איך עונים כשלקוח אומר לכם שאתם יקרים

לפני שנתיים אני מטייל בפנמה עם אשתי היפה מאי, אנחנו יורדים למזח ואיציק, חבר ישראלי שעובד באזור מספר לי שיש אוניית נוסעים תקועה במזח כבר שבועיים בגלל תקלת מנוע.
הביאו את המהנדסים הכי טובים שיש באזור ואף אחד לא הצליח לפתור את התקלה, חלק אמרו שצריך לעשות חידוש מנוע, תהליך שלוקח בערך חודשי וחצי ואחרים אמרו שאין ברירה וחייבים להחליף מנוע, עלות של מנוע כזה היא כ 6 מיליון דולר.
בשירות הצבאי שלי הייתי שריונר, 401 עוצבות הברזל שליטה!
כל בוקר ב 05:30 בבוקר זחלתי מתחת לגחון של טנק מרכבה 4 סימן ב', בדקתי את הזחל וכל חלקי המנוע, שהכל תקין כדי שלא נתקע בזמן פעילות חלילה.
ואיזה מנוע יש בטנק ששוקל 120 טון? נכון מאוד מנוע של אוניה…
אמרתי לאיציק בוא נרד למזח אם יש שם את המנוע שאני חושב אולי אוכל לעזור להם, ראיתי שזה בדיוק אותו מנוע, אני מכיר את המנוע הזה כמו את כף ידי, יודע בדיוק איך כל חלק עובד ואיך לסדר כל תקלה בזמן אמת, גם כשיורים עליך.
דיברתי עם הבעלים של האונייה ואמרתי לו שאולי אוכל לסדר את התקלה, הוא שאל כמה יעלה ואמרתי לו 10,000 דולר, הוא צחק ואמר שאין שום סיכוי שזה יעבוד בסכום כזה, אמרתי לו תשלם לי רק אם אצליח והוא אמר בשמחה.
ביקשתי פטיש 5 קילו, כיוונתי, נתתי מכה אחת, העברתי את המתג ל ON ובום! המנוע עבד!
הם היו בשוק טוטאלי.
שאלתי אותו על שם מי לרשום את החשבונית? והבעלים ענה לי, זה היה סה"כ מכת פטיש, בדיוק 10 שניות עבודה.
אז רשמתי לו בחשבונית:
מכת פטיש – 100 דולר
ידע, ניסיון ומקצועיות – 9,900 דולר
מסקנה מהסיפור
כמובן שהסיפור לא אמיתי, אבל הקונספט בהחלט אמיתי, וזה ההסבר איך הניסיון והמקצועיות שלכם, צריכים להיות מוערכים ע"י הלקוחות שלכם. כמו שהידע, הניסיון והמקצועיות שלי ושל הצוות שלי מוערכים ע"י הלקוחות שלנו. ככאלה שמביאים פתרונות יצירתיים, מהירים ואיכותיים שחוסכים כסף ומייצרים הכנסות חדשות בצורה מדהימה… אז פעם הבאה שלקוח אומר לכם זה יקר לי, תספרו לו סיפור דומה על עצמכם שממחיש לו מה הערך של הניסיון, הידע והמקצועיות שלכם.
לעוד מדריכים ותוכן חינמי בקרו במאגר הידע