בחירת צבע למותג
בחירת צבע למותג היא משימה שמבצעים בתחילת הדרך השיווקית של העסק. אז אם הגעתם לפה אתם רגע לפני בניית אתר תדמית או סחר, או שאתם נמצאים בשלב מוקדם יותר של הקמת עסק. החשיבות בבחירת צבע למותג עבור לוגו, אתר או עסק וההשפעה שלו בשיווק מעוררים חוויה מסוימת. גם אם כבר יש לכם מותג ואתם נמצאים בתהליך שיווקי של ריברנדינג (מיתוג מחדש). או אם אתם מחפשים להשתמש בכוח של פסיכולוגיית הצבעים עבור המותג שלכם, הגעתם למקום הנכון.
בחירת צבע היא יותר מסתם כלי רב עוצמה לעיצוב חווייות מותג בלתי נשכחות, פסיכולוגיית הצבע עוסקת בתחושות וברגשות שצבעי המותג מעוררים בתוכנו.
קחו את קוקה קולה, למשל. האדום המובהק של המותג קישר אותו לנצח לתחושות של חיוביות, כיף ואנרגיה.
או IBM, הגוון הנצחי של הכחול המשויך ל-B2B מעורר מיד אמון, ביטחון ואמינות והמותג כל כך מזוהה עם הצבע, עד כדי שקיבל את הכינוי "הענק הכחול".
גם מקדונלד'ס למשל מוכרת בעיקר בזכות הצבעים המזוהים איתה. אלו הם כמובן האדום והצהוב שמאפיינים את המותג ואת המיתוג הכללי של כל אחד מסניפי הרשת בעולם. זה מדהים איך ניתן לזהות באיזה מותג מדובר בלי לקבל שום אינפורמציה, רק מצבעים בלבד.
שתפו את המדריך עם מי שאתם רוצים:
טיפ של STRA: ברגע שתבינו שמותג לא מוכר מוצר או שירות אלא חוויה, תהליך השיווק שלכם יעבוד בצורה טובה יותר. בחירת צבע יכולה להשפיע על העברת החוויה בצורה מדויקת יותר. כדאי לעבור על כל הסיטואציות החיוביות והשליליות שצבע יכול לעורר ורק לאחר מכן לבחור את הצבעים למותג.
אז איזה חוויות אתם רוצים לעורר אצל הלקוחות שלכם?
אם תסיימו לעבור על כל המאמר תוכלו לקבל את הערכים הבאים: כל מה שצריך לדעת על פסיכולוגיית הצבע, למה זה חשוב למותג שלכם והפסיכולוגיה המוכחת מאחורי 12 הצבעים הפופולריים ביותר בשיווק.
פסיכולוגיית הצבעים
פסיכולוגיית הצבעים היא המחקר של האופן בו צבע משפיע על הדרך בה אנו תופסים את העולם. לצבעים יש השפעה חזקה על הרגשות שלנו, ולרגשות אלו יש תפקיד מרכזי בהתנהגותנו כצרכנים.
פסיכולוגיית הצבעים מספקת מסגרת להבנה כיצד ומדוע אנו מתקשרים עם המותגים בחיינו. זהו כלי רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי לעצב חוויות מותג משמעותיות יותר – ובלתי נשכחות – יותר. מחקרים הראו שצבע יכול להגביר את הכרת המותג בעד 80%. זוהי ללא ספק ההזדמנות לדייק את המותג שלכם.
כיצד פסיכולוגיית הצבע משפיעה על המותג
הבנה של פסיכולוגיית הצבע במיתוג נותנת לכם עוד כלי אחד במטרה הבסיסית של המיתוג: עיצוב התפיסות המניעות את התנהגות הצרכנים.
אחרי הכל, הרגשות שלנו משפיעים ישירות על ההתנהגות שלנו. וכפי שנראה בסעיפים הבאים, צבע הוא אחת הדרכים החזקות והאמינות ביותר לעורר רגשות ספציפיים במוחם ובליבם של קהלי היעד שלכם. זה יכול להיות בעל השפעה מדידה על החלטות הרכישה שלהם כשזה מגיע למותג שלכם.
למעשה, מחקרים מראים ש-85% מהלקוחות מזהים צבע כסיבה העיקרית לבחירה במותג אחד על פני אחר. מטורף לא? כך פסיכולוגיית הצבע יכולה וצריכה להשפיע על המותג שלכם.
זה אמור לספק מידע על כל דבר, החל מסוג הלוגו שתבחרו לעיצוב המותג, מאחורי האסתטיקה הייחודית שלכם ועד לחוויית המותג הכוללת שלכם בערוצים ובנקודות מגע.
ולמרות שההשפעה שיש לצבעים על הרגשות שלנו יכולה להשתנות מעט מאדם לאדם בהתבסס על מגדר, קשר תרבותי וניסיון אישי, יש כמה קווים מנחים כלליים שאושרו על ידי אינספור מחקרים על שיווק בפסיכולוגיה של צבעים.
אולי שמעתם (או פשוט הבנתם באופן אינטואיטיבי) שהצבע האדום יכול לעורר רגשות של רומנטיקה או סכנה. או שכחול יכול להזכיר רגשות כמו שלווה או קור.
אבל מה לגבי צבעי מותגים פחות נפוצים, כמו כתום או אפור? ומה לגבי רגשות פחות ברורים, כמו הרמוניה או תקווה? אילו צבעים מעוררים רגשות מסוג זה אצל הלקוחות שלכם?
מכיוון שצבע הוא בין הגירויים החזותיים הבסיסיים ביותר ברצף ההכרה האנושי , שאלות כמו אלו חשובות בכל הנוגע לסיפור המותג שאתם רוצים לתקשר לקהלי היעד.
הפסיכולוגיה של הצבע במיתוג ושיווק היא המקום הטוב ביותר לחפש בו את התשובות.
בואו נסתכל מקרוב על כמה מהדרכים הייחודיות בהן צבעים יכולים לעורר רגשות, להשפיע על התנהגות הלקוחות, ובסופו של דבר להשפיע על השורה התחתונה.
תרשים פסיכולוגיית הצבעים
מהעולם הטבעי למוצרים וחברות הסובבים אותכם, החיים שטופים במגוון אדיר של צבעים. ולכל צבע יש את הכוח להשפיע על הנפש שלנו בדרכים ייחודיות וצפויות.
כפי שהתחלנו לראות, הפסיכולוגיה של הצבע היא כלי רב עוצמה במיתוג, שיווק ועיצוב בכלל. עם זאת, הרכבנו את טבלת פסיכולוגיית הצבע.
טבלת פסיכולוגיית הצבעים נותנת לכם הצצה מהירה למשמעות מאחורי 12 מהצבעים הפופולריים ביותר בעולם.
בעוד שההקשר והתרבות חשובים, מחקר הראה כי אלו הרגשות הקשורים לרוב לכל צבע.
לכן, בין אם אתם בוחרים צבעים למיתוג, צבעים לשיווק או צבעים לפרסום, מדריך עזר מהיר זה יעזור לכם לבחור את הגוון שמעביר בצורה הטובה ביותר את המשמעות מאחורי המסר שלכם.
טיפ של STRA: מותג יכול להכיל יותר מצבע אחד, אנחנו למשל השתמשנו ב 4 צבעים: אדום, כחול, ירוק וצהוב.
כאשר אדום אצלנו זה תעוזה, כחול זה אמון, ירוק שמדבר על צמיחה וצהוב מעיד על היצירתיות שאנחנו מעוררים.
הפסיכולוגיה של הצבעים
לא חסרים יתרונות להבנת הפסיכולוגיה של הצבעים בכל הנוגע למיתוג ושיווק. אל תסתכלו רחוק יותר מהצבעים השיווקיים של המותגים המובילים בעולם כדי לראות כמה חזקה יכולה להיות פסיכולוגיית הצבע.
אז מהן האסוציאציות הפסיכולוגיות של הצבעים הנפוצים ביותר במיתוג ושיווק?
להלן רשימה של 12 צבעי המיתוג והשיווק הנפוצים ביותר, יחד עם הנחיות לפסיכולוגיית הצבע של כל אחד מהם.
זכרו, אף אחת מהתגובות הרגשיות הללו אינה מקובעת מבחינה אמפירית לכל צבע נתון. כשזה מגיע לפסיכולוגיה של צבעים במיתוג, הקשר ותרבות חשובים.
מכיוון שצבע אחד יכול לייצג שתי תחושות שונות מאוד, הדרך הספציפית שבה מותג משתמש בצבע שיווקי יכולה להיות הבדל בין מחלה לבריאות (ירוק).
החדשות הטובות הן שעם הבנה מוצקה של מיצוב המותג ואישיות המותג שלכם, בחירת הצבע המתאים למותג שלכם יכולה להיות החלטה רציונלית ומושכלת.
פסיכולוגיית הצבע האדום
אדום הוא הצבע הטעון ביותר מבחינה רגשית – והשפעותיו אינן עדינות מדי. מסיבה זו, חשוב להיזהר בעת שימוש באדום למטרות מיתוג. יש רשימה ארוכה של מותגים ברמה עולמית שהשתמשו באדום בצורה נהדרת בצבעי השיווק שלהם. אבל כדי לעשות את זה טוב צריך טקט ואיפוק.
האדום הוכח כמפחית חשיבה אנליטית, אחרי הכל – הוא מאיץ ומעצים את התגובות שלנו. זה הופך את האדום לאחד הצבעים הטובים ביותר לפרסום. יש סיבה מדוע מחירי מבצעי חיסול מוצבים על תגים אדומים. מכיוון שיש לו את אורך הגל הארוך ביותר מכל הצבעים, האדום נראה למעשה קרוב יותר ממה שהוא באמת.
מחקרים הראו גם שספורטאים מול יריבים שלובשים אדום נוטים יותר להפסיד, וכי תלמידים נוטים להופיע גרוע יותר במבחנים אם הם נחשפים לאדום לפני כן. אדום, כמובן, הוא צבעם של תמרורי עצור, טעויות דקדוקיות ופיננסים שליליים.
אדום נוטה להגביר את התיאבון ומשמש במגוון מונחים צבעוניים שבמרכזם ריגוש: לוהט, אדום, צבע את העיר באדום, רואה אדום. זה הצבע של תשוקה ורומנטיקה, של אנרגיה והתרגשות.
רגשות אחרים הקשורים לאדום כוללים:
- כוח
- תשוקה
- אנרגיה
- תעוזה
- עוצמה
- התרגשות
- כעס
- סכנה
- אזהרה
- התנגדות
- תוקפנות
- כאב
פסיכולוגיית הצבע הכתום
בצומת הדרכים של אדום, צהוב וכתום. הצבע המהנה והאנרגטי הוא כתום והוא מייצר תחושת התרגשות, עירנות, התלהבות וחום. וזו הסיבה שתמצא אותו במיתוג של קבוצות ספורט רבות.
בדומה לאדום ולצהוב, כתום משמש לעתים קרובות כדי למשוך תשומת לב – מחרוטי תנועה ועד לחצני אתר. מחקרים מראים שצרכנים נוטים לקשר כתום עם ערך, עובדה שמותגים כמו הום דיפו ניצלו ממנה.
בקצה הפיזי של הספקטרום, כתום מעורר נוחות כמו אוכל, חום ומחסה. זהו צבע השקיעה, הדרים והדלעות, המקושר לנצח לסתיו ולליל כל הקדושים עבור לקוחות אמריקאים. זה במיוחד המקרה כאשר הוא משולב עם שחור, מה שמעניק לו נימה של אימה מצוירת וקלות ראש.
האסוציאציות של פסיכולוגיית הצבעים של כתום כוללים:
- אומץ
- אמון
- חום
- חדשנות
- ידידות
- אנרגיה
- מחסור
- תסכול
- קלות ראש
- חוסר בגרות
- בורות
- זחילה
פסיכולוגיית הצבע הצהוב
לצהוב יש אולי את מועדון המעריצים הקטן ביותר מכל הצבעים בשיווק, אבל מי שכן אוהב את זה מתלהב מההעדפה שלהם. צהוב נחשב באופן נרחב לגוון עליז, אבל יותר מדי צהוב יכול גם לעורר תחושות של כעס, תסכול, פחד וחרדה.
יש סיבה שלא תמצאו צהוב על ספינת תענוגות: זה יכול לגרום לאנשים רבים להרגיש בחילה. הסיבה לכך היא שצהוב הוא הצבע הקשה ביותר לעיבוד חזותי. זה מספיק כדי לגרום לתינוקות לבכות בחלק מהמחקרים.
צהוב הוכח כמגביר את חילוף החומרים, ויכול להעלות את ההערכה העצמית בשימוש אסטרטגי. מכיוון שיש לו אורך גל ארוך יחסית, זהו הצבע הנראה ביותר לעין. זה מה שהופך את הצהוב לכל כך מגרה ומושך תשומת לב. שלטי תנועה, פרסומות, פתקים ותוויות אזהרה כולם ממנפים את משמעויות צבע המותג של צהוב מסיבה זו.
משמעויות אחרות של צבע המותג המקושרות לצהוב כוללות:
- אופטימיות
- חום
- אושר
- יצירתיות
- בינה
- מוחצן
- חוסר הגיון
- פחד
- זהירות
- חרדה
- תסכול
- פחדנות
פסיכולוגיית הצבע הירוק
הצבע הירוק הוא הכי קל לעיניים שלנו מכיוון שהוא לא דורש התאמה כאשר הוא פוגע ברשתית. לכן ירוק הוא מרגיע, נינוח ומענג. תהיתם פעם למה פרפורמרים שמחכים לעלות לבמה או לטלוויזיה מחכים ב"חדרים ירוקים" כדי להרגיע את העצבים שלהם?
ירוק יכול למעשה לשפר את הראייה, והוא משמש בראיית לילה מכיוון שהעיניים שלנו יכולות להבחין ברוב הגוונים שלו. בישיבה נוחה באמצע הספקטרום, ירוק הוא צבע האיזון. משמעויות צבע המותג שלה כוללות טבע, פוריות ואפילו מיניות. כולנו שמענו את המיתוס על M&M'S ירוק.
עולם ירוק הוא עולם בטוח, שופע, מלא מים ומעניק חיים. עם זאת, כמו לכל הצבעים, לירוק יש את הצד השלילי שלו. זה בבת אחת הסמל של בריאות וחולי, מזל וקנאה.
רשימת האסוציאציות לפסיכולוגיה של צבע ירוק כוללת:
- בריאות
- לקוות
- טריות
- טבע
- צמיחה
- שגשוג
- שעמום
- קיפאון
- קנאה
- תפלה
- תשישות פיזית או נפשית
- מחלה
פסיכולוגיית הצבע הטורקיז
טורקיז הוא צבע טרנספורמטיבי, שיושב בדיוק בין הביטחון המהורהר של הכחול לבין הקלות האורגנית של ירוק.
טורקיז מעורר בהירות מחשבה ותקשורת. זהו אחד הצבעים מעוררי ההשראה ביותר בשיווק, הקשור לטעינת הרוח, לחידוש רמות האנרגיה ולעורר מחשבה חיובית.
טורקיז מזכיר יצירתיות וביטוי עצמי. זו הסיבה שתראו את זה לעתים קרובות במותגים ממוקדי תקשורת בתעשיות כמו חינוך, מדיה וטכנולוגיה. זהו גם צבע שיווקי אידיאלי עבור מוצרי ניקוי מכיוון שהוא משרה ניקיון וטוהר מבלי להיות סטרילי מדי.
בצד השלילי, מכיוון שזהו צבע של טרנספורמציה, טורקיז יכול לרמז על חוסר החלטיות וחוסר התלבטות מבוססת אם משתמשים בה בהקשר הלא נכון.
משמעויות אחרות של צבע המותג הקשורות לטורקיז הן:
- תקשורת
- בהירות
- רוגע
- השראה
- ביטוי עצמי
- מרפא
- רברבנות
- סודיות
- חוסר אמינות
- התאפקות
- ישיבה בגדר
- התבדלות
פסיכולוגיית הצבע הכחול
כאשר אדום הוא צבע הגוף, כחול מעורר את הנפש. שליו ומרגיע, כחול הוא צבע הבהירות והתקשורת. זה ה"צבע האהוב" הנפוץ ביותר שצוטט על ידי אוכלוסיית העולם (במיוחד כשמדובר בגברים).
כחול, כמובן, בכל מקום בחיי היומיום שלנו. זה הצבע של השמים הצלולים וכמעט כל גוף מים שאנו פוגשים. הפופולריות והנוכחות הסביבתית שלו הופכים את הכחול ללא מאיים, שמרני ומסורתי. זה נתפס כהימור הבטוח ביותר על ידי מותגים – למעשה, יותר מ-33% מהמותגים משתמשים בכחול כצבע העיקרי שלהם.
כחול מעורר אמינות וביטחון, וזו הסיבה שהוא נפוץ כל כך בתעשייה הפיננסית, מבנקאות קמעונאית ועד למותגי פרייבט אקוויטי . מחקרים אף הראו שאנשים פרודוקטיביים יותר כאשר עובדים בחדרים כחולים.
כמובן, כחול הוא גם צבע של עצב וקור. לא תמצאו מותגי מזון רבים המשתמשים בכחול. זה בין הצבעים הכי פחות מעוררי תיאבון מכיוון שהוא מעיד על קלקול ורעל. תוכניות הרזיה מציעות לך לאכול אוכל מצלחת כחולה מכיוון שאתה עלול לאכול פחות ממנו.
הייחוסים הרגשיים של כחול כוללים:
- אמון
- נאמנות
- אמינות
- הגיון
- רוגע
- ביטחון
- קרירות
- התבדלות
- חסר רגשות
- חוסר ידידותיות
- לא אכפת
- לא מעורר תיאבון
פסיכולוגיית הצבע הסגול
במפגש של אדום וכחול, לסגול יש איזון מעניין בין תכונות גבריות ונשיות בכל הנוגע לפסיכולוגיה של צבעים בשיווק. זה חם וקריר בבת אחת, אבל גם לא.
השילוב הזה של הרוגע של הכחול וגירוי האדום יכול להיות מטריד אלא אם כן הדומיננטיות של זה או אחר ברורה. סגול כחלחל, אם כן, נקרא כקריר, בעוד סגול אדמדם נתפס כחם.
סגול הוא צבע המלוכה והגבורה, והוא מציין עושר, יוקרה ותחכום. זה בין הצבעים הנדירים ביותר בטבע וככזה יכול להיראות מיוחד או מלאכותי.
סגול יושב באורך הגל הקצר ביותר והוא האחרון שנראה לעין. מסיבה זו, זה קשור לעתים קרובות לזמן, למרחב ולקוסמוס. סגול חדור ברוחניות, התבוננות ותיווך, מה שמרמז על יצירתיות ודמיון.
אסוציאציות פסיכולוגיית הצבע של סגול כוללות את הדברים הבאים:
- חוכמה
- מותרות
- עושר
- רוחניות
- דמיוני
- תחכום
- הסתגרות
- שחיתות
- הדחקה
- נחיתות
- פזרנות
- דכדוך
פסיכולוגיית הצבע הורוד
לא ממש אדום ולא ממש סגול, הוורוד היא גוון משלה הכולל השלכות מובהקות ופסיכולוגיות בכל הנוגע לפסיכולוגיית הצבעים השיווקית. ורוד הוא צבע של איזון רגשי והרמוניה פיזית. זה מתוחכם ועם זאת פרגמטי, מעורר היגיון ותחושות.
ורוד מעורר חמלה, תמיכה וחסד, וקשור לתחושות של כבוד עצמי ושביעות רצון. זהו צבע של טרנספורמציה, המצביע על ביטול של רעיונות ישנים ואימוץ של רעיונות חדשים.
מג'נטה שומרת על רמה מסוימת של נועזות מהאדום ולכן יכולה להיראות מקוממת ומזעזעת או חדשנית ומלאת דמיון, תלוי בהקשר. הוא מתאים היטב למאמצים יצירתיים ו/או נון-קונפורמיסטיים.
האסוציאציות הפסיכולוגיות של ורוד כוללות את הדברים הבאים:
- דמיוני
- תשוקה
- טרנספורמציה (שינוי מבנה / שינוי תרבותי)
- יצירתי
- חדשנות
- איזון
- שערורייה
- אי התאמה
- קלות דעת
- אימפולסיביות
- תמהוניות
- זמניות
פסיכולוגיית הצבע החום
חום מורכב מגוונים מרכיבים אדום וצהוב, עם אחוז גדול של שחור. מסיבה זו, הוא חדור הרבה מאותה רצינות כמו שחור, אבל עם קצה חם ורך יותר.
חום הוא יציב ואמין, צבע האדמה ושופע בטבע. הוא מעורר את האמינות והאותנטיות של העץ ונמצא לרוב בין הצבעים המועדפים על גברים מאשר על נשים.
לחום יש צלילים חזקים אבל יכול גם להיות עצוב וגעגוע. בלב צבע פרקטי ותועלתני, חום יכול להיות מתוחכם אם משתמשים בו נכון. רק תחשבו על נעלי עור קלאסיות או תיק עור מסוגנן.
מעטים הצבעים בשיווק אשר קשורים כל כך למותג בודד מאשר חום. לזכותה ייאמר ש-UPS חלבה חום על כל השווי שלה, אפילו יצרה קמפיין שיווקי שלם ותיוג נלווה סביבו ("מה חום יכול לעשות בשבילך?"). יהיה קשה לדמיין מותג שנכנס לחלל המשלוחים ומנסה לשלוף חום כצבע החתימה שלו. כזה הוא כוחה של פסיכולוגיית הצבע במיתוג.
תכונות פסיכולוגיית הצבע השיווקית של חום כוללות:
- רצינות
- חום
- ארציות
- מהימנות
- תמיכה
- אותנטיות
- חוסר הומור
- כבדות
- חוסר תחכום
- עצב
- לכלוך
- שמרנות
פסיכולוגיית הצבע השחור
שחור הוא הספיגה הכוללת של כל הצבעים. לעובדה זו לבדה יש השלכות עמוקות בכל הנוגע לפסיכולוגיה של צבעים בשיווק. שחור הוא סמל לכוח. זהו צבע מחסום: הוא סופג אנרגיה ותשומת לב.
אין שום ניואנס לשחור, לפחות לא מבחינה רעיונית. עם שותפו הדימטרי לפשע, לבן, שחור מייצג תחכום, משקל ורצינות. שחור הוא נצחי ומסוגנן ללא מאמץ. תחשבו על השמלה השחורה הקטנה או על צווארון גולף שחור אייקוני מסוים.
כיוון שבעצם היעדר אור, לשחור יכולים להיות גוונים מבשרי רעות. אמנם זה צבע של תחכום, אבל זה גם צבע של אבל. משוחק על ידי כמרים ונבלים כאחד, זה יכול לרמוז על כניעה (לאלוהים) או על שפלות ורוע.
אסוציאציות פסיכולוגיית הצבע של שחור כוללות:
- תחכום
- בטחון
- כוח
- אלגנטיות
- רשות
- חומר
- עושק
- קרירות
- איום
- כבדות
- רוע
- אבל
פסיכולוגיית הצבע האפור
אפור טהור הוא הצבע היחיד שהוכח שאין לו שום קשר דומיננטי בכל הנוגע לפסיכולוגיה של צבעים בשיווק. אבל זה לא אומר שזה לא מרמז בעוצמה. אפור הוא מודרני ומתוחכם, גוון שעבד היטב עבור מותגי טכנולוגיה ומותגי יוקרה. העדינות הטבועה בו יכולה להיות גם חוזק וגם חולשה.
שימוש מיומן באפור מעורר עוצמה ותחכום; זהו לוח פריך שעליו משגשגים מושגים נועזים. אפור הוא צבעו של מזג אוויר מבשר רעות אך רב עוצמה – גלימה על קיומו של צבע ולא על היעדרו.
לאפור יש השפעה עמוקה על הצבעים שמסביבו, פועל גם כדי לאזן גוונים וגם לבסס מרחב שלילי במקום לבן.
משמעויות צבע המותג של אפור כוללות:
- חוסר זמן
- אדישות
- מהימנות
- איזון
- אינטליגנציה
- כוח
- חוסר ביטחון
- רטיבות
- דיכאון
- תרדמה
- חוסר אנרגיה
- תפלה
פסיכולוגיית הצבע הלבן
כאשר שחור הוא הקליטה של כל האור והצבע, הלבן הוא ההשתקפות וההעדר שלו. מסיבה זו, לבן כבר מזמן מקושר לטוהר בכל הנוגע לפסיכולוגיית הצבעים השיווקית.
במיתוג שירותי בריאות , לבן מרמז על ניקיון וסטריליות. מחוץ לבית החולים, זה סימן תמימות ומינימליזם.
הקשר של לבן לשמלות נישואין ושמלות כלה מושרש עמוק. אבל זה גם מודרני, ממונף על ידי מותגים כמו אפל כדי לציין סגנון אלגנטי. זה הפשוט ביותר מבין כל הצבעים, המעניק תפיסה מוגברת של מרחב.
לבן הוא הצבע של לוחות ריקים, המסמל רעננות והתחלות חדשות. הסטריליות החיובית ללבן בתחום הבריאות יכולה לספור נגדה במקומות אחרים. בשימוש אקראי, לבן יכול להעלות לתודעה קור, ריקנות ובידוד.
הפסיכולוגיה מאחורי הצבע הלבן כוללת:
- טוהר
- בהירות
- ניקיון
- פשטות
- תחכום
- טריות
- עקרונות
- קרירות
- חוסר ידידותיות
- אליטיזם
- בידוד
- ריקנות
חמישה טיפים לבחירת צבעי המותג
עכשיו, כשיש לכם חוש לרגשות שמעוררים הכי הרבה צבעים פופולריים, אולי אתם חושבים, "איזה צבע מתאים למותג שלנו?"
תמיד יהיה אלמנט של סובייקטיביות בבחירת הצבע המתאים למותג שלכם, אבל הבנה של הפסיכולוגיה של הצבעים במיתוג תעזור לך לבחור צבע שמעורר את הרגשות שאתה רוצה להעביר.
הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת בחירת צבעי המותג:
1. בחרו צבע אותנטי למותג שלכם
מעל לכל, חשוב לבחור צבע שמרגיש מתאים לענף שלך ואותנטי למוצרים ולשירותים שלכם.
זה חשוב יותר בתעשיות מסוימות מאשר בתעשיות אחרות, אבל אין דרך קלה יותר לבטל לקוחות פוטנציאליים מאשר לבחור צבע שמרגיש ממש לא מתאים למה שאתם עושים.
יש סיבה שלא תמצאו הרבה מותגים פיננסיים אדומים או לוגואים ורודים של חברות בנייה. הכירו את הקהל שלכם ואל תתרחקו מדי מהציפיות שלו, אלא אם מיצוב המותג שלכם מתמקד באתגר הסטטוס קוו.
2. בחרו צבע שמגלם את אישיות המותג שלכם
כל ביטוי חיצוני של המותג שלכם מתחיל באישיות המותג . הגדרה מראש של אישיות המותג שלכם תבטיח שהצבע שתבחרו יהיה מגובש עם שאר האלמנטים של עיצוב המותג – מגופנים לתמונות ועד לאיורים ומעבר לכך.
התייחסו לאישיות המותג שלכם כאילו זה היה אדם.
מכיוון שהוא כל כך יעיל לעורר רגשות אנושיים, צבע הוא אחת הדרכים הקרובות ביותר לתקשר את אישיות המותג שלכם.
3. בחרו צבע שמושך את הקהל שלכם
הבנת קהל היעד שלכם היא מיתוג, זה נכון במיוחד כאשר בוחרים את הצבע המתאים למותג שלכם.
מחקר לקוחות הוא כלי הכרחי להבנה טובה יותר של אלה אותם אתם משרתים. זה יעזור לכם לבנות לקוחות משלמים בצורה קלה יותר.
לאחר שתגדירו את הלקוח המועדף שלכם, שאלו את עצמכם, "איזה צבע או צבעים צפויים להדהד עם האדם הזה?"
בין אם הם גבריים לעומת נשיים, אנרגטיים לעומת מאופקים, או נלהבים מול מעשיים, התכונות המגדירות של קהל היעד שלכם צריכות להתאים לתכונות של צבע המותג שלכם.
4. בחרו צבע שמבדיל את המותג שלכם
קריטריון חשוב נוסף לבחירת צבע המותג שלכם הוא בידול תחרותי. אמנם זה לא הכרחי לבחור צבע שאף אחד מהמתחרים שלכם לא משתמש בו, אבל זה יכול לעשות הרבה כדי לייחד את המותג שלכם מהחבילה, במיוחד כשמדובר בצבעים לפרסום.
ביקורת מותג תחרותי היא הדרך הטובה ביותר לערוך סקר של הצבעים שהמתחרים המובילים שלכם משתמשים בהם כדי שתוכלו לזהות הזדמנויות להבחנה.
נסה לשרטט את כל הלוגואים של המתחרים שלכם על גלגל צבעים כדי לראות אם יש צבעים מעניינים שאינם מנוצלים בחלל. הרעיון הוא לא להבדיל רק למען הבידול – אל תשכחו לזכור את שלושת העצות הראשונות. אבל בגלל שזה כל כך מיידי ובלתי נשכח מבחינה ויזואלית, צבע הוא אחת הדרכים הטובות ביותר למשוך תשומת לב ליתרון התחרותי שלכם בחלל.
5. השתמשו באופן עקבי בצבעי המותג שלכם
דבר אחרון: המפתח להפקת המרב מהטיפים לעיל הוא לבצע באופן עקבי את הצבעים שתחליטו להתקדם איתם.
עקביות היא אבן היסוד של כל מיתוג טוב. מותג בביצוע עקבי יכפיל את האפקטיביות של צבעי המותג שלכם פי עשרה.
לשם השוואה, מותג שבוצע בצורה לא עקבית – כזה שבו משתמשים בצבעים באופן אקראי בערוצים ובנקודות מגע – הוא אחת הדרכים הבטוחות לערער כל הון עצמי של המותג שכבר בניתם.
כדי להבטיח שהצבע או הצבעים של המותג שלכם מבוצעים בעקביות בערוצים ובנקודות מגע, עדיף לקדם אותם במסמך הנחיות מותג מקיף וסופי .
יש להפיץ את הנחיות המותג שלכם לכל מי שהוטל עליו להחיות את המותג כדי להבטיח שהם משתמשים בקודי הצבע הנכונים בכל פורמט שבו הם עובדים. שלב פשוט זה יעזור לכם להפיק את המרב מהפסיכולוגיה של הצבעים ב מיתוג.
זהות חזותית למותג
הזהות החזותית של המותג שלכם משפיעה מאוד על האופן שבו העולם תופס את העסק שלכם. וצבע הוא אחד המרכיבים החיוניים ביותר של זהות חזותית.
בחירת צבע שהוא אותנטי למותג שלכם, מגלמת את אישיות המותג, פונה לקהל שלכם ומבדלת את החברה שלכם מהמתחרים היא אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור זהות ויזואלית עוצמתית ומשמעותית.
בין אם אתם בוחרים צבעים למיתוג, צבעים לשיווק או צבעים לפרסום, הבנת הפסיכולוגיה של הצבעים היא הצעד הראשון בבחירת המועמד הטוב ביותר בספקטרום הצבעים.
במידה ואתם צריכים עזרה בבחירת הצבעים של המותג שלכם, צוות STRA כאן בשבילכם וישמח לתת לכם שירות.