב לעמוד [בהכרח מתעניין בעמוד] יקבל מאיתנו הודעה פרטית עם הצעת ערך, היכרות, הטבה, קוד קופון וחלק מאותם אנשים יהפכו ללקוחות שלנו.

כדי לעשות את זה אפשר להשתמש בתוכנה שנקראת Jarvee, או לקחת את אחד מנותני השירות שמציע את האוטומציה בגוגל. רק שימו לב, זה חייב להיות איש מקצוע שמבין בתחום אחרת אתם עלולים להיחסם ולאבד את החשבון שלכם

יש מידע מלא על התהליך בעמוד רובוט לאינסטגרם.

יצירת מסע לקוח חוויתי

כדי ליצור מסע לקוח מקצועי ולשפר את חוויית הלקוח וכמובן את כמות המכירות והלקוחות המרוצים. מתחילים עם אפיון תהליך השיווק והמכירה הקיים בעסק ומנסים להבין את התהליך והנקודות שהכי היינו רוצים לשפר.

אחרי שהבנו אותם, אנחנו חושבים איך ניתן לתת תוספת ערך לכל שלב בתהליך. הנה דוגמא קטנה שהכנתי ללקוח שלי בתחום התיירות.

מסע לקוח מרגע השארת הליד עד לחופשה הבאה שהלקוח סוגר, זה יכול להיות משהו בסגנון הזה:

1. פניה ראשונה – להבין את סוגי הפניות ולחשוב איך להוציא מהם את המירב. לדוגמא: הלקוח השאיר פרטים בפייסבוק, זה קל, נכנסים ל CRM ושולחים לו הודעת וואטסאפ "היי, קיבלנו את הפניה שלך, מיד אחד המומחים שלנו יצור איתך קשר, בינתיים אפשר להציץ על סרטון מהטיול האחרון שלנו".
אפשר לעשות את זה גם לשיחות שלא נענו או השארת פרטים באתר ומכל מקור, יש פתרונות להכל!

2. הסתיימה שיחה – הלקוח מקבל הודעה "שמחנו להכיר, תרגיש בנוח לפנות אלינו לכל שאלה, מרגישים בנוח לשלוח לך סרטון המלצה שהלקוחות המקסימים שלנו שלחו לנו וחימם לנו את הלב…"

3. פולואפ אישי – אחרי 3 ימים פונים ללקוח בהודעת וואטסאפ, אם הוא לא הגיב שולחים שוב אחרי 10 ימים, לא הגיב שולחים שוב אחרי 20 ימים, לא הגיב שולחים שוב אחרי 50 ימים, לא הגיב עובר לרשימת דיוור.
דוגמא להודעה "היי פלוני[שם פרטי] מה שלומך?"
הודעה הבאה: "היי, זאת נווה[שם הסוכן] נזכרתי שהתעניינת במוצר שיש לנו עליו מבצע עכשיו, מתי נוח לך לשוחח?"

4. אם סגר מקבל הודעה – "איזה כיף שהצטרפת למשפחה, בעוד 24 שעות תקבל את הכרטיסים לכתובת המייל, בנוסף נשלח לך לפני הטיסה כל מה שחשוב לדעת…"

5. שבוע לפני הטיסה – מייצרים לו התרגשות "אמאלה!! עוד רגע זה קורה!! הטיסה שלנו יוצאת לדרך, אנחנו לרשותך לכל שאלה. בינתיים מצרפים לך מדריך עם 7 אטרקציות מומלצות ליעד שלך"

6.חמש שעות לפני הטיסה – "הגיע הרגע, צאו לשדה, וודאו שלא שכחתם דרכונים, כרטיסים ואם עדיין לא עשיתם ביטוח אז שולחים לכם קישור שיהיה לכם בקלות לעשות לפני ההמראה"

7. בזמן שהלקוח בחו"ל – "מקווים שאתם נהנים, זה זמן מעולה לעלות תמונה לרשתות החברתיות ולתייג אותנו @שם העסק באינסטגרם @שם העסק בפייסבוק"

8. חזר לארץ – "נחתתם בשלום! מקווים מאוד שנהנתם. חשוב לנו מאוד ללמוד ולהשתפר תמיד, נשמח שתרשמו לנו איך הייתה חווית החופשה שלכם."

*אם ענה בכתב, הוא מקבל הודעה אוטומטית עם 2 לחצנים "היית ממליץ לחבר / לא היית ממליץ לחבר"
אם לחץ ממליץ לחבר יקבל הודעה: "איזה כיף לשמוע, אנחנו מאוד מקפידים לתת את הטוב ביותר בטוח שהרגשת, נודה לך מאוד מאוד מאוד אם תוכל לפרסם את הביקורת עלינו בגוגל מיי ביזנס [קישור לכתיבת ביקורת]"

9. הוא נכנס לרשימת דיוור שלנו מקבל מבצעים ומידע וטס איתנו גם בחופשה הבאה.

הסתיים תהליך מסע לקוח פשוט:
הכל עובד בצורה אוטומטית וקל מאוד לתפעול. לכל תגובה של הלקוח אנחנו נקבל התראה במייל עם קישור לתגובה בחזרה, כל ההודעות יכולות להישלח בוואטסאפ או במייל.

אפשר להרכיב את מסע הלקוח בהתאם לזמן, לפי או אחרי המועד או כל טריגר אחר שנרצה.

הכל מסונכרן ומתועד במערכת ה CRM.
זה משפר שביעות רצון וסיכויי חזרה של לקוחות לרכישה נוספת והמלצות בעשרות אחוזים!!!

יש עוד מלא דוגמאות למסעות לקוח ששינו עסקים ואפשר להרכיב גם אחד בהתאמה אישית עבור העסק שלכם! יש פתרון טכנולוגי לכל דבר, תגיעו עם האתגר שלכם והצוות שלנו יביא לכם את הפתרון!

קבלו משהו מגניב...

3 אוטומציות וואטסאפ שלא הכרתם

וישדרגו לכם את העסק 🎁 בחינם!

  1. שליחת הודעת וואטסאפ לכל שיחה שלא נענתה -חינם
  2. תזמון הודעות וואטסאפ – חינם
  3. חיוג בשיחה רגילה דרך אפליקציית וואטסאפ – חינם

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!