חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסע לקוח

מסע לקוח הוא המסלול שהמתעניינים שלכם עוברים; מהרגע שבו הם נחשפים אליכם לראשונה ועד שהם הופכים ללקוחות נאמנים, שממליצים עליכם לכל מי שהם מכירים.

ככל שתספקו יותר ערך בכל נקודת מגע, כך תגדילו את הסיכוי שהלקוח יהפוך לשגריר אמיתי של המותג שלכם.

וכידוע שגריר = לקוח חוזר וגם ממליץ ששמח בכל הזדמנות לספר על המותג שלכם ולהגדיל אותכם. דמיינו את שגרירי אפל – הם תמיד בעד המותג, לא משנה מה תאמרו להם. זה בדיוק מה שכל עסק רוצה: לקוחות שהם השגרירים הכי טובים שלכם.השתמשתי באפל כי הם דוגמא מוקצת של הפיכת לקוחות לשגרירים.

מעבר מהיר אל
7 השלבים במסע הלקוח
  1. לא מכיר את העסק שלי
  2.  נתקל בעסק שלי אבל לא מבין מה אני עושה
  3.  נתקל בעסק שלי והתעניין
  4. התעניין ויצר קשר
  5.  יצר קשר והחליט לרכוש
  6.  רכש והפך ללקוח חוזר
  7.  היה מרוצה לאורך זמן והפך לשגריר


כל שלב במסע הזה חשוב והמפתח הוא לוודא שלכל שלב יש פתרונות מתאימים שמנגישים את המותג שלכם ללקוח באופן מיטבי. עסק שלא מתקדם סופו לא להתקיים!

אפשר להתקדם וזה לא מאוד מורכב, הכנתי לכם מדריך שאם תקראו אותו תוכלו לשפר את העסק שלכם במהירות ויעילות…

בשנת 2022 הגיע אלי בחורה מקסימה שמנהלת את את אחת המספרות הכי גדולות במיאמי.

עשינו תהליך למידת העסק ויצרנו תוכנית שיווקית במטרה לייעל את העבודה, להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את כמות התורים ללקוחות הקיימים.

בסוף שנת 2024 גילינו שהמהלך שעשינו צמצם עלויות תפעול ועובדים ב 37% והגדיל את המחזור ב 18%, הנתונים מצביעים על הצלחה מסחררת. דוגמה חיה לכך שתהליך נכון לא רק חוסך כסף, אלא מעלה את שביעות הרצון של הלקוחות, מה שמוביל לעלייה בהכנסות.

מבחינתי זה נורמת עבודה לגיטימית, כל עסק יכול לייעל את תהליכי העבודה שלו די בקלות וההשקעה בדרך כלל מחזירה את עצמה פי כמה ובמהירות.

רק צריכים להחליט שנמאס לנו מבינוניות ותפיסה מיושנת. הגיע הזמן להתאים את העסק לרוח התקופה, עסק שלא מתקדם סופו לא להתקיים.

השלבים במסע לקוח

אז החלטתי לשתף בראשי הפרקים של התוכנית שבניתי להם. אם אתם מספקים שירות ללקוחות פרטיים ויש לכם מרפאה, מספרה, סטודיו, מכון או כל עסק אחר שנותן שירות במקום. כדאי שתקראו את זה ותחשבו מה אפשר ליישם בעסק שלכם.

האמת שאני מתלבט אם להתחיל את הכתיבה מהדברים הכי מעניינים והקלים לביצוע שאתם רוצים לקרוא ותוכלו לעשות בעצמכם או להסביר את כל המסלול כדי שתבינו גם למה כדאי להשתמש בהם.

טוב בואו נתחיל בהסבר ואז מהכלים שאפשר ממש ליישם, נטו כי זה חשוב שתבינו שצריכים לראות את כל התמונה כדי להגיע להצלחת שיא, וסה״כ זה התהליך די פשוט והגיוני.

  • הנקודה הראשונה היא בניית אמון לקוח = TRUST דיגיטלי

קחו בחשבון שכל לקוח שמגיע אליכם, בין אם הוא שמע עליכם מחבר, נתקל בכם פיזית, ראה אתכם ברשתות החברתיות (אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק וכו׳..) או ראה אותכם בגוגל. הלקוח יעשה חיפוש ברשת כדי לבדוק מי אתם ואיך אתם נראים בדיגיטל.

בודקים את האתר שהוא נראה מכבד וטוב, בודקים את הביקורות, בודקים אם יש נקודות שליליות, בודקים אם יש משהו שנראה לא מקצועי ועלול להעיד על זה שיהיה בעיה בשירות בפועל.
אז הדבר הראשון זה הנראות שלכם שמישהו כבר מחפש אותכם. צריך להרגיש ביטחון, איך יוצרים את הביטחון, זה לא המדריך הזה אבל אסביר ממש בקצרה:

  1. אתר עסקי איכותי – האתר שלכם הוא כרטיס הביקור הראשון שלכם. ודאו שהוא נראה טוב ומעביר תחושת ביטחון.
  2. כרטיס בגוגל העסק שלי – כולל ביקורות אמינות ואמיתיות שמחזקות את הרושם החיובי.
  3. נראות ברשתות החברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ולינקדאין צריכים להיראות מקצועיים ולהציג שפה אחידה.


כמובן שזה גם הבסיס לבצע את הקידום בפועל, אורגני או ממומן לא משנה. כשכל הנכסים הדיגיטליים שלכם נראים טוב, זה משפר את התוצאות, גם בהגעה ללידים רלוונטיים, גם בשימור לקוחות קיימים וגם באחוזי הסגירה.

תחשבו על עצמכם רגע כלקוח, אם חבר טוב שלכם מציע לכם להחליף את הספר שלכם ואומר לכם שהוא מכיר מישהו תותח. אתם תריצו את השם בגוגל כדי להבין פחות או יותר על מי מדובר.
אם תראו שאין לספר אתר ואין ביקורות והכל נראה מבולגן, כנראה שתגידו שזה פחות מתאים לכם או שגם אם תשמעו בעצת החבר זה יהיה עם חשש רב. על אחת כמה וכמה שמדובר בפרסום שהגיע שלא מהמלצה, אלא מהתקלות מקרית בדיגיטל.

מצד שני אם הכל נראה טוב, אתר מרשים, מאות ביקורות, נראות פעילה ברשתות אתם תרגישו הרבה יותר בטוחים לנסות את הספר החדש במיוחד אם החבר המליץ. בכל מקרה תדאגו שיהיה לכם בסיס חזק ותראו שהתוצאות שלכם משתפרות פלאים.

  • השלב השני הוא השיווק בפועל

אחרי שהבטחנו שהנראות הדיגיטלית שלנו חזקה, עוברים לשלב השיווק. שיווק נכון מביא לקוחות חדשים ושומר על הלקוחות הקיימים.

יש המון דרכים לשווק – ממודעות ממומנות ועד קמפיינים יצירתיים. גם אני, עם 4.5 שנות ניסיון ושני תארים בשיווק דיגיטלי, לא יודע הכול – תמיד יש מה ללמוד.

  • אז מתקדמים לשלב השלישי שלשמו המדריך מיועד!

שיפור תהליך העבודה מול הלקוחות, הנגשת השירות, בזמן שנוח להם ובלי בלבולי מוח מיותרים.

    • הנגשת השירות – לתת מענה נגיש, פשוט ומהיר בזמן שהלקוח זקוק לכך.
    • שביעות רצון גבוהה יותר – לקוח מרוצה הוא לקוח חוזר.
    • חסכון בזמן ועלייה ברווחיות – שיפור תהליכים מביא לשיפור התוצאות העסקיות.
מסע לקוח לדוגמא

מסע לקוח לדוגמא

מסע לקוח לדוגמא ממחיש לנו את התהליך שעובר הלקוח, אז כדי שתקבלו תמונה מוחשית של זה, אתן לכם דוגמא אמיתית שקרתה לי השבוע.

אני ואשתי החלטנו להזמין מסאז׳ זוגי. ישבנו בלילה לפני השינה ופטפטנו קצת, משפחה ילדים. תמיד יש עניין ואף אחד לא מלקק דבש, אמרנו יאללה נתפנק קצת, נזמין לנו מסאז׳. חיפשתי בגוגל כדי למצוא משהו קרוב לבית, מצאתי כמה מקומות עם ביקורות טובות ובמרחק סביר.

בחלק גדול אין מספר וואטסאפ שזה ממש עצבן אותי אז פשוט לא פניתי. למי שהיה שלחתי הודעה, לא ענו לי… טרחו לחזור בבוקר. אבל למי יש זמן לזה בבוקר, אני מחויב לתת שירות מעל המצופה ללקוחות שלי😇 ובטוח שגם לכם יש מלא עבודה, סידורים והראש לא במקום להזמין מסאז׳. אז כולם הפכו ללא רלוונטיים מבחינתי,
אני צריך שירות בזמן שנוח לי!

רק מקום אחד סיפק מענה דרך צ׳אט בוט זמין 24/7. למרות שהוא היה היקר ביותר, הוא אפשר לי לראות את כל המידע, לבחור טיפול ולתאם תור בלחיצת כפתור. הסגירה הייתה מיידית, ולמרות המחיר הגבוה, השירות הנגיש שווה את הכל. אז עלה 150 ₪ יותר [לזוג] מהאחרים אבל העיקר טיפלתי בנושא וגמרתי עם זה, אשתי מרוצה! אז כולם מרוצים! 😂

כמוני יש עוד הרבה מאוד לקוחות שרוצים לקבל את השירות בזמן שנוח להם, בצורה טכנולוגית ולא בא להם לדבר עם אף אחד. העולם מתקדם ואם אתם חושבים שבתחום שלכם זה לא ככה, צר לי להגיד שהתפיסה שלכם מעט מיושנת.

היום בכל תחום אנשים רוצים את השירות והמענה באופן מידי, יכול להיות שאתם לא מודעים לזה כי אתם פשוט לא מספקים את השירות בצורה הזאת ולכן מפספסים קהל גדול ורלוונטי, קהל טוב, טכנולוגי, בעל מודעות, ששמח לשלם ולהתקדם.

טוב סליחה על החפירה בנושא, בואו נצלול למסע לקוח מגניב מרגע ההיכרות הראשוני עד שהלקוח הופך ללקוח חוזר ושגריר של המותג.

מסע לקוח שלבים

מסע לקוח שלבים

שלבי מסע הלקוח נועדו כדי לפשט לנו, מה קורה בכל אחד מהשלבים בהם נמצא הלקוח, מהרגע הראשוני בו הוא לא מכיר את המותג שלנו, ועד לרגע שהוא הופך ללקוח חוזר ושגריר המותג. הנה כמה טיפים יעילים לשיפור שלבי מסע הלקוח אצלכם בעסק, שיבטיח שהלקוח יחזור אליכם מרוצה וגם ימליץ לחברים.

1. וואטסאפ עסקי

נגישות ונוחות, לאנשים לא בא לדבר בעידן של היום, חשוב שיהיה לכם וואטסאפ עסקי כדי שתוכלו להראות ללקוחות מה השירותים והמוצרים שאתם מציעים, להסביר על שעות הפעילות ולתת תחושה ראשונית של עסק נגיש.

טיפ של STRA:
אם עדיין אין לכם וואטסאפ עסקי, תפתחו אותו על המספר הקווי של העסק, כן אפשר לחבר מספר קווי לוואטסאפ וזה נראה מקצועי וטוב! קחו מדריך למקרה ותסתבכו 

2. צאט בוט לכל סוגי הפניות בפלטפורמה אחת

מענה אוטומטי 24/7 כולל תיאום תורים, מספר שאלות התאמה, קבלת הצעת מחיר, אפשרות השתלטות על שיחה, רשמי של META, מאגד את כל הפניות לפלטפורמה אחת, וואטסאפ, פייסבוק מסנגר, אינסטגרם DM, סמס, טלגרם ועוד.

צ׳אט בוט לכל סוגי הפניות

3. יומן תורים דיגיטלי

כדי שהלקוחות יוכלו לקבוע תור בזמן ובפלטפורמה שנוחה להם וגם כדי שאנחנו נוכל לשדרג משמעותית את העבודה של מתאמת התורים ולייעל תהליכים. אנחנו נבנה יומן אישי לכל שירות שאנחנו מספקים, הוא יחובר באופן אוטומטי ל gmail של כל נותן שירות. ניתן לקבוע בו באיזה שעות נהיה זמינים בכל יום וכמובן שאחרי שהלקוח תיאם זמן המקום נתפס ביומן.

היומן יחובר גם לאתר, גם לצ׳אט בוט, גם למתאמת התורים וגם לעבודה ישירה של נותן השירות ככה שהכל יהיה נגיש וזמין במקום אחד.

יומן תורים דיגיטלי

4. תזכורות אוטומטיות בוואטסאפ

  • ברגע בחירת השעה יקבל הודעת אישור והנחיות נוספות אם יש צורך.
  • יום לפני הביקור יקבל תזכורת.
  • שעה לפני הביקור יקבל הודעה שהגיע הזמן להתקדם לכיוון והצוות המסור שלנו מחכה לראותו.

 

אפשר גם לעשות הודעה של אישרור, שהם צריכים לאשר שהם מגיעים לתור
בשני המקרים זה מגדיל את הסיכוי שלקוחות באמת יגיעו ולא סתם יתאמו איתנו כמו שקורה להרבה עסקים.

5. הגדלת ביקורות ולקוחות חוזרים

  • 3 שעות אחרי שהלקוח סיים את הביקור הוא מקבל הודעה לדרג את החוויה 1-10.
  • אם דירג 7 ומעלה מעבירים לדירוג בגוגל ונותנים הטבה לביקור הבא.
  • אם 6 ומטה נותנים הטבה כפיצוי לביקור הבא.
  • לאחר 45 ימים הלקוח מקבל הודעת תזכורת שיש לו הטבה לניצול עד סוף החודש למימוש לפי המחירון והזמנת תור באתר או באמצעות הצ׳אט בוט.

6. פולואו אפ אוטומטי לתורים

לכל סוג שירות שנרצה, יש זמן מסוים שנהוג לחזור לטיפול נוסף, אנחנו נקפיץ פולואפ אוטומטי לכל לקוח שהיה אצלנו וקיבל טיפול. לדוגמא לאחר 3 חודשים הוא יקבל הודעת וואטסאפ שמזמינה אותו לחזור לטיפול נוסף זהה או שונה כמובן כהגדלת המכירות.

מה הערך שקיבלנו מתהליך מסע לקוח?

  1. נגישות ללקוחות בפלטפורמה שנוחה להם
  2. זמינות מיידית 24/7
  3. הגעה לקהלים חדשים שלא מגיעים
  4. אלינו היום כי אנחנו לא עומדים בסטנדרט שלהם
  5. חסכון בכוח אדם
  6. שיפור שביעות הרצון, חווית הלקוח ושירות הלקוחות
  7. בסיס חזק שאפשר לקדם ולעשות לו סקיילאפ, לא צריכים עוד אנשי מכירות ומתאמים כדי למכור יותר
    הגדלת אחוזי ההגעה לתורים ופחות הברזות
  8. הגדלת ביקורות חיוביות בגוגל
  9. מתן מענה מקצועי ללקוחות לא מרוצים
  10. פולואפ אוטומטי ויצירת לקוחות חוזרים
  11. נאמנות לקוח גבוהה יותר
  12. רווח גבוהה יותר וחיוך על הפנים שלכם

 

אתם לא מאמינים כמה מה שרשום כאן פשוט ליישום בכל עסק. עלות זעומה לעומת השדרוג שהלקוחות שלכם יקבלו וכמובן הגדלה משמעותית במכירות ברווח של העסק.

זאת רק דוגמה אחת מתהליך אוטומציה ומסע לקוח שאפשר לבנות. עשינו עשרות כאלה בהתאמה אישית כמעט לכל סוג עסק, אנחנו יודעים לעשות התאמה מלאה ולתת מענה לכל צורך שיעלה.

אז איך מתחילים?

קודם כל יוצרים אפיון למסע הלקוח, תנסו לחשוב איפה המותג שלכם בא באינטראקציה עם הלקוח. תנסו להבין את האינטראקציה היום ואיך לדעתכם ניתן לשפר אותה.

תתחילו לכתוב, הדברים פשוט יעלו לכם, אם אתם מסתבכים דברו איתנו ונשמח לסייע באפיון מסע הלקוח וכמובן בביצוע האוטומציה והשיווק כדי להטמיע אותו ולשפר את העסק.

קבלו משהו מגניב...

3 אוטומציות וואטסאפ שלא הכרתם

וישדרגו לכם את העסק 🎁 בחינם!

  1. שליחת הודעת וואטסאפ לכל שיחה שלא נענתה -חינם
  2. תזמון הודעות וואטסאפ – חינם
  3. חיוג בשיחה רגילה דרך אפליקציית וואטסאפ – חינם

האתר החדש שלנו בבנייה, סליחה על אי-הנוחות.

חלק מהדברים באתר עדיין לא מושלמים אבל תצפו להפתעות בהמשך :)

מחכים לכם!