מתן גישה והרשאות לגוגל אדס
מתן גישה והרשאות לגוגל אדס הוא צעד חשוב ואפילו קריטי בדרך להצלחה כשמדובר בפרסום ממומן בגוגל. אולי אתם מרגישים קצת אבודים או חוששים, כשמדובר במתן גישה לחשבון הגוגל אדס שלכם, וזה מובן לגמרי, יש הרבה אחריות בתהליך הזה. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהראות איך לתת גישה בצורה נכונה, כך שתוכלו להתמקד בצמיחה של העסק שלכם בלי להסתבך.
כשאתם נותנים גישה למישהו בחשבון גוגל אדס שלכם, אתם למעשה מאפשרים למומחים בתחום השיווק הדיגיטלי לנהל את הקמפיינים שלכם, לעקוב אחרי הביצועים ולבצע שינויים שישפרו את התוצאות.
חשוב שתזכרו שמתן גישה לחשבון שלכם מביא למיקסום היכולת הניהולית, והבאת התועלת העסקית שלכם למקום ראשון. הרי כך אתם מאפשרים למומחים לעשות את העבודה שלהם בצורה הטובה ביותר.
בסופו של דבר, שאתם מעניקים גישה למומחים בתחום, אתם נותנים להם את הכלים הדרושים להוביל את הקמפיינים שלכם להצלחה. אנשי המקצוע יודעים כיצד לנצל כל אפשרות במערכת גוגל אדס כדי לשפר את הביצועים, בין אם מדובר ב:
- אופטימיזציה של תקציבים
- הגדרת קהלי יעד
- בחירה נכונה של מילות מפתח
כך, תתמקדו בצמיחה העסקית שלכם תוך ידיעה שהקמפיינים בידיים הנכונות. מעבר לכך, ניהול חשבון מודעות ויצירת קמפיינים מותאמים, דורש מיומנות והתמחות בטכניקות מתקדמות, שאנשי המקצוע מכירים היטב. מה שמפחית טעויות ויוצר יתרון מקצועי על פני מתחרים שפועלים באופן עצמאי.
המטרה הסופית היא שהקמפיינים שלכם יניבו תוצאות, ואם אתם לא יודעים איך לעשות את זה אנחנו ממליצים שלא תבזבזו סתם אנרגיה וכסף. תנו לאנשי המקצוע לעשות את העבודה שלהם, ותתחילו למנף את העסק ולהגביר מודעות למותג שלכם.
למי נותנים גישה?
הגישה צריכה להינתן רק למי שסומכים עליו במאה אחוז; לאנשי שיווק דיגיטלי מנוסים או לסוכנויות עם מוניטין טוב.
אם אתם שוקלים לתת גישה לחברים או למשפחה, כדאי לחשוב שוב. גוגל אדס הוא כלי חזק מאוד, ואם נעשה בו שימוש לא נכון, זה עלול להזיק לעסק שלכם. הגישה לחשבון כוללת מידע רגיש כמו התקציב, קמפיינים קיימים ונתונים על ביצועים, ולכן לא מומלץ להעניק גישה לכל אחד.
האנשים שצריכים לקבל גישה לחשבון הם אלו שמבינים את המערכת, מכירים את הכלים השונים, ויש להם ניסיון רב בקידום ממומן. כך תוכלו להיות רגועים שהם יודעים מה הם עושים ושיוכלו לנהל את הקמפיינים שלכם בצורה היעילה ביותר.
תמיד כדאי לבחור במי שיש לכם איתו תקשורת שוטפת, כך שאם תצטרכו לבצע שינויים בתקציב או בקמפיין, תוכלו להיעזר בו בקלות ולוודא שהקמפיינים שלכם מתאימים לצרכים המשתנים של העסק.
בנוסף, חשוב לוודא שמי שאתם נותנים לו גישה, הוא בעל הבנה ברורה של היעדים העסקיים שלכם ושאתם משדרים על אותו גל. בין אם מדובר על הגדלת מכירות, שיפור המודעות למותג או יצירת לידים איכותיים. כך הקמפיינים ישרתו את המטרות שלכם בצורה הנכונה ביותר.
אם אנחנו כבר מדברים על מתן גישה, חשוב להסתכל קדימה לשלב הבא; איך עושים זאת בצורה בטוחה? כדי להבטיח שהגישה מתבצעת באופן מסודר ובטוח, כדאי להכיר את הכלים והגדרות האבטחה של גוגל אדס, שיאפשרו לכם שליטה מלאה על מי ומה נכנס לחשבון שלכם.
איך לתת גישה בצורה בטוחה?
בראש ובראשונה, תקפידו לתת גישה מתאימה לגורמים שאתם סומכים עליהם במאה אחוז, אנשי מקצוע שמבינים את המערכת ואנשים עם מיומנויות בניהול קמפיינים ופרסום בגוגל.
גישה בטוחה מתחילה מהבנה של רמות ההרשאה.
גוגל אדס מציעה כמה סוגים:
- מנהל / אדמין – מאפשרת שליטה מלאה על החשבון, כולל ניהול קמפיינים, הגדרת התקציבים, והוספה או הסרת משתמשים אחרים. הרשאה זו מתאימה לאנשי שיווק בכירים או לבעלי מקצוע שאתם סומכים עליהם שינהלו את החשבון במלואו.
- ניהול / הרשאה חלקית – מעניקה יכולת עריכה וניהול קמפיינים קיימים, אך לא כוללת הרשאות ניהול משתמשים. משתמשים ברמה זו יכולים לערוך את הקמפיינים, אך לא יכולים להסיר או להוסיף משתמשים לחשבון.
- צופה בלבד – מאפשרת למשתמשים לצפות בביצועים ובדוחות של קמפיינים, אך לא לערוך אותם או לנהל משתמשים אחרים. זוהי גישה טובה לשיתוף מידע בלי האפשרות של שליטה בקמפיינים.
הגדרת רמת ההרשאה הנכונה היא חשובה כדי לשמור על בטיחות החשבון. כך תוכלו לוודא שרק הגורמים הרלוונטיים יבצעו את השינויים ויהיו אחראים על הצד התפעולי.
בנוסף, כשאתם נותנים גישה, חשוב לבדוק שהאדם יודע לשמור על סודיות המידע העסקי, מבין את הערך שלו ואינו עושה בו שימוש לרעה. שמרו על פרטיות גם בעזרת אמצעי אבטחה: ודאו שכולם משתמשים בסיסמאות חזקות ומומלץ להפעיל אימות דו-שלבי כדי למנוע גישה לא מורשית.
אז איך נותנים גישה והרשאות לחשבון?
השלב הזה אולי נשמע לכם טכני ומורכב אז זהו שלא. מיד נסביר לכם כיצד נותנים הרשאה אבל לפני זה, חשוב שתבינו שכשעושים את זה בצורה הנכונה, הכלי הזה יאפשר לכם לשתף את חשבון הגוגל אדס שלכם בצורה המיטבית, עם אנשי הדיגיטל שינהלו את הקמפיינים שלכם.
אז נכון, לא מדובר רק בלחיצת כפתור, מדובר בבניית אמון מול האנשים איתם תעבדו. אבל זה אחד הכלים החזקים בעולם הדיגיטל!
אז הנה המדריך הקצר להענקת גישה ומתן הרשאות בגוגל אדס
2 דקות וסיימתם…
1. לחצו על מפתח הברגים ולאחר מכן אבטחה וגישה
2. תלחצו על אבטחה ואז דומיינים מותרים.
כדי להעניק גישה, יש להזין את הדומיין של המשתמש הרצוי. אם זה חשבון ג'ימייל, יש להכניס את gmail.com.
אם מדובר במשווק עם דומיין עסקי, לדוגמה: stra.co.il, יש להשתמש בו לצורך ההרשאות.
3. לחצו על משתמשים ואז על הפלוס כדי להוסיף את המייל ולהעניק גישה
4. תוסיפו את המייל הרלוונטי, סמנו קריאה בלבד או את ההרשאה שאתם מעוניינים להעניק ותעשו שלח הזמנה office@stra.co.il
שימו לב שאם אתם מעוניינים לתת גישה לניהול אמצעי התשלום והכספים, זה ממקום אחר לשם הבטיחות.
ואיך עושים זאת:
לחצו על מפתח ברגים ואז לחצו על הגדרות תחת סעיף תשלומים ותוסיפו משתמשי Payment.
למתן גישה לסוכנויות יש לשלוח את מזהה החשבון והם ישלחו בקשת גישה לסוכנות קידום, אתם רק תצטרכו לאשר דרך המייל או באזור ניהול החשבון!
בהצלחה עידן שמואל מ – STRA